Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä kun lueskellut eri keskusteluja, niin eikö miehet käsittele erojaan ollenkaan?

Vierailija
23.09.2021 |

Oli kyse 30v tai 50v niin lähdetään yllättäen uuteen suhteeseen salamaeroten. Kyseessä voi olla 5v tai 20v suhde. En usko että naiset eivät eron merkkejä huomaisi, välillä niitä ei oikeasti vaan ole ilmassa. Uusi nainenko eron käsittelyn sitten kuuntelee/kestää vai mitenkä nämä miehet asian hoitaa?

Vain tunteettomat/jotenkin henkisesti sairaat voivat erota pidemmästä suhteesta ilman henkistä käsittelyä.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat naisen seksiin ja kodinhoitoon. Naisen tarve mieheen on monipuolisempi. Siksi miesten on helpompi hyväksyä se ensimmäinen vastaantuleva.

Vierailija
82/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl tää maailma on julma ja kylmä paikka jos monen vuoden suhteisiinkin suhtaudutaan näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nyt taas.

Ne miehet ketkä sitoutumaan pystyy ottaa erot raskaasti siinä missä naisetkin.

Sama toistepäin.

Eli sun mielestä esimerkiksi 5v avoliitossa jonkun kanssa ei ole sitoutumista?

Miten siitä sitten lähdetään suoraan toisen kainaloon niinkun ei mitään ja käsittelemättä vanhaa suhdetta?

Ei käynyt koskaan mielessä, että se ero asia on saatettu jo käsitellä kuukausia tai jopa vuosia aiemmin?

No onhan sitä vaikea uskoa jos on 25 vuotta naimisissa, mies ilmoittaa yks kaks että otan eron ja muutan toisen naisen luo. Sitten muuttaa sinne ja jatkaa elämäänsä ja jättää entisen vaimon ja lapset savuaville raunioille. Kun eksä ja lapset on ihan änkkänä ja sekaisin vielä 2 vuoden päästäkin niin mies ihmettelee mikä niitä oikein vaivaa ja että hän on tätä eroa käsitellyt jo 10 vuotta. Sanaakaan ei sitten kuitenkaan saanut puserrettua koko aikana ulos. 🙈🙈🙈

Vierailija
84/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jauhaa menneitä. Siinä ei voi mitään. Naiset velloo katkeruudessaan vuosia eikä se johda muuhun kuin mielenterveyden menettämiseen. Uutta päin.

Vierailija
85/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha jauhaa menneitä. Siinä ei voi mitään. Naiset velloo katkeruudessaan vuosia eikä se johda muuhun kuin mielenterveyden menettämiseen. Uutta päin.

Mites kun tuntuu että mies toistaa samaa kaavaa suhteissa ja aina ne päättyy niin kannattaisko vaan jauhaa ja miettiä et miten muuttua ettei näin jatkossa kävisi?

Vierailija
86/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka mies täällä kirjoittelee yleensäkään...muutama aihe voi olla, joista joku mielipiteenä sanoo, mutta tuskinpa sydänsuruistaan Auto/moottori/kalastus/remppa/rakennus ym. on kiinostavampaa.

Vierailija
87/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kerro kunnon perusteluja niin vaikea ottaa opiksi

Syyttelyäkö tarkoitat?

"Kun sä aina jätät sen jääkaapin oven raolleen vaikka kuinka sanon että sulje se ettei ruuat happane"

"Sä oletat että mä hoidan X jutun vaikka sua kiinnostaa ja mua ei ollenkaan ja sit kiljut mulle kun se on niin ja näin"

"Mä haluun X asioita tehdä niin sä et lähde mun juttuihin mukaan vaikka mä lähen sun kaa ralleihin/baariin/lätkämatsiin eikä ne kiinnosta mua yhtään. Mä haluan olla sun kaa, siksi lähden ja tuntuu ikävälle kun mun asiat on sulle noin merkityksettömiä"

"Sun sukat haisee, kun et pese jalkojasi suihkussa"

Syyttelyä. Sitäkö haluat? Ei siinä ole mitään järkeä eikä johda mihinkään paitsi isompaan riitaan.

Vierailija
88/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin pitkästä suhteesta 9 vuotta sitten. Ei tullut pieneen mieleenikään tulla tänne siitä avautumaan. Ei täällä paljon miehille sympatiapisteitä jaella. Täällä mies joutuu haiden hampaisiin, sen näkee jo tämänkin ketjun vastauksista.

Itsekseni sen eron käsittelin. Energiaa sain liikunnasta, harrastuksista ja musiikin kuuntelusta.

Muutamalle kaverille vähän avauduin ja thats it. Tyyppi joka vielä vuosienkin jälkeen käy kavereilleen läpi eroaan on kyllä rasittava. Kaverit todennäköisesti alkaa välttelemään. Jos asia vaivaa, kannattaa mennä ammattiauttajalle juttelemaan eikä pilata kaverisuhteitaan.

Nykyisin välit exään on hyvät. Ollaan ihan tyytyväisiä tahoillamme.

Vierailija
89/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nainen vaihdoin noin vain muiden silmissä 20 vuoden suhteesta toiseen. Tosin ero oli käsitelty jo viimeisten kahden vuoden aikana. Niin kylmä suhde, että hävettää ihan kertoakin ihmisille millaista kohtelua sain enkä lähtenyt aiemmin.

Minä nainen erosin ilman kolmatta osapuolta yli 20v avioliitosta.

Niin kylmä suhde että hävettää ihan kertoakin ihmisille millaista kohtelua sain enkä lähtenyt aiemmin.

Nyt 10v myöhemmin alan olla eheämpi. Toki olen vellonut aivan liikaa asioissa. On tuossa muutama laastari ollut, heidän kanssa erottu yhteistuumin.

Liittoni oli huono ja on turha yleistää että kaikki naiset pettää päästäkseen eroon entisestä. Harkitsin sitä ja tulin siihen tulokseen että en anna itselleni koskaan anteeksi mikäli tarvitsen jonkun vipuvarren. Olisihan se ollut helppo ratkaisu lähteä jonkun mukaan.

Vierailija
90/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten oletaan vaan sopeutuvan oli tilanne mikä tahansa. Eli jos skitsoeksä tuhoaa koko omaisuutesi mukaanlukien korvaamattomat perintöesineet ja valokuvat niin deal with it. Jos eksä omii minuutin varoitusajalla yhteisen asuntonne, autonne ja  muunkin käyttöomaisuutenne niin deal with it. Jos huomaat että yhtäkkiä sinulla ei olekaan enää tapaamisoikeutta lapsiinne koska skitsoeksä on tarinoinut tarinoitaan päättäville tahoille niin deal with it. 

Jne. 

Vierailija
91/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni ovat aina lähteneet käsi jo valmiiksi toisella oksalla, eli uusi mies odottamassa. Vaimon kohdalla oli todellinen yllätys ja ihan järkyttävä paniikki kaikesta. Pettäminen kun tuhoaa menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden. Mutta siitä jos mistä oppii, että et voi luottaa koskaan kuin itseesi. Naiset ovat täysin kyvyttömiä rakastamaan miehiä samalla tavalla kuin miehet rakastavat naisia. Sukupuolet ovat erilaisia.

Jokainen mies käsitteleen eronsa eri tavalla, niinkuin jokainen nainenkin. Minä luin eroista ja keski-iän kriiseistä paljon, todella paljon, ja yritin pitää yllä positiivista mielialaa. Kaiken pahan olon kiroilin niille muutamalle kaverille joille pystyin. Puoli vuotta olin ihan kuutamolla ja aivot kävivät ylikierroksilla. Jossain vaiheessa tuli sitten piste kun tajusin, että exälle oman elämän tilanne ja sen käsittely on vaan siinä tilantessa, että tästä ns. normaalista perhe-elämästä on päästävä jonnekin pois.

En usko, että siitä eron käsittelystä varsinaisesti koskaan pääsee kokonaan eroon, etenkin kun on yhteisiä lapsia. Se, että joudut usein tapaamaan henkilöä, joka on kaikilla mahdollisilla tavoilla pettänyt sinut, ja joudut toimimaan yhteistyössä, on vastoin kaikkia periaatteitani.

En tule koskaan antamaan itsestäni kaikkea kenellekään, en muuta yhteen kenenkään kanssa. Seuraa, pitkäaikaistakin, löytyy muutenkin.

Miehillä ei ehkä ole useinkaan sellaista suurta kaveripiiriä jonka kanssa puida asioita, mutta onneksi nykyään netistä löytyy paljon ihan fiksujakin miessivustoja joilla huomaat, että samoissa tilanteissa olleita miehiä on tuhansittain. Siellä on tietysti lopullisesti katkeroituneitakin miehiä, mutta myös niitä ns. normaaleja "hyviä" miehiä, jotka ovat kokemustensa perusteella päätyneet siihen, ettei enää kannata jakaa koko elämäänsä kenenkään kanssa, vain osia siitä. Onneksi täällä Suomessa avioerot eivät ole sellaista valtion bisnestä kuin jenkkilässä, jossa miehiä kustaan silmään kaikella tavalla. Siellä miehelle ei ole mitään järkeä mennä naimisiin.

Kuulostaa kovin oman avioliittoni tarinalta, paitsi, että meillä mentiin toivomuksestani parisuhdeterapiaan, jossa loppujen lopuksi kävin 90% yksin selvittelemässä omaa päätäni.

M44

Vierailija
92/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
93/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä aikainen murehtiminen vaan sairastuttaa.

Vierailija
94/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nainen vaihdoin noin vain muiden silmissä 20 vuoden suhteesta toiseen. Tosin ero oli käsitelty jo viimeisten kahden vuoden aikana. Niin kylmä suhde, että hävettää ihan kertoakin ihmisille millaista kohtelua sain enkä lähtenyt aiemmin.

Noin minullakin se eron käsittely menee. Olin sinkkuna myös noin vuoden, mutta olisin ollut heti valmis täyspainoiseen suhteenkin. Lasten vuoksi olin suhteessa niin kauan kuin olin, muutoin ero olisi tullut jo kolme vuotta aikaisemmin.

Vierailija
95/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää oli huomata kuinka yhdentekevä olikin ihmiselle jonka kanssa oli jakanut vuosia elämästään

Vierailija
96/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää oli huomata kuinka yhdentekevä olikin ihmiselle jonka kanssa oli jakanut vuosia elämästään

Sitä se on vääjäämättä, jos pitää toista oksennussankonaan. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
97/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itselle tuli avoero kohdalle, niin en tosiaan "käsitellyt" asiaa. Lapsia ei ollut, tavarat jakoon ja moi. Jos on tosissaan kyllästynyt toiseen, niin ei tuo jätä mitään käsiteltävää. Lähinnä helpottuneen olon. t. mies

Vierailija
98/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
99/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet, jonka tiedän eronneen, ovat löytäneet viikossa tai kuukaudessa uuden naisen.

Vierailija
100/148 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten oletaan vaan sopeutuvan oli tilanne mikä tahansa. Eli jos skitsoeksä tuhoaa koko omaisuutesi mukaanlukien korvaamattomat perintöesineet ja valokuvat niin deal with it. Jos eksä omii minuutin varoitusajalla yhteisen asuntonne, autonne ja  muunkin käyttöomaisuutenne niin deal with it. Jos huomaat että yhtäkkiä sinulla ei olekaan enää tapaamisoikeutta lapsiinne koska skitsoeksä on tarinoinut tarinoitaan päättäville tahoille niin deal with it. 

Jne. 

Ei menneessä kannata roikkua.