Olet mitä syöt
Moniko syö oikeasti kasviksia, marjoja puolikiloa päivässä.
Ihanan näköinen on uusi ruokapöytä kattaus, mutta monellako on tuohon vara ?
Tuoreet marjat tässä ilmastossa on kalliita.
Itsellä salaatti ainekset meinaa nahistua kaappiin, turhauttaa ostaa edes.
Nyt näin edes mallilautasen ruokaehdotuksesta.
Kommentit (61)
Kasviksia, hedelmiä ja marjoja kun syö satokausien mukaan, niin pääsee halvemmalla.
Niinhän se on. Katso sitä vatsamakkaraa ja mieti, mitä tulee syötyä. Sori olen sitä mieltä, että suurin osa ylipainoisista keksii vain tekosyitä ylipainolleen. Siksi en kestä näitä suurin pudottaja ohjelmia ollenkaan, koska senkin ohjelman nimi pitäisi olla: Psykologin vastaanotolla, miksi en osaa kontrolloida halujani ja syömishimoani. Jos ihminen tarvitsee lihavuusleikkauksen kontrolloimaan painoaan, niin tavallaan hänelle annetaan kirurginen hoito psykiatriseen ongelmaan! Miksei lobotomiaa samalla. Lihavuusleikkaus on tyhmintä mitä on pitkään aikaa keksitty.
Mikset syö niitä vaan annat nahistua pilalle,
korvien välissä vika eikä kalleudessa.
Minä syön joka päivä ainakin 2 porkkanaa, jonkinlaisen palan kukkakaalia ja omenan/appelsiinin. Lisäksi ruoan kanssa salaattia tai ruoaksi ruokaisa salaatti ja ei, en läträä majoneesia sekaan! Perunan/riisin siasta paistan usein kesäkurpitsaa ja bataattia tai porkkanaa.
En tiedä puolesta kilosta mutta ihan hyvä perussetti minusta ja bmi on aina ollut max. 20.
Vierailija kirjoitti:
Mikset syö niitä vaan annat nahistua pilalle,
korvien välissä vika eikä kalleudessa.
Itse en vain tykkää kuin muutamista marjoista,
eli syön mansikkaa ( jota en raskinut tänä vuonna ostaa , lainkaan pakastimeen)
ja hillasta, jota minulla on vielä edellisvuodelta.
Mestaherukat / punaherukka hilloan kaikki, inhon niitä syödä tuosta vain.
Puolukoista teen humppaa tai hyytelöä, mutta sitä syödään pieniä määriä.
Porkkanat raastan ja pakastan.
Tänä vuonna tuli tomaattia tosi vähä, ( paistoin niitä vielä satsin päivälliseksi omenoiden kanssa, muuta en sitten syönnytkään ).
omenoista tein tuoremehua, koska minulla ei ole oikeanlaista kellaria omenoiden säilytykseen.
ELI,
minulla on mahdollisuus kasvattaa tai ostaa kasviksia, marjoja.
Mutten syö niitä sellaisinaan.
Ostan usein itselleni lounaaksi valmiin salaatin, on näppärämpää kuin sekalainen läjä jääkaapissa syömättömän ruokia.
Tulee syötyä ainakin se annos salaatti.
Pipan pöydässä näkyy kiivejä, vesimelonia, viinirypäleitä, tuoremarjoja sekoituksia, banaania, parsakaalia , paljon tuonti kasviksia.
Pipan pöydässä näkyy paljon tuonti hedelmiä ja kasviksia.
No, tällähetkellä tuore mansikka maksaa varmaan maltaita.
Mä syön puolikiloa päivässä, ellen jopa kilon päivässä.
Aamulla pari-kolme desiä marjoja jogurtin tai puuron kanssa. + pari leipää ja päällä kurkku, tomaatti, salaatinlehti, ehkä maustekurkuakin. Yleensä tulee syötyä se tomaatin loppukin.
Syön töissä lounaan. Tänään esim oli kanaa ja couscousia. Kasviksia oli runsaasti joukossa: sipulia, tomaattia, paprikoita, kukkakaalta... plus porkkanaraastetta ja tomaattisalaattia puolet lautasesta lappasin.
Nyt pupellan taas leipää tomaatilla, kurkulla ja lehdillä. Teini oli tehnyt avokadolevitettä, että sitä oli leipien päällä myös.
Illemmalla syön vielä sapuskaa, joka tänään on wokkia. nuudelia ja kalaa. Tulee olemaan runsaasti kaalta, sipulia, inkivääriä, valkosipulia, chiliä, porkkanaa, paprikaa...
Iltapalaksi vielä sitten kotikutosta hedelmäsalaattia, loput syön aamusta jogurtin kanssa.
Pyrin kertomaan missä väleissä niitä kasviksia ja marjoja mätän, en niinkään koko päivän ruokia. Koska tuosta puuttuu kahvit ja syömäni viineritkin yms.
N49 lihavanakin tunnettu. Noin mä syön kutakuinkin päivittäin, kunpa vaan saisin annoksia pienennettyä ja viinerit syömättä olisin hoikka pimu ihan noinee vaan.
Vierailija kirjoitti:
No tänään olen siis kanamuna.
Minä taas olen mielummin sika kun vihannes.
Marjakausikin juuri meni. Parin tunnin työllä keräsin omaan käyttöön 3kg puolukkaa. Mustikkaa sain tuttavalta. Toki olisi voinut kerätä enemmän, mutta pakkaseen ei mahdu. Marjapoimuri ja puhdistaja maksoivat yhteensä 5-6e.
Höpönlöpö kirjoitti:
Niinhän se on. Katso sitä vatsamakkaraa ja mieti, mitä tulee syötyä. Sori olen sitä mieltä, että suurin osa ylipainoisista keksii vain tekosyitä ylipainolleen. Siksi en kestä näitä suurin pudottaja ohjelmia ollenkaan, koska senkin ohjelman nimi pitäisi olla: Psykologin vastaanotolla, miksi en osaa kontrolloida halujani ja syömishimoani. Jos ihminen tarvitsee lihavuusleikkauksen kontrolloimaan painoaan, niin tavallaan hänelle annetaan kirurginen hoito psykiatriseen ongelmaan! Miksei lobotomiaa samalla. Lihavuusleikkaus on tyhmintä mitä on pitkään aikaa keksitty.
Sullahan on tässä jopa pointtia, mutta silti... Lihavuusleikkaus auttaa monia alkuun tai jatkamaan uusia elämäntapoja. Vatsaan kun ei enää mahdu enempiä, niin on pakko pienentää annoksia. Kaikilla se ei tapahdu noin vaan.
Leikkaus jelppii myös paljon henkistä puolta ja hyvä niin.
Helppoahan se elämä on, jos elää tasaisen iloista elämää, eikä mitään mutkia ole ollut, eikä horisontissa. Eihän sellainen ihminen pysty mitenkään hypätä lihavan saappaisiin, että ymmärtäisi mikä vikana voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Marjakausikin juuri meni. Parin tunnin työllä keräsin omaan käyttöön 3kg puolukkaa. Mustikkaa sain tuttavalta. Toki olisi voinut kerätä enemmän, mutta pakkaseen ei mahdu. Marjapoimuri ja puhdistaja maksoivat yhteensä 5-6e.
Marjaa saa kaupan pakkasaltaasta ihan järkevään hintaan. Se on vaan mitenkä ihmiset nyt taas sitten vertaa mihinkin ja mikä on tärkeetä. Alkoholi, tupakkatuotteet, sokerituotteet, snäkkituotteet ja punainen liha ei vissiin koskaan ole kallista. ;)
Minä. Eilen esimerkiksi aamulla mustaherukoita, pastaruoassa oli puolitoista hapanta omenaa per ruokailija, tuoretta salaattia ja banaani vielä iltapalaksi.
Puoli kiloa tulee helposti, kun oikeasti tykkää kasviksista ja osaa laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjaa saa kaupan pakkasaltaasta ihan järkevään hintaan. Se on vaan mitenkä ihmiset nyt taas sitten vertaa mihinkin ja mikä on tärkeetä. Alkoholi, tupakkatuotteet, sokerituotteet, snäkkituotteet ja punainen liha ei vissiin koskaan ole kallista. ;)
No jos suositus olisi syödä marjoja päivittäin ja marjapussi maksaa vaikka euron, niin on se vuodessa jo 365e. Säästöt ne lähtee pienestäkin. Puolukkaa torilla oli tarjolla 25e olisko ollu 5kg laatikko. Monesti ajatellaan vain yksittäistä pientä hintaa, sitten ihmetellään minne ne rahat meni, kun aina syödään ulkona, ostetaan kahvi mukaan.
Pelkän kahvikupin ( jos ostaa kupin joka päivä) ja päivittäisten marjapussien ostolla säästäisi vuodessa 730e.
Vierailija kirjoitti:
Puoli kiloa tulee helposti, kun oikeasti tykkää kasviksista ja osaa laittaa ruokaa.
Niin siinäpä se, jos tykkää.
Vaan miten oppia pitämään kasviksista, perunaa ei vissiin tässä yhteydessä lasketa kasviksiin.
On niin helpompaa laittaa voileipä , jossa on ne tutut kurkku ja tomaatti siivuina.
No onhan nekin edes jotain, joskin kurkku on lähes vettä.
Mä syön aamuisin vaihtelevan hedelmän ja puuroon laitan banaanin ja n. 100g kotimaisia pakastemarjoja.
Päivällä syön reippaasti salaattia ruuan kanssa ja iltapalalla vielä leivän kylkeen avocadoa, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja salaattia.
Välillä teen välipalaksi smoothien erilaisilla kasviksilla ja vihanneksilla. Pakastan aina kypsät, joita en ehdi käyttää, ja niistä tulee hyvä smoothie.
Varmaankin tulee päivässä se 500-1000g syötyä, kun ruuan sekaankin sotken parsaa, porkkanaa, kukkakaalia, kaalia tai sit jos laiskottaa niin jotain sekavihanneksia pakkasesta.
Kalliiksihan tuo tulee, mutta ruokalasku on silti tippunut siitä, kun söin vielä eineksiä ja herkkuja.
Ennen tuli syötyä joka päivä herkkuja useamman euron edestä, ja limuun ja alkoholiinkin meni rahaa. Nykyään ostan kaupasta yhden herkun viikossa. Eli siis joku jäätelöpaketti, keksipaketti, pari suklaapatukkaa, limupullo tai mitä nyt mieli tekeekään.
Herkuttelen kuitenkin joka päivä jotain pientä ruuan tai iltapalan jälkeen🙂
Joo kyllähän omena, banaani, porkkana, sipuli ja kaali ovat kovin kalliita. Puoli kiloa niitä saattaa maksaa jopa monta kymmentä senttiä.
Puoli kiloa kasviksia päivässä ei kyllä ole kallista.