Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et pidä kotiasi siistinä ja puhtaana?

Vierailija
09.11.2014 |

Kertokaapa, mikä saa teidät jättämään kodin sotkuiseksi? Meillä on aina niin siistiä ja vaikka olisi kiireinen viikko, ehdin siivoilla vaikka vain pyyhkimällä pöydät ja imuroimalla nopeasti kissankarvat pois. Siihen menee noin 15 minuuttia. Kuka siivoaa tunnin? Tai varmaan sellainen joka siivoaa vain kerran kuukaudessa. Meillä vaihdetaan lakanatkin n.2 viikon välein.

Joillakin on niin sotkuinen kämppä, altaassa wc:ssä hiuksia ja meikkijälkiä, yök. Asunto näyttää paljon kauniimmalta siistinä. Olen sisustaja ja esteetikko, mutta ei kai se ole kenelläkään ainoa syy pitää koti puhtoisena. Meille voi tulla kylään koska vain, koskaan ei ole sekaista.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia

Vierailija
102/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:34"]En ole vielä keksinyt yhtään syytä miksi pitäisi olla siistiä. En halua ketään kylään muutenkaan, joten ainoa joka sotkun näkee olen minä itse, ja miniäua se ei häiritse. Oikeastaan päinvastoin, on kotoisampi olo kun ihan siistissä . Mulla ei oo aikakaan ongelma kun en käy töissä, olisi aikaa puunata vaikka 10h joka päivä. Keksin sille ajalle vaan paljon mukavampaa ja omasta mielestäni tärkeämpää tekemistä. Jos sua järkyttää jotkut hiukset ja meikkitahrat lavuaarissa niin pyörtyisit mun kotona jo eteisessä. Niin kauan kun tässä olen asunut (vuosia) en ole mitään ovia tai kaappeja siivoillut tahroista, vessa tulee siivottua hyvin pikaisesti ehkä kerran puolessa vuodessa, keittiön taso ehkä kerran kuussa jotenkuten laapattua. Imuria en omista enkä moppia , rikkaharjalla olen joskus ottanut lehtiä ym lattioilta. Petivaatteet vaihtuu silloin jos ostan uudet kivat ja innostun vaihtelusta. Viimeksi vaihdettu alkuvuodesta. Mikä tässä on ongelma? Ketä tämä voi häiritä kun mua ei häiritse eikä täällä asunnossa muita käy? Mun mielestä on ihan ok jos sinä siivoat vartin joka päivä. Myös se on ihan ok että joku toinen siivoaa 3h joka päivä. Silloin joko tykkää siivoamisesta tai priorisoi siisteyden vapaa-aikaansa tärkeämmäksi. Mulle siisteys ei ole tärkeä enkä tykkää siivota. Tärkeämpää ja kivempaa on vaikka katsella leffoja, lukea, lakata kynsiä, maalata tauluja, kuunnella musiikkia, puhua pitkiä puheluita ystävän kanssa, tehdä hyvää ruokaa, haaveilla, plärätä nettiä, kutoa sukkia, käydä pitkillä kävelyillä jne.
[/quote]

Hyi h.e.l.v.e.t.t.i. että on likainen ihminen. Hyi fan! Ylpeiletkin vielä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivittäin sellaista pientä "ylläpitosiivousta", niin ei sitä sotkua oikeastaan pääse kertymään.  Mutta mulle on ihan se ja sama jos jonkun kotona on sotkuista.

Vierailija
104/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:42"]Meillä on viisi lasta. Kerran viikolla imuroin ja joka toinen päivä pesen vessat ja vaihdan käsipyyhkeet. Torstaisin tai perjantaisin teen viikkosiivouksen (imurointi, pölyt, wc, kylppäri, lattioiden luutuaminen). Kahden viikon välein vaihdan lakanat. Tää on ihan normaalia meille, ei vie paljon aikaa ja on siistiä. Joka ilta järjestetään lasten kans päivän leikit pois (jos joku hyvä leikki kesken se saa jäädä). Yleistä järjestämistä riittää joka päivä lasten kans asuessa.
Keittiö siivotaan joka ruokailun jälkeen ettei tiskit kasaudu.

Kaiken tämän jälkeen jää silti paljon aikaa olla lasten kanssa ja harrastaa. :)

Mut jokainen tyylillään. En tuomitse niitäkään jotka jättää siivoamatta. Mielessäni tosin saatan vähän kauhistella jos käy jossain kylässä jossa ei paljon imuri ja luutu heilu.

T. Ehkä hiemän pedantti naisihminen ;)
[/quote]

kauheaa, eikö sun mies tee mitään?!!
[/quote]

Tekee paljonkin. Sen mitä kerkiää töiden jälkeen. Hällä on niin aikainen herätys joka aamu että en enää töiden jälkeen raaski vaivata jollain siivouksella, kun se itsellä tulee tehtyä vähän niinkuin siinä sivussa. :) Monesti jaetaan hommat niin että mies leikkii lasten kans ja hakee halkoja sisälle tms. silläaikaa kun itse siivoan. Tykkään nimittäin tosi paljon siivouksesta. Siinä samalla saa järjesteltyä omia ajatuksia kasaan. Otan sen meditaation kannalta. :D
Tosin nuorimmaisen syntymän jälkeen oltiin muutama kk vähemmällä siivoamisella. Vauva asui ensimmäiset kk sylissä ja tissillä. Tuolloin olin tyytyväinen kun sain yhdellä kädellä aikaseksi jotain pöperöä meille kotona oleville ja pakolliset pyykit pestyä.
Eli tilanteen mukaan, no stress! :P

Vierailija
105/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:34"]En ole vielä keksinyt yhtään syytä miksi pitäisi olla siistiä. En halua ketään kylään muutenkaan, joten ainoa joka sotkun näkee olen minä itse, ja miniäua se ei häiritse. Oikeastaan päinvastoin, on kotoisampi olo kun ihan siistissä . Mulla ei oo aikakaan ongelma kun en käy töissä, olisi aikaa puunata vaikka 10h joka päivä. Keksin sille ajalle vaan paljon mukavampaa ja omasta mielestäni tärkeämpää tekemistä. Jos sua järkyttää jotkut hiukset ja meikkitahrat lavuaarissa niin pyörtyisit mun kotona jo eteisessä. Niin kauan kun tässä olen asunut (vuosia) en ole mitään ovia tai kaappeja siivoillut tahroista, vessa tulee siivottua hyvin pikaisesti ehkä kerran puolessa vuodessa, keittiön taso ehkä kerran kuussa jotenkuten laapattua. Imuria en omista enkä moppia , rikkaharjalla olen joskus ottanut lehtiä ym lattioilta. Petivaatteet vaihtuu silloin jos ostan uudet kivat ja innostun vaihtelusta. Viimeksi vaihdettu alkuvuodesta. Mikä tässä on ongelma? Ketä tämä voi häiritä kun mua ei häiritse eikä täällä asunnossa muita käy? Mun mielestä on ihan ok jos sinä siivoat vartin joka päivä. Myös se on ihan ok että joku toinen siivoaa 3h joka päivä. Silloin joko tykkää siivoamisesta tai priorisoi siisteyden vapaa-aikaansa tärkeämmäksi. Mulle siisteys ei ole tärkeä enkä tykkää siivota. Tärkeämpää ja kivempaa on vaikka katsella leffoja, lukea, lakata kynsiä, maalata tauluja, kuunnella musiikkia, puhua pitkiä puheluita ystävän kanssa, tehdä hyvää ruokaa, haaveilla, plärätä nettiä, kutoa sukkia, käydä pitkillä kävelyillä jne.
[/quote]

Hyi h.e.l.v.e.t.t.i. että on likainen ihminen. Hyi fan! Ylpeiletkin vielä...
[/quote]

Ei toi nyt vielä niin paha oo..