Tyylikkään naisen kotivaatteet?
Miten klassisen tyylikäs nainen pukeutuu mukavasti kotioloissa?
Kommentit (76)
Olen ollut 10 vuotta naimisissa ja lapsia on. Pieniä ja isoja.
Kotona asuna on useimmiten lyhyt kesämekko johon päälle puen kesäisen pidemmän neuletakin jos tulee kylmä. Lämpimällä ilmalla kotiasu ei poikkea ulkoiluasusta ja kylmällä ilmalla ja töihin mennessä mekko on helppo kiskaista päältä ja pukea asianmukaiset vaatteet päälle.
Mulla ei ole kotiasuja. On vain vaatteita, parempia vaatteita (töihin, illanistujaisiin ym.) ja juhlavaatteita. Vaatteet ja paremmat vaatteet käy töihin kaikki yhdistelmästä riippuen. Kotona olen vaatteissa, joissa voisin lähteä myös kauppaan tai naapuriin. Työpäivän jälkeen vaihdan joskus vaatteet, jos esim. kankaan pesuohje on käsipesu tai muuuten lapsiperheeseen epäsopiva vaate. Esim. kauluspaita veks mutta farkut saa jäädä. Mulla ei ole yhtään pyjamahousuja eikä verkkareita. Nukunkin nakuna ja aamulla kääriydyn kimonoon. Juoksutrikoita kyllä on urheiluun ja legginssejä tunikojen ja hameiden kanssa. Strechfarkut ja yksivärinen pikähihainen t-paita on yleisin "päivän asu". Että voi sitä näinkin elää.
Minulla on tavallisesti ruudulliset pyjamahousut / collarit. Yläosana toppi ja villatakki. Jalassa villasukat.
Kun tapasin mieheni 20v sitten, sillä oli kotiasuna aina paksu froteinen kylpytakki. Ei muuta, ei edes pokkareita. Onneksi tuo on vuosien aikana luopunut tuosta tavasta.
Mulla on yleensä siisti veloursetti (Juicy Couture) tai farkut ja neuletakki. Viikonloppuaamuisin (pitkälle aamupäivään tai jopa iltapäivään) yöpaidan päällä silkkiaamutakki.
Mulla on normaalisti joku simppeli mekko, sillä en käytä kotona alushousuja. Jos on kylmä, niin lisäksi neuletakki + polvisukat.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:37"]
Mulla on kotona ylisuuri pellavapyjama, kylpytakki, villasukat ja hanskat, missä sormet on vapaina. Kodin ulkopuolella pukeudun tyylikkäästi.
[/quote]Ja mies tykkää kotiasustasi? Ei ainakaan tarvitse seksiä harrastaa liian usein.. Vähän jää tuon kotiasun kuvauksen jälkeen myös muu "tyylikäs" pukeutumisesi mietintään...
[/quote]
Suhde on juuri alkanut, joten asutaan erillään. Hän ei ole nähnyt minua tässä kotiasussa, mutta tietää kotipukeutumiseni. Laitan vähän nätimmät vaattet, jos hän tulee kylään. Ollaan kuitenkin selkeästi useammin hänen luonaan, ja siellä on monta astetta lämpimämpi, joten vaatetuskin voi olla normaalia. Seksiä harrastetaan joka päivä kun nähdään, ja minulla ei ole kuukautisia. Joo on tää aika himontappoasu varmaankin. Onneksi ei tässä tarvi keikistellä miehen edessä. Minkä mä sille mahdan, että mun kotona on niin pirun kylmä?
[/quote]Okei, selitys hyväksytty! :)
[/quote]
Voi voi, kasva aikuiseksi. Toivottavasti sinullakin on joskus parisuhde, jossa on asuttu vuosikkymmenet yhdessä, nähty toinen jokaisessa tilanteessa ja kaikenlaisissa vaatetuksissa, eikä tunteisiin tai seksihaluihin vaikuta enää pennin vertaa se, millaisissa vaatteissa toinen laahustaa kotona. Olisi muuten helkkarin raskasta, jos pitäisi kotonakin miettiä koko ajan miltä näyttää puolison silmissä, onko tukka hyvin ja meikki tällingissä tai mitä vaatteita pitää. Terveisin tyylikäs nainen.
[/quote]Ihme riidanhaastaja olet, huhheijaa taas. :-D Tyylikkyytesi ei tule esiin ainakaan kirjoituksestasi, siitä saa lähinnä moukan kuvan. Olen parisuhteessa, onnellisessa sellaisessa, ja yhdessä olemme olleet 17 vuotta. Lapsia on kolme ja emme kulje kotona ihan missä vain rumissa rytkyissä, koska meillä on myös siistejä kotivaatteita. Sisälämpönä meillä on +21, joten villasukat voi jättää saapassukiksi. Ehkä tämäkin asia ärsyttää sinua, mutta se ei ole minun ongelma.
Mulla on aina kotona joogahousut (tai kapeahkon malliset verkkarit), ohuehko neule tai rennosti istuva t-paita tai pitkähihainen. Vaihdan AINA kotivaatteet päälle, en tykkää olla kotona vaatteissa, joilla on istuttu bussissa ja töissä ja muualla ulkona. Vaikka vaatteet ei olisi likaiset, on mukavampi istua sohvalla puhtaissa kotivaatteissa, niissä voi myös kipaista kauppaan, jos pakko on. Lisäksi kotona on kivempi olla mukavissa vaatteissa, eikä esim kireissä farkuissa tai jakkupuvussa.... Mukavimmatkaan stretch-farkut ei ole yhtä ihanat kuin joogatrikoot.
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 00:31"]
Anteeksi mutta en tajua teitä. Kotiasuna pyjama, oikeesti?? Joo tajuan että illalla ennen nukkumaanmenoa laitetaan yövaatteet, mutta jos teillä on esim. lauantaina vapaapäivä niin oletteko oikeasti koko päivän pyjamassa? Entä jos pitää käydä kaupassa? Tai jos joku tulee sattumalta kylään?
En muutenkaan ymmärrä teidän kotona pitää saada olla rennosti - ja mitä väliä on miltä kotona näyttää - tyyppejä. Mä en kestä itseäni jos mulla on esim. likaset hiukset tai rumat vaatteet. Mulla on mukavin olo silloin, kun oon käynyt suihkussa, meikannut ja pukeutunut nätteihin vaatteisiin. Esim. miehen suku ei tajua tätä ja pitää mua hienostelijana. En vain osaa olla anoppilassa kylässä ja näyttää tahallani rumalta.
Ja joo, ymmärrän että työ- ja kotivaatteet voi olla erilaiset. Mut sitä en oo koskaan tajunnu, miks kotivaatteiden pitää olla rumat? Äitinä mulla ei oo ikinä sellaista päivää, että en kävisi missään tai en tapais ketään ihmisiä. En todellakaan vois viettää päivääni aamutakissa!
Mun ilta-asu, esim. saunan jälkeen tai kun lapset on menny nukkumaan, voi olla vaikka mustat trikoiset yogahousut ja musta trikoohuppari. Ikinä en laittaisi päälleni mitään reikäistä, rikkinäistä, likaista epäsopivaa tai miehelle kuuluvaa. Lienee selvää, että inhokkisanani on pieruverkkarit :D
[/quote]Samaa mietin kun kirjoituksia luin. En ole kuin sairaana ollessa ollut koko päivän yövaatteissa ja sitä tapahtuu todella harvoin. Reikäset vaatteet lähtevät roskikseen, sellaisia en vaatekaapissani säilyttele. Hiukset harjaan ihan varmasti joka aamu ja kun niissä on hyvä leikkaus, ei niille enempää tarvitse tehdäkään. Perheemme on hyvin harvoin kotona neljän seinän sisällä koko päivän ja koiran kanssa lenkille mennessä laitan asianmukaiset vaatteet päälle.
Minun kotivaatteiden pitää miellyttää omaa silmää ja olla puhtaita ja puhtaita. Nyt olen kotona lukemassa tenttiin ja minulla on oranssit lepattavat haaremihousut (jotka on ostettu Mallorcalta!), musta ihonmyötäinen toppi ja harmaa neulepaita. Ja oranssit villasukat. Kun vein lapsia päiväkotiin, oli haaremihousujen tilalla pillifarkut. Kehtaan avata oven jos joku siellä kolkuttelisi.
Ja tykkään myös olla hiukset harjattuina, kasvot ja hampaat pestyinä kotonakin, mutta meikkaamaan en sentään ala. Voi minun ihoparkaani jos en antaisi sen koskaan levätä.
Siis ehjiä ja puhtaita pitäisi lukea tuossa! :D
66
Tyypillinen kotiasuni on tummat paksut sukkahousut, pitkä väljä kauluspaita tai paitamekko ja villasukat. Jos on vilu, niin vaalea villainen neuletakki vielä päälle ja huivi kaulaan.
Opin äidiltä tavan vaihtaa kotivaatteet ylle heti kotiin tultua ja olen niin paljon kotona, että haluan kotivaatteiden olevan kivat ja imartelevat.
Voi apua:) Mä olen aina klassisen tyylikkäästi pukeutunut kodin ulkopuolella mutta kotona röntsään useinmiten ihan lökäreissä/farkkulegginseissä ja hupparissa. Okt:ssa kun asuu tulee oltua paljon ulkona ja aina on jotain tekemistä missä hame tai mekko on epäkäytännölliset;) Kesällä tosin aina mekoissa tai sortsit/t-paita.
Välillä yritän skarpata kotonakin ja puen jonkin neulemekon tai tunikan farkkuleggareiden kanssa.
lv? juicy couture? kolitzi? pokkarit? mitä kieltä te puhutte? haaremihousut tajusin ja repesin nauruun :P
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:09"]Jos haluan pukeutua kotona nätimmin kuin lököhousuihin, laitan mustat sukkahousut, sellaiset paksummat näin talviaikaan, ja siihen päälle joku trikoinen musta lyhyt mekko + neuletakki. Tai sitten vaan trikoot eli leggingsit ja pitkä neulepaita.
[/quote]
Mulla aivan sama :D
[quote author="Vierailija" time="10.11.2014 klo 09:01"]
Minun kotivaatteiden pitää miellyttää omaa silmää ja olla puhtaita ja puhtaita. Nyt olen kotona lukemassa tenttiin ja minulla on oranssit lepattavat haaremihousut (jotka on ostettu Mallorcalta!), musta ihonmyötäinen toppi ja harmaa neulepaita. Ja oranssit villasukat. Kun vein lapsia päiväkotiin, oli haaremihousujen tilalla pillifarkut. Kehtaan avata oven jos joku siellä kolkuttelisi.
Ja tykkään myös olla hiukset harjattuina, kasvot ja hampaat pestyinä kotonakin, mutta meikkaamaan en sentään ala. Voi minun ihoparkaani jos en antaisi sen koskaan levätä.
[/quote]
Samaa mieltä, puhtaat ja kivat kotivaatteet, vaikka oranssit haaremihousut ei omaa silmää miellytäkään. Hampaat harjaan aina, myös kipeenä, sillon en välttämättä kasvoja pese mutta muuten aina, vaikka kotipäivinä en meikkaakaan. Yleensä hiukset on sillon ponnarilla, mutta harjatut kyllä.
Iso t-paita, alushousut ja villasukat. Jos tulee vieraita, niin kiskon farkut jalkaan. Muulloin sit pukeudun tyylikkäästi.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:53"]
Itse viiletän aina juoksutrikoissa. Ei lepata ja mies tykkää kattoa pyllyä.
[/quote]
Mieheni sanoo juoksu- ja salitrikoita seksintappajahousuiksi. Itse pidän niitä kuitenkin aika usein kotosalla jalassa, koska ovat käytännölliset.
Victorias secretin joogahousut ja Adidaksen verkkatakki tai huppari :) tai Björn borgin kolitsit.
Stay upit, pitkähkö paita ja pitsistringit oli tänään. Ja pitkät ihonmyötäist villasukat :)