Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoko on ajaa toisen perseessä kiinni

Vierailija
09.11.2014 |

Pääsin just kotiin ja kihisen raivosta. Kolkyt kilsaa ajoa 25-tiellä Hangon suuntaan siten että takanani tuli vaalea pikku-auto aivan perseessä kiinni koko tuon matkan. Nopeusrajoitus 80 km/h, märkä tie, välillä sumua ja pimenevää. Ajoin itse 89 km/h en olisi tuotakaan nopeutta halunnut ajaa.. Aivavammanenko siellä takanani ajeli? Prkl!!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:03"]Olisit päästänyt ohi. [/quote] En antanut ollenkaan tilaisuuksia, en yhtään. Ap

[/quote]

Et riittävästi. Tarvittaessa pitää vaikka pysähtyä, jos ei muuten mene ohi.

Vierailija
22/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tietyöalueella 80 km/h rajoituksella lopetin kaasun painamisen, kun ei mulkku pysynyt turvavälin päässä. 40 km/h vauhtiin asti piti hidastaa, että tajusi ottaa etäisyyttä.

[/quote]

Sama täällä, joka ikinen on mennyt ohi ennen kuin auto pysähtyy. Valitettavasti joskus käy niin että kun vetoapu lähtee niin persekärpäsen menohalut loppuu myös ja jää eteen hidastelemaan. Silloin on parasta hakeutua vaikka huoltsikalle kahville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noihi perseessä roikkujiin hyvä kikka. Mä himmaan vauhtini vaikka kuinka alas. Kyllä se sit jossai kohtaa ohi menee jos kokee sen tarpeelliseksi.

Vierailija
24/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:03"]Olisit päästänyt ohi. [/quote] En antanut ollenkaan tilaisuuksia, en yhtään. Ap

[/quote]

Itseä kun tarpeeksi noi vituttaa niin koukkaan linja-auto pysäkille, silloin ne viimenään tajuaa mennä. Se ei omaa matka-aikaa lisää kun puoli minuuttia ja pääsee siitä eroon.

[/quote]

Joskus on perskärpänen tullut myös sinne pysäkille seisomaan, uskokaa tai älkää!

[/quote]

No ei ole vielä itselle tuollaista sattunut. Siinähän olisi hyvä tilaisuus käydä sanomassa pari valittua sanaa.

Vierailija
25/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen! Ajan päivittäin 8-tietä Turusta Raumalle ja takaisin. Rajoitus tosiaan on se 80km/h. Aina joku roikkuu takapuskurissa kiinni, menkööt ohi jos on kiire mutta ei tartte persiissä roikkua.

Vierailija
26/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan päivittäin yli 130km ja joka ainoa päivä ihmettelen noita takapuskurissa roikkuvia. Erityisesti haluaisin kysyä joltain rekkakuskilta mitä hänen päässään liikkuu ajaessaan täyslastissa olevalla rekalla muutaman metrin päässä henkilöautosta. Siinä ei paljon järki päätä pakota.

Vierailija
27/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]

Erityisesti haluaisin kysyä joltain rekkakuskilta mitä hänen päässään liikkuu ajaessaan täyslastissa olevalla rekalla muutaman metrin päässä henkilöautosta. Siinä ei paljon järki päätä pakota.

[/quote]

Yrittävät "työntää sinuun vauhtia" eli, että ajaisit kovempaa. He haluavat ajaa rajoitinta vasten 85-89km/h ja sitten heitä vituttaa kun joku ajaa 80km/h siinä edessä.

Vierailija
28/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistä vaikka ojaan etana!

Vierailija
29/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osa noista älyä mennä edes ohituskaistalla. Kerran olin kyytiläisenä, mies hidasti ohituskaistalla 50 km/h vauhtiin, ennen kuin taksia ajanut nainen takana meni ohi. Siitä se sitten hetken kuluttua meni rekan perään roikkumaan, väliä varmaan 10 metriä. Eikä mennyt ohi, vaikka hyviä paikkoja oli vaikka kuinka. Hiljainen liikenne. Minä en ole mikään hyvä kuski, mutta herranjestas, osaan minä hitaampia ja rekkoja ohittaa. Te joille se on ylivoimaista, mutta perässä pitää silti ajaa, jättäkää ajaminen muille. 

Vierailija
30/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:40"]

Pääsin just kotiin ja kihisen raivosta. Kolkyt kilsaa ajoa 25-tiellä Hangon suuntaan siten että takanani tuli vaalea pikku-auto aivan perseessä kiinni koko tuon matkan. Nopeusrajoitus 80 km/h, märkä tie, välillä sumua ja pimenevää. Ajoin itse 89 km/h en olisi tuotakaan nopeutta halunnut ajaa.. Aivavammanenko siellä takanani ajeli? Prkl!!

[/quote] tai sitten ajoit luottaen nopeusmittariin kun ne ihan uusissakin autoissa heittää alaspäin sen 5-10 km/h eli nippanappa ajoit nopeusrajoituksen mukaisesti, mutta tod.näk hidastit kun tuli joku vastaan yms. jolloin nopeus alle rajoituksen ja se muita on vit*anut.

Vierailija
31/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan aja yhtään nopeammin, vaikka joku siinä roikkuisi. Yleensä ajan jonkun verran nopeusrajoituksen yli, liikenteen mukaan, mutta roikkuja osuessa kohdalle ajan tasan nopeusrajoitusta tai 5 kmh alle.

Vierailija
32/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maasturissa sellaiset kirkkaat työvalot takana, kyllä tulee yleensä turvaväli kun räppää ne päälle ku joku perässähiihtäjä on puskurissa.

Vierailija
33/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:55"]

Saanko kysyä mistä ihmeestä noi alapeukut? Ap

[/quote]Miinuspeukut selvässä asiassa tulee avohoitopotilailta.

Vierailija
34/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä oon perillä siitä, miten paljo mittari valehtelee. edessa ajajat ei vissiinkää oo ku jatkuvasti joku ajjaa alle sallitun. tutkituttakaa mittarinne niin ette löydä minua perästänne. ja kyllä, menen ohi kun pääsen. yleensä vain ohitettava löytää siinä vaiheessa sen kaasun mikä olisi pitäny löytää jo kauan sitten. 

Ymmärrän kyllä,että huonolla kelillä ajellaan vähä hiljempaa. 

Vierailija
35/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia autoja liikenteessä, luulisi että olisi puolin ja toisin vakkarinopeudensäätimet käytössä. Mä en ainakaan jaksa kytätä jatkuvasti nopeusmittaria, tiedän minkä verran mittari heittää ja säädän sitten vakkarin sopivasti juuri himpun alle huomatusrajan. Mun puolesta voi sitten kuka vaan tulla persiiseen hiostamaan, oma ongelma.

Vierailija
36/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]

Erityisesti haluaisin kysyä joltain rekkakuskilta mitä hänen päässään liikkuu ajaessaan täyslastissa olevalla rekalla muutaman metrin päässä henkilöautosta. Siinä ei paljon järki päätä pakota.

[/quote]

Yrittävät "työntää sinuun vauhtia" eli, että ajaisit kovempaa. He haluavat ajaa rajoitinta vasten 85-89km/h ja sitten heitä vituttaa kun joku ajaa 80km/h siinä edessä.
[/quote]

Ihan ajan vakionopeudensäätimellä 90km/h ja silti roikkuvat takapuskurissa.

Vierailija
37/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:31"]

Ajan päivittäin yli 130km ja joka ainoa päivä ihmettelen noita takapuskurissa roikkuvia. Erityisesti haluaisin kysyä joltain rekkakuskilta mitä hänen päässään liikkuu ajaessaan täyslastissa olevalla rekalla muutaman metrin päässä henkilöautosta. Siinä ei paljon järki päätä pakota.

[/quote]

Rekkakuskit ei ole mitään älyn jättejä, ei voi paljon vaatia.

Vierailija
38/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:47"]

[/quote] tai sitten ajoit luottaen nopeusmittariin kun ne ihan uusissakin autoissa heittää alaspäin sen 5-10 km/h eli nippanappa ajoit nopeusrajoituksen mukaisesti, mutta tod.näk hidastit kun tuli joku vastaan yms. jolloin nopeus alle rajoituksen ja se muita on vit*anut.

[/quote]

Jos mittari näyttää 89, niin kaiken järjen mukaan meniin yli 80. Nykyisin kun kaikilla on älypuhelimet joissa on gps, niin eiköhän jokainen tiedä oman autonsa mittarivirheen ja osaa halutessaan sen huomioida. Toisekseen on täysin laillista ajaa 75km/h 80 alueella.

Vierailija
39/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:19"]

Uusia autoja liikenteessä, luulisi että olisi puolin ja toisin vakkarinopeudensäätimet käytössä. Mä en ainakaan jaksa kytätä jatkuvasti nopeusmittaria, tiedän minkä verran mittari heittää ja säädän sitten vakkarin sopivasti juuri himpun alle huomatusrajan. Mun puolesta voi sitten kuka vaan tulla persiiseen hiostamaan, oma ongelma.

[/quote]

Siitä tulee sinun ongelma just sillä hetkellä kun joudut yllättäen jarruttamaan.

Vierailija
40/54 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:47"]

[/quote]

Jos mittari näyttää 89, niin kaiken järjen mukaan meniin yli 80. Nykyisin kun kaikilla on älypuhelimet joissa on gps, niin eiköhän jokainen tiedä oman autonsa mittarivirheen ja osaa halutessaan sen huomioida. Toisekseen on täysin laillista ajaa 75km/h 80 alueella.

[/quote]

on laillista, mutta älä sitten tule itkemään ku joku roikkuu persiissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän