Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden lapset ei usko joulupukkiin!

Vierailija
09.11.2014 |

Lapseni on nyt 1v 8kk. En halua opettaa sitä koko joulupukki-juttua hänelle. Ensinnäkin muistan itse mikä pettymys se oli kun sain tietää että se on ollut vain valetta. Toisekseen musta on ihanaa että lapsi oppii antamisen ilon ja voi kiittää lahjoista niitä keiltä ne on tullut :) Lapseni tulee saamaan lahjat vanhemmilta, mummeilta ja vaareilta, kummeilta jne. Ei tontuilta ja joulupukilta.

Äidilläni on iso ongelma asian kanssa. Tämä on hänen ensimmäinen lapsenlapsensa ja hän tietysti haluaisi kovasti nähdä taas pienen lapsen odottavan innoissaan ikkunassa joulupukin tuloa ja laulavan pukille. Hän myös väittää jatkuvasti ettei lapsella nyt ole mitään jännitystä joulussa. Tottakai on: Lapsi odottaa lahjojen saamista ja avaamista ihan yhtälailla oli ne sitten keneltä vaan. Tottakai se on jännittävää miettiä mitähän saa tänävuonna.

Ainoa asia mikä minuakin mietityttää on se kun lapsi menee päiväkotiin. Joulun alla kaikki lapset puhuvat joulupukista ja joulun jälkeen, siitä mitä pukki toi lahjaksi. Miten muut lapset ja heidän vanhempansa suhtautuvat kun minun lapseni kertoo ettei pukkia ole vaan lahjat tulevat vanhemmilta? Toisaalta, eihän se ole minun tehtäväni yläpitää tarinaa jonka muut vanhemmat kertovat lapsilleen. Eihän se nyt laissa ole että kaikille alle 7 vuotiaille pitää kertoa joulupukista, se on jokaisen vanhemman oma päätös tekeekö sen :D

Miten te muut olette toimineet asian kanssa? Onko päiväkodin lasten vanhemmat olleet vihaisia? Mitä muita ongelmia on tuottanut?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on ollut lasten oma asia, että uskovatko he pukkiin vai eivät. Sen he tietävät alusta asti, että mistä lahjat tulevat mutta että monissa perheissä ne tuo pukki, meillä ne ovat ilmestyneet ennen jakamista kuusen alle. Myös sen he tietävät, että vaikka jossain perheessä käy Joulupukki, niin lahjat ovat silti aikuisten ostamia, ei tonttujen teekemiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla