Hoitaja mitä sinua on pyydetty tekemään siviilissä ?
Hoitajan taidoillasi ja mitä olet suostunut tekemään ?
Kommentit (24)
muistaakseni oon joltain poistanut tikit kauan sitten
lääkäreiltä varmaan kysellään enemmän.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 11:10"]
Hoitajan taidoillasi ja mitä olet suostunut tekemään ?
[/quote]
tai mitä et ole suostunut tekemään ?
Laittamaan rokotuksen. En enää muista edes mikä se oli, joku minkä saa apeteekista, lieköhän hepatiitti?
poistanut tikkej, katetroinut anoppia, jakanut mummon dosetit. onhan niit.
Mies sairaanhoitajana päihdetyön puolella, jotkut kysyneet mt lääkkeistä ja "avautuneet" kännipäissään. Kotona minä hoidan lasten haaverit ja hoidan kipeinä sekä itseni mikäli on haaverit sattunut..
Tosin pahan palovamman putsauksen sai lapselta hoitaa, kun itse en siihen "kyennyt" (teki pahaa lapsen kipu, sitä putsatessa)..
Omeleita olen joskus poistanut. Yleisin ehkä on kysymys " kannattaako mennä lääkäriin? :) " ...olen kyllä joskus sanonut, että kannattaa käydä näyttämässä, minä en osaa arvioida.
Aika moni vuodattaa oireitaan kyllä.
Mä olen kätilö ja useamman kerran on pyydetty hoitamaan kotisynnytys. Olen aina kieltäytynyt. On kyllä yksi kerta, kun olen joutunut sellaiseen tilanteeseen, että lapsi syntyi kotiin- en tosin ehtinyt paikalle kun vasta, kun lapsi oli maailmassa. Toki siinä tilanteessa autoin.
Oireista useasti kysellään ja siitä, kannattaako mennä lääkärille. Joitain hoito-ohjeita on myös pyydetty ja lääkkeistä ja niiden haitta/yhteisvaikutuksista kyselty. Näihin aina vastailen parhaani mukaan. Rokotuksia en ole suostunut pistämään, koska kotioloissa ei ole riittävää ensiapuvalmiutta.
11 lisää, että ompeleita ja hakasia olen toki myös poistellut.
Rokotteita en suostuisi pistämään mistään hinnasta. Pikkuasioita olen hoitanut, yleensä muutenkin tykkään auttaa, joten kuormittunut en näistä pyynnöistä ole. Yleensä näin psyk.hoitajana ei-niin-tuttujen kanssa hillitsee pyyntöjä, kun kertoo osaavansa auttaa, jos ongelmat ovat psyykkisiä :D
Asuintaloni mummelit pysähtyvät joskus pihalla juttelemaan ja kumman usein juttu kääntyy heidän vaivoihinsa. Kaduttaa, kun joskus on tullut kerrottua naapurille ammatti.
"Kaverin kaveri" kysyi voisinko piikittää häneen hormoneja ym. aineita mitä käytetään lihasmassan (nopeaan) kasvattamiseen.
En suostunut.
Verenpaineita on tullut mitattua ja haavanhoitoa tehtyä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:12"]
Asuintaloni mummelit pysähtyvät joskus pihalla juttelemaan ja kumman usein juttu kääntyy heidän vaivoihinsa. Kaduttaa, kun joskus on tullut kerrottua naapurille ammatti.
[/quote]
mummot puhuu kaikille sairauksistaan ja vaivoistaan, oli hoitoalalla tai ei
Rokottanut, poistanut ompeleita, kysymyksiä ja hoito- ohjeita antanut, huuhdellut korvat
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:12"]
[/quote]
mummot puhuu kaikille sairauksistaan ja vaivoistaan, oli hoitoalalla tai ei
[/quote]
totta
lääkkeistä kyselty ,sivuvaikutuksista jne.
Kerran eräs lenkkeilijä pyysi kokeilemaan pulssiaan. Muuta ei ole tainnut tulla vastaan, omasta tahdosta olen toki hoitanut miehen haavan kotona kuntoon.