Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea onnettomuus Haapavedellä – koira ja sen ulkoiluttaja raahautuivat auton perässä kaksi kilometriä

Vierailija
23.09.2021 |

Pohjois-Pohjanmaalla on sattunut erikoislaatuinen onnettomuus, jossa osallisena olivat auto, koira ja koiranulkoiluttaja.

Tapauksesta ensimmäisenä uutisoineen paikallislehti Pyhäjokiseudun mukaan onnettomuus sattui, kun koiraansa ulkoiluttanut henkilö jäi juttusille vastaan tulleiden tuttaviensa kanssa.

Tuttavat olivat liikkeellä autolla ja kuulumisten vaihdon aikana ulkoiluttajan vyötärölle kiinnitetty koira juoksenteli auton lähistöllä.

Kun juttutuokio päättyi, auto lähti liikkeelle. Koiran ulkoilutushihna oli kietoutunut auton peräkoukkuun. Autoilijat eivät sitä huomanneet ja sekä koira että sen ulkoiluttaja jäivät roikkumaan auton perään.

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008284506.html?utm_medium=promobo…

Kommentit (606)

Vierailija
141/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut, että flexit on saatanasta ja syvältä. Niitä ei pitäis kenenkään käyttää. Aiheuttavat ihan jatkuvasti vaaratilanteita, kun piskit säntäilee pitkin ja poikin, omistaja ei edes huomaa missä se koira viilettää (niinkuin oli tässä onnettomuudessakin käynyt).

Mulla on ollut aina koiria, eikä ikinä yhtäkään flexiä.

Silti kaikki sympatia onnettomuuden uhreille, ennen kaikkea sille koiraparalle, joka on täysin syytön.

Vierailija
142/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opitaan? Pitäisikö autojen koukut suunnitella auton alle ja nimenomaan auton "sisään", jonnekin luukun taakse. Vai onko ulkonevasta peräkoukusta helpompi irrottaa jotain tai kiinnittää. Ja ohjeistus ettei koiria sidota itseen, koirat autoista kaukana ja lisäksi autoista takertuvat hihnat kaukana? Ja ei koiria kiinni koukkuun, kun aiemmin oli tapauksia. Ideoita turvallisuuteen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle autokoulussa opettaja saarnasi, että katson liian vähän peileihin ajon aikana. Saarnaaminen loppui vasta kun ope selvästi näki, että havainnoin sivupeilejä sekä taustapeiliä. Ja ajoin autokoulun Espoossa/ Helsingissä. Niin, että kyllä niitä peilejä PITÄÄ katsoa vaikka liikkui mihin suuntaan tahansa, koko ajan. Tilanteet ympärillä vaihtuu ja vain katsomalla näet ja tiedät mitä ympärillä tapahtuu. Nykyään ajan pääasiassa maalla, mutta peilejä katselen edelleen aina.

Vierailija
144/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä, ja lähtiessä tai peruuttaessa autoilijat voivat tarkistaa ettei mitään ole takana /sivulla. Osa ei katso taakse Tampereella kun peruuttaa pitkää matkaa, kaupan ja kauppakeskuksen piha.

Vierailija
145/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina sanonut, että flexit on saatanasta ja syvältä. Niitä ei pitäis kenenkään käyttää. Aiheuttavat ihan jatkuvasti vaaratilanteita, kun piskit säntäilee pitkin ja poikin, omistaja ei edes huomaa missä se koira viilettää (niinkuin oli tässä onnettomuudessakin käynyt).

Mulla on ollut aina koiria, eikä ikinä yhtäkään flexiä.

Silti kaikki sympatia onnettomuuden uhreille, ennen kaikkea sille koiraparalle, joka on täysin syytön.

Näin. Ja koiran voi opettaa odottamaan paikoillaan rauhallisesti. Sen ei tarvitse saada häröillä ympäriinsä paikassa, joka ei häröilyyn sovellu, kuten tienlaidassa auton ympärillä.

Vierailija
146/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikenlaisia tolloja sitä onkin, eikö edes huuto tai koiran haukunta kuulunut! 2km! eikö liikennevaloja ollut?

Liikennevalot Haapavedellä!

Vierailija
147/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi nauraa vakavalle asialle (enkä naurakaan), mutta onhan tämä kuin suoraan jostain Leslie Nielsenin elokuvasta. "Hei me ajetaan autoa 2"

Äärimmäisen huono vitsi. Sairasta.

Huumorintajuttomille kaikki tuntuu olevan sairasta.

Huumorintajua löytyy, mutta ei silloin kun on kyse tällaisesta asiasta. Jos sinun mielestäsi on oikein vitsailla tällaisella asialla, voisiko sinun empatiakyvyssäsi olla vikaa?

Vierailija
148/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen tapahtuma on voinut olla monien surkeiden sattumusten sarja, mutta täällä kaikenmaailman perstuntuma-Vataset tietävät näköjään paremmin. Ei tältä palstalta enempää kyllä voisi odottaakaan.

Katson aiheelliseksi vastata tähän, koska kirjoitin tuon perstuntuma kommentin.

Jos et minua tässä perstuntuma asiassa usko, ole yhteydessä heti aamulla autokouluun ja kysy sieltä tai kysy joltain ammatiksi autoa ajavalta (naisia myös paljon kuljettajana) horisenko. 

Vierailija
149/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sattuu. Minun piti hakea anoppi ja viedä sairaalalle 50km päähän. Ihmettelin jossakin vaiheessa että onpa anoppi hiljainen, varmaan suuttunut jostain. Perillä ovea avatessa huomasin ettei takapenkillä istukaan ketään. Olin ajatuksissa lähtenyt kotoa suoraan sairaalalle ja unohtanut matkalla pyörähtää anopilla. Seuraavana päivänä kyllä puhetta riitti takapenkiltä riittämiin kun uutta reissua tehtiin.

Vierailija
150/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisiä joilla on kova tarve alkaa heti syyttelemään onnettomuudesta toista osapuolta, ilman että edes tietää missä ja miten onnettomuus on tapahtunut. Pahimmat näistä kirjoittelijoista vielä väittää että kuski on tahallaan näin toiminut.

Aikamoinen kuski kun ei kuule meteliä tai katso peilejä.

Vierailija
151/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliseen vielä, ja lähtiessä tai peruuttaessa autoilijat voivat tarkistaa ettei mitään ole takana /sivulla. Osa ei katso taakse Tampereella kun peruuttaa pitkää matkaa, kaupan ja kauppakeskuksen piha.

Ymmärrätkö, että osalla on autossaan peruutuskamera josta näkee reaaliaikaisesti mitä takana tapahtuu.

Vierailija
152/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi nauraa vakavalle asialle (enkä naurakaan), mutta onhan tämä kuin suoraan jostain Leslie Nielsenin elokuvasta. "Hei me ajetaan autoa 2"

Äärimmäisen huono vitsi. Sairasta.

Huumorintajuttomille kaikki tuntuu olevan sairasta.

Huumorintajua löytyy, mutta ei silloin kun on kyse tällaisesta asiasta. Jos sinun mielestäsi on oikein vitsailla tällaisella asialla, voisiko sinun empatiakyvyssäsi olla vikaa?

Eihän empatiakyky ja huumorintaju sulje toisiaan pois. 

Huumorintajuiset ihmiset eivät kysy mistä sopii tehdä huumoria, huumorintajuttomat ovat kyllä heti kertomassa mistä ei saa tehdä huumoria. 

Vierailija
153/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa tämä tapaus kamalasti :( mitenhän nainen ja koira voivat?

Vierailija
154/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa enää auta kuskia tai ketään muutakaan syytellä. Tosi ikävä onnettomuus ja toivottavasti uhrit (koira ja omistaja) toipuvat.

Kyllä pidän tuota autokuskiakin uhrina, voi olla että hänen kohdallaan  Nukkumatti on pakkolomalla määräämättömän ajan nyt kun tuo on tapahtunut...ainakin jos ajattelisin niin asian omalle kohdalleni

Vierailija
155/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kuski on ollut vanhus ja tie soratie jossa on körötelty menemään. Maaseudulla saa ajella aika rauhassa, ei välttämättä ole muuta liikennettä sillä hetkellä. Jos uhrilla on ollut vielä paksu takki suojaamassa niin hyvä hänelle. Eikä ihminen kuole jos saa pintanaarmuja. Sisäelimet jos pysyy ehjinä.

Vierailija
156/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että osalla on autossaan peruutuskamera josta näkee reaaliaikaisesti mitä takana tapahtuu.

En. Koska osalla sitä ei ole todellakaan. Ja takaa tullut ihmisiä, jatkoi peruuttamista eikä ole ainoa joka jatkaa - peilistä ei edes näy joka puolelle. Että silleen.

Vierailija
157/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen tapahtuma on voinut olla monien surkeiden sattumusten sarja, mutta täällä kaikenmaailman perstuntuma-Vataset tietävät näköjään paremmin. Ei tältä palstalta enempää kyllä voisi odottaakaan.

Katson aiheelliseksi vastata tähän, koska kirjoitin tuon perstuntuma kommentin.

Jos et minua tässä perstuntuma asiassa usko, ole yhteydessä heti aamulla autokouluun ja kysy sieltä tai kysy joltain ammatiksi autoa ajavalta (naisia myös paljon kuljettajana) horisenko. 

Sinä et sitä voi tietää vaikka kuskilla olisi ollut p*rse puuduksissa.

Vierailija
158/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle autokoulussa opettaja saarnasi, että katson liian vähän peileihin ajon aikana. Saarnaaminen loppui vasta kun ope selvästi näki, että havainnoin sivupeilejä sekä taustapeiliä. Ja ajoin autokoulun Espoossa/ Helsingissä. Niin, että kyllä niitä peilejä PITÄÄ katsoa vaikka liikkui mihin suuntaan tahansa, koko ajan. Tilanteet ympärillä vaihtuu ja vain katsomalla näet ja tiedät mitä ympärillä tapahtuu. Nykyään ajan pääasiassa maalla, mutta peilejä katselen edelleen aina.

Sanoi autokoulun ope mitä tahansa niin oleellista on se mitä auton edessä tapahtuu. Varsinkin sillä hetkellä kun auto lähtee pysähdyksistä eteenpäin. Tämä on varsinkin kaupunkiliikenteessä äärimmäisen tärkeää katsoa juuri silloin eteenpäin ja sivuille, jotta kukaan ei jää alle.. mutta tätä ei täällä tunnuta ymmärtävän, ei sitten millään. Kyse ei ole nyt siitä katsellaanko peileihin ajon aikana vai ei.

Vierailija
159/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa on sivupeilit ja taustapeili ettei katso peileihin 2 kilometrin matkalla kertaakaan . Onko kyse tahallisesta ilkeydestä kuitenkin ??? Myös kuljettajan viereisessä sivussa on taustapeili mistä näkee sivun taakse päin . Autoilijat kyllä yleensä katsoo tausta ja sivupeiliin jo liikkeelle lähtiessä ja ajaessa .

Vierailija
160/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan kauhee. Mua alko naurattaa kun sain tapauksesta tyhmän mielikuvan 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän