Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa vouhkaus kihla- ja vihkisormuksista

Vierailija
10.11.2014 |

Meillä oli alkuun vaatimattomat sormukset kun oltiin vähätuloisia opiskelijoita. Nyt olen vaihtanut kihlat jo kahdesti ja vihkisormuksen kerran muhkeisiin timanttirenkaisiin. Sillä puolisolla on väliä, että on oikea alusta pitäen. Ei niillä renkailla ole mitään merkitystä ja turha mennä vararikkoon niiden takia nuorena. Nyt ne vanhat sormukset ovat matkasormuksina, ei tarvitse niin varoa ryöstöjä tai varkauksia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa on minusta just ne vihkipäivänä vaihdetut renkaat on tärkeät tunnearvoltaan. Mies raukka osti silloin kalleimman mihin oli varaa. Sillä mennään loppuun asti. Ei ole tarvetta osoittaa kasvanutta varallisuutta niillä sormuksilla.

Vierailija
2/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan älyttömän typerää käyttää rahaa sormuksiin, kun ei kumpikaan meistä pidä korujen käytöstä. Rahaakin olisi, mutta laitan mieluummin vaikka remonttiin tai ylimääräisiin lainanlyhennyksiin. Tai vain johonkin arjen luksukseen. Meillä ei siis ole sormuksia ollenkaan. Ehkä sitten joskus vaikka 20v hääpäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:29"]

Jaa on minusta just ne vihkipäivänä vaihdetut renkaat on tärkeät tunnearvoltaan. Mies raukka osti silloin kalleimman mihin oli varaa. Sillä mennään loppuun asti. Ei ole tarvetta osoittaa kasvanutta varallisuutta niillä sormuksilla.

[/quote]

Eihän ne ole kuin koruja. Ei mikään taikakalu. Minulla ei ole sormuksia ollenkaan. Nuorena ei ollut varaa ja myöhemmin en ole mitään vihkisormuksia halunnut ostaa. En yleensäkään pidä sormuksista ja töissä ei niitä saa edes pitää.

Vierailija
4/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, että AP:n on pitänyt vaihtaa halvat sormukset muhkeisiin timantteihin. Eikö se suhde kuitenkin ollut se tärkein, eikä niillä renkailla ole väliä?

. Hitsi missä mielikuvitusmaailmassa elelet :D

Vierailija
5/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Tosin edelliset sormukset eivät olleet halvat, mutta kultaiset ja halusin valkokultaiset.
Käytän vanhoja myös matkustellessa. =)

Vierailija
6/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:29"]

[/quote]

Eihän ne ole kuin koruja. Ei mikään taikakalu. Minulla ei ole sormuksia ollenkaan. Nuorena ei ollut varaa ja myöhemmin en ole mitään vihkisormuksia halunnut ostaa. En yleensäkään pidä sormuksista ja töissä ei niitä saa edes pitää.
[/quote]
Ei toki ole taikakaluja mutta kaunis muisto hääpäivästä vaikka minäkin pidän työn takia sormuksia harvoin. Ei se vihkisormus ole mikä tahansa koru vaan miehen minulle huolella valitsema, rakkauden ja sitoutumisen merkki.

Vierailija
7/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eihän noi sun sormukset merkkaa mitään, kun eivät ole alkuperäiset. Tavallisia sormuksia. Ainoastaan naimisiin mennessä vaihdetut ovat merkityksellisiä, noi muut vain koruja. Et sä voi kutsua noita helyjä kihla-ja vihkisormuksiksi, kun ei ne sitä ole. Ainoastaan, jos puoliso on uudelleen kosinut ja on pidetty uudet vihkimiset, niin sitten eri asia ja silloin noilla on merkitystä. Mutta edelleen sanoisin et alkuperäisiä ei voita mikään.

Vierailija
8/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:29"] Jaa on minusta just ne vihkipäivänä vaihdetut renkaat on tärkeät tunnearvoltaan. Mies raukka osti silloin kalleimman mihin oli varaa. Sillä mennään loppuun asti. Ei ole tarvetta osoittaa kasvanutta varallisuutta niillä sormuksilla. [/quote]   Eihän ne ole kuin koruja. Ei mikään taikakalu. Minulla ei ole sormuksia ollenkaan. Nuorena ei ollut varaa ja myöhemmin en ole mitään vihkisormuksia halunnut ostaa. En yleensäkään pidä sormuksista ja töissä ei niitä saa edes pitää. [/quote] Ei toki ole taikakaluja mutta kaunis muisto hääpäivästä vaikka minäkin pidän työn takia sormuksia harvoin. Ei se vihkisormus ole mikä tahansa koru vaan miehen minulle huolella valitsema, rakkauden ja sitoutumisen merkki.

[/quote]

Eroluvuista päätellen, ei kovin sitova merkki :D

Vierailija
9/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:36"]

Mut eihän noi sun sormukset merkkaa mitään, kun eivät ole alkuperäiset. Tavallisia sormuksia. Ainoastaan naimisiin mennessä vaihdetut ovat merkityksellisiä, noi muut vain koruja. Et sä voi kutsua noita helyjä kihla-ja vihkisormuksiksi, kun ei ne sitä ole. Ainoastaan, jos puoliso on uudelleen kosinut ja on pidetty uudet vihkimiset, niin sitten eri asia ja silloin noilla on merkitystä. Mutta edelleen sanoisin et alkuperäisiä ei voita mikään.

[/quote]

Näin kai on tapana nykyään ajatella, kun avioliitot kestävät keskimäärin 5 vuotta. 

Sota-aikana naiset antoivat sormukset keräykseen ja saivat rautasormuksen tilalle. Hui, avioliitto oli varmaan pilalla, kun ei ollut alkuperäistä taikasormusta.

Vierailija
10/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:36"]

[/quote]

Näin kai on tapana nykyään ajatella, kun avioliitot kestävät keskimäärin 5 vuotta. 

Sota-aikana naiset antoivat sormukset keräykseen ja saivat rautasormuksen tilalle. Hui, avioliitto oli varmaan pilalla, kun ei ollut alkuperäistä taikasormusta.
[/quote]
Miksi tähän nyt pitää taikuus sekoittaa kun kyse on tunnearvosta. Sotaponnusteluissa pois lahjoitetulla sormuksella ja liian köyhän näköisenä hylätyllä vihkisormuksella ei ole toistensa kanssa tekemistä. Meillä on vain erilainen suhde vihkisormuksiin.

Vierailija
11/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:33"]

Naurattaa, että AP:n on pitänyt vaihtaa halvat sormukset muhkeisiin timantteihin. Eikö se suhde kuitenkin ollut se tärkein, eikä niillä renkailla ole väliä? . Hitsi missä mielikuvitusmaailmassa elelet :D

[/quote]

En minä sanonut etten tykkäisi timanteista tai kauniista koruista ylipäänsä. Me emme vaan lykänneet häitä tai tinkineet jostain oikeasti tärkeästä sen takia että säästettäisiin rahaa sormuksia varten. Hassua että satummaisiin esineisiin liittyy joillakin omaa avioliittoa koskevia arvolatauksia. Esim uskotteko te, että teidän parisuhteelle tapahtuisi jotain kauheaa jos sormus hukkuisi tai rikkoutuisi korjauskelvottomaksi? Taikauskoa sanon minä.

Minä sanon ja pidän sormuksiani kihla- ja vihkisormuksina, koska KÄYTÄN niitä siinä tarkoituksessa. Ne ovat yksinkertaisesti osoittamassa siviilisäätyä ja nyt kun meillä on varaa, miksipä ne eivät voisi olla hienot.

Vierailija
12/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 on siis ap

Vierailija
13/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sormus nimettömässä on vain merkki siitä että olen naimissa. Vaihtelen sormusta kuten muitakin koruja..

Vierailija
14/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että arvostan sormustani enkä tahdo vaihtaa sitä komeampaan, tarkoita sitä että pelkäisin sormuksen mukana avioliiton menevän menojaan. Miten tätä on niin vaikea ap:n käsittää. Minulle se sormus on juuri tärkeä koska mies antoi sen minulle hääpäivänä. Vähän kuin lasten piirustukset ovat arvokkaampia kuin joku aito rembrandt minulle ja pitäisin ennemmin seinällä lapsen äitienpäiväkortit kuin kaikkien fanittamieni muusikoiden nimmarit.

Vierailija
15/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:36"] Mut eihän noi sun sormukset merkkaa mitään, kun eivät ole alkuperäiset. Tavallisia sormuksia. Ainoastaan naimisiin mennessä vaihdetut ovat merkityksellisiä, noi muut vain koruja. Et sä voi kutsua noita helyjä kihla-ja vihkisormuksiksi, kun ei ne sitä ole. Ainoastaan, jos puoliso on uudelleen kosinut ja on pidetty uudet vihkimiset, niin sitten eri asia ja silloin noilla on merkitystä. Mutta edelleen sanoisin et alkuperäisiä ei voita mikään. [/quote]   Näin kai on tapana nykyään ajatella, kun avioliitot kestävät keskimäärin 5 vuotta.  Sota-aikana naiset antoivat sormukset keräykseen ja saivat rautasormuksen tilalle. Hui, avioliitto oli varmaan pilalla, kun ei ollut alkuperäistä taikasormusta. [/quote] Miksi tähän nyt pitää taikuus sekoittaa kun kyse on tunnearvosta. Sotaponnusteluissa pois lahjoitetulla sormuksella ja liian köyhän näköisenä hylätyllä vihkisormuksella ei ole toistensa kanssa tekemistä. Meillä on vain erilainen suhde vihkisormuksiin.

[/quote]

No kyllä se tuntuu olevan joku taikakalu monelle. Itketään ja parutaan ja saadaan raivareita, ellei mies maksa kolme kertaa palkkansa hintaista sormusta, että voi tyttökavereille kehua.

Moni avioliitto kestäisi paremmin, jos siihen puolisoon kiinnitettäisiin yhtä paljon huomiota, kuin esim. sormuksen hommaamiseen ja muuhun oheishömppään. Sormus sormessa tuntuu monelle olevan tärkeämpi, kuin se mies ja millainen parisuhde sen kanssa on.

Vierailija
16/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sormukset on korurasiassa. En voi käyttää niitä töissä ja hereilläoloaikaa työajan ulkopuolella on vain muutama hassu tunti, en jaksa silloin niitä kaivaa rasiasta, kun on kaikkea kotityötäkin ja ne pitäis taas ottaa hetkeks pois. En pidä muutenkaan koskaan helyjä, koska mä vaan inhoon pitää mitään ylimääräistä päällä. Mä en sitten varmaan ole naimisissa kun mulla ei ole siitä sormuksia merkkinä.

Vierailija
17/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormus on hyvä olla olemassa, että sen voi aina tarvittaessa heittää seinään, kun mies käy panemassa nuorempia.

Vierailija
18/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote]

Tai oikeastaan muuten valehtelen. Mies väkersi minulle tuohesta rinkulan. Mutta koska ei ole käsityömiehiä, se oli aika hellyttävä räpellys :)

Eli on minulla siis yksi sormus tallessa jossain laatikon pohjalla.

Vierailija
19/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa vouhkaus häistä. Muutama vuosi lepatellaan menemään ja sitten egotaan dramaattisissa merkeissä. Häät on hanurista, samoin sormukset.

Vierailija
20/22 |
10.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sormukset jääneet liian isoiksi kun laihduin melkein heti häiden jälkeen reippaasti. Nyt jokunen vuosi myöhemmin ei edes raskauksissa turvottanut niin paljoa että pysyis sormessa. Jonkin aikaa kannoin kaulassa mutta siinä on vaan tiellä joten nyt ne on kotona odottamassa pienennystä. Tosin kihlaa ei saa pienennytettyä kuulemma eli vihki sitten vaan. Mies taas on hävittänyt omansa. Näin ollen kumpikin kuljetaan ilman sormuksia. Ei niillä sormuksilla oikeasti ole merkitystä, vihkitodistus on se jolla on merkitystä. Kyllä me itse tiedetään mikä meidän suhteen status on ilman muistutustakin :) Toki olis kiva saada sormus käyttöön kun on nätti ja ajatuksella valittu.

En muutenkaan ymmärrä miksi siihen rinkulaan pitäisi käyttää kuukausipalkka. Meillä sormukset on maksaneet noin 99-170€ kpl (kaikki kolme) ja tosi nätit ja mieleiset sormukset. Eikä harmita niin pahasti jos joutuu ostamaan syystä tai toisesta uuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi