Kuinka kauan lapset menevät samassa huoneessa???
Lastenhuone n.15m2 eli tilaa on ihan kivasti. Sänkyjen jälkeen jää leikkimis tilaakin.
Kommentit (9)
Vanhin ja kuopus poikia, keskimmäinen tyttö.
niin mun mielestä voivat asua samassa huoneessa niin kauan kunnes muuttavat kotoa. Jos ovat eri sukupuolta, niin kyllä sen sitten huomaa, kun alkavat kaivata omaa rauhaa.
mutta kaikki lapset haluavat nukkua samassa huoneessa. Vanhin, joka on tyttö, muut poikia, nukkui aikaisemmin toisessa huoneessa, mutta halusi takaisin poikien huoneeseen. Molemmat huoneet ovat nyt kaikkien käytössä.
Pikkuveli syntyi kun olin 5,5-vuotias. Nukuimme samassa huoneessa suurin piirtein siitä lähtien kun hän oli 6kk vanha. Ja tuolloin olimme muuttaneet todella maalle, ja me kaksi lasta asutimme ikkunallista vaatehuonetta, joka oli yläkerrassa niin, että se kattoluisu pienensi huoneen tilaa ennestään. Vaatehuoneessa nukuimme yhdessä siihen asti, että minä täytin 13 vuotta. Sen jälkeen saimme yhteisen makkarin, normikokoisen huoneen jaettavaksi. Omat makkarit, kun olin 15v9kk. Kotoa muutinkin sitten jo 18-vuotiaana pois. :p
Eli kyllä ne eri sukupuolta olevatkin sisarukset menee samassa huoneessa pitkään. Läksyt teimme keittiössä, rakkaan äidin hääriessä siinä myös, ellei töissä ollut. Leikimme paljon ulkona. Asuimme maalla, niin maalla, että leikkikavereita ei muita ollut. Mutta meillä oli metsä, siellä oli puro ja tien toisella puolella vanha ratapenger (ei enää kiskoja) ja kallioita. Trafiikkia riitti, koska työnsä lisäksi meillä oli autokorjaamo/tuunaamo samassa talossa.
Olen todella läheinen pikkuveljeni kanssa. Ei ole koskaan riidelty.
Nyt meillä on makuuuone ja leikkihuone. Periaatteessa menisivät varmaan aina samassa huoneessa, sillä ikäeroa on vain kaksi vuotta ja molemmat ovat poikia.
Me ei miehen kanssa aiota muuttaa olohuoneeseen sen takia että saisivat omat huoneet. Mieskin on ollut veljensä kanssa samassa huoneessa siihen asti kun siskonsa muutti kotoa.
huoneet. Siihen asti olivat samassa. Omien huoneiden myötä jatkuva tappelu muuttui satunnaiseksi ja äidin hermoraunioksi saanut epäjärjestys tuli enimmäkseen tiensä päähän.
Vaikka esim. Softersin on tullut hyvin toimeen veljensä kanssa, niin kaikilla yhteiselo samassa huoneessa ei ole noin auvoista....
Suurimalle osalle tulee riitoja VIIMEISTÄÄN murrosiässä, jolloin olisi hyvä olla omat huoneet (erityisesti jos lapset ovat eri sukupuolta). Mutta itselleni tuotti ahdistusta jo noin neljäsluokkalaisena että neljä vuotta nuorempi sisko oli samassa huoneessa... Sainkin sitten oman huoneen. Eikä siskonikaan pitänyt siitä että olimme samassa huoneessa. Suurin ongelma oli se, että siskon lelut&leikit olivat huoneessamme.
Varsinkin kun meillä molemmilla oli kavereita kylässä, niin tuli ristiriitoja. Minä tahdoin olla huoneessamme, samoin siskoni, mutta emmehän me kaikki sinne sopineet. Meillä oli isompien tyttöjen juttuja ja siskoni kavereineen tahtoi leikkiä omia leikkejään. Monesti tulikin tappelua kuka saa olla huoneessa (ja asuimme myös maalla, mutta eipä paljon kiinnostanut talvisin mennä pihalle useammaksi tunniksi, usein luimme lehtiä ja juttelimme, sekä kuuntelimme musiikkia... paha tehdä tuota pihalla, ja mikään lumiukon rakennus ei enää neljäsluokkalaisia kiinnostanut...)
Usein tahdoin myös koulupäivän jälkeen väsyneenä vain olla rauahssa ja loukea, mikä on vaikeata kun lauma 4 vuotta nuorempia leikkii huoneessa...:( Ehkä tilanne olisi ollut toinen, jos meillä ei olisi koskaan käynyt ketään kavereita...
me aiomme katsoa huonejaon uusiksi. Nyt meillä on leikkihuone ja sitten yhteinen makuuhuone.