Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea onnettomuus Haapavedellä – koira ja sen ulkoiluttaja raahautuivat auton perässä kaksi kilometriä

Vierailija
23.09.2021 |

Pohjois-Pohjanmaalla on sattunut erikoislaatuinen onnettomuus, jossa osallisena olivat auto, koira ja koiranulkoiluttaja.

Tapauksesta ensimmäisenä uutisoineen paikallislehti Pyhäjokiseudun mukaan onnettomuus sattui, kun koiraansa ulkoiluttanut henkilö jäi juttusille vastaan tulleiden tuttaviensa kanssa.

Tuttavat olivat liikkeellä autolla ja kuulumisten vaihdon aikana ulkoiluttajan vyötärölle kiinnitetty koira juoksenteli auton lähistöllä.

Kun juttutuokio päättyi, auto lähti liikkeelle. Koiran ulkoilutushihna oli kietoutunut auton peräkoukkuun. Autoilijat eivät sitä huomanneet ja sekä koira että sen ulkoiluttaja jäivät roikkumaan auton perään.

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008284506.html?utm_medium=promobo…

Kommentit (606)

Vierailija
121/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa huomaa kyllä että joillakin ei ole minkäänlaista päättelykykyä. 

Ihmetellään, että miten ei huomattu että ihminen kaatuu takana kun lähdetään autolla liikkeelle. Autolla ei katsota peruutuspeilejä silloin kun lähdetään liikkeelle, tämän nyt tietää ainakin jokainen joka joskus ajaa.

Jos ei kuule huutoa niin sen voi selittää hiekkatie ja kuskin todennäköisesti korkea ikä.

Ihmetellään miksei raahautuvaa ihmistä näe peileistä. No ei sinne auton taakse peileistä näy. 

Ihmetellään, miten fleksi kestää. No ne suunnitellaan kestäviksi. Mitä köydeltä vaaditaan jos 50 kiloinen koira vetää yhteen suuntaan ja ihminen toiseen suuntaan? Kai nyt valmistaja haluaa tehdä niistä kestäviä muutenkin.

Ihan kaupasta ostettu perusnarukin kestää helposti

kymmeninen kilojen painon.

Jaa, kyllä sitä peileihin vilkaistaan kun lähdetään tien vierestä liikkeelle. Ihan vain että tuleeko takaa liikennettä.

Vierailija
122/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tarinan että koiran taluttajalla  flexin päässä oleva koira ehti hissiin ja hissi ehti lähteä liikkeelle ennenkuin  taluttaja oli ehtinyt samaan hissiin kuin koira.Vaarallinen laitos tuollainen pitkä flexi ellei sen kanssa ole tarkkana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ollu sitä mieltä, että flexi on aivan turha ja liian vaarallinen kapine ja hyvin usein myös täysin väärin käytetty. Tämä tapaus vain entisestään vahvistaa mielipidettäni kyseisen kuljettimen tarpeettomuudesta.

Kyllä. Näihin ajavat mm. pyöräilijät kun flexi on poikittain viritetty pyörätielle. 

Aamen. Myös yhdistelmä pieni lapsi+kuriton piski+flexi on erittäin vaarallinen yhdistelmä.

Joskus linkkasin tänne varoitukseksi flexinkäyttäjille jutun jossa karanneen koiran jalan ympäri oli kiertynyt flexi moneen kertaan, estäen verenkierron. Kovasti mammat tuohtuneena puolustelivat niitä kun ovat niin käteviä.

Vierailija
124/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ollu sitä mieltä, että flexi on aivan turha ja liian vaarallinen kapine ja hyvin usein myös täysin väärin käytetty. Tämä tapaus vain entisestään vahvistaa mielipidettäni kyseisen kuljettimen tarpeettomuudesta.

Kyllä. Näihin ajavat mm. pyöräilijät kun flexi on poikittain viritetty pyörätielle. 

Aamen. Myös yhdistelmä pieni lapsi+kuriton piski+flexi on erittäin vaarallinen yhdistelmä.

Joskus linkkasin tänne varoitukseksi flexinkäyttäjille jutun jossa karanneen koiran jalan ympäri oli kiertynyt flexi moneen kertaan, estäen verenkierron. Kovasti mammat tuohtuneena puolustelivat niitä kun ovat niin käteviä.

Amputointiinko jalka?!

Vierailija
125/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi nauraa vakavalle asialle (enkä naurakaan), mutta onhan tämä kuin suoraan jostain Leslie Nielsenin elokuvasta. "Hei me ajetaan autoa 2"

Äärimmäisen huono vitsi. Sairasta.

Vierailija
126/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amputointiinko jalka?!

Ei muistaakseni

Vierailija
127/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ollut nainen ratissa? Ne ei paljon peileihin katso kun ajelevat.

Kuin jotkut on tällaisia kusipäitä besserwissereitä?

Tiedoksi, autoa ajaessa tulee katsoa eteen eikä tiirailla peilejä.

Miten sinulla voi olla ajokortti?

Pelkästään tämän maan teillä autoilee päivittäin kymmeniätuhansia henkilöitä, joilla ei pitäisi olla mitään asiaa ratin taakse.

Vierailija
128/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoiksi teille jotka tiirailette peruutuspeilejä eteenpäin liikkelle lähtiessänne: jos minä toimisin kuin te täällä pääkaupunkiseudulla niin olisin ajanut jo ties kuinka monen pyöräilijän ja jalankulkijan päälle.

Ehkä jossain siellä maaseudulla voikin katsella peruutuspeilejä kun ei koskaan edessä mitään ole :D

Todennäköisempää kyllä ettei teillä ole ajokokemusta..

Vierailija
129/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan kyseessä olla n.k. canicross harrastaja. Siinä koira on kiinni juoksijassa juurikin vyötäisiltä.

Kuvittelisin näin, että on joku metsätien pätkä, jolla on nähty ehkä tuttavia koiraharrastuksen parista.

Sitten on päässyt syntymään tuo erittäin valitettava vahinko.

Oli miten oli.

Toivotetaan kaikille asianosaisille voimia ja pikaista paranemista koiranomistajalle ja sessulleen.

Vierailija
130/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa huomaa kyllä että joillakin ei ole minkäänlaista päättelykykyä. 

Ihmetellään, että miten ei huomattu että ihminen kaatuu takana kun lähdetään autolla liikkeelle. Autolla ei katsota peruutuspeilejä silloin kun lähdetään liikkeelle, tämän nyt tietää ainakin jokainen joka joskus ajaa.

Jos ei kuule huutoa niin sen voi selittää hiekkatie ja kuskin todennäköisesti korkea ikä.

Ihmetellään miksei raahautuvaa ihmistä näe peileistä. No ei sinne auton taakse peileistä näy. 

Ihmetellään, miten fleksi kestää. No ne suunnitellaan kestäviksi. Mitä köydeltä vaaditaan jos 50 kiloinen koira vetää yhteen suuntaan ja ihminen toiseen suuntaan? Kai nyt valmistaja haluaa tehdä niistä kestäviä muutenkin.

Ihan kaupasta ostettu perusnarukin kestää helposti

kymmeninen kilojen painon.

Jaa, kyllä sitä peileihin vilkaistaan kun lähdetään tien vierestä liikkeelle. Ihan vain että tuleeko takaa liikennettä.

Ja onnettomuuden tulee ystävällisesti sattua vilkaisuhetkellä, kiitos.

Vierailija
131/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyppäisin tuossa tilanteessa koiran päälle niin selviäisin itse hengissä. Niin pahalta kuin se kuulostaakin.

Vierailija
132/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hyppäisin tuossa tilanteessa koiran päälle niin selviäisin itse hengissä. Niin pahalta kuin se kuulostaakin.

Noinkohan onnistuisi käytännössä, epäilen.

Vierailija
133/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa enää auta kuskia tai ketään muutakaan syytellä. Tosi ikävä onnettomuus ja toivottavasti uhrit (koira ja omistaja) toipuvat.

Vierailija
134/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän koiralla ole sama suunnitelma.

Vierailija
135/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinkohan onnistuisi käytännössä, epäilen.

Jos on iso koira, vaikka Bernhardilainen, voisi onnistuakin. Chihuahualla voisi olla hankalampaa.

Vierailija
136/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä joilla on kova tarve alkaa heti syyttelemään onnettomuudesta toista osapuolta, ilman että edes tietää missä ja miten onnettomuus on tapahtunut. Pahimmat näistä kirjoittelijoista vielä väittää että kuski on tahallaan näin toiminut.

Vierailija
137/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviytyivätkö?

Vierailija
138/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas mietin, että yrittäisin saada koirasta otteen ja irroittaa sen pannan. Jos ois pienehkö koira ja sellanen muovilukkopanta, vois ehkä onnistua, mut jos puolikuristava niin ei kyllä mitenkään. Tuskin muutenkaan onnistuisi kun siellä heittelehtisi narunjatkeena molemmat. Varmaan taju pois aika nopeesti. Hyi helkkari mikä keissi :((((

Vierailija
139/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mitä sanotte mutta toivon että ajaja jaa saa ainakin 10 vuoden tuomion. Mieluiten kuoleman mutta kun ei ole mahdollista tässä paskassa paikassa. Ajajan vika se oli miten ei voi vähän keskittyä liikenteeseen

Kyllä tarvii sullakin olla päässä iso vika kun toivoo toisen kuolemaa eikö edes tiedä faktoja. Ajaja ei näe autonsa taakse, eikä sinne voi koko ajan olla katsomassa jos eteenpäin meinaa liikkua, mutta provohan sinä olet, ei kukaan voi olla näin tyhmä.

Vierailija
140/606 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen tapahtuma on voinut olla monien surkeiden sattumusten sarja, mutta täällä kaikenmaailman perstuntuma-Vataset tietävät näköjään paremmin. Ei tältä palstalta enempää kyllä voisi odottaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi