Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veloista eroon

Vierailija
08.11.2014 |

Olemme kolmihenkinen perhe, ja meillä on ollut öhm.. Hiukan rahankäytön hallitsemattomuutta. Nyt ollaan siinä pisteessä että velkaa on liikaa. Asuntolainaa ei ole, autolaina (9000e) löytyy, lisäksi osamaksuluottoja n. 5kpl ja 2 isompaa luottoa ovat tapissa. Luottojen summat ovat 1500 ja 7500. Osamaksuja on noin 2000e edestä.

Ja minä pyydän nyt ettette mollaa, en tiedä miten ajauduttiin tähän. Myönnän virheeni ja kadun. Nyt ainut asia on että haluan maksaa velat pois. Onko teillä vinkkejä, mistä aloittaa? Autoa ei voi myydä, eikä vaihtaa halvempaan koska miehen työmatkat ovat erittäin pitkiä, ja automme on diesel. Olen jo onnistunut sen verran tekemään että myin omaisuutta n. 500e edestä ja sain maksettua pikavipin pois. Nyt kuitenkaan ei ole enempää myytävää mistä raaskisin luopua. Lopetin tupakan polton, ja juomme n 2krt vuodessa. Olemme alle 30v kumpikin. Ruokaan menee n. 150e/2viikkoa. Mielestäni siitä en voi enää tinkiä. Summalla ostetaan jotenkuten ravitsevaa ruokaa. Pyydän tosiaan ymmärrystä ja vinkkejä, en pilkkaa. Olen tehnyt laskelmia että vuonna 2018 olisimme velattomia.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Vuoteen 2018 on vielä hyvä aika maksella. :)

Vierailija
62/70 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa myös lainojen todelliset kulut! Sitä, missä on suurin todellinen vuosikorko (korko + kulut yht) kannattaa aina hoitaa ensin pois vaikka ei se pienin olisikaan. Nelisen vuotta ei ole ollenkaan pitkä aika maksaa tuollaisia summia, kun sen suhteuttaa koko elämän pituuteen. 

Tsemppiä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kyllä se pienin kannattaa hoitaa ensin pois. Siihen tuo snowballi just perustuu. Ihminen joka on velkaikeen alla ei toimi rationaalisesti, pienimmän maksaminen nostaa motivaatiota nopeimmin, siksi siitä kannattaa aloittaa.

Vierailija
64/70 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kirjoitus vaikutti hyvältä, miten sait tuon puskurirahaston kk asumismenot ja 7000€ säästettyä tilille samalla kun maksoit osamaksuja pois?

Vierailija
65/70 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt laskelmia että vuonna 2018 olisimme velattomia.

Miten sinä olet tehnyt nämä laskelmat, vaikka et nyt tiedä, kuinka pääsisit veloista eroon ja kaipaat vinkkejä? Ihan vilpittömästi kysyn.

Vierailija
66/70 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös käynyt läpi velkahelvetin mutta nyt jo onneksi selvinnyt siitä. Selailin nettiä ja täältä ainakin löytyy mielenkiintoisia vinkkejä miten päästä eroon veloista: https://lainaanyt.fi/blogi/eroon-veloista/

Itse ainakin käytin noista muutamaa vaihtoehtoa kun kamppailin omien velkojeni kanssa.

Vierailija
67/70 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsitkö veloista ?

Vierailija
68/70 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on vuosi 2018, paljonko on velkaa jäljellä?

Tuossa linkissä on muuten järjetön määrä lainantarjoajien mainoksia, joten todellisen velkaongelmaisen ei kannata missään nimessä avata sitä.

Tiesittekö että ei aina ole pienimmän lainan pois maksaminen edullisinta? Yli 2000 euron lainoissa todellinen vuosikorko voi olla yli 100%, mutta pienemmissä on korkokatto.

Luottotietojen menettämistä ja ulosottoa on turha pelätä, sillä niiden ansiosta ainakin pääsee veloista eroon, kun ei enää saa uusia. On pakko muuttaa elämäntapaa.

Vierailija
69/70 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsiperheet vrs. velat on turha vastakkainasettelu. Lapset ovat rikkaus, mutta ymmärrän myös heitä, jotka vapaaehtoisesti elävät köyhyydessä.

Vierailija
70/70 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, löysin tämän vanhan ketjun jonka minä taisin aloittaa!

Ei se nyt ihan niin keveästi mennyt, että 2018 oltaisiin velattomia, mutta kyllä vain, suuri osa on maksettu, tosin kunniaa en siitä ota itselleni, vaan sanotaan näin että meille kävi hillitön tuuri, jonka ansiosta saimme lähes kaiken maksettua, autolainaa, yhtä suurempaa lainaa ja opintolainaa lukuunottamatta. Nyt kun kuukaudessa lyhennetään vain autoa ja opintolainaa, ja tuota yhtä lainaa, ollaan saatu säästettyä sievoinen summa rahaa, jonka takia velkaa ei edes hädässä tarvitse ottaa lisää. Myös tuota isoa yhtä lainaa maksamme suurempaa summaa kuin sovittu. Ja tämä meidät pelastanut onnenpotku ei ollut mikään yhdistelylaina, vaan arpajaisvoittoon verrattavissa oleva potti.

Velkasumma on vähetynyt tuosta aloituksen (2014) tilanteesta 10 000e verran. Aloituksen jälkeen velkaa tuli lisää entisestään lisää, mutta 2016 tuli tämä potti joka meidät pelasti. Ihan järkyttävän kiitollinen ja nöyrä olen että meillä kävi tämä tuuri, se herätti siihen että toista kertaa ei näin hyvää tuuria käy. lisää velkaa emme ota enää ikinä!! Ellei sitten asuntolainaa joskus hamassa tulevaisuudessa.

Kaikille veloissa taisteleville ihan hirvittävät tsempit ja kannustukset! Kyllä tilanteet aina selviää!

-ap