Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonnin joutavat "tarjouksen tekijät" asuntokaupoilla kiertelee potkimassa renkaita

Vierailija
27.02.2024 |

jos aletaan tinkkiä useita kymmeniää tuhansia, niin mitä hvettiä sitä edes tullaan. Tuhlaamaan toisten aikaa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ostajat tosi harvassa.  uutisointi on saanut monet, monet pellet liikkeille

Vierailija
2/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, itse olen ollut siinä uskossa että asuntokaupoilla on tavallista tinkiä. Samahan se on lähteä suht alhaisesta ostotarjouksesta liikkeelle, eikö se ole se idea että vastatarjousten avulla löydetään molempia miellyttävä hinta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat, että nyt niitä vain poimitaan ja sitten ostellaan itelle ja vaimoille tesloja

Vierailija
4/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni myyjä pyytää edelleen korona-ajan huippuhintaa. 

Vierailija
5/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Teidän ylihintaisia luukkuja ei kenenkään ole pakko ostaa! Hesarin puffaaminen ei auta. 

Vierailija
6/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, itse olen ollut siinä uskossa että asuntokaupoilla on tavallista tinkiä. Samahan se on lähteä suht alhaisesta ostotarjouksesta liikkeelle, eikö se ole se idea että vastatarjousten avulla löydetään molempia miellyttävä hinta?

no joku raja se tinkimisessäkin, muutaman prosentin luokkaa, ei -30% ja se sitten lopullinen tarjous, eli aivan turha.

Vierailija
7/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-50k tinkaus asunnosta on ihan normaalia. Myy tai älä saa myydyksi.

Vierailija
8/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan myydä sitä pari vuotta ja laskea mitkä vuokratuotot menetät. 

Vierailija
9/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tingi kymmeniä vaan satoja tuhansia. Nyt on ostajan markkinat ja vain tyhmä maksaa liikaa. Korkean koron aikana lainansaanti voi monella joten näin käteisostajana olen hyvissä asemissa.

Vierailija
10/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku myy pakon edessä! Tyhmä se on joka ei puolta tarjoa.

T:kiinteistökeijo

Vierailija
11/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Teidän ylihintaisia luukkuja ei kenenkään ole pakko ostaa! Hesarin puffaaminen ei auta. 

No älä osta. Emmä sulle ois myynytkään,  ja eikä sulla tarpeeksi rahaakaan.

Vierailija
12/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan myydä sitä pari vuotta ja laskea mitkä vuokratuotot menetät. 

Niin ja sitten vaihdetaan välittäjää, joka listaa kämpän realistisesti jopa 100k alaspäin.

Vierailija
13/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis edes tarjouksia. Perikunnan omistama kämppä lähtis nyt halvalla. 

Vierailija
14/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välittäjän asettamasta hintapyynnöstä pudotetaan neljännes niin onhan se pelleilyä. Ja se, että käydään näytöissä eikä olla vielä edes käyty pankissa ensimmäisiäkään neuvotteluja mahdollisen lainan koosta. Ja se, että perheen tuloihin lasketaan lapsilisät on kanssa hullua. Ja se, että kulutusluottoja on valmiiksi jo tappiin ei avita asuntolainahakemusta kovin pitkälle.

Vierailija
15/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua lähipiirikään usko, mutta ostovoiman yleisen romahtamisen seurauksena yhä harvempi edes saa asuntolainaa. Yhä useammalle asunnolle jää vain käyttöarvo, eli niiden myyntiarvo ja vakuusarvo romahtaa.

Toki muutan mielipidettäni jos Suomen talous muuttuu siihen suuntaan että yhä useammalla nuorella on varaa ostaa koteja ja saada asuntolainoja.

Nyt perhe ja suku vain vähättelevät että ei voi pitää paikkansa, aina on asuntojen arvo noussut.

Rohkenen epäillä. Seuraavat 10-20 vuotta osoittavat kumpi oli oikeassa.

Vierailija
16/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no joku raja se tinkimisessäkin, muutaman prosentin luokkaa, ei -30% ja se sitten lopullinen tarjous, eli aivan turha.

jos useampia tarjouksia tulee tuolla tavalla, niin kohde voi olla väärin hinnoiteltu

Vierailija
17/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-50k tinkaus asunnosta on ihan normaalia. Myy tai älä saa myydyksi.

Et sinä minulta osta, koska en sulle myy. Ei ole mikään pakko tiputtaa hintaa, ei ole mikään pakkomyynti.

Vierailija
18/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tinkimisen aika, ei kellään varaa pyyntihintoihin nillä koroilla

Vierailija
19/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni myyjä pyytää edelleen korona-ajan huippuhintaa. 

Entä sitten, mitä noita halvalla myy jos hyvä sijainti.  

Vierailija
20/47 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiövastike 2000€/kk, rahoitusvastike 1500€/kk niin kyllä siinä moni käyttelee huonommankin tarjouksen jotta painajainen loppuu.