Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 vuoden häämatka jatkuu yhä

Vierailija
08.11.2014 |

http://m.iltalehti.fi/matkajutut/2014110718692165_ma.shtml

Minä ja mieheni aiomme tehdä vastaavan tuossa noin neljän vuoden kuluttua kun lapsi on saatu maailmalle.
Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tosi kiva matkustella ja muuta mutta en IKINÄ, ikinä voisi noin vaan jättää perhettäni! Kaikkia rakkaita sukulaisiani! Miksi? Sen takia, että pääsen jonnekin etelä-amerikkaan viidakkoon asumaan? Nukkumaan verkkokiikussa? Juu ei kiitos. Mielummin vaikka se Kanarian matka. Ihan turha sanoa, että olen kateellinen. Tuttu lähti Aasiaan eikä ole sieltä palannut enää enkä ole tippaakaan kateellinen. 

Mulla Suomessa kaikki rakkaat, koko elämäni siis. Mikään muu kulttuuri ei mene rakkaitteni edelle.

Vierailija
62/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä pariskunnalla ei selkeästi ole tiivistä perhettä, sukulaisuussuhteita eikä mitään sellaista, mikä heidät pitäisi Suomessa. Minkään muun ei pitäisi mennä perheen edelle. Ei se ole elämää, että rakasta perhettä nähdään kerran kaksi vuodessa. Yksinäisiä täytyy näiden ihmisten olla. Mutta jokainenhan valitsee miten elämänsä elää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mieheni kanssa emme ole mitenkään yksinäisiä. Sisaruksia tosin kummallakaan ei ole ja miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta ystäviä on kummallakin ja minulla läheinen äiti. Mutta kyllä kaikilla aikuisilla on oma elämänsä eikä unelmia kannata jättää toteuttamatta vain siksi että läheiset jäävät tänne. Nykyajan teknologialla yhteydenpito on helppoa.

Ap

Vierailija
64/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"]

Me mieheni kanssa emme ole mitenkään yksinäisiä. Sisaruksia tosin kummallakaan ei ole ja miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta ystäviä on kummallakin ja minulla läheinen äiti. Mutta kyllä kaikilla aikuisilla on oma elämänsä eikä unelmia kannata jättää toteuttamatta vain siksi että läheiset jäävät tänne. Nykyajan teknologialla yhteydenpito on helppoa. Ap

[/quote]

Kannattaa unelmoida ihan arkisia ja lähellä olevia asioita niin ei tarvitse istua kulkuneuvoissa tai kävellä vuosikaupalla.

Vierailija
65/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"]

Me mieheni kanssa emme ole mitenkään yksinäisiä. Sisaruksia tosin kummallakaan ei ole ja miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta ystäviä on kummallakin ja minulla läheinen äiti. Mutta kyllä kaikilla aikuisilla on oma elämänsä eikä unelmia kannata jättää toteuttamatta vain siksi että läheiset jäävät tänne. Nykyajan teknologialla yhteydenpito on helppoa. Ap

[/quote]

Skypen kautta viestittely ei ole sama kun osallistuminen toisen ihmisen arkeen, oleminen läsnä. Itse en ymmärrä. Itselläni todella läheinen äiti, tädin perhe, kaikki kummilapset (joiden varttumista haluan seurata vierestä, viettää aikaa heidän kanssaan), miehellä iso suku, siskot, veljet perheineen jne... Olisi kamalaa jättää kaikki! Ollaan todella läheisissä väleissä ja osallistutaan toistemme elämään, joka viikko. Eniten kauhistuttaisi jättää pienet kummilapset... Nautin niistä hetkistä jotka saan viettää heidän kanssaan.

Sukulaisten lisäksi vielä ne ystävät! Kaikki yhteiset lounaat, illanvietot... Kaikki jäisi pois.

Kamalaa. En ikinä, ikinä haluaisi sitä! Mielummin matkustan vaikka sen 4 viikkoa vuodessa.

Vierailija
66/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pohdin et onpahan siinä taas isä... Veikkaan, että lapsensa oli alaikäinen, kun kymmenen vuotta sitten aloitti häämatkansa.

Vierailija
67/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"]

[/quote]

Kannattaa unelmoida ihan arkisia ja lähellä olevia asioita niin ei tarvitse istua kulkuneuvoissa tai kävellä vuosikaupalla.
[/quote]Me istumme niissä kulkuneuvoissa ja kävelemme ihan mielellämme :)

Ap

Vierailija
68/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"]

[/quote]

Skypen kautta viestittely ei ole sama kun osallistuminen toisen ihmisen arkeen, oleminen läsnä. Itse en ymmärrä. Itselläni todella läheinen äiti, tädin perhe, kaikki kummilapset (joiden varttumista haluan seurata vierestä, viettää aikaa heidän kanssaan), miehellä iso suku, siskot, veljet perheineen jne... Olisi kamalaa jättää kaikki! Ollaan todella läheisissä väleissä ja osallistutaan toistemme elämään, joka viikko. Eniten kauhistuttaisi jättää pienet kummilapset... Nautin niistä hetkistä jotka saan viettää heidän kanssaan.

Sukulaisten lisäksi vielä ne ystävät! Kaikki yhteiset lounaat, illanvietot... Kaikki jäisi pois.

Kamalaa. En ikinä, ikinä haluaisi sitä! Mielummin matkustan vaikka sen 4 viikkoa vuodessa.
[/quote]Okei, no sinulöa on erilainen suku kuin meillä. Minulla on tosiaan äiti, kummitäti ja kaksi serkkua? Ja näistä vain äiti asuu lähellä. Miehen suku asuu kaukana. Joten meillä ei noin tiivistä yhteydenpitoa ole.

Ap

Vierailija
69/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]Okei, no sinulöa on erilainen suku kuin meillä. Minulla on tosiaan äiti, kummitäti ja kaksi serkkua? Ja näistä vain äiti asuu lähellä. Miehen suku asuu kaukana. Joten meillä ei noin tiivistä yhteydenpitoa ole.

Ap
[/quote]Ei pitänyt olla kysymysmerkkiä tuossa serkuissa, tiedän kyllä että heitä on kaksi :)

Ap

Vierailija
70/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"] Me mieheni kanssa emme ole mitenkään yksinäisiä. Sisaruksia tosin kummallakaan ei ole ja miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta ystäviä on kummallakin ja minulla läheinen äiti. Mutta kyllä kaikilla aikuisilla on oma elämänsä eikä unelmia kannata jättää toteuttamatta vain siksi että läheiset jäävät tänne. Nykyajan teknologialla yhteydenpito on helppoa. Ap [/quote] Skypen kautta viestittely ei ole sama kun osallistuminen toisen ihmisen arkeen, oleminen läsnä. Itse en ymmärrä. Itselläni todella läheinen äiti, tädin perhe, kaikki kummilapset (joiden varttumista haluan seurata vierestä, viettää aikaa heidän kanssaan), miehellä iso suku, siskot, veljet perheineen jne... Olisi kamalaa jättää kaikki! Ollaan todella läheisissä väleissä ja osallistutaan toistemme elämään, joka viikko. Eniten kauhistuttaisi jättää pienet kummilapset... Nautin niistä hetkistä jotka saan viettää heidän kanssaan. Sukulaisten lisäksi vielä ne ystävät! Kaikki yhteiset lounaat, illanvietot... Kaikki jäisi pois. Kamalaa. En ikinä, ikinä haluaisi sitä! Mielummin matkustan vaikka sen 4 viikkoa vuodessa. [/quote]Okei, no sinulöa on erilainen suku kuin meillä. Minulla on tosiaan äiti, kummitäti ja kaksi serkkua? Ja näistä vain äiti asuu lähellä. Miehen suku asuu kaukana. Joten meillä ei noin tiivistä yhteydenpitoa ole. Ap

[/quote]

Olen pahoillani. Jos minulla olisi samanlainen tilanne niin olisi kai sama missä sitä asuisi.

Vierailija
71/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"] Me mieheni kanssa emme ole mitenkään yksinäisiä. Sisaruksia tosin kummallakaan ei ole ja miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta ystäviä on kummallakin ja minulla läheinen äiti. Mutta kyllä kaikilla aikuisilla on oma elämänsä eikä unelmia kannata jättää toteuttamatta vain siksi että läheiset jäävät tänne. Nykyajan teknologialla yhteydenpito on helppoa. Ap [/quote] Kannattaa unelmoida ihan arkisia ja lähellä olevia asioita niin ei tarvitse istua kulkuneuvoissa tai kävellä vuosikaupalla. [/quote]Me istumme niissä kulkuneuvoissa ja kävelemme ihan mielellämme :) Ap

[/quote]

Sitä voitte tehdä esim. Suomessakin.

Vierailija
72/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"] Me mieheni kanssa emme ole mitenkään yksinäisiä. Sisaruksia tosin kummallakaan ei ole ja miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta ystäviä on kummallakin ja minulla läheinen äiti. Mutta kyllä kaikilla aikuisilla on oma elämänsä eikä unelmia kannata jättää toteuttamatta vain siksi että läheiset jäävät tänne. Nykyajan teknologialla yhteydenpito on helppoa. Ap [/quote] Skypen kautta viestittely ei ole sama kun osallistuminen toisen ihmisen arkeen, oleminen läsnä. Itse en ymmärrä. Itselläni todella läheinen äiti, tädin perhe, kaikki kummilapset (joiden varttumista haluan seurata vierestä, viettää aikaa heidän kanssaan), miehellä iso suku, siskot, veljet perheineen jne... Olisi kamalaa jättää kaikki! Ollaan todella läheisissä väleissä ja osallistutaan toistemme elämään, joka viikko. Eniten kauhistuttaisi jättää pienet kummilapset... Nautin niistä hetkistä jotka saan viettää heidän kanssaan. Sukulaisten lisäksi vielä ne ystävät! Kaikki yhteiset lounaat, illanvietot... Kaikki jäisi pois. Kamalaa. En ikinä, ikinä haluaisi sitä! Mielummin matkustan vaikka sen 4 viikkoa vuodessa. [/quote]Okei, no sinulöa on erilainen suku kuin meillä. Minulla on tosiaan äiti, kummitäti ja kaksi serkkua? Ja näistä vain äiti asuu lähellä. Miehen suku asuu kaukana. Joten meillä ei noin tiivistä yhteydenpitoa ole. Ap

[/quote]

Eikö teillä pitänyt olla niitä ystäviä? Heidän kanssa ei kai tiivistä yhteydenpitoa jos skypettely riittää?

Vierailija
73/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuo nainen on matkailukokemuksistaan huolimatta kirjojensa perusteella kovin rajoittuneen oloinen.

Vierailija
74/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen näytti eläkeikäiseltä yhdessä kuvassa. Hirveät rypyt - ilmeisesti ei kovin rentouttavaa matkailua..

Vierailija
75/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Olen pahoillani. Jos minulla olisi samanlainen tilanne niin olisi kai sama missä sitä asuisi.
[/quote]Ei tämä mitään kamalaa ole :) Kaikilla vain ei ole iso suku, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Ap

Vierailija
76/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:20"] Me mieheni kanssa emme ole mitenkään yksinäisiä. Sisaruksia tosin kummallakaan ei ole ja miehen vanhemmat asuvat kaukana, mutta ystäviä on kummallakin ja minulla läheinen äiti. Mutta kyllä kaikilla aikuisilla on oma elämänsä eikä unelmia kannata jättää toteuttamatta vain siksi että läheiset jäävät tänne. Nykyajan teknologialla yhteydenpito on helppoa. Ap [/quote] Kannattaa unelmoida ihan arkisia ja lähellä olevia asioita niin ei tarvitse istua kulkuneuvoissa tai kävellä vuosikaupalla. [/quote]Me istumme niissä kulkuneuvoissa ja kävelemme ihan mielellämme :) Ap

[/quote]

Sitä voitte tehdä esim. Suomessakin.
[/quote]No miksi emme voisi tehdä sitä ulkomailla jos haluamme?

Ap

Vierailija
77/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:28"]

[/quote]

Eikö teillä pitänyt olla niitä ystäviä? Heidän kanssa ei kai tiivistä yhteydenpitoa jos skypettely riittää?
[/quote]On meillä kummallakin ystäviä joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Mutta ystävät kyllä säilyvät välimatkasta huolimatta. Emme me elämämme suuntaa ystävien sijainnin perusteella päätä.

Ap

Vierailija
78/78 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 21:32"]Ainakin tuo nainen on matkailukokemuksistaan huolimatta kirjojensa perusteella kovin rajoittuneen oloinen.
[/quote]Ok, en ole lukenut. Eka kertaa luin heistä tänään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi