Täällä kun lueskellut eri keskusteluja, niin eikö miehet käsittele erojaan ollenkaan?
Oli kyse 30v tai 50v niin lähdetään yllättäen uuteen suhteeseen salamaeroten. Kyseessä voi olla 5v tai 20v suhde. En usko että naiset eivät eron merkkejä huomaisi, välillä niitä ei oikeasti vaan ole ilmassa. Uusi nainenko eron käsittelyn sitten kuuntelee/kestää vai mitenkä nämä miehet asian hoitaa?
Vain tunteettomat/jotenkin henkisesti sairaat voivat erota pidemmästä suhteesta ilman henkistä käsittelyä.
Kommentit (148)
Miehet on sikoja eikä mieti naisten tunteita. Niillä housuista löytyvä ohjaa ratkaisuja.
Ihan molemmissa: miehissä että naisissa on paskamaisia persoonia. Sitä en ymmärrä miksi näiden kanssa pitää muodostaa mitään suhteita?
Itse miehenä tiedän joitain miehiä, jotka halveeraavat exiänsä.
Näköjään kaikki ihmiset eivät osaa rakastaa.
Ollako sitten nämä ihmiset narsisteja tai jotain muuta vastaavaa?
(Ja nämä kysymykseni eivät odota vastausta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä nyt taas.
Ne miehet ketkä sitoutumaan pystyy ottaa erot raskaasti siinä missä naisetkin.Sama toistepäin.
Eli sun mielestä esimerkiksi 5v avoliitossa jonkun kanssa ei ole sitoutumista?
Miten siitä sitten lähdetään suoraan toisen kainaloon niinkun ei mitään ja käsittelemättä vanhaa suhdetta?Ei käynyt koskaan mielessä, että se ero asia on saatettu jo käsitellä kuukausia tai jopa vuosia aiemmin?
Juuri näin, kyllä se ero on ollut jo mielessä pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan molemmissa: miehissä että naisissa on paskamaisia persoonia. Sitä en ymmärrä miksi näiden kanssa pitää muodostaa mitään suhteita?
Itse miehenä tiedän joitain miehiä, jotka halveeraavat exiänsä.Näköjään kaikki ihmiset eivät osaa rakastaa.
Ollako sitten nämä ihmiset narsisteja tai jotain muuta vastaavaa?(Ja nämä kysymykseni eivät odota vastausta)
Kai tälle rakastamattomuudelle on hienompiakin termejä kuten kiintymismallit. Itse erosin alkuesästä hyvin karun lapsuuden eläneestä naisesta. Hän oli kaikkinensa erittäin epävakaa ja varoitteluistaan huolimatta rakkaus vain lopulta kuihtui ja tilalle tuli ajan myötä vihaisa kaaos. Tuota on vähän vaikea kuvailla kokematta ja erottiin lopulta ihan ystävinä, vaikka riitelyä ja draamaa riitti loppuaikoina. Itse rakastan tuota naista vieläkin, vaikka yhteiselo osoittautui mahdottoman haasteelliseksi.
Tuo oli itselle kolmas vakavampi suhde ja jokaisen eron jälkeen on mennyt useampi vuosi ennen seuraavaa. Kaikenlaisia heitukoita toki mahtuu väleihin, mutta vaikea on rakastua kun sisällä joku aina kalvaa epäonnistumisesta pitkään. Omat erot ovat onneksi olleet siistejä, sillä lapsia ei ole suhteissa syntynyt, eikä ylimääräisiä osapuoliakaan ole soppiin kuulunut. Mitä olen kuullut ja lukenut, niin joillakin erot ovat jopa traumaattisen rumia.
Enkä tiedä pitäisikö tässä muutenkin huolestua naisten muuttuessa aina vain rajuimmiksi ja epävakaiksi. Nuoruuden rakkaus oli mitä kiltein ja rauhaisa persoona, toinen jo melko raju ja epävakaa sekä tämä tämä viimeisin hyvin kipakka. Ikä ja pettymykset tuntuvat tekevän ihastumisesta aina vain vaikeampaa, joten suhdehaaveita ei enää juuri ole. Mahdollisuus on tietenkin annettava maailmalle, mutta jo viimeisimmän suhteen aikana mietin, että erakoidun, jos en saa tuota rakkautta pelastettua ja suhdetta toimimaan. Mielenterveydelle olisi varmaan ollut optimaalisinta erota jo aiemmin suhteen muututtua synkemmäksi, mutta näissä hommissa on aika turha yrittää liikaa järkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Kärsiikö mies erosta jos ottaa heti uuden?
Todennäköisesti. Ja uusi nainen myös.
Ex-nainen kärsii muokatesseen itselleen kostokroppaa. Mut pääasia, että lapset kärsii, vai miten se menikään
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on tosiaan se suuri virhe, että tuo ei ole eron perusmalli. Eron hakee lähes aina nainen. Miehelle asiaa tulee ihan puskista.
Pieni osa miehistä käyttäytyy varmasti kuten aloittaja kuvaa, naismaisesti. Mutta suurimmalle osalle ero on rankka paikka.
Miehet ovat parisuhdestabiileja, naiset eivät. Googlatkaa ihan huviksenne eri maiden homo- ja lesboparien suhteiden pysyvyyttä. Lesboparit eivät pitkään naimisissa ole, mieshomot taas ovat heteroitakin pidempään.
Ja sama tosiaan heterosuhteissa. Nainen on se, joka ei pysyvyyteen kykene.
Kyllä. Epästabiileja "voimaantuneita" naisia on pilvin pimein, tälläkin palstalla.
Jospa ne miehet käsittelevät sen omalla tavallaan? Btw nillittäminen ei ole käsittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä akat kärsitte kun asunto on miehen 🤣😂😅
En minä ainakaan kärsinyt yhtään. Irtisanoin vuokralaisen ja muutin takaisin omaan asuntooni.
Ei tarvi käsitellä koska erohan on lähes aina miehelle helpotus👍
Vierailija kirjoitti:
Minä nainen vaihdoin noin vain muiden silmissä 20 vuoden suhteesta toiseen. Tosin ero oli käsitelty jo viimeisten kahden vuoden aikana. Niin kylmä suhde, että hävettää ihan kertoakin ihmisille millaista kohtelua sain enkä lähtenyt aiemmin.
Samoin. Kaikki ajatteli, että olen jopa tullut hulluksi, kun niin hyvästä miehestä erosin. Ennen eroa kävin kuitenkin terapiassa käsittelemässä asiaa, mutta en minä siitä kylillä puhunut.
Ei ole kokemusta ko miehistä, mutta oma kokemus naisena. En eroa hetken mielijohteesta. Siis esimerkiksi jonkun yksittäisen riidan päätteeksi ja vasta eron jälkeen alkaisin käsitellä koko eroasiaa. Suhteen pituudesta riippuen olen aina käsitellyt asiaa kuukausia tai jopa vuoden. Kun ero lopulta tulee, se on päätöspiste asian käsittelylle. Ei mun tarvitse enää eron jälkeen käsitellä asiaa, koska olen käsitellyt asian jo ennen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemus on että naiset hyppää uuteen suhteeseen, miehet masentelee ja tappaa itsensä. Ei tietenkään koko totuus.
Ei. Miehet siirtyvät nopeasti seuraavan naisen luo.
Vierailija kirjoitti:
Ne miehet, jonka tiedän eronneen, ovat löytäneet viikossa tai kuukaudessa uuden naisen.
Joillakin miehillä on pitkä lista naisia, jotka ovat valmiita menemään. Sitten he menevät naisen luo, joka hakee heidät Fb: stä ja IG: stä, koska hän haluaa ilmaisia matkoja ja lomia, joista mies maksaa.
Tottakai miehet käsittelevät eroon liittyviä tunteitaan siinä missä naisetkin, mutta eivät tee sitä julkisuudessa vaan ekstrovertit kavereidensa kanssa ja introvertit paljon myös itsekseen, koska introvertti kykenee prosessoimaan tunteitaan myös yksin. Toiset ihmiset tekevät pienistäkin tunteista suuren numeron, toiset ovat vähäeleisiä, vaikka sisällä laukkaa villit hevoset. Luonnekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on tosiaan se suuri virhe, että tuo ei ole eron perusmalli. Eron hakee lähes aina nainen. Miehelle asiaa tulee ihan puskista.
Pieni osa miehistä käyttäytyy varmasti kuten aloittaja kuvaa, naismaisesti. Mutta suurimmalle osalle ero on rankka paikka.
Miehet ovat parisuhdestabiileja, naiset eivät. Googlatkaa ihan huviksenne eri maiden homo- ja lesboparien suhteiden pysyvyyttä. Lesboparit eivät pitkään naimisissa ole, mieshomot taas ovat heteroitakin pidempään.
Ja sama tosiaan heterosuhteissa. Nainen on se, joka ei pysyvyyteen kykene.
Jos ero tulee miehelle ihan puskista, se tarkoittaa vain, että mies ei ole kuunnellut naista tai ei ole ottanut naisen sanoja todesta. Tai sitten on vain niin itseensä keskittynyt, ettei ole välittänyt, vaikka nainen on ilmaissut tyytymättömyytensä parisuhteeseen. Itse en joka käänteessä uhkaile erolla (koska sekin olisi typerää, kun mies ajattelisi, että "se nyt vaan puhuu taas, ei se kuitenkaan eroa") , mutta olen puhumalla yrittänyt saada parisuhdetta toimimaan. Jos ja kun miestä ei ole kiinnostanut saada parisuhdetta toimimaan, seurauksena on ollut ero. Mun aloitteestani. Mutta ei ero ole voinut puskista tulla.
Vierailija kirjoitti:
Kärsiikö mies erosta jos ottaa heti uuden?
Pitääkö miesten kärsiä, että naiset ovat tyytyväisiä?
Onko tuommoinen naisen puolelta rakkautta vai mahtaisikohan tuo ennemmin olla itseään täynnä olevia naisia?
Vaativat miehiä itkemään peräänsä välittämättä miesten tuntemuksista tippaakaan. Eikö sitä vaan voisi olla iloinen toisen puolesta, että toinen ei vajoa mieleltään pohjalle.
Jos mies vaihtaa suhteesta suoraan toiseen, luulisin että hän on hautonut eroa jo pitkään ja uskaltaa toteuttaa sen vasta sitten, kun uusi on jo katsottuna. Tai sitten ihastuvat salamana uuteen ja hyppäävät suhteesta toiseen ja puolen vuoden päästä alkaa hävettää se, miten huonosti hoiti eron. Miehetkin on erilaisia, ihan yksilöstä riippuen toiminta vaihtelee. Jotkut hankkii jätetyksi tullessaan heti uuden jolle sitten joko haukutaan exää tai sitten yritetään saada uudesta exälle korvike.