Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiseen ammattiin valmistunut ja heti työtön:-(

Vierailija
08.11.2014 |

Mitä tässä nyt keksisi, olen valmistunut yliopistosta ammattiin josta piti olla varma työllistyminen. Nyt olen kuitenkin jäämässä työttömäksi, kotikaupungissamme ei löydy töitä koska on yliopistokaupunki ja meikäläisistä ylitarjontaa...miehellä mukava työ täällä, samoin lapsilla ystävät ja kaikki verkostot. Tosi ahdistavaa jäädä työttömäksi, pelkään etten koskaan työllisty sille sektorille, mikä minua kiinnostaa:-( miten te olette tällaisesta tilanteesta selvinneet? Kun ei pääse edes haastatteluihin, kotikaupungissamme työnantajat voivat hakea erikoistumiskoulutuksen omaavia ihan perustehtäviin... Uskomatonta. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ammattiin sä valmistuit?

Vierailija
2/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ammattiin valmistuit? Itse valmistuin opettajaksi ja jumissa yliopistokaupungissa. En saanut heti elokuusta töitä, mutta syyskuussa napsahti pidempi sijaisuus jouluun asti. Pääasia, että kokemusta kertyy, se on näin aikuisopiskelijan ongelma, kun opiskelee tappotahtia ja ei ole mahdollista tehdä vuosia päivän sijaisuuksia ja hommata suhteita. Tosin tuo sijaisuus oli 50km:n päässä, mutta eipä mitään. Sinne ajan päivittäin.

Vierailija
4/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sitten etsi töitä ympäristökunnista? Tai perusta oma yritys? Nettipsykologitkin alkavat olla jo nykyaikaa, siis tarjota istuntoja netitse.

Vierailija
5/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:16"]

Psykologi

ap

[/quote]

Jyväskylästäkö? Siellä on väkilukuun suhteutettuna iso sisäänotto psykologiaan, joten siksi tämä on minun veikkaukseni...

Vierailija
6/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on sama joka puolella Suomea. Töitä saadaan suhteilla, suhteilla ja sattumalla. Sun olisi jo opiskeluiden aikana pitänyt saada jalka oven väliin työelämään. Nyt työttömänä se on hiton vaikeaa. Yritä palkattomaan harjoitteluun, mut älä kirjoita cvseen että on palkatonta. Hae työkkärin rekrykoulutuksiin. Niiden avulla saattaa päästä mielenkiintoisiin yrityksiin.

Vierailija
7/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuustako valmistuit?

Vierailija
8/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikunnista yritän hakea koko ajan, mutta mitään ei ole vielä irronnut. Tiedän useita, jotka ovat pyörineet täällä lähikunnissa  vuositolkulla lyhyitä sijaisuuksia tehden. Toki sekin kelpaisi tottakai, parempi kuin työttömyys.  jotenkin on sellainen paniikki koska todella minulla ei ole "jalkaa oven välissä" missään.. Että tähänkö tämä nyt sitten tyssää, opiskelua monta vuotta ja tässä sitten jumissa. Vähän jo mietiskelin toisen tutkinnon tekemistä, mutta kaikista eniten haluaisin kuitenkin nyt tehdä työtä josta olen aina unelmoinut. 

Yksityistä yritystäkin olen harkinnut, mutta koen että tarvitsisin enemmän työkokemusta ennen oman yrityksen perustamista. Rekrytointikoulutukseen on varmaan lähdettävä. 

Ap

Vierailija
9/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy miksi menin ennemmin ammattikouluun.

Vierailija
10/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele toista tutkintoa. Sinulla ei ole vielä käsitystä siitä, mitä tahtoisit tehdä, ja tuohon koulutukseen on vähän hankala luontaisesti yhdistää toista koulutusta. Tietysti voit avoimessa lukea jotain, mikä sinua kiinnostaa. Uusia sivuaineita, erityispedagogiikkaa, tms.

Eikö koulypsykologeista ollutkaan pulaa, vai eikö niitä säästösyistä palkata?

Vierailija
11/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:29"]

Tässä yksi syy miksi menin ennemmin ammattikouluun.

[/quote]

Sulle ton kommentin perusteella ihan sopivan haastava koulutus...

Aloittajalle: älä huoli. Olet nyt aktiivinen ja etsit vaikka noita rekrypaikkoja, mieti jopa ulkomaita tai sitten jopa toiselta puolelta Suomea työpaikkaa. Tekevälle kyllä löytyy töitä, älä lannistu.

Jos pystyisit tekemään edes pari lyhyttä sijaisuutta jne. työpaikoissa kaukaisemmallakin paikkakunnalla sun oma tilanne tulee parantumaan kun etsit työpaikkaa tän hetkiseltä työpaikalta.

Vierailija
12/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:16"]

Psykologi

ap

[/quote]

Jyväskylästäkö? Siellä on väkilukuun suhteutettuna iso sisäänotto psykologiaan, joten siksi tämä on minun veikkaukseni...
[/quote]

Minäkin ajattelin heti Jyväskylää. Siellä on kattava opiskelutarjonta ja kaupunki on pieni ja köyhä. Liekö muille kuin sosiaalityöntekijöille ja sairaanhoitajille töitä heti valmistumisen jälkeen?

Vierailija
13/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Tekevälle kyllä löytyy töitä, älä lannistu.''

Niin, joskus 1980-luvulla näin olikin.

Nykyään ei löydy.

Vierailija
14/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:38"]

''Tekevälle kyllä löytyy töitä, älä lannistu.''

Niin, joskus 1980-luvulla näin olikin.

Nykyään ei löydy.

[/quote]

Psykologia on sellainen ala, että kyllä tulee työllistymään.

Toki luuserit ja elämässä epäonnistujat ei tietenkään, koska paska asenne.

Vierailija
15/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain jossa tapaa paljon erilaisia ihmisiä. Psykologi tarvitsee käytännön kokemusta. 10% opitaan kirjoista loput 90 tulee ajan kanssa jos on tullakseen.

Vierailija
16/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:45"]

Tee jotain jossa tapaa paljon erilaisia ihmisiä. Psykologi tarvitsee käytännön kokemusta. 10% opitaan kirjoista loput 90 tulee ajan kanssa jos on tullakseen.

[/quote]

minulla on työkokemusta usealta eri alalta ennen psykologian opintojani. Elämönkokemusta minulta ei todellakaan puutu, mutta sitä toki voi aina saada lisää. Joku sanoi asenteesta, mutta tällä hetkellä koen ettei asenteessani ole vikaa, olen todella yrittänyt. Nyt alkaa kuitenkin tuntumaan epätoivoiselta. Kai tässä täytyy alkaa katsella oman paikkakunnan ulkopuolelta, mutta se tarkoittaisi suurta elämänmuutosta koko perheelle. 

Ap

Vierailija
17/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:45"]Tee jotain jossa tapaa paljon erilaisia ihmisiä. Psykologi tarvitsee käytännön kokemusta. 10% opitaan kirjoista loput 90 tulee ajan kanssa jos on tullakseen.
[/quote]

luvut toisinpäin. kukaan ei opi psykologiksi edes 90 prosenttisesti "elämänkokemuksella". taidat itse olla "elämänkoululainen".
M44

Vierailija
18/18 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae nyt vain rohkeast töitä kauempaa. Vähän aikaa voit varmaan asua viikot toisella paikkakunnalla kuin perheesi. Sitten kun on työkokemusta, voit löytää töitä lähempääkin. Psykologille löytyy kyllä tällä hetkellä töitä, kun ei ole liian tarkka paikkakunnasta.