Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäis tehdä, kun vaimo on päivät kotona lapsen kanssa mutta ei tee mitään kotitöitä?

Vierailija
23.09.2021 |

Sovittiin mm että vsimo hoitaa ruokapuolen, mutta eihän se osaa tehdä mitään. Kaksi vuotta syöty eineksia tai nakkikeittoa tai makaroonilaatikkoa ilman edes munamaitoa.
Ja ne einekset on jotain tyyliin pakastepitsa tai kinkkukiusaus.
Suututtaa oikeesti kun itse oon hyvä kokki ja tykkäisin syödä oikeaa ruokaa kun tulen kotiin. Mutta pitää tehdä kaikki ylityöt mitä vaan saa, et vaimo voi istua sohvalla ja katsoa netflixiä. Lapsi on päiväkodissa osa-aikaisesti koska kehitys hidasta (en halua mennä detaljeihin). Vien lapsen päiväkotiin aamulla ja vaimo hakee päivällä. Hänellä olis hyvin aikaa tehdä ruuat ja siivota mut kun ei.
Laitan kohta vaimon pihalle, kyrsii niin paljon itsen ja lapsen puolesta.
M29

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vaimo on masentunut, tai sitten hän on yksinkertaisesti laiska ja mukavuudenhaluinen. :D Kyllä naisetkin voivat olla laiskoja. Mutta hän voi ihan tosissaan olla myös masentunut ja tarvitsee sinua.

Ap, sinuna selvittäisin ensin ensimmäisen vaihtoehdon epäilemättä laiskuutta. Joko sinulle pienemmät työtunnit ja enemmän yhteistä aikaa häntä piristämään, tai palkkaat kotiin apua. Ja vaimo ammattiapuun. Jos hän on masentunut, tuossa on hänelle ihan liikaa hommaa.

Se vielä kyllä että jos SINÄ tykkäät ruoanlaitosta, ei tarkoita että vaimon tarvitsisi siitä tykätä. Jos hänen vastuulla on tehdä ruoka niin hän päättää aivan itse mitä ruokaa tekee tai valmistaa mikrossa. Eli ainoa mistä hän luistaa on siivous.

Vierailija
162/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä, jotka haukkuu jokaisen aterian jonka vaimo itse valmistaa? Aina jotain sanomista. En syö tätä ja tätä, eikö ole mitään muuta? Ehkä vaimo näkee helpommaksi ostaa eineksiä jos jokainen hänen tekemänsä ruoka on haukuttu lyttyyn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset opimukset on pidettävä, kuin myös koti (riittävän/ kohtuullisen) siistinä, pyykit puhtaina jne. Kotona lasten kanssa ollessa ehtii hyvin valmistaa itse ruuan alusta loppuun saakka useimmiten, vaikka välillä toki eineksetkin ovat ok.

Ai hitto mua ärsyttää tälläiset Vilijonkat, jotka ovat muiden puolestaan päättäneet että alusta asti on itse ruoat jokaisen tehtävä kotona lasten kanssa. Sanon tämän kaikille: ei todellakaan tarvitse. Niille lapsille on tärkeintä että maha on täynnä ja että vietät aikaa heidän kanssaan keskittyen heihin. Ruoanlaitosta nauttivat tehkööt ruokaa vaikka koko kylälle, sinä voit ihan huoletta panostaa tai olla panostamatta.

Vierailija
164/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko niitä, jotka haukkuu jokaisen aterian jonka vaimo itse valmistaa? Aina jotain sanomista. En syö tätä ja tätä, eikö ole mitään muuta? Ehkä vaimo näkee helpommaksi ostaa eineksiä jos jokainen hänen tekemänsä ruoka on haukuttu lyttyyn. 

Jep. Minä tein tasan yhden (1) kerran nykyiselle miehelle ruokaa. Hän antoi "rakentavaa palautetta", miten siitä saisi ensi kerralla parempaa. Sen jälkeen en ole tehnyt hänelle ruokaa. Ihan oikeasti, kertaakaan. :) Joko olemme tehneet yhdessä tai hän on tehnyt minulle.

Miksi olen ollut näin tiukka? No kun näen hänen vanhempiensa kotona ettei hänen suvussaan ole tapana arvostaa naisten vaivannäköä keittiössä. En ala aikuisen kasvattajaksi, vaan sitten en yksinkertaisesti tee ruokaa.

Vierailija
165/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuleeko nämä piirteet muka esiin vasta lisääntymisen ja / tai naimisiin menon jälkeen??

Jestas ihmisiä. 🤦🏼

Voi hyvin tulla. High functioning nepsy ei tiedä sitä itsekään ja elimistön välittäjäaineet menevät sekaisin synnytyksessä. 

Kuulostaa ihan, että vaimo on autisti tai ADHD tai molempia. Silloin se ruoanlaitto ei suju ilman lääkitystä, vaikka kuinka haluaisi laittaa ruokaa. Ja ap:n asenne kuormittaa vaimon hermostoa lisää. 

Vierailija
166/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi on päiväkodissa, jos äiti on kotona?

Ap sanoi, että kehitysviivastymän takia. 

Lukekaa aloitukset huolellisesti. 

Vierailija
167/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo hakee masennuslääkkeitä, kannattaa pyytää ensin Voxra. Se auttaa, jos on uupunut (ja tietämättään nepsy). SSRI lamauttaa entisestään. 

Vierailija
168/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiitän luojaani että elän yksin. Jos jotain ei tapahdu tiedän että se on oma syyni. T. m32 kissan kanssa yksineläjä.

Vierailija
169/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minä tein tasan yhden (1) kerran nykyiselle miehelle ruokaa. Hän antoi "rakentavaa palautetta", miten siitä saisi ensi kerralla parempaa. Sen jälkeen en ole tehnyt hänelle ruokaa. Ihan oikeasti, kertaakaan. :) Joko olemme tehneet yhdessä tai hän on tehnyt minulle.

Miksi olen ollut näin tiukka? No kun näen hänen vanhempiensa kotona ettei hänen suvussaan ole tapana arvostaa naisten vaivannäköä keittiössä. En ala aikuisen kasvattajaksi, vaan sitten en yksinkertaisesti tee ruokaa.

Minä lähdin vetämään. Kun ostimme yhteisen asunnon, mies kuvitteli, että ryhdyn hänen 40-luvulla syntyneen kouluttautumattoman äitinsä kopioksi. Palvelemaan perhettä vailla omaa elämää osallistumaan vain miehen harrastuksiin. 

Vierailija
170/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta halusit sen vaimoksi, koska se oli hyvännäköinen ja se oli sun ainoa kriteeri? Niin että miksei kauniille naisille kelpaa tavallinen kiltti mies...kelpaahan niille, tässä tulos.

Vierailija
171/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti sinä saat kuitenkin huomautella asioista hänelle? Eikö niin? Sinähän saat sanoa kaikesta mihin olet tyytymätön?

Kunpa mies älyäis lähteä. Sairasta miten moni mies alentaa itsensä tossun alle. Kyllä meidän perheessä ruoasta saa puhua. Kuka tahansa. Joskus ruoka voi kaivata jotain maustetta tai olla vaikka liian tulista. Miksi ihmeessä ei saisi sanoa???? Toki tunnen noita marttyyreja, joille ei saisi mitään sanoa, koska se on ihan hirveä henkilökohtainen loukkaus. Sairasta elää sellaisessa ilmapiirissä ja toivottavasti ei lapsille näytetä tuollaista mallia kotityrannista.

Vierailija
172/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko vaimo on masentunut, tai sitten hän on yksinkertaisesti laiska ja mukavuudenhaluinen. :D Kyllä naisetkin voivat olla laiskoja. Mutta hän voi ihan tosissaan olla myös masentunut ja tarvitsee sinua.

Ap, sinuna selvittäisin ensin ensimmäisen vaihtoehdon epäilemättä laiskuutta. Joko sinulle pienemmät työtunnit ja enemmän yhteistä aikaa häntä piristämään, tai palkkaat kotiin apua. Ja vaimo ammattiapuun. Jos hän on masentunut, tuossa on hänelle ihan liikaa hommaa.

Se vielä kyllä että jos SINÄ tykkäät ruoanlaitosta, ei tarkoita että vaimon tarvitsisi siitä tykätä. Jos hänen vastuulla on tehdä ruoka niin hän päättää aivan itse mitä ruokaa tekee tai valmistaa mikrossa. Eli ainoa mistä hän luistaa on siivous.

Ottakaapa tämä kommentti talteen niitä ketjuja varten kun se onkin mies joka syöttää perheelle epäterveellistä moskaa laiskuuttaan.

Nyt se onkin ihan ok myrkyttää lapsi epäterveellisillä lisäaineilla. Onpa ihme!

Vierailija
173/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Meillä mä vastaan enimmäkseen ruoista, mutta kyllä muakin harmittaa, että miehen ruoanlaitto ei ole ns samalla tasolla. Ruoassa ei ole suolaa, se ei maistu juuri miltään. Ei ole ajateltu, että tulisi kasviksia mukaan jne. En valita tästä miehelle, kun hän kokkaa. Mutta kyllä se silti harmittaa, että jos haluan ruokaa joka maistuu joltain ja se on monipuolista, on minun tehtävä se itse. Tuntuu hyvien ainesten haaskaamiseltakin, kun ihan pienilläkin muutoksilla ruoasta saisi paljon parempaa. 

Vierailija
174/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain suhteen toisen osapuolen kertomus tilanteesta. Pitäisi kuulla vaimon puoli tarinasta. 

Mutta tässä aloituksessa on pieniä yksityiskohtia, joiden takia en usko tähän tarinaan lainkaan. Tai sitten kyseessä on narsistisen ihmisen kirjoitus. Sinänsä samantekevää, eniten hämmästyttää, miten ihmiset ketjussa kaakattaa täysillä aloittajan puolesta. On teitä helppo vedättää.

Vierailija
175/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä.

Vierailija
176/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus mutta provoa epäilen minäkin. Osaan kysymyksistä vastattu asiallisesti, osa taas huutaa wt-elämää. Toki voi olla että useampi provoilee. Who knows?

Vierailija
177/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen kotona oleva puoliso (olipas sitten mies tai nainen) ei tee kotona mitään vaikkei ole töissä/opiskelemassa ja toinen painaa duunia tukka suorana, ei todellakaan ole oikeudenmukaista. Kaikki eivät voi olla masentuneita, etenkään jos jaksaa juosta lenkeillä, kahviloisssa , shoppailemassa tms. Kuulosta enemmän hyväksikäyttäjältä eli pitää tuota maksavaa osapuolta niin pölvästinä että naureskellen ottaa mitä annetaan,  ja kuuluu ihmistyyppiin jonka ajatusmaailmana on "se ei ole hullu joka pyytää, se on hullu joka maksaa." Tämmöisiä valitettavasti on maailmassa.

Tässä tapauksessa aloittaja on mennyt lankaan, nainen on pullauttanut yhden lapsen jotta loppuelämän elättäjä on olemassa, lisäksi on saanut kiiltokuvakokoelmaansa sen omakotitalon, oman auton ja kotipalvelijan. Itse voi sitten rauhassa viilailla kynsiää , räpsytellä tekoripipsiään ja lärpyttää ankkahuulillaan somessa kuinka ihkua kaikki on. 

Usein nämä tapaukset ovat vähintään toisen sukupolven kela-elättejä, ja jo kotoa on saatu malli ettei mihinkään töihin/opiskelemaan kannata mennä kun kela kuitenkin elättää, ja kun vielä pullauttaa muutaman kersan, saa niitä elareita ja muita tukia vielä varmemman päälle.  Tämä kannattaa kaikkien vakavaa avioliittoa harkitsevien ottaa huomioon, että onko omat elämänarvot samanlaisia vai kenties toisenlaisia. Ehkä tulee sitten vähemmän pettymyksiä. 

Vierailija
178/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa rooleja. Vaimo töihin ja sä kotiin, varsinkin kun kerran oot teistä se etevämpi kotihommissa.

Tätä minäkin olin tulossa ehdottamaan.

Vierailija
179/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on tosi outo. Vaimollakin on velvollisuus aikuisena, perheellisenä ihmisenä hakea apua jos masentunut on. Ei sitä masentuneenakaan voi olla ja velloa siinä tilanteessa ilman että siihen hakee apua ja tämän sanon itsekin masennustaustaisena.

Todennäköisesti toki vaimo ei ole masentunut, on vain laiska ja mukavuudenhaluinen ja kovasti nuori.

Vierailija
180/183 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on tosi outo. Vaimollakin on velvollisuus aikuisena, perheellisenä ihmisenä hakea apua jos masentunut on. Ei sitä masentuneenakaan voi olla ja velloa siinä tilanteessa ilman että siihen hakee apua ja tämän sanon itsekin masennustaustaisena.

Todennäköisesti toki vaimo ei ole masentunut, on vain laiska ja mukavuudenhaluinen ja kovasti nuori.

Masentunut voi tarvita potkun pyllylle. Kaikki ei tapahtu niin kuin kirjoissa on määrätty kenenkin velvollisuudeksi. Tämän sanon itsekin entisenä masentuneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan