Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoko on ajaa toisen perseessä kiinni

Vierailija
09.11.2014 |

Pääsin just kotiin ja kihisen raivosta. Kolkyt kilsaa ajoa 25-tiellä Hangon suuntaan siten että takanani tuli vaalea pikku-auto aivan perseessä kiinni koko tuon matkan. Nopeusrajoitus 80 km/h, märkä tie, välillä sumua ja pimenevää. Ajoin itse 89 km/h en olisi tuotakaan nopeutta halunnut ajaa.. Aivavammanenko siellä takanani ajeli? Prkl!!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajat on niitä perskärpäsiä. Ajokortin saamiseen ei ole älykkyystestejä, joten lähes kaikilla älykääpiöillä on kortti, siksi löytyy aina puskurissa roikkujia, vaikka ajais mitä nopeutta tahansa.

Vierailija
42/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"] Erityisesti haluaisin kysyä joltain rekkakuskilta mitä hänen päässään liikkuu ajaessaan täyslastissa olevalla rekalla muutaman metrin päässä henkilöautosta. Siinä ei paljon järki päätä pakota. [/quote] Yrittävät "työntää sinuun vauhtia" eli, että ajaisit kovempaa. He haluavat ajaa rajoitinta vasten 85-89km/h ja sitten heitä vituttaa kun joku ajaa 80km/h siinä edessä. [/quote] Ihan ajan vakionopeudensäätimellä 90km/h ja silti roikkuvat takapuskurissa.

[/quote]

Sitten sinun mittari/vakkari valehtelee. Rekkojen säätimet on max. 89 km/h ja ne on nykyään rekan tietokoneeseen ohjelmoitu, joten vanhan ajan vippaskonsteilla niitä ei enää ohitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:01"]Se on oltava joku läheisyyden kaipuu, että siihen perseeseen on päästävä kiinni.[/quote]

Näinpä. Itse ihmettelen myös sitä, että miksi esimerkiksi kauppojen parkkipaikalla pitää parkkeerata juuri siihen viereen, että juuri ja juuri saa auton ovet avatuksi, vaikka melkein koko parkkipaikka olisi muuten vapaana. Kaiken lisäksi valitsemani parkkipaikat ovat usein olleet kaukana kaupasta, mutta silti on monta kertaa joku pysäköinyt aivan kylkeen kiinni, vaikka aivan kaupan ovien läheisyydessäkin olisi ollut vapaita paikkoja.

Itsellä on myös tullut mieleen jokin läheisyyden kaipuu. Mies kun itse olen ja nämä pysäköijät ovat olleet useimmiten miehiä, niin on myös tullut mieleen, että B-rapun poikia ovat kenties?

Vierailija
44/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun takana ajoi taannoin huonolla kelillä rekka ihan kiinni takapuskurissa. Edessä oli myös rekka, mutta ei siitä päässyt ohi, kun oli vastaantulijoita. Hitto että pelotti ajaa siinä välissä ja pysähdyin seuraavalle huoltsikalle, vaikka alunperin oli aikomus pysähtyä vasta myöhemmin.  Kerran taas kesällä ajon 70 km/h alueella vähän yli rajoituksen ja rekka roikkui takana, ei mennyt ohi. Käännyin, rekka kääntyi perässä ja selvästi kuski halusi kiusata, sillä ajoi ihan kiinni 50 km/h alueella. Mutta kun tuli 80 km/h se ei saanut enää kiihdytettyä yhtä nopeasti ja jäi jälkeen, joten sain sitten tehtyä hajurakoa. Myös ohitettavana ollut traktori pelasti niin, että minä pikkuautolla pääsin sutjakasti ohi, rekka ei. Näin peilistä, että yrittää ottaa kiinni, mutta ei enää mutkaisella tiellä voinut tulla niin kovaa perään. 

Vierailija
45/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:03"]Olisit päästänyt ohi. [/quote] En antanut ollenkaan tilaisuuksia, en yhtään. Ap

[/quote]

Itseä kun tarpeeksi noi vituttaa niin koukkaan linja-auto pysäkille, silloin ne viimenään tajuaa mennä. Se ei omaa matka-aikaa lisää kun puoli minuuttia ja pääsee siitä eroon.

[/quote]

Joskus on perskärpänen tullut myös sinne pysäkille seisomaan, uskokaa tai älkää!

[/quote]

No ei ole vielä itselle tuollaista sattunut. Siinähän olisi hyvä tilaisuus käydä sanomassa pari valittua sanaa.

[/quote]

Mulla olisi täysi työ estää itseäni vetämästä perskärpästä turpaan, jos joku tulisi pysäkille asti mun perässä. Ainakin tekisi mieli hieroa sen naamaa mun auton takapuskuriin.

Vierailija
46/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:58"]

Meillä on maasturissa sellaiset kirkkaat työvalot takana, kyllä tulee yleensä turvaväli kun räppää ne päälle ku joku perässähiihtäjä on puskurissa.

[/quote]

Tää oli hyvä :D Pitääkin tilata tällaiset.

Vierailija
47/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpoja

Vierailija
48/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:58"]

Meillä on maasturissa sellaiset kirkkaat työvalot takana, kyllä tulee yleensä turvaväli kun räppää ne päälle ku joku perässähiihtäjä on puskurissa.

[/quote]

Tää oli hyvä :D Pitääkin tilata tällaiset.

[/quote]

Perässähiihtäjä ajaa metsään ja kuolee, niin syyte tulee törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta. Tietysti jonkun pitää nähdä se, kuollut ei pysty oikeudessa todistamaan. Pimeässä semmoset kun nykäsee päälle, niin se on hieman vaarallista.

Vierailija
49/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:18"]Samaa ihmettelen! Ajan päivittäin 8-tietä Turusta Raumalle ja takaisin. Rajoitus tosiaan on se 80km/h. Aina joku roikkuu takapuskurissa kiinni, menkööt ohi jos on kiire mutta ei tartte persiissä roikkua.
[/quote]
Autojen mittarit heittää..ajakaa neula päälle 80km/h niin vastaa sitä todellista kaheksaakymppiä..lisäksi tiellä on ihan ok ajaa se 10km/h yli

Vierailija
50/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajeltiin samaan aikaan, samalla tiellä. Ei oltu kenenkään perässä kiinni. Oen onnellinen etten minä ollut kuskina, vaan mies ajoi. Sen verran ikävä on pimeässä ja sumussa ajaa. Tässä yksi ilta ajoin pilkkopimeällä tiellä, takana olevan mielestä liian hiljaa kun veti pitkät päälle siinä perässä roikkuessaan. Vastaantulijoita ei ollut juuri yhtään, eli ohi olisi voinut heti mennä, sen sijaan pitää koittaa häikäistä edellä ajava siinä toivossa että tämä ajaa ojaan... 

Vierailija
51/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:40"]

Pääsin just kotiin ja kihisen raivosta. Kolkyt kilsaa ajoa 25-tiellä Hangon suuntaan siten että takanani tuli vaalea pikku-auto aivan perseessä kiinni koko tuon matkan. Nopeusrajoitus 80 km/h, märkä tie, välillä sumua ja pimenevää. Ajoin itse 89 km/h en olisi tuotakaan nopeutta halunnut ajaa.. Aivavammanenko siellä takanani ajeli? Prkl!!

[/quote] tai sitten ajoit luottaen nopeusmittariin kun ne ihan uusissakin autoissa heittää alaspäin sen 5-10 km/h eli nippanappa ajoit nopeusrajoituksen mukaisesti, mutta tod.näk hidastit kun tuli joku vastaan yms. jolloin nopeus alle rajoituksen ja se muita on vit*anut.

[/quote]

Jos mittari näyttää 89, niin kaiken järjen mukaan meniin yli 80. Nykyisin kun kaikilla on älypuhelimet joissa on gps, niin eiköhän jokainen tiedä oman autonsa mittarivirheen ja osaa halutessaan sen huomioida. Toisekseen on täysin laillista ajaa 75km/h 80 alueella.

[/quote]

on laillista, mutta älä sitten tule itkemään ku joku roikkuu persiissä.

[/quote]

Pitää myös osata ajaa sääolosuhteiden mukaan eikä vaan tuijottaa niitä nopeusrajoituksia. Jos jostakusta tuntuu että ei kykene huonolla säällä kovempaa ajamaan, niin silloin on fiksuinta ajaa sitä nopeutta mihin rahkeet riittää, kuin ajaa henkensä kaupalla vaikka sitä kaheksaakymppiä.

Vierailija
52/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:18"]Samaa ihmettelen! Ajan päivittäin 8-tietä Turusta Raumalle ja takaisin. Rajoitus tosiaan on se 80km/h. Aina joku roikkuu takapuskurissa kiinni, menkööt ohi jos on kiire mutta ei tartte persiissä roikkua. [/quote] Autojen mittarit heittää..ajakaa neula päälle 80km/h niin vastaa sitä todellista kaheksaakymppiä..lisäksi tiellä on ihan ok ajaa se 10km/h yli

[/quote]

Mulla ainakin on vakkari ja nopeusnäytöistä sekä navigaattorista olen tarkistanut, että 5 km todellista vähemmän näyttää. Ajan rajoitusten mukaan, ehkä vähän yli. huono kuski käskee ajaa kovempaa, hyvä osaa ohittaa. 

Vierailija
53/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]

Erityisesti haluaisin kysyä joltain rekkakuskilta mitä hänen päässään liikkuu ajaessaan täyslastissa olevalla rekalla muutaman metrin päässä henkilöautosta. Siinä ei paljon järki päätä pakota.

[/quote]

Yrittävät "työntää sinuun vauhtia" eli, että ajaisit kovempaa. He haluavat ajaa rajoitinta vasten 85-89km/h ja sitten heitä vituttaa kun joku ajaa 80km/h siinä edessä.

[/quote]

http://i.imgur.com/rgFPo68.png

Vierailija
54/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen törmännyt yllättävän moneen perskärpäseen, jotka ajavat motarilla perässä kiinni pitkät päällä. Pahin oli rouva, jonka toinen etuvalo oli palanut, niin ajoi sitten yhdellä pitkällä valolla ja tietenkin juuri sen etäisyyden päästä, että valo sokaisi taustapeilistä, vaikka himmennin oli päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi