Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et pidä kotiasi siistinä ja puhtaana?

Vierailija
09.11.2014 |

Kertokaapa, mikä saa teidät jättämään kodin sotkuiseksi? Meillä on aina niin siistiä ja vaikka olisi kiireinen viikko, ehdin siivoilla vaikka vain pyyhkimällä pöydät ja imuroimalla nopeasti kissankarvat pois. Siihen menee noin 15 minuuttia. Kuka siivoaa tunnin? Tai varmaan sellainen joka siivoaa vain kerran kuukaudessa. Meillä vaihdetaan lakanatkin n.2 viikon välein.

Joillakin on niin sotkuinen kämppä, altaassa wc:ssä hiuksia ja meikkijälkiä, yök. Asunto näyttää paljon kauniimmalta siistinä. Olen sisustaja ja esteetikko, mutta ei kai se ole kenelläkään ainoa syy pitää koti puhtoisena. Meille voi tulla kylään koska vain, koskaan ei ole sekaista.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:42"]

No mihin kategoriaan kuuluun, kun kerran viikossa imuroin ainakin kolme tuntia, wc pestään (lattiat, lavuaari, pönttö, suihkuseinät), pyyhitään wc:n peilikaapit. Petivaatteet vaihdan kerran viikossa ja samalla vaihdan myös patjansuojuksen (sekin pestään kerta viikkoon), tuuletan makuuhuoneet, ja laitan peitot ja tyynyt samalla ulos raitistumaan. Imuroin koko asunnon, kaikki tasot samalla (esim. tv-ja digiboxit koska vetävät pölyä itseensä, taulut imuroidaan ja sohva). pyyhin keittiön tasot ja keittiön kaapit, lieden ja liesituulettimen (eli siis pyyhin fairyrätillä kaikki keittön pinnat ja huuhtelen puhtaalla rätillä vielä) Kaikkea tätä ennen olen myös järjestänyt kaikki tavarat paikalleen.

Lisäksi joka päivä pesen vähintään yhden koneellisen pyykkiä ja lajittelen kuivat kaappeihin; meillä ei siis seiso pyykit koskaan missään nurkissa. Säännöllisesti myös pyyhin ovet ja ovenkahvat, ja pesen sohvan irtopäällisen. Ikkunat pesen n. 4-6 krt vuodessa, uunin pari kertaa vuodessa, pakkasen kerran vuodessa.

Silti meillä saattaa olla paskasta arkisin; pienten lasten tippunutta ruokaa keittiön lattialla, mitä en ole huomannut  ja jäänyt tahra lattiaan. Tai joku lapsista onkin salaa mennyt syömään olohuoneeseen (kiellettyä meillä) koulun jälkeen ja murustanut samalla keittiön ja olohuoneen lattian murulle.. Hiekkaa kulkeutuu myös todella paljon tähän vuoden aikaan kuristen ja kenkien myötä, joten meillä on lähes aina hiekkainen eteinen...

Ole n itse perfektionisti siivouksessa; siistiä on vain, jos on täysin pölytöntä ja TAHRATON koti. Vaikka siivoan n. 8 tuntia viikossa, niin siltikään meillä ei todellakaan ole aina siistiä ja puhdasta.

Meillä sotkua tekevät lapset ja mies... Ja olen yrittänyt saada tätä perhettä ruotuun mutta kertakaikkiaan kolme lasta ja yksi mies vaan saa tämän kämpän sotkuiseksi hetkessä, vaikka kuinka siivoan.

Mitäs mieltä olenko paskainen ihminen? vai vika jossakin muualla kuin aina siinä raatavassa perheenäidissä???

[/quote]

Ootko ollu Duudsoneissa? :D

Vierailija
2/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:42"]

No mihin kategoriaan kuuluun, kun kerran viikossa imuroin ainakin kolme tuntia, wc pestään (lattiat, lavuaari, pönttö, suihkuseinät), pyyhitään wc:n peilikaapit. Petivaatteet vaihdan kerran viikossa ja samalla vaihdan myös patjansuojuksen (sekin pestään kerta viikkoon), tuuletan makuuhuoneet, ja laitan peitot ja tyynyt samalla ulos raitistumaan. Imuroin koko asunnon, kaikki tasot samalla (esim. tv-ja digiboxit koska vetävät pölyä itseensä, taulut imuroidaan ja sohva). pyyhin keittiön tasot ja keittiön kaapit, lieden ja liesituulettimen (eli siis pyyhin fairyrätillä kaikki keittön pinnat ja huuhtelen puhtaalla rätillä vielä) Kaikkea tätä ennen olen myös järjestänyt kaikki tavarat paikalleen.

Mitäs mieltä olenko paskainen ihminen? vai vika jossakin muualla kuin aina siinä raatavassa perheenäidissä???

[/quote]

Öö, mikä vika? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppä oli aina todella saastainen, kun olin vaikeasti masentunut. Ei vain jaksanut tai kiinnostanut mikään. Enää en ole masentunut ja kämppä on siisti.

Vierailija
4/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imuroi kuin aniharvoin. Ja se painaa kun tietää että yks juttu pitäs kaivaa pois pölypussista ja sitten vasta imuroida.
En edes tiedä missä uudet pölypussit ovat.

Vierailija
5/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan keittiö ruokailun jälkeen. Imuroidaan päivittäin keittiön lattia, käytävän lattia sekä eteinen. Pyykkiä pestään ma & to, ei ikinä viikonloppuna. Joka toinen viikko vaihdan tyynyliinoja, joka toinen viikko kaikki vuodevaatteet sekä pesen tarvittaessa tyynyjä ym.

Joka torstai imurointi, pölyt ja lattioiden pesu. WC siivotaan lähes päivittäin, käsipyyhkeet vaihdn joka toinen päivä. Keittiön käsipyyhe ja kuivauspyyhe myös.

Lelut pyritään keräämään joka ilta, mutta emme pakota. Jääkaappi on aina puhdas, samoin keittiön kaapit ja vaatekaapit. Roskiskaappi samoin pidetään siistinä ja raikkaana. Ulkokengille jokaisella oma paikka eteisessä johon laittaa riviin.

Mainoksia tms. ei loju keittiön pöydällä, vaan luettuamme ne menevät keräyskoriin tai naapurille (lehdet).

Tämän kaiken ehtii hyvin. Ruoka tehdään alusta asti itse sekä käymme molemmat vuorotöissä. Ulkovarastot, piha ja autotalli myös siistit. Kotona ei säilötä turhaa tavaraa, paitsi lapsen tavarat. Säilön kyllä kaikki askartelutkin:) lapsi siis leikki-ikäinen. Jätimme tv katsomiset ym.jotta voimme omistaa aikamme lapselle, mutta kyllä nuo kotityöt tulee aina tehtyä leikeistä ja ulkoiluista huolimatta. Se on aika paljon kiinni asenteesta, onko tarjota perheelle viihtyisä koti, terveellistä ruokaa ja yksinkertaisesti aikaa ilman telkkaa ja pelejä.

Vierailija
6/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on muut asiat tärkeämpiä kuin kämpän puunaaminen. Pari partakarvaa lavuaarissa tai villakoirat nurkissa ei mua juurikaan häiritse. Meillä ei ole lapsia, mutta koiran mukana tulee sen verran hiekkaa ja karvaa, että ihan turha koko ajan siivota kun se siisteys pysyy vain seuraavaan ulkoilukertaan asti.

Vierailija
7/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Olen melkein burnoutissa, en vaan jaksa suorittaa kotonakin.

Vierailija
8/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:04"]

Meillä siivotaan keittiö ruokailun jälkeen. Imuroidaan päivittäin keittiön lattia, käytävän lattia sekä eteinen. Pyykkiä pestään ma & to, ei ikinä viikonloppuna. Joka toinen viikko vaihdan tyynyliinoja, joka toinen viikko kaikki vuodevaatteet sekä pesen tarvittaessa tyynyjä ym. Joka torstai imurointi, pölyt ja lattioiden pesu. WC siivotaan lähes päivittäin, käsipyyhkeet vaihdn joka toinen päivä. Keittiön käsipyyhe ja kuivauspyyhe myös. Lelut pyritään keräämään joka ilta, mutta emme pakota. Jääkaappi on aina puhdas, samoin keittiön kaapit ja vaatekaapit. Roskiskaappi samoin pidetään siistinä ja raikkaana. Ulkokengille jokaisella oma paikka eteisessä johon laittaa riviin. Mainoksia tms. ei loju keittiön pöydällä, vaan luettuamme ne menevät keräyskoriin tai naapurille (lehdet). Tämän kaiken ehtii hyvin. Ruoka tehdään alusta asti itse sekä käymme molemmat vuorotöissä. Ulkovarastot, piha ja autotalli myös siistit. Kotona ei säilötä turhaa tavaraa, paitsi lapsen tavarat. Säilön kyllä kaikki askartelutkin:) lapsi siis leikki-ikäinen. Jätimme tv katsomiset ym.jotta voimme omistaa aikamme lapselle, mutta kyllä nuo kotityöt tulee aina tehtyä leikeistä ja ulkoiluista huolimatta. Se on aika paljon kiinni asenteesta, onko tarjota perheelle viihtyisä koti, terveellistä ruokaa ja yksinkertaisesti aikaa ilman telkkaa ja pelejä.

[/quote]

No ei onnistu kyllä meillä! Meillä kaksi pientä taaperoa, ja yksi alakoululainen! Minulla menee työmatkoihin päivässä jo kaksi tuntia, ja siis juuri ja juuri kerkeän hakemaan klo 17 pienimmät tarhasta. Sitten mennään kotiin, ja vaipanvaihto, pyllynpesu, käsien pesu. Tarkistetaan koululaisen tehdyt läksyt. Syömme (sitä itse tehtyä kotiruokaa), katan ensin pöydän, lämmitän ruuat ja sitten syödään, kun on syöty, kello on jo 18.00, sitten ladon tiskit tiskikoneeseen, pyyhin keittiön pinnat, ja lasten kädet ja naamat. Sitten laitan seuraavan päivän vaatteet valmiiksi. Täytän pesukoneen ja viikkaan kuivat vaatteet kaappeihin, lasten levittämät lelut laitetaan takaisin, ja sitten onkin jo iltapesun aika, lapset menevät kylpyyn ja vahdin heitä. Sitten puhtaat vaipat pienimmille, yökkärit ja iltapala. Lapset syövät jotakin pientä iltapalaksi, sitten hampaiden pesu ja iltasatu. Koululainen pesee hampaat, ja menee nukkumaan. Klo on jo 20.00, itse syön jotakin pientä ja laitan pyykit kuivumaan. Tarkistan huomisen ohjelman; onko valokuvausta, neuvolaa, tarhassa tai koulussa vanhempainiltaa tai miljoonaa muuta menoa, mitä lähes viikottain on (hammaslääkäriä, lääkäriaikaa tai mitä vaan menoja). Istahdan itse klo 20.30 ensimmäisen kerran, ja mies saapuu töistä kotiin (on tehnyt taas pitkää päivää). Mies rupeaa koluamaan jääkaappia, enkä todellakaan jaksa alkaa imuroimaan klo 20.30... tunnin kulutta menen jo nukkumaan, että jaksan herätä jo klo 6 ja viedä lapset tarhaan.

Sitten pari kertaa viikossa vielä kaupassa käynnit. Arkena en todellakaan ehdi alkaa imuroimaan, tai tekemään mitään järeämpää siivousurakkaa!

Olen ihan puhki joka ilta kun lapset on saatu nukkumaan. Oma mieheni on yrittäjä, ja firma vaatii tällähetkellä kovaa panostusta, että saadaan homma toimimaan.

Vierailija
9/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:42"]

Meillä on viisi lasta. Kerran viikolla imuroin ja joka toinen päivä pesen vessat ja vaihdan käsipyyhkeet. Torstaisin tai perjantaisin teen viikkosiivouksen (imurointi, pölyt, wc, kylppäri, lattioiden luutuaminen). Kahden viikon välein vaihdan lakanat. Tää on ihan normaalia meille, ei vie paljon aikaa ja on siistiä. Joka ilta järjestetään lasten kans päivän leikit pois (jos joku hyvä leikki kesken se saa jäädä). Yleistä järjestämistä riittää joka päivä lasten kans asuessa. Keittiö siivotaan joka ruokailun jälkeen ettei tiskit kasaudu. Kaiken tämän jälkeen jää silti paljon aikaa olla lasten kanssa ja harrastaa. :) Mut jokainen tyylillään. En tuomitse niitäkään jotka jättää siivoamatta. Mielessäni tosin saatan vähän kauhistella jos käy jossain kylässä jossa ei paljon imuri ja luutu heilu. T. Ehkä hiemän pedantti naisihminen ;)

[/quote]

5 lasta ja imurointi kerran viikossa riittää? Minä imuroin päivittäin, korjaan tavaroita ja leluja, pyykkikone pyörii useamman kerran päivässä ja tiskikone 2. Kerran viikossa lattia pesu, pöytiä pyyhitään päivittäin. Siistiä meillä ei ole koskaan, vaikka siivoan joka päivä 1-2h.

Vierailija
10/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:42"]

Meillä on viisi lasta. Kerran viikolla imuroin ja joka toinen päivä pesen vessat ja vaihdan käsipyyhkeet. Torstaisin tai perjantaisin teen viikkosiivouksen (imurointi, pölyt, wc, kylppäri, lattioiden luutuaminen). Kahden viikon välein vaihdan lakanat. Tää on ihan normaalia meille, ei vie paljon aikaa ja on siistiä. Joka ilta järjestetään lasten kans päivän leikit pois (jos joku hyvä leikki kesken se saa jäädä). Yleistä järjestämistä riittää joka päivä lasten kans asuessa. Keittiö siivotaan joka ruokailun jälkeen ettei tiskit kasaudu. Kaiken tämän jälkeen jää silti paljon aikaa olla lasten kanssa ja harrastaa. :) Mut jokainen tyylillään. En tuomitse niitäkään jotka jättää siivoamatta. Mielessäni tosin saatan vähän kauhistella jos käy jossain kylässä jossa ei paljon imuri ja luutu heilu. T. Ehkä hiemän pedantti naisihminen ;)

[/quote]

5 lasta ja imurointi kerran viikossa riittää? Minä imuroin päivittäin, korjaan tavaroita ja leluja, pyykkikone pyörii useamman kerran päivässä ja tiskikone 2. Kerran viikossa lattia pesu, pöytiä pyyhitään päivittäin. Siistiä meillä ei ole koskaan, vaikka siivoan joka päivä 1-2h.
[/quote]

Siistiä ei koskaan? No kannattaako sitten siivota?

Vierailija
11/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina siistiä. Päivittäin kun tekee jotain pientä niin pysyy koti siistinä. Joka päivä pesen pyykkiä, ripustan kuivumaan ja viikkaan kaappiin. Lapsi kerää lelut leikkien jälkeen ja siivoaa omat jälkensä. Keittiössä päivittäin pyyhitään tasot ja tiskataan tiskit. Vähintään kerran viikkoon imurointi (eteinen useammin jos hiekkaa tms), vessan pesu, petivaatteiden vaihto, pölyjen pyyhkiminen jne. Lattiat moppaan tarvittaessa. Meillä on 70 neliön asunto, sotkeva mies, työt ja muut mutta sotkuista meillä harvemmin on. Pölyä saattaa löytyä sängyn alta ja joku romukaappi olla sekaisin. En ymmärrä ihmisiä jotka elävät paskan keskellä. Meillä lapsuuden kotona ei siivottu koskaan, lattioilla saattoi olla viikkokausia kissanpaskaa, lattiat täynnä roskaa ja tahraa ja tiskialtaassa jokaikinen astia likaisena. En ikinä halua samaa lapsilleni. Ja vihaan sitä että tavarat on pitkin poikin levällään, siistissä kodissa on ihana olla.

Vierailija
12/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:40"]Mä en halua käyttää aikaa siihen, enkä alentua siivoamaan. Kerropa mulle ap joku vinkki, miten siivoaminen ei tuntuisi niin alentuvalta toiminnalta? Oon ehkä siis liian hyvä sellaiseen. Mutta tosiaan vinkkejä otetaan vastaan. Lisäksi oon alkanut siedättää itseäni siihen, että meillä on paskaista ja vieraita saa tulla, en jaksa mitään teatteria että siivoan vain heitä varten, kun en kuitenkaan ole sellainen.  Meillä oli ennen siistimpää, mutta jouduin irtisanomaan kotiapulaisen tämän nykyisen taloustilanteen vuoksi. [/quote] miksi pidät siivoamista alentavana ? Sehän on ihan normaali asia elämässä. Kuten esim ruoan laitto.

[/quote]

Hyvä huomio. Kiitos. Pitää miettiä sitä. Mutta jos ajatellaan esim. millaisena asiana siivoojan ammattia pidetään, niin en taida olla ajatuksineni yksin. 

Ehkä osa naisista tosiaan kokee, että siivoaminen kuuluu heille, mutta osa on oppinut, ettei se kuulu heidän normaaliin arkeensa. Vaan pitää tosiaan saada lakata kynsiä, olla av:llä, lojua sohvalla, tavata kavereita ja vain ja aainoastaan nauttia elämästä. Koska siivous otta kaikesta tuosta osan pois, en ymmärrä, miksi siivous olisi osa mun normaalia päivittäistä elämää. En mä oo mikään vitun kodin hengetär! Tahtoo kotiapulaisen! Työpaikankin käy siivoamassa joku muu, vaikka me siellä ehdittäisiin itse siivota.

[/quote]

Miten olisi ihan vaikka se, että sotkija siivoaa omat jälkensä? Miksi omien jälkiesi korjaaminen ei kuulu sinulle? Pyyhit kai ihan itse perälistosi kun käyt vessassakin, vai onko sulla siihen kotiapulainen?

Vierailija
13/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 10:42"] Meillä on viisi lasta. Kerran viikolla imuroin ja joka toinen päivä pesen vessat ja vaihdan käsipyyhkeet. Torstaisin tai perjantaisin teen viikkosiivouksen (imurointi, pölyt, wc, kylppäri, lattioiden luutuaminen). Kahden viikon välein vaihdan lakanat. Tää on ihan normaalia meille, ei vie paljon aikaa ja on siistiä. Joka ilta järjestetään lasten kans päivän leikit pois (jos joku hyvä leikki kesken se saa jäädä). Yleistä järjestämistä riittää joka päivä lasten kans asuessa. Keittiö siivotaan joka ruokailun jälkeen ettei tiskit kasaudu. Kaiken tämän jälkeen jää silti paljon aikaa olla lasten kanssa ja harrastaa. :) Mut jokainen tyylillään. En tuomitse niitäkään jotka jättää siivoamatta. Mielessäni tosin saatan vähän kauhistella jos käy jossain kylässä jossa ei paljon imuri ja luutu heilu. T. Ehkä hiemän pedantti naisihminen ;) [/quote] 5 lasta ja imurointi kerran viikossa riittää? Minä imuroin päivittäin, korjaan tavaroita ja leluja, pyykkikone pyörii useamman kerran päivässä ja tiskikone 2. Kerran viikossa lattia pesu, pöytiä pyyhitään päivittäin. Siistiä meillä ei ole koskaan, vaikka siivoan joka päivä 1-2h. [/quote] Siistiä ei koskaan? No kannattaako sitten siivota?

[/quote]

Just ton takia mä oon jo luovuttanut :D 

Siis lapsiperheessä. Harmittaa kun muistelen kärsimyksiäni sinkkuna siitä, ettei muka ollut siistiä. Just joo! Nyt ottaisin kiljuen koska tahansa sen siisteystason samalla vaivalla.

Vierailija
14/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:19"]

Meillä on aina siistiä. Päivittäin kun tekee jotain pientä niin pysyy koti siistinä. Joka päivä pesen pyykkiä, ripustan kuivumaan ja viikkaan kaappiin. Lapsi kerää lelut leikkien jälkeen ja siivoaa omat jälkensä. Keittiössä päivittäin pyyhitään tasot ja tiskataan tiskit. Vähintään kerran viikkoon imurointi (eteinen useammin jos hiekkaa tms), vessan pesu, petivaatteiden vaihto, pölyjen pyyhkiminen jne. Lattiat moppaan tarvittaessa. Meillä on 70 neliön asunto, sotkeva mies, työt ja muut mutta sotkuista meillä harvemmin on. Pölyä saattaa löytyä sängyn alta ja joku romukaappi olla sekaisin. En ymmärrä ihmisiä jotka elävät paskan keskellä. Meillä lapsuuden kotona ei siivottu koskaan, lattioilla saattoi olla viikkokausia kissanpaskaa, lattiat täynnä roskaa ja tahraa ja tiskialtaassa jokaikinen astia likaisena. En ikinä halua samaa lapsilleni. Ja vihaan sitä että tavarat on pitkin poikin levällään, siistissä kodissa on ihana olla.

[/quote]

Mikä on paskaista? Pidän itse paskaisena kotia, jossa hiekkaa eteisessä, muruja keittiön lattialla, tai pölypalloja nurkissa/sängyn alla.. Siis koti ei ole siisti, jos tavarat ovat paikallaan, vaan koti on siisti, kun se on tahraton ja kaikki pinnat puhtaat ja täysin pölyttömät. Liesi ja liesikupu hohtavat puhtauttaan, kaikki keittiön pinnat ovat lähes kliinisen puhtaita, samoin wc. Sohvat ja nojatuolit ja matot täysin tahrattomia, ja raikkaita. Lattia täysin muruton ja puhdas tahroista. Siksipä kun puhutaan siististä kodista, koen itse, että en saavuta sitä kuin kerran tai kaksi viikossa... Muutoin on sitä murua ja hiekkaa, ja lattiallakin tahroja, vaikka kerran viikossa siivoankin perusteellisesti. Ja suursiivouksen teen kaksi kertaa viikossa. Jos haluaisin, että minulla olisi täysin siisti koti, joutuisin siis ihan kaiken vapaa-ajan pyhittämään siivoukselle

T kolmen lapsen äiti

Vierailija
15/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sottapytyt kyllä selittää sen miksi jotkut ihmiset haisee niin pahalle, mietin aina välillä miksi jotkut haisee ihan järkyttävälle, mutta se likaisen kodin haju tarttuu kaikkeen. Siihen hajuun muuten turtuu itse.

Likainen koti on myös valtava tautiriski, sen takia siivoaminen ja hygienia on tärkeää. Luulen, että me tullaan vielä näkemään iso tautiepidemia, noiden takia, jotka ei pese käsiään vessan jälkeen, pese tarpeeksi usein alusvaatteita/petivaatteita, siivoa kotiaan. 

Luulen, että teillä sottapytyillä on ollut huono kotikasvatus näissä asioissa, kävin kerran kaverini alkoholistiperheessä kouluaikoina ja siellä oli juuri tuollaista, se oli niille normaalia. Ne myös haisi ja niitä kiusattiin koulussa siitä.

Ymmärrän kyllä masennuksen ja muut mt-ongelmat, ettei vain jaksa, harmi ettei nykyään saa siivousapua niin helposti tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
16/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 11:30"]

Nykyajan kermaperseet viitsi edes omia sotkujaan siivota, kun se on niiin alentavaaa..

[/quote]

Suurin osa miehistä on kermaperseitä.

Vierailija
17/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikkoon imurointi lapsiperheessä?! Eihän se riitä mihinkään. Varsinkaan näin kurakeleillä kun omat ja naapurien lapset ravaa edes takaisin, pitäisi imuroida monta kertaa päivässä. Keittiökin pitäisi vähintään kerran päivässä imuroida. Tähän vaikuttaa varmasti myös se millaiset kodin tilat on. Jos on erillinen kuraeteinen, on paljon helpompi pitää eteinen siistinä tai jos on kuivausrumpu niin pyykinpesu ei tunnu lainkaan niin raskaalta. 

Meillä on sotkuista tosi usein. Tuntuu, että vaikka miten puunaan ja putsaan, niin aina jollakin se maitopurkki kaatuu tai leivänmurusia on koululaisen jälkeen lattialla. Viimeksi tänään mietin puhdistaessani roskiskaappa ja biojäteastiaa, että onko tässä elämässä mitään järkeä, jatkuvaa siivousta ja silti ei kuitenkaa ole koskaan puhdasta. 

Vierailija
18/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:49"]

Kerran viikkoon imurointi lapsiperheessä?! Eihän se riitä mihinkään. Varsinkaan näin kurakeleillä kun omat ja naapurien lapset ravaa edes takaisin, pitäisi imuroida monta kertaa päivässä. Keittiökin pitäisi vähintään kerran päivässä imuroida. Tähän vaikuttaa varmasti myös se millaiset kodin tilat on. Jos on erillinen kuraeteinen, on paljon helpompi pitää eteinen siistinä tai jos on kuivausrumpu niin pyykinpesu ei tunnu lainkaan niin raskaalta. 

Meillä on sotkuista tosi usein. Tuntuu, että vaikka miten puunaan ja putsaan, niin aina jollakin se maitopurkki kaatuu tai leivänmurusia on koululaisen jälkeen lattialla. Viimeksi tänään mietin puhdistaessani roskiskaappa ja biojäteastiaa, että onko tässä elämässä mitään järkeä, jatkuvaa siivousta ja silti ei kuitenkaa ole koskaan puhdasta. 

[/quote]

Meillä imuroitiin kaksi kertaa kuukaudessa. Eli silloin kun kotisiivous kävi. Nyt kun ne ei käy niin saas nähdä :D Eipä toi sinunkaan puunaamisesi sua onnelliseksi saa.

Vierailija
19/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:40"]

Nää sottapytyt kyllä selittää sen miksi jotkut ihmiset haisee niin pahalle, mietin aina välillä miksi jotkut haisee ihan järkyttävälle, mutta se likaisen kodin haju tarttuu kaikkeen. Siihen hajuun muuten turtuu itse.

Likainen koti on myös valtava tautiriski, sen takia siivoaminen ja hygienia on tärkeää. Luulen, että me tullaan vielä näkemään iso tautiepidemia, noiden takia, jotka ei pese käsiään vessan jälkeen, pese tarpeeksi usein alusvaatteita/petivaatteita, siivoa kotiaan. 

Luulen, että teillä sottapytyillä on ollut huono kotikasvatus näissä asioissa, kävin kerran kaverini alkoholistiperheessä kouluaikoina ja siellä oli juuri tuollaista, se oli niille normaalia. Ne myös haisi ja niitä kiusattiin koulussa siitä.

Ymmärrän kyllä masennuksen ja muut mt-ongelmat, ettei vain jaksa, harmi ettei nykyään saa siivousapua niin helposti tuollaiseen tilanteeseen.

[/quote]

Tuskin se on tautiriski, 20 vuotta asuin sinkkuna enkä ikinä saanut mitään tautia vaikka en siivonnut kuin hyvin harvakseltaan. 

Vierailija
20/105 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 14:56"]

Tuskin se on tautiriski, 20 vuotta asuin sinkkuna enkä ikinä saanut mitään tautia vaikka en siivonnut kuin hyvin harvakseltaan. 

[/quote]

Sä et taida ymmärtää mitä tautiriskillä tarkoitetaan, ei se meinaa sitä saatko flunssan, vai et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi