Kannabiksen kasvattajat vaarantavat muut ihmiset viritelmillään.
Niin paljon jaksavat puolustella rakasta harrastustaan, mutta silti vaarantavat muut ihmiset tulikuumilla lampuillaan. Onneksi Suomessa ei ole maanjäristyksiä, muualla maailmassa suurin osa tulipaloista syttyy juuri siitä syystä, kun kasvattajan lamppu putoaa järistyksessä ja sytyttää asunnon tuleen.
Luultavasti itsekin ymmärtävät millaisia polttajia ovatkaan. Ovat potentiaalisia murha/tuhopolttajia.
Silti himo rakasta huumettaan kohtaan on suurempi, kuin tieto siitä että samassa taloyhtiössä asuu lapsiperheitä. Miten nämä huumeensa orjat saataisiin ajattelemaan epäitsekkäämmin. Kyseessä on myös muiden henki ja kiinteistöt!
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 13:11"]
Samoilla vehkeillä kasvatellaan chilejäkin - ja täysin laillisesti - mutta kukaan ei kuitenkaan kauhistele, että chilinkasvattajat vaarantavat muiden terveyden.
[/quote]
Chilin harrastajat eivät pidä lamppujaan ahtaissa kaapeissa. Heillä ei ole tarvetta lukita kasvatustiloja ja piilotella harrastustaan.
[/quote]
Koska sitä ei ole kriminalisoitu. En minäkään tukisi rikollisjärjestöjä vaan kasvattaisin omani. Eikä iso osa kasvattajista kasvata itselleen missään kaapissa tai ihmeellisillä lamppuvirityksillä. Moni kasvattaa ihan kotona normaalin kasvilampun alla.
Samaa mieltä olen, että muita ei saisi vaarantaa, vaikka typeristä ja valheellisista syistä kannabis onkin kriminalisoitu.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:09"]
Koska sitä ei ole kriminalisoitu. En minäkään tukisi rikollisjärjestöjä vaan kasvattaisin omani.
[/quote]
Ei tule nyt mieleen yhtään syytä miksi joku piilottaisi omassa kotonaan marihuana viljelmänsä? Eihän sinne kotiin kukaan näe. Onko näissä kaappikasvatuksissa ja lukituissa järjestelmissä kyseessä huumeen aiheuttamat paranoidiat ja psykoosi? Vai miksi ne pitää piilottaa, kun kuitenkin omassa kotona ollaan ja uskotaan siihen mitä tehdään?
Miksi sitä pitää piiloitella ja pelätä?
Tuntuisi hirveältä pelätä omassa kotonaan. Miksi edes moista tehdä, jos ei uskalla näkyvästi kasvattaa esim parvekkeella?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 14:34"]
Tosiaan jos homma olisi laillista, olisi kaikki sen ympärillä tapahtuva toiminta myös turvallisempaa. Ei tarvitsisi kasvattaa kaapissa omatekoisilla viritelmillä vaan saisi pitää kasvihuoneensa asiallisessa kunnossa ja asiallisella paikalla pelkäämättä poliisijuttua. Poltettava tuote olisi puhtaampaa ja laadukkampaa ja sen myymistä valvottaisiin, ihan kuten alkoholinkin. Olisi myös helpompaa vahtia etteivät alaikäiset polta, jos ostovaiheessa kysyttäisiin paperit. Katudiileriä ei hirveesti peiffit kiinnosta tai se, onko myytävä tuote oikeasti sitä mitä väitetään ja onko se puhdasta vai esim. hiuslakalla jatkettua.
Ei tarvitse olla kannabiksen käyttäjä, että ymmärtää tuollaiset tosiasiat ja sen, että moni kannabiksen käytön riski ja vaara on olemassa vain siksi, että se on laitonta.
[/quote]
Ei tarvitse myöskään olla kannabiksen käyttäjä ymmärtäekseen että tietyt päihteet on kiellettyjä hyvästä syystä, ja että YK:n huumausainesopimus tekee kannabiksen laillistamisen mahdottomaksi.
[/quote]
Mikä ihme on se hyvä syy, että kannabis on kiellettyä? Tiedätkö yhtään, miksi kannabis kriminalisoitiin aikanaan? Tosiasia kuitenkin on, että ainoastaan rikollisjärjeistöillä, alkoholi- ja lääkefirmoilla on syytä pitää kannabis laittomana. Vai miksi ajattelet, että lähes jokainen iso lääkeyritys on viime vuosina tutkinut kannabista kiihtyvällä tahdilla saadakseen itselleen jotain patentoitavaa..?
Itse tunnen useita ihmisiä, jotka ovat saaneet kannabiksesta avun, johon yksikään lääkeaine ei ole pystynyt. Ja kaikki tämä turvallisesti ja kustannustehokkaasti. Ei haittavaikutuksia, eikä vararikkoa. Tunnetko sinä yhtään (vain) kannabista käyttävää?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:32"]
Näkisin että tässä on yksi järkevä vastustajan argumentti miksi kannabis on haitallista.
Kasvattajat vaarantavat monien ihmisten talouden oman itsekkään himonsa tyydytyksen vuoksi.
Tulipaloriski ja vesivahingot ovat järkyttävät. Lisäksi butaani räjähtäessään tuhoaa koko asunnon.
[/quote]
Kyllä on, mutta sekin haitta katoaisi, jos kannabis laillistettaisiin. Jos kriminalisoinnista on enemmän haittaa kuin hyötyä, niin miksi ihmeessä jatkaa sitä?
Entäs chilin kasvattajat? Muistaakseni tyyli on sama.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:09"]
Miksi sitä pitää kasvattaa niin vaarallisesti että viattomat ihmiset ovat tulipalovaarassa?
Eikö joku tuossa edellisessäkin ketjussa maininnut että ei ole laitonta toimintaa, vai juksasiko se vain?
Tuskin kukaan teitä pidättäisi, jos kasvattaisitten ihan julkisesti ikkunalaudalla valojenne kanssa. Parempi se kuin ahtaissa kaapeissa. Olen kuullut että hassis aiheuttaa vainoharhoja ja siksi nämä hassiksen kasvattajat kasvattavat piilossa etttei kukaan muu vie heidän hassistaan.
Ahtaassa kasvattaminen aiheuttaa vaaratilanteita mm tulipalovaaran.
[/quote]
Ei minulla ole ainakaan varaa jäädä kiinni mistään kannabiksen kotikasvatuksesta. Se on toki laillista, kunhan ei ole huumausainekäyttöön. Suomessa vaan tupataan kaikki hampunkasvatus laittamaan juuri tuohon kategoriaan, oli todisteita tai ei. Ja poliisit ovat tulleet kotikäynnille ikkunalaudalla olleesta chilikasvistakin, miksei sitten kannabiksesta.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:14"]
Koska sitä ei ole kriminalisoitu. En minäkään tukisi rikollisjärjestöjä vaan kasvattaisin omani.
[/quote]
Ei tule nyt mieleen yhtään syytä miksi joku piilottaisi omassa kotonaan marihuana viljelmänsä? Eihän sinne kotiin kukaan näe. Onko näissä kaappikasvatuksissa ja lukituissa järjestelmissä kyseessä huumeen aiheuttamat paranoidiat ja psykoosi? Vai miksi ne pitää piilottaa, kun kuitenkin omassa kotona ollaan ja uskotaan siihen mitä tehdään?
Tuntuisi hirveältä pelätä omassa kotonaan. Miksi edes moista tehdä, jos ei uskalla näkyvästi kasvattaa esim parvekkeella?
[/quote]
Minä näen montakin syytä. Esim ikkunaan katsovat uteliaat naapurit. Asunnossa ramppaavat huoltomiehet yms. Parvekkeella minäkin mieluiten kasvattaisin, mutta naapurit ja ohikulkijat näkisivät. Onneksi on ylimääräinen huone ja normaalit kasvilamput, jossa voisi kasvattaa jos haluaisi. Ja sellainen koira, ettei huoltomiehet tule ilmoittamatta...
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:19"]
Miksi sitä pitää kasvattaa niin vaarallisesti että viattomat ihmiset ovat tulipalovaarassa?
Eikö joku tuossa edellisessäkin ketjussa maininnut että ei ole laitonta toimintaa, vai juksasiko se vain?
Tuskin kukaan teitä pidättäisi, jos kasvattaisitten ihan julkisesti ikkunalaudalla valojenne kanssa. Parempi se kuin ahtaissa kaapeissa. Olen kuullut että hassis aiheuttaa vainoharhoja ja siksi nämä hassiksen kasvattajat kasvattavat piilossa etttei kukaan muu vie heidän hassistaan.
[/quote]
Ei minulla ole ainakaan varaa jäädä kiinni mistään kannabiksen kotikasvatuksesta. Se on toki laillista, kunhan ei ole huumausainekäyttöön. Suomessa vaan tupataan kaikki hampunkasvatus laittamaan juuri tuohon kategoriaan, oli todisteita tai ei. Ja poliisit ovat tulleet kotikäynnille ikkunalaudalla olleesta chilikasvistakin, miksei sitten kannabiksesta.
[/quote]
Monelle sanotaan että miksi hankkia lapsia, jos ei ole varaa hoitaa niitä, niin kysyn sinulta miksi jatkat hampun kasvatusta, jos sinulla ei ole varaa jäädä kiinni ja maksaa sakkoja?
Menisit töihin ja hankkisit säästöjä. Minusta on alhaista pitää asuinhuoneistossa kasvihuoneeseen tarkoitettuja valaisimia, jotka eivät ole turvallisimmasta päästä. NE OVAT SELVÄ PALOTURVALLISUUS RISKI!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 16:12"]
Ihmettelen miksi nämä hamppunarkomaanit painottavat ettei aine aiheuta riippuvuutta, mutta silti heidän on muiden ihmisten hengen uhallakin kasvatettava huumettaan laittomasti.
Ilmeisesti eivät pysty odottelemaan vieroitusoireiden takia sitä päivää, kun laillistus tapahtuu???
Miksi pitää nyt vetää sitä kiellettyä huumetta? Odottakaa kiltisti, jos se ei muka koukuta.
[/quote]
Miksi luopua lääkkeestä, jolle mikään lääketehtaan versio ei vedä vertoja? Kuka kestää elää kivuissa joka päivä, jos vaihtoehto on?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:19"]
[/quote]
[/quote]
Monelle sanotaan että miksi hankkia lapsia, jos ei ole varaa hoitaa niitä, niin kysyn sinulta miksi jatkat hampun kasvatusta, jos sinulla ei ole varaa jäädä kiinni ja maksaa sakkoja?
Menisit töihin ja hankkisit säästöjä. Minusta on alhaista pitää asuinhuoneistossa kasvihuoneeseen tarkoitettuja valaisimia, jotka eivät ole turvallisimmasta päästä. NE OVAT SELVÄ PALOTURVALLISUUS RISKI!
[/quote]
:D Olen työssä ja kyllä minulla on varaa maksaa sakot n. 100 000€ vuosituloillani. Ja mies tienaa melkein saman verran. Säästöjäkin on melko reippaasti, enkä edes kasvata kannabista. Viittasin lähinnä siihen, että minulla ei ole työni kannalta varaa jäädä kiinni kannabiksen kasvattamisesta. Typerää kyllä. Siksi en ole ryhtynytkään kasvattamaan, vaikka rehellisesti mieli tekisi. Terveysvaikutukset ovat mittavat ja voisin sen avulla luopua muutamastakin lääkkeestä, jotka aiheuttavat sivuvaikutuksia.
Ja minustakin on todella riskiä kasvattaa jossain kaapissa kasvihuonelampuilla. Minustakin ne ovat selvä paloturvallisuusriski. Sitä en hyväksy mitenkään päin, että kenenkään henkeä vaarannetaan. Kuitenkin tämäkin ongelma ratkeaisi helposti sillä, että kasvatus dekriminalisoitaisiin.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:24"]
[/quote]
[/quote]
Minä näen montakin syytä. Esim ikkunaan katsovat uteliaat naapurit. Asunnossa ramppaavat huoltomiehet yms. Parvekkeella minäkin mieluiten kasvattaisin, mutta naapurit ja ohikulkijat näkisivät. Onneksi on ylimääräinen huone ja normaalit kasvilamput, jossa voisi kasvattaa jos haluaisi. Ja sellainen koira, ettei huoltomiehet tule ilmoittamatta...
[/quote]
ei kukaan ikkunoille kurki. Tuo on juuri sitä mistä kannabiksen käyttäjiä haukutaan. Psykoottista vainoharhailua.
Vetäisin itseni kiikkuun jos olisin noin paranoidi. Huoltomiehillä on oikeasti töitä tehtävänä ei niillä ole aikaa katsella ikkunalaudoille.
Tajuaako nämä kasvattajat itse miten psykoosissa ovat touhunsa suhteen?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:21"]
Taas on joku trolli päässyt vauhtiin...:D
[/quote]
Niin on mutta vastatrollataan sitä.
[/quote]
Ei kannata muulla tavalla vastatrollata kuin olemalla asiallinen. Sika kuitenkin nauttisi mutapainista enemmän kuin sinä.
Kun ei tässä edes trollata vaan ollaan aidosti huolissaan näistä aineen käyttäjistä, jotka eivät kykene tai hillitse itseään. Kannattaisi oikeasti odottaa sitä laillistamista. Niin monen henki on vaarassa niiden viritysten kanssa. Jättäkää homma ammattilaisille, kun asia laillistuu.
Turhaa näpertelette vainoharhoissanne mitään. Pelatkaa vaikka videopelejä niin ette aiheuta sivullisille vaaraa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ei kukaan ikkunoille kurki. Tuo on juuri sitä mistä kannabiksen käyttäjiä haukutaan. Psykoottista vainoharhailua.
Vetäisin itseni kiikkuun jos olisin noin paranoidi. Huoltomiehillä on oikeasti töitä tehtävänä ei niillä ole aikaa katsella ikkunalaudoille.
[/quote]
Eipä tarvitse kovin kummoista kurkkimista harrastaa tunnistaakseen parvekkeella tai muuten vaan ikkunan kohdalla kasvavan hampun. Harva muu huonekasvi kasvaa parimetriseksi... Itse joskus kakarana laitoin papukaijoja varten ostetuista linnunsiemenistä niitä hampun siemeniä maahan ja hyvin lähtivät. Ei ne mitään huumehamppua olleet mutta karsean suuria huiskaleista niistäkin kasvoi.
Yllättyisit jos tietäisit kuinka paljon väki harrastaa toisten ikkunoista sisäänkiikarointia ja valokuvaamista. Nykyään niin monella on järjestelmäkamera ja muuten turhana roikkuva teleobjektiivi. Kun siinä vielä pääsee käräyttämään naapurinsa niin a vot...
Kuka sanoi että hamppu ei aiheuta vainoharhoja?
Kasvattamisen laillistaminen ratkaisisi tämänkin ongelman. Älkää syytelkö kasvattajia vaan päättäjiä
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Et ole koskaan tainnut asua keskustassa kerrostalossa? Jokaisen lasiparvekkeelle näkee yrittämättä ja ikkunoihin osuu katse vaikka kuinka yrität välttää. Eikä kannabis edes tee psykoottiseksi tai vainoharhaiseksi, mutta tämän toki trollina jo tiesitkin. Mietin vain, että mitä ihmettä joku saa tuollaisesta provoamisesta? Puutarhanhoito voisi auttaa tuohon elämäntyhjyyteen, voisin ehdottaa pariakin hyötykasvia, joita voisit viljellä ;)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 20:18"]
Kasvattamisen laillistaminen ratkaisisi tämänkin ongelman. Älkää syytelkö kasvattajia vaan päättäjiä
[/quote]
Ei minua kiinnosta syyttää päättäjiä. Ei päättäjät virittele hengenvaarallisia sähköviritelmiä kaappeihinsa.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:34"]
:D Olen työssä ja kyllä minulla on varaa maksaa sakot n. 100 000€ vuosituloillani.
[/quote]
Minua kiinnostaisi päästä rahoihisi käsiksi :D
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 17:39"]
Niin, olen aivan samaa mieltä! Perhanan huumeaddiktit! Onneksi kannabisnarkkarit kuolevat yliannostukseen aika usein. Samoin nämä hellojen käyttäjät, jotka sytyttävät tulipaloja ruoanlaitollaan joka vuosi! Ovat niin olevinaan, että "minäpä tässä laitan gourmet-ruokaa enkä syö valmisaterioita kuten tavalliset ihmiset!!".
[/quote]
Eräs hashishin nautiskelija kerran kertoi miten hän valmisti herkkuja hashisin vaikutuksen alaisena. Hashis, kuten jokainen on kuullut. Hashis heikentää muistia. Hän melkein poltti koko asunnon valmastaessaaan gourmetten aterimia hellallaan.
Kerrotaan että hashisihin syöjän vatsalaukku on pohjaton. Eräs syy miksi hashishin nautiskelija näkee nälkää on heikentynyt muisti. Hashishin nautiskelija ei nimittäin muista miltä herkku maistui vaan valmistaa lisää herkkuja, koska ei muistanut hashishin takia miltä maistui ja mitä maistoi.
Olisikin suotavaa ettei huumeiden vaikutuksen alaisena valmistettaisi ravintoa, vaan käytettäisiin pikaruokaloita.