Taas pakko syöty anoppilassa ja vatsa sekaisin.
Hygieniasta ei mitään tietoa, ruokia säilytetään parvekkeella, lähes kaikki vanhaa. Syö syö syö jankkaaja johti siihen että söin piirakkaa. Ja vatsa pahasti sekaisin.
Miten tämän saisi kuntoon, sanominen ei auta
Kommentit (22)
Sanominen ei auta mitään. Loukkaantuu jos vie tullessaan ruokia. Siirtää lautaselle syömistä jos ei suostu ottamaan. Juuri vessasta palannut ap jota alkaa jo suorastaan vtuttaa. Sairaslomalla.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:12"]
Anoppi ja appiukko ovat tosi terveitä ja hyväkuntoisia, joten jaksamisesta ei ole kyse.
[/quote]
Mistäpäs sinä voisit takuuseen mennä tuon terveyden osalta???
Yllättävän vässykkää porukkaa täällä. Kyllä minä osaan ainakin sanoa, etten halua syödä, ja kysyttäessä voin kertoa syynkin.
Tunnen ilmiön, mutta siihen ei ole pakko suostua miellyttääkseen. Minä kyllä kieltäytyisin ja melko suorasanaisesti sanoisin, että mielestäni et säilytä ruokatavaroita hygieenisesti enkä halua sairastua. Loukkaantukoot. Seuraavalla kerralla viet omat pullat, ja vaikka kuinka tyrkyttäisi ruokaa mukaan, sanot että ei kiitos, emme ota.
Onko se ei:n sanominen nyt niin vaikeaa? Kun on kyse omasta terveydestä? Minä ärähdän, jos joku tyrkyttää nykyään. Minusta tyrkyttäminen on törkeää. Ota ap ryhtiliike ja katso ettei sinua pakoteta.
Noi on tehty Itslian talviin. Mun Benettonin talolla ei pärjää jos on yli 5 astetta pakkasta.
Me viedään anoppilaan aina ruokia ja herkkuja mennessämme. Syödään sitten niitä omia tuotteita siitä yhteisestä pöydästä, jos näyttää arveluttavilta muut tarjoamiset.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:29"]
Hyi hitsi, voikohan tuollaisesta olla jotain pahempaakin haittaa jos on pysyväluontoista.
[/quote]
Voi olla, lähes kaiki homemyrkyt ovat voimakkaita karsinogeenejä, eli aiheuttavat syöpää. Homeitiöt pölisevät myös homeisesta leivästä ja jos sitä on lähes jatkuvasti pöydällä pöllyytettävänä, ovat keuhkot kuorrutetut eri homelajien itiöillä. Jos vastustuskyky jostakin syystä, esim. kortisonikuuri tai sairauden myötä heikkenee, voi seurauksena olla vaikkapa invasiivinen aspergilloosi, johon kuolleisuus on korkea.
Onko anoppisi siis vanha? Tuli vain mieleen että tuo ruuan tuputus voi juontaa juurensa pula-ajalta. Silloin ei ole ollut ruokaa niin nyt kun on niin sitä tuputetaan ja tuputetaan. Myöskin vanhan/homeisen ruoan syöminen on ollut pula-ajalla toisinaan pakko joten ehkä hän ei miellä niitä niin syömäkelvottomiksi? Joka tapauksessa inhottava tilanne :-(
Minun äitini ei juuri käsiään pese. Säilyttää tiskipöydällä mytyssä tiskirättiä, joka on huuhdeltu ties koska. Sitten pyyhkii sillä ruokapöydän ja alkaa väkisin leikkaamaan esim. Kurkkua tai tomaattia meille...
Ja anoppilassa kävimme tänään, ihan pyynnöstä. Ja siinä kakkua syödessä ihmettelin itsekseni keittiön sotkuisuutta. Joka puolella oli likaisia astioita pinoja, kaappien ovissa oli ruokaroiskeita ja lattialla ilmeisesti jotain ruoanjätteitä, kun oli ihan kokkareita..
Miksi ihmeessä pyytää kakkukahville, eikä viitsi yhtään siivota. Laitoin kuppini ja lautaseni astianpesukoneeseen ja olin yllättynyt kun Se oli ihan tyhjä....mitä ihmettä ne kaikki likaiset astiat teki pitkin tiskipöytää, miksi ne ei olleet siellä koneessa...Anoppi ja appiukko ovat tosi terveitä ja hyväkuntoisia, joten jaksamisesta ei ole kyse.
Nää on näitä pula-ajan lapsia. Tuttua juttua.
Mä jätin tänään törkeästi menemättä anoppilaan, koska en vaan jaksa viettää koko yötä vatsanväänteiden kourissa. Mies meni sinne heti aamusta, koska silloin sentään näkee mitkä tarjottavat nostetaan pöytään jääkaapista ja mitkä on viettäneet edellisen yön (ellei pidempään) pihalla tai pöydällä. Sitähän ei mistään tiedä, miten vanhoista aineksista leipomukset on tehty. Oon tässä miettinyt kumpi tekee musta huonomman äidin: se, etten päästä lapsia mummilaan vai se, että annan lasten kyläillä ja itkeä sitten seuraavan yön vatsavaivoja :(
Hei, miksette voi nostaa kissaa pöydälle ja sanoa, että tällainen peli ei vetele, ei meidän kohdalla, eikä varsinkaan meidän lasten kohdalla!
Porvoossako tää anoppila on. Taitaa vähän olla anopin lisää kirjoituksessa.
Kuin äitini 65v. Ollut aina samanlainen. Ruokaa säilytetään kylmävarastossa, jossa lämpötilat nyt syksylläkin vaihdeleleet -10 - +15C välillä. Ruokaa säilytetään hellalla tai uunissa yön yli. Päivämäärillä ei niin väliä, leivästä leikataan homeet pois ja tarjolle. Näin oli jo lapsuudessani, joten ei ole mikään vanhuuden juttu. Ja jatkuva syö, syö, syö tuputus. Lapsille se alkaa heti, kun ovesta päästään. Tunkee ruokaa mukaan ihan väkisin ja heitämme sen sitten kotona roskiin. Meille kylään tullessa kantaa kassikaupalla ruokaa (itse tehtyä ja kaupan vanhoilla päivämäärillä). Milloin lie tehty ja miten lie säilytetty... Puhe ei auta, joten syömme ihan hitusen siellä ja meille tulleet roskiin.
Kuulostaa aivan samalta ! Miten voit olla syömättä siellä? Ap
Oletko sinä se sama, jonka anoppi pesee wc-harjan tiskikoneessa?
Me kävimme onnittelemassa appiukkoa. Taaskaan ei tarjottu mitään, ei edes vettä. Appi ja anoppi istuu kaikessa rauhassa ja rupattelee, ei elettäkään, että jotain annettaisiin. Näin ollut aina. Miehen mukaan eivät halua kuulla haukkuja siitä, että tarjoavat jotain väärää niin eivät tarjoa mitään. Uunissa oli paisti, mutta ei puhettakaan, että sitä syötäisiin.
Ha! Mun äiti kyllä tekee sikahyvä ruokaa ja osaa säilyttää. Ymmärtää allergiat ja rajoitteet. Ja anoppi myös. Onni on hyvä ruoka!
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:17"]
Me kävimme onnittelemassa appiukkoa. Taaskaan ei tarjottu mitään, ei edes vettä. Appi ja anoppi istuu kaikessa rauhassa ja rupattelee, ei elettäkään, että jotain annettaisiin. Näin ollut aina. Miehen mukaan eivät halua kuulla haukkuja siitä, että tarjoavat jotain väärää niin eivät tarjoa mitään. Uunissa oli paisti, mutta ei puhettakaan, että sitä syötäisiin.
[/quote]
Toisaalta ihan fiksua. Ei tästä kauaakaan ole kun täälläkin oli ketju, jossa haukuttiin toisten tarjoiluja.
Jos menee vain käymään niin tuo on tosiaan hyvä idea, että vie mukanaan jotain kahvipöytään ja syö sitten niitä itse viemiään. Tai jos syödä pitää niin tarjoutukaa viemään anoppi kerrankin ulos syömään.
Muuten sanoisin, että nalkutus, nalkutus ja nalkutus - on toiminut ainakin minun äitini kohdalla. Edelleen hän itse syö homeisen pullapitkon "sen ihan hyvän osan", muttei tarjoa sitä minulle tai lapsilleni. Ja jääkaapin lämpötila on muuten mitä sattuu, mutta muistaa jo ennen minun vierailujani säätää sen kylmemmälle, niin että kun vien ruokaa mennessäni niin säilyvät.