Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä EU:ssa on hyvää?

Tuksu
22.09.2021 |

Mä tässä mietin, että kun EU:sta on niin paljon ollut tosi paljon kaikkee negaa, ni mitä mieltä ootte, mitä hyvää EU:ssa on? Vain posi vastauksia :)

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään kiinnosta EU? No kyllä mun mielestä se on ihan ok juttu. Mun lapsi pääsee sitten vaikka opiskelee ulkomaille, kun aika on! En mä koskaan päässy.

Vierailija
2/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut EU:n sisällä monta kertaa ja se on upeaa! Ylipäätään EU direktiivit ovat tuoneet selkeyttä ja varmuutta myös Suomeen ja roaming maksujen poisto on hieno juttu. Vapaa liikkuminen, yrittämisen helppous, tullien poistuminen, sama raha melkein joka maassa. Olen iso fani! Totta kai on selvää että EU ei ole täydellinen ja siinä on vielä paljon vikojakin, jotka pitää korjata. Mutta on selkeästi parempi korjata ne viat kuin heittää EU pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kivaa tämä tuotteiden valikoima nykyisin ja se miten EUn yhtenäiset markkinat hitaasti tulee viemään Suomen verotusta ja hintatasoa eurooppalaisempaan suuntaan .

Vierailija
4/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen valuutta helpottaa hintavertailuja ulkolaisten nettikauppojen kesken. Yhdellä hyväksynnällä työnantaja saa valmistamamme tuotteet myyntiin moneen maahan, kun aiemmin piti erikseen hyväksyttää tuotteet joka maahan erikseen.

Vierailija
5/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas uskovaiset bäääääääää

Jaa, älykötkin laukoo asiallisia argumenttejaan 

Vierailija
6/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen rahayksikkö helpottaa kaupankäyntiä. Se on plussaa mielestäni. Toki yhteiseen rahaan liittyy monia ongelmiakin sitten.

En ihan hirveästi hyötyjä kyllä keksi, noin muuten.

Vierailija
7/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen muuttanut EU:n sisällä monta kertaa ja se on upeaa! Ylipäätään EU direktiivit ovat tuoneet selkeyttä ja varmuutta myös Suomeen ja roaming maksujen poisto on hieno juttu. Vapaa liikkuminen, yrittämisen helppous, tullien poistuminen, sama raha melkein joka maassa. Olen iso fani! Totta kai on selvää että EU ei ole täydellinen ja siinä on vielä paljon vikojakin, jotka pitää korjata. Mutta on selkeästi parempi korjata ne viat kuin heittää EU pois. 

Minäkin jo neljä kertaa eu:n sisällä. Kolmesti ennen eeuuta. Onneksi maa on pysynyt samana.

Vierailija
8/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on kivaa tämä tuotteiden valikoima nykyisin ja se miten EUn yhtenäiset markkinat hitaasti tulee viemään Suomen verotusta ja hintatasoa eurooppalaisempaan suuntaan .

Aika hitaasti on vienyt...

Vierailija
9/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Helppo matkustelu

- Sisäinen vapaus tulleista

- Yhteisvaluutta vs. aika, kun kaikkialle matkustaessa piti käydä vaihtamassa valuuttaa sekä tähän liittyen hintojen vertailun helppous

- Vakaan valuutan tuoma alhainen korkoprosentti

Vierailija
10/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tilata halvemmalla alkoholia mitä alkosta saa. Siinäpä ne hyvät puolet on.

Vierailija
11/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei meidän enää tarvitse sietää käyriä kurkkuja. Muuta hyvää en keksi.

Vierailija
12/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi tupla hinnat nyt jos ei oltaisi liitytty. 

Vierailija
13/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Matkustelu on helpompaa.

- Suomi ei ole yksin tekemässä bissnestä isojen valtioiden kanssa.

- Enemmän sääntöjä Brysselistä eikä hallitus voi tehdä ihan mitä tahansa päätöksiä mitkä polkisivat työntekijöiden oikeuksia.

- Kaupankäynti helpompaa.

Vierailija
14/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tilata halvemmalla alkoholia mitä alkosta saa. Siinäpä ne hyvät puolet on.

Paitsi että Suomen viranomaiset yrittävät väkisin säilyttää Alkon monopolin ja hankaloittaa ulkomailta tilaamista keinolla millä hyvänsä, vaikkei se todellakaan ole EU:n mukaista toimintaa. 

Vierailija
15/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkarainen ja Huhtasaari saatiin hemmettiin eduskunnasta.

Vierailija
16/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esim just ku on näit abortti juttuja puolassa yms muuta kamalaa niin eu voi suojella vähemmistöjen oikeuksia euroopassa jos jonku maan hallitus sortaa. ja muutenki esim ilmastonmuutoksen torjuminen on tehokkaampaa yhteistyössä ku et jokaine maa vaa koittais yksinää jotai

Vierailija
17/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen eu-maahan muuttaminen ja siellä työskentely on lähes yhtä helppoa kuin suomen sisällä toiseen kaupunkiin muutto. Tavaroiden ja ihmisten vapaa liikkuvuus ilman tulleja luulisi olevan hyödyllistä jokaiselle joka nyt ei täysin omavaraisesti elä. Vain täysin tynnyrissä elävä ja taloudesta mitään tietämätön voi väittää ettei eusta ole ollut suomelle mitään hyötyä.

Vierailija
18/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa viinaa ja kaljaa Saksasta. +++

Vierailija
19/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU on mahdollistanut sen että henkilökohtaisella tasolla tuohon saa muutoksen nopeastikin.

Pakkaa vain laukun ja hyppää lenotkoneeseen. 

Samalla tavalla voi myös valita itselleen mieluisan poliittisen ilmaston, liittyä NATO:oon, korjata keliä jne.

Vierailija
20/81 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtio on pyrkinyt pitämään suomalaiset poissa kokonaan niiden etujen ulottuvilta, jotka hyödyttäisi kansalaisia ja jotka näkyis oikeesti heidän elämässään, suojellessaan puolustamaan eturyhmittymiä ja valtion rahankeruuta - ei vapaata alkoholia ulkomailta, Lidl pitkin hampain, käytetyt autot halvemmalla vasta monen vuoden vääntämisen jälkeen, ei ulkomaisia vedonlyöntiyrityksiä Suomeen, yrityksiä torjua edullisempia Arlan tuotteita ym.