Jippuko muka uskovainen? Hah hah!
Jippu tunnetaan rääväsuuna ja sekoilijana, joka väittää tehneensä parannuksen jo pari vuotta sitten ja palanneensa uskoon, josta on joskus aikoinaan luopunut. Mutta miten on? Hän on elänyt susiparina avomiehensä kanssa viimeisen vuoden verran, tullut raskaaksi, synnyttänyt ja vasta nyt mennyt naimisiin. Lapsi kuitenkin joutuu kantamaan aviottoman lapsen taakkaa koko elämäsä, koska on syntynyt avioliiton ulkopuolisessa suhteessa. Ei tällainen nainen mikään uskovainen voi olla.
Kommentit (254)
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:29"]
Ap taitaa olla vl, eli uskovainen, jonka mielestä vain lestadiolaisten sääntöjen mukaan elävä voi olla "uskomassa". Tervetuloa todellisuuteen: elämäntyyli, heikkoudet ja mt-ongelmat eivät kerro ihmisen uskonnollisesta vakaumuksesta mitään.
[/quote]Amen!
Ap taitaa olla vl, eli uskovainen, jonka mielestä vain lestadiolaisten sääntöjen mukaan elävä voi olla "uskomassa". Tervetuloa todellisuuteen: elämäntyyli, heikkoudet ja mt-ongelmat eivät kerro ihmisen uskonnollisesta vakaumuksesta mitään.
[/quote]
Ei toki sairaudet kerro mitään uskosta, mutta elämäntyyli kyllä kertoo RAAMATUN MUKAAN. Ei millään lestajutuilla ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:15"]
Onkos joku teistä siskoista eronnut ja mennyt uusiin naimisiin? Toivottavasti ei. Se on synti.
[/quote]
Häh? Onko joku sanonut ettei sellainen ole syntiä?
[/quote]Ei. Mutta halusin varmistaa ettei vain ole eronneita ja uudestaan avioituneita tai itse ensimmäisessä avioliitossa mutta eronneen kanssa.
[/quote]
Kyllä nuokin synnit saa anteeksi kun tulee uskoon, niinkuin muutkin synnit. :) kaiken saa anteeksi kun tulee uskoon. :) Itse en ole noita tehnyt, mutta muuta toki kyllä, ja anteeksi sain Herralta. <3
[/quote]Jippu ei kai ole saanut kun jätetty menneisyys josta teki parannuksen painaa vieläkin ap:n ja joidenkin mielestä harteillaan.
Onkos joku teistä siskoista eronnut ja mennyt uusiin naimisiin? Toivottavasti ei. Se on synti.
[/quote]
[/quote]Ei. Mutta halusin varmistaa ettei vain ole eronneita ja uudestaan avioituneita tai itse ensimmäisessä avioliitossa mutta eronneen kanssa.
[/quote]
Kyllä nuokin synnit saa anteeksi kun tulee uskoon, niinkuin muutkin synnit. :) kaiken saa anteeksi kun tulee uskoon. :) Itse en ole noita tehnyt, mutta muuta toki kyllä, ja anteeksi sain Herralta. <3
[/quote]No mkisi se Jippu ei sitten saa?
[/quote]
Ai Raamatun totuudet lestadiolaisten juttuja? :D No ei, vaan jokainen tosiuskova uskoo Jumalan sanaa ja haluaa elää sen mukaan. Ei mitään ihmisten sääntöjä siihen tartte lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 18:33"]
[/quote]
Mä en ainakaan ole sanonut että ei saa. :) Mä en kyllä huomannut että kukaan olisi sanonut että Jippu ei voi saada anteeksi samalla tavalla kuin muutkin jos on tullut uskoon ja tehnyt parannuksen? Jotkut ei vaan usko hänen parannukseensa ilmeisesti.
[/quote]
[/quote]No mkisi se Jippu ei sitten saa?
[/quote]
Mä en ainakaan ole sanonut että ei saa. :) Mä en kyllä huomannut että kukaan olisi sanonut että Jippu ei voi saada anteeksi samalla tavalla kuin muutkin jos on tullut uskoon ja tehnyt parannuksen? Jotkut ei vaan usko hänen parannukseensa ilmeisesti. Itse en häntä edes tunne yhtään enkä siksi ota siihen kantaa.
En jaksanut lukea ketjua, mutta Jippu on kyllä vaikuttanut ryntäävän suhteesta toiseen hirmuisella vauhdilla. Toivotaan, että hän tosiaan on nyt löytänyt rauhan, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, parin vuoden sisään lienee levoton sielu eronnut. Toivon kyllä, että olen väärässä. Ja monesti lapsi tasoittaa ihmistä.
Jos mies ryntää suhteesta toiseen niin tyyppiä haukutaan mutta kun naiset tekee sitä niin niitä silitellään päästä vaikka se olisi uskis. Ei ole reilua!:(
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 15:35"]
Ette kai te ole tosissanne? Miten te voitte vieläkin ottaa tosissanne ählyjen kirjoittamat kirjat, joiden uskonto on heidän itsensä ylistäminen?
Lukisitte joskus sen raamattunne ekalta sivulta lähtien. Palvomanne ählyjumala mm. nauttii palavan läskin kärystä ja rabbien mukaan käski heitä teurastamaan naapuriheimolaiset viimeiseen mieheen ja ottamaan haltuunsa heidän maat ja omaisuuden. Kyseessä on vieraan rodun joskus kivikaudella luoma rotu-uskonto.
VT on juutalaisten rotunsa ylläpitämiseksi luoma uskonto ja kristinusko jihadissaan epäonnistuneen juutalaisporukan alullepanemaa harhaoppia.
Kristinuskon harjoittaminen on yhtä tervettä valkoisilta kuin rastafarismi tai joku hiphoppaaminen. Te olette omaksuneet vieraiden luoman itsekeskeisen maailmankatsomuksen mihin kuuluu heidän asettaminen alustalle. Siitä mentaliteetista periytyy pitkälti myös nykyinen suvaitsevainen mateleminen. Iso osa eurooppalaisistahan pitää omana perinteikkäänä uskontonaan pitää omiaan kakkosluokan rotuna ja fanittaa aavikkolaisia jumalan silmäteränä. Tällainen mentaliteetti johtaa ennen pitkää rotumme tuhoon.
Ihan oikeasti: laittakaa takapihallenne grilli tulille ja heittäkää hiilille klöntti ihraa. Se on Jahwelle mieluisaa.
[/quote]Ef. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
1 Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta
Fil.2:
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:40"]
Sillä jos me tahallamme teemme synti, päästymme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon Henkeä ?” (Hebr. 10:26-29).
[/quote]Aamen. Kiitos Herra totuuden Sanasta.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:45"]
Raamatun mukaan usko näkyy aina ulospäin. Ja hedelmistään tunnetaan.
[/quote]Niin. Ja kuinka paljon onkaan ollut hedelmiä näkyvissä joillain uskovilla kunnes pommi räjähtää ja paljastuu vaikka mitä kulissien takaa. Kyllä niitä valkoisiksi kalkittuja hautoja on tänäkin päivänä.
[/quote]
Niinhän heitäkin on. Mutta Jumala näkee senkin mitä ihmiset ei. Siksi onkin tarkoin varjeltava sydämensä ettei saatana pääse pettämään.
[/quote]Ja vältettävä sanomasta kuka taivaaseen pääsee ja kuka ei. Tutkimattomat ovat Herran tiet, vaikka joku tekisi mitä kauheuksia hänen elämänsä ja sydämensä voi muuttua. Siksi en voi sanoa että joku ei sinne pääsisi.
Kyllä voi olla Jumalan lapsi ja uskossa ja silti viettää vuosia turmion tiellä ja päästä takaisin isän syliin. Joskus Jumala sallii rajujakin vaiheita omiensa elämässä. Ja pyydän, älkää vääristelkö sanojani, mutta me emme todellakaan voi tietää.
[/quote]Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.- 2 Piet.3:9
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:07"]
Hienoa että on teitä jotka olette täydellisiä ja joka hetki synnittöminä vaellatte täällä kohti kirkkautta :) eihän teidän tarvitse tehdä parannusta koska ette syntiä edes tee, muutoin olisitte niinä hetkinä uskosta osattomia eikä jumalan armo kuuluisikaan teille ja näinhän kohdallanne ei ole.
[/quote]Miksi käännät katseesi muihin ihmisiin? Jumalan Sana tässä on se joka puhuu, Jumala on pyhä eikä siedä syntiä. Ihan turhaa että alat vertailla muihin ihmisiin, että tuokaan ei ole synnitön tms.
Jos hänellä tai jollakulla muulla olisi vaikka bipolaarinen oireyhtymä tai mikä vaan mikä saa ihmisen käyttäytymään holtittomasti niin silloinko tämä ihminen ei voisi olla aidosti uskossa?
tai uskova joka kärsii masennuksesta vuosia ei olekaan uskovainen kun elämänhallinta ja mielialat heittelee?
Ja näistä käskyjen mukaan eläissä ihmisissä olen monesti nähnyt jonkun jota on kunnioitettu kun on niin Jumalan mielen mukainen esimerkillinen kristitty joka elää uskoaan todeksi ja vaatii sitä uupumatta muiltakin paljastuvan jossain vaiheessa avionrikkojaksi, lapsen hyväksikäyttäjäksi, homosuhteita salaa harjoittaneekisi (vaikka olisi perheellinen mies) että en innostu kun raamatulla päähän isketään ja sairaita/eheytymättömiä ihmisiä tuomitaan.
Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.
Ei kukaan voi toisen sisintä tuntea. Vaikka kornilta onkin tuntunut yhdistelmä jossa isketään varattuja ja samalla hehkutetaan uskoa. Mutta yhtälailla tuntuu tekopyhältä jos luulee tieyävänsä toisen sisimmän tilan nyt.
Ehkä syntinen rakastaakin sitten enemmän tiedä sitä.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:41"]
Ei kukaan voi toisen sisintä tuntea. Vaikka kornilta onkin tuntunut yhdistelmä jossa isketään varattuja ja samalla hehkutetaan uskoa. Mutta yhtälailla tuntuu tekopyhältä jos luulee tieyävänsä toisen sisimmän tilan nyt.
[/quote]Tätä olen yrittänyt sanoa mutta huonolla menestyksellä. Luulen mäkin et "hyvä" ihminen ei välttämättä rakasta niin syvästi kuin ryvettynyt ja rikkinäinen. Joka saa paljon anteeksi on paljosta kiitollinen, joka vähän, on vähemmän kiitollinen.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 17:07"]
Hienoa että on teitä jotka olette täydellisiä ja joka hetki synnittöminä vaellatte täällä kohti kirkkautta :) eihän teidän tarvitse tehdä parannusta koska ette syntiä edes tee, muutoin olisitte niinä hetkinä uskosta osattomia eikä jumalan armo kuuluisikaan teille ja näinhän kohdallanne ei ole.
[/quote]Miksi käännät katseesi muihin ihmisiin? Jumalan Sana tässä on se joka puhuu, Jumala on pyhä eikä siedä syntiä. Ihan turhaa että alat vertailla muihin ihmisiin, että tuokaan ei ole synnitön tms.
[/quote Oisko voinut olla ironiaa?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 19:41"]
[/quote]
Evankeliumi Luukkaan mukaan 7:
36. Niin eräs fariseuksista pyysi häntä ruualle kanssaan; ja hän meni fariseuksen taloon ja asettui aterialle.
37. Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta
38. ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.
39. Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
40. Niin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Simon, minulla on jotakin sanomista sinulle". Hän virkkoi: "Opettaja, sano". -
41. "Lainanantajalla oli kaksi velallista; toinen oli velkaa viisisataa denaria, toinen viisikymmentä.
42. Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
43. Simon vastasi ja sanoi: "Minun mielestäni se, jolle hän antoi enemmän anteeksi". Hän sanoi hänelle: "Oikein sinä ratkaisit".
44. Ja naiseen kääntyen hän sanoi Simonille: "Näetkö tämän naisen? Minä tulin sinun taloosi; et sinä antanut vettä minun jaloilleni, mutta tämä kasteli kyynelillään minun jalkani ja kuivasi ne hiuksillaan.
45. Et sinä antanut minulle suudelmaa, mutta tämä ei ole lakannut suutelemasta minun jalkojani siitä asti, kuin tulin sisään.
46. Et sinä voidellut öljyllä minun päätäni, mutta tämä voiteli hajuvoiteella minun jalkani.
47. Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."
48. Sitten hän sanoi naiselle: "Sinun syntisi ovat anteeksi annetut".
49. Niin ateriakumppanit rupesivat ajattelemaan mielessänsä: "Kuka tämä on, joka synnitkin anteeksi antaa?"
50. Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan".
[/quote]
[/quote]