Työnantaja kysyy hakioilta mm. miksi juuri sinut pitäisi valita?
Kommentit (26)
Ehkä ap:n kannattaa unohtaa työnhaku. Jos ulosanti on tuota luokkaa eikä itse pysty perustelemaan, miksi hänet pitäisi valita, ei hän tule valituksi millään jonkun toisen keksimällä argumentilla.
Sano että kirjoitustaito on priimaa 🙄
Korostaa omaa motivaatiota työtä kohtaan.
Se on vain sen teatterin toiseksi viimeinen näytös.
Viimeinen näytös on se, että työnantaja lupaa ilmoittaa ensi viikolla, mutta ei tee niin.
Siihen on parasta vastata se, että miksi juuri sinä olet omasta mielestäsi sopiva ja pätevä siihen työhön. Ja jos viisi haastateltua kuudesta vastaa täsmälleen samoilla sanoilla, niin se kuudes, joka ihan itse on miettinyt, miksi sen työn haluaa, saattaa olla vahvoilla ihan tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi paras vastaus?
Paras vastaus on: "Olen aina rehellinen ja en tiedä vaikka kysyin vauva-palstalla apuja."
Yleensä vastaan tuohon jotain sellaista, jonka ajattelen olevan työn kannalta paras ominaisuuteni muista hakijoista erottautumiseen.
Koska en saikuta juurikaan koskaan,olen aina töissä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vastaan tuohon jotain sellaista, jonka ajattelen olevan työn kannalta paras ominaisuuteni muista hakijoista erottautumiseen.
Eipä sitä voi tietää, ketkä muut ovat hakeneet.
vastaisin toteamuksela: "kyllä te pystytte päättelemään kysymättäkin, miksi juuri minut kannattaisi valita"
Minä osaan paljon ja mitä en osaa, olen motivoitunut oppimaan. Olen hyvä ja reilu työkaveri jonka kanssa on helppo tehdä yhteistyötä.
Tehtävästä riippuen vastaisin seuraavanlaisia:
- hahmotan kokonaisuudet
- joskus olen turhankin pikkutarkka
Ensimmäiset 6 kuukautta teen töitä TES-palkalla. Sen jälkeen palkkatasoa arvioidaan paikallisen sopimisen perusteella. Eli palkankorotus, jos olen näyttänyt osaamiseni ja yhteistyökyvyn.
Olet rehellinen: "Jos ette palkkaa minua, joudun taas johonkin työkkärin pupukurssille 9€/päivä korvauksella"
Kerrot ne osaamiset ja taidot, jotka tehtävään ovat tärkeät ja sinulla kenties on.