Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko taksiuudistus muuttanut jollain tavalla taksinkäyttöäsi?

Vierailija
22.09.2021 |

Taksiuudistuksessa taksiluvan saaminen helpottui merkittävästi ja sen vaikutuksista on kirjoiteltu laajasti. Onko uudistus vaikuttanut omaan taksinkäyttöösi ja vieläkö uskallat matkustaa taksilla?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt tilaamaan taksit suoraan Lähitaksista tai Taksi Helsingistä. Samaten autojen numeroihin tulee kiinnitettyä entistä tarkemmin huomiota.

Tolpalta en ole parin kokemuksen jälkeen enää lähtenyt kyytiin. Toinen toistaan epämääräisempää jantteria ratissa. Ei kaupunkituntemusta, sinnepäin-rahastusta, olematon kielitaito... yksi kuski haastatteli minulta koko matkan ajan, että kuinka paljon tienaan ja kuinka paljon minulla on rahaa mukana.

Bernerin pää pitäisi saada pölkylle.

Vierailija
42/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän taksia huomattavasti vähemmän kuin ennen. Ennen oli ihanaa kun tiesi että Suomessa on ammattitaitoiset kuskit ja hyvät autot. Kun aika pian taksiuudistuksen jälkeen ajoin pienen tyttäreni kanssa mökille juna-asemalta myöhään yöllä, kuski oli ihan älytön - hölötti mitä sattui vaikka näki että lapseni haluaisi vain nukkua, ajeli vähän epävarmasti maantietä laidasta toiseen ja laittoi yhtäkkiä keskellä tietä vilkun päälle. Siis paikassa jossa tiesin että ajetaan suoraan vielä n 30km matka! Säikähdin ja ajattelin että nyt kuollaan tytär ja minä molemmat. Perille päästiin, mutta vuokrasin auton paluumatkalle vaikka maksoi enemmän ja oli vaivalloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En käytä takseja enää lainkaan.

Vierailija
44/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Edelleen käytän taksia päivittäin ja 98% kohtaamistani taksikuskeista on päteviä, asiallisia ja hyviä työssään.

Kenellä on varaa käyttää taksia päivittäin? Ja kuka on myöskään niin laiska, että tekee niin?

Jos alkaa laskea, mitä maksaa auton ostaminen, pitäminen, korjaukset, bensat yms. niin voi olla, että pääsee halvemmalla, vaikka ajelisikin taksilla päivittäin. Ja sen ajan autossa voi käyttää vaikka sähköposteihin vastaamiseen, eikä koskaan tarvitse etsiä parkkipaikkaa jne.

Vierailija
45/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kertoi juuri, että Hotelli Vantaasta yritti pyrkiä kotiinsa illan päätteeksi niin taksikuski yritti lähteä aivan väärään suuntaan, jotta olisi saanut nyhdettyä enemmän matkasta hilloa. Jos paikkoja ei tuntisi tai olisi liian päissään tajutakseen niin varmaan olisi mennyt läpi.

Tämäkin vielä, että kuski yrittää valita mahdollisimaan pitkän reitin hyvän palkkion toivossa. Ollaan kuin jossain Egyptissä. :(

Eiköhän ole vain ajankysymys, kun joku kokeilee Suomessa egyptiläisistä takseista tuttua rahanvaihtokonstia joka klassisesti menee siis niin, että iso punnan seteli vaihtuu taksikuskin nopealla ranneliikkeellä pienempään punnan tai jopa piasterin (piasteri on suomalaista senttiä vastaava pienempi rahayksikkö jolle on omat setelinsä) seteliin. Hieman huolimattomasti annat kuskille satasen niin hän äkkiä näyttäkin sinulle kaksikymppistä ja sanot, että tämä tämän sinä minulle annoit ja tämä ei riitä maksuun.

Vierailija
46/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje taksilla enää ollenkaan.

Vierailija
47/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin käytin taksia hyvin usein. Palvelu oli ennen moitteetonta ja miellyttävää,

Nykyään en uskalla mennä taksin kyytiin, koska minulla on monta erittäin huonoa kokemusta.

Kuskit eivät aja valitsemaani oikeaa reittiä, vaan ajavat kiellosta huolimatta ajokielto alueella, jonne pääsee koukkaamalla jalkakäytävälle. Taksit ajavat yksisuuntaista katua väärään suuntaan. He eivät tunne yhtään paikkaa, mihin mennä, tai mistä hakea, eivätkä osaa kirjoittaa osoitetta gepsiin. Pysähtyvät risteysalueelle ulos autosta, näyttämään keskisormea toiselle samanlaiselle kuskille. Liian toivotonta ja turvatonta. Kyllä on ikävä entisiä turvallisia taksimatkoja.

Minusta näille holtittomille kuskeille pitää antaa ajokielto ja ottaa kortti pois.

Vierailija
48/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Tilaan taksin tahallaan ruotsiksi ruotsinkieliselle, niin ei tarvi koko kyytiä pelätä.

N38

Vierailija
49/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen aina välillä viikonloppuisin taksia kun ei siihen mitään lupia enää tarvitse. Siinä saa nauraa kippurassa kun ”oikeat” taksikuskit menettävät asiakkaansa minulle nenän edestä. Oikeita vätyksiä ovat niin kuskit kuin asiakkaat nykyisin, hah hah.

Vierailija
50/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksari kirjoitti:

Ajelen aina välillä viikonloppuisin taksia kun ei siihen mitään lupia enää tarvitse. Siinä saa nauraa kippurassa kun ”oikeat” taksikuskit menettävät asiakkaansa minulle nenän edestä. Oikeita vätyksiä ovat niin kuskit kuin asiakkaat nykyisin, hah hah.

Semmoiset päiväunet jonne16v:llä siellä.

Vierailija
51/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Edelleen käytän taksia päivittäin ja 98% kohtaamistani taksikuskeista on päteviä, asiallisia ja hyviä työssään.

Kenellä on varaa käyttää taksia päivittäin? Ja kuka on myöskään niin laiska, että tekee niin?

Jos alkaa laskea, mitä maksaa auton ostaminen, pitäminen, korjaukset, bensat yms. niin voi olla, että pääsee halvemmalla, vaikka ajelisikin taksilla päivittäin. Ja sen ajan autossa voi käyttää vaikka sähköposteihin vastaamiseen, eikä koskaan tarvitse etsiä parkkipaikkaa jne.

Henkilöllä voi olla myös niin huono terveys, että hän on saanut taksikortin. Silloin voi käyttää taksia vaikka päivittäin.

Vierailija
52/52 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko elämäni aikana kerran taksissa, ennen taksiuudistusta. Kukaan tuttavani ei myöskään ole taksien vakikäyttäjä, en tietänytkään että pääkaupunkiseudulla on näin paljon ongelmia taksien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä