Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain ruoka-apua ja järkytyin

Vierailija
22.09.2021 |

2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
1 kg kaurahiutaleita
2 pss perunasosejauhetta
2 prk nötköttiä

Mitä ihmettä noilla teen? Inhoan leipomista eikä mulla ole siihen aikaakaan, kun olen töissäkäyvä yh. Eikö ruoka-apua voisi koostaa yhtään järkevämmin?

Kommentit (747)

Vierailija
401/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä törmäsin ihmiseen joka käy kaikenlaisissa ruokajaoissa ja sit myy eteenpäin facen ostomyynti ryhmissä niitä mitä pystyy myymään :0 jäi kyllä aika vihainen fiilis kun käytetään noin hyväksi noita ruoanjakoja. Tuntuu kans et nykyään mikään ei kelpaa vaan pitäisi olla just herkkuja, hyvää lihaa ym noissa ruoanjaoissa. Valitettavasti vaan monessa ruoanjaossa on pääsääntöisesti leipää, ja juurikin noita jauhoja, nötköttejä ym ja se on totuttelu kysymys, mutta itse oon ainakin ollut todella kiitollinen noista ruoka-avun kasseista mitä joskus oon hakenut jos on heikompi tilanne ollut. Jos on ollut kausi että on ollut todella vähän ruokaa ja ollut nälissäsi, niin juma oikeasti kun tuo nötkötti on hyvää. On tullut tehtyä keittoja, laatikoita ym ja paistanut sitä vaan pannulla.

Luulisi olevan aika hankala myydä tuollaisia eteenpäin...

Naurattaa ajatuskin, että jollain olisi niin kova nötkötin himo, että ostaisi sitä jostain huuto.netistä tai facebook-kirppikseltä :D

Vierailija
402/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-avun voisi digitalisoida ja luovuttaa avun tarvitsijoille wolt-krediittejä

Woltti ei "polje" kaikille. Köyhiä on muuallakin kuin kaupunkien keskustoissa...

Köyhille pitäisi perustaa oma wolt-palvelu. Tiettyjen kriteerien perusteella (siis köyhyyden) jaettaisiin kullekin tietty määrä krediittejä palveluun, joilla saisi oman valinnan mukaan tehdä valintoja valikoimasta (jotka olisi hinnoiteltu noilla krediiteillä) ja se ruoka tuotaisiin tarvittaessa kotiin (riippuen tapauksesta) tai sitten henkilö noutaisi jostakin paikasta sen. Mitään jonottamista ei tarvittaisi. Jonottaminen on täysin turhaa.

Mun mielestä jono on hyvä. Sinne ei kehtaa mennä, jos ei ole oikeasti nälkä. Kuka päättäisi, että kuka saa käyttää köyhien Wolttia? Minä ainakin tilaisin ilmaista ruokaa kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä olen seurannut näitä köyhiä, niin kalliit tatskat, korva-sekä nenärenkaita ja omituinen tukkaviritys ja kilo maalia naamassa ja hel vetin pitkät maalatut kynnet, rautaa ranteissa. Ei mulla olis varaa tuollaiseen, perunoihin ja muuhun ruokaan on. Köyhyys on suhteellista.

Nuo on niitä ihmisinä näkyviä, joilla on vielä huonompi itsetunto kuin keskimääräistä. Meikäläisiin harmaisiin hiiriin ei kukaan kiinnitä huomiota. Olemme näkymättömiä.

Olen toissakesänä saanut hiukset poikki parilla kympillä viimeksi. En käytä kauneushoitoja en kosmetiikkoja. EVVK. Tahtoisin vain olla siisti, enkä jaksa pestä ja kuivata pitkiä hiuksia. Käy liikaa voimille. Kun pääsisi sen verran, saisi hiukset siistille polkalle 2x vuodessa niin olisi aivan super.

Eivät kaikki naiset ole tuollaisia. Jukra mitä muuta silläkin rahalla saisi jo!

Minulla menee ns ajan vietteeseen 20€/kk. Jotain elämänsisältöä ja päänhoitoa oltava. Siitä minä en tingi.

Vierailija
404/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta saa puuroa, sämpylöitä, ostat halvimpia omenoita niin saat omena-kaurapiirakan.  

Vehnäjauhosta samoin saa sämpylää, pullaa, piirakkapohjan tai lettuja. Kaupasta halvin hillo päälle. 

Kaurapuuroon voi laittaa eri päivinä erilaiset höysteet: kaurapuuroa margariinilla, banaani- tai omenaviipaleilla jne. Joskus voi syödä vaikka kanelin ja sokerin kanssa, niin kuin riisipuuroa. 

Yksipuolistahan tuo ruoka on, mutta tärkeintä on että edes jotain ruokaa. Mikä tahansa ruoka on parempi kuin se, että jättää kokonaan syömättä. 

No jos henkilöllä on varaa ostaa kananmunia, omenoita, banaaneja, hilloa, margariinia ja lisäksi jauhoja lukuunottamatta ainekset pullataikinaan, lettutaikinaan , piirakkapohjaan, niin en tiedä, onko silloin erityisesti tarpeen hakea ruoka-avusta niitä jauhoja. Koska silloin luultavasti on varaa myös halvimpiin kaupan jauhoihin. 

Onko vaikea käsittää, että ruoka-avusta haetaan usein juuri silloin, kun kaapissa EI ole kaikenlaista ruokaa jo valmiina, ja kun EI ole varaa lähteä ostelemaan hedelmiä, kananmunia, leivontamausteita yms. Helppo heitellä vinkkejä ja neuvoja, tyyliin "hyvinhän noista ruoka-avun jauhoista saat vaikka mitä, lisäät niihin vain sitä-ja-tätä-ja-tota ja ostat kaikenlaista".

En ole ikinä itse tarvinnut ruoka-apua, mutta jonkinlainen käsitys sentään on siitä, millaisessa todellisuudessa osa ihmisistä tässä maassa elää. Ja ainakaan en ikinä lähtisi besserwisseröimään, jos joku oikeasti köyhä sanoo, että ruoka-apu ei auttanut häntä arjessa. Voisiko joskus uskoa henkilöä itseään ja ymmärtää, että se on sitten ollut niin? Hänellä ei ehkä ollut niitä lukuisia muita tarvikkeita, joiden avulla olisi saanut tehtyä piirakoita, pullia ja sämpylöitä saamistaan jauhoista.

Tunnut kuvittelevan, kaikki ruoka-avun hakijat on juuri tietynlaisessa tilanteessa. Tiedätkö mitä? Olet täysin väärässä. Jotkut hakee ilmaisen ruokakassin siinä vaiheessa, kun ruokakaappi on jo tyhjä ja tili miinuksella. Toiset hakee ilmaista ruokaa jo siinä vaiheessa, kun kaapista löytyy vielä vaikka mitä ja säästötilillä muhii tonnin hätäkassa pahan päivän varalle. Jokaisella on omat tarpeensa ja mahdollisuutensa, eikä kaikkien neuvojen tarvitse sopia kaikille ruokakassin hakijoille. 

Kannattaako avustuskassia kuitenkaan mitoittaa sen henkilön tarpeiden mukaan, jolla on tonni tilillä ja kaapit täynnä ruokaa, hjolloin jauhot ja kaurahiutaleet ovat vain "kiva pikku lisä"?

Onko joku ehdottanut sellaista?

Avustuskassista kannattaa tehdä kompromissi, jossa otetaan erilaisissa tilanteissa olevien hakijoiden erilaiset tarpeet mahdollisimman hyvin huomioon.

Vierailija
405/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhdistyksessä joka pyörittää pientä ruokajakoa paikkakunnallamme (riippuu paljon mitä saamme siitä mitä kaupat antavat. Joskus tulee paljon, joskus vähän tuotteita. Pääsääntöisesti on tullut leipätuotteita) niin aika paljon (valitettavasti) on tullut myös sitä p*skaa niskaan. Eli, valittajia ketkä meitä syyttää siitä jos on tullut vain leipää. Me emme voi sille mitään jos on tullut vain leipää, koska se riippuu tosiaan niin paljon siitä että mitä kaupat meille lahjoittavat, kun joskus heilläkin on kyseiset hävikki tuotteet esim aleissa menny kaupaksi. Myöskään ei ymmärretä sitä että joskus ollaan jouduttu määrittelemään kuinka paljon esim leipää saa ottaa kun jos tavaraa on vähän ja hakijoita vähän enemmän, niin on pakostikin oltava jämpti ja tarkka että jokainen saa jotain. On myös ollut ihania ihmisiä ketkä juurikin ovat onnellisia että saavat edes jotain ja muistan olleeni liikuttunut kun eräs pikkutyttö oli äitinsä kanssa tehnyt meille kortin, jossa kiittelivät että olivat saaneet meidän avulla pienet synttärit järjestettyä noilla lahjoitusruoilla mitä olivat saaneet  :)

Vierailija
406/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse olen iloinen jos saisin jauhoja mutten nötköttiä. Kerran kuulin joidenkin juoppojen kertovan matkiksella kun olivat käyneet joissain seurakunnan ruoka avussa kuinka epäterveellisiä tuotteita oli ollut tarjolla: sipsiä,donitseja, pullaa yms.

Kyllä on Suomen asiat liiankin hyvin jos ihmiset viitsii valittaa ilmaisista ruoka avuista.

Tuntuuko sinusta nyt, että köyhät eivät muista olla tarpeeksi kiitollisia ja nöyriä?

Vierailija
407/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nötkötistä tulee hyvä keitto ja tarviiko ne leivät ja sämpylät valmiina saada. Leipominen kivaa puuhaa lasten kanssa

Vierailija
408/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhoja ruokajakelusta ja tänne valittaa, eli vähintään älypuhelin on hankittu. Mistä jonosta niitä ja liittymiä saa ilmatteeks?

Tuntuuko, että henkilö on liian varakas hakemaan avustuksia, jos hänellä on älypuhelin? Millä perusteella?

Liian varakas valittamaan saamastaan avusta.

Onko siis jokin tulotaso tai esim. puhelinmalli, jonka perusteella avustuskassin sisältöä ei saa kritisoida? Saako sellainen kritisoida, joka ei itse hae sitä? Entä painaako sen hyvätuloisen osakesijoittajan sana enemmän, hänhän sanoi myös hakevansa joka viikko huvikseen vustuksia kun on kiva saada ilmaista ruokaa.

Mitä valittaa jos ilmasiks saa? Voi olla ottamatta, lappaa takas pöydälle ne mitkä ei kelpaa. Mulle kelpais kaikki ja olen työssä käyvä.  Mitään ruokatarpeita en ole ilmaseksi saanut, kyllä kelpaisi vaikka on älypuhelinkin. Ja mun puolesta hakekoon sijoittaja myös ruokakassin jos liikenee, parempi että jollekin kelpaa eikä mene roskiin.

Vierailija
409/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhdistyksessä joka pyörittää pientä ruokajakoa paikkakunnallamme (riippuu paljon mitä saamme siitä mitä kaupat antavat. Joskus tulee paljon, joskus vähän tuotteita. Pääsääntöisesti on tullut leipätuotteita) niin aika paljon (valitettavasti) on tullut myös sitä p*skaa niskaan. Eli, valittajia ketkä meitä syyttää siitä jos on tullut vain leipää. Me emme voi sille mitään jos on tullut vain leipää, koska se riippuu tosiaan niin paljon siitä että mitä kaupat meille lahjoittavat, kun joskus heilläkin on kyseiset hävikki tuotteet esim aleissa menny kaupaksi. Myöskään ei ymmärretä sitä että joskus ollaan jouduttu määrittelemään kuinka paljon esim leipää saa ottaa kun jos tavaraa on vähän ja hakijoita vähän enemmän, niin on pakostikin oltava jämpti ja tarkka että jokainen saa jotain. On myös ollut ihania ihmisiä ketkä juurikin ovat onnellisia että saavat edes jotain ja muistan olleeni liikuttunut kun eräs pikkutyttö oli äitinsä kanssa tehnyt meille kortin, jossa kiittelivät että olivat saaneet meidän avulla pienet synttärit järjestettyä noilla lahjoitusruoilla mitä olivat saaneet  :)

On varmasti mukava ilahduttaa ihmisiä. Mutta pitääkö niiden avustettavien aina osoittaa niin suurta kiitollisuutta ja onnellisuutta jostain leivänkäntyistä? Eikö se riittäisi, että hakisivat ne vaan? Minusta pitää olla auttajanakin realisti ja myöntää, että köyhä voi silti kokea osansa huonoksi ja toivoa, että saisi jossain vaiheessa parempaakin ruokaa. Ei köyhän tarvitsi mitenkään erityisen kiitollinen olla, tai muutenkaan suitsuttaa miten ihanaa on kun autetaan. Auttaminen ei kuulosta enää pyyteettömältä, jos se edellyttää jotain tällaista. Ilmeisesti osa köyhistä tietää pelin hengen ja "pelaa" mukana esittäen ylitsevuotavia kiitoksia, vaikka kotona kuivaa leipää syödessä tuntuisikin, että elämä on todella ankeaa.

Ja sori, lainasin sinun viestiäsi, vaikka monessa muussa tekstissä tuo kiitollisuus on toistunut räikeämmin. Ei tuossa sinun tekstissäsi sinänsä mitään pahaa ollut, uskon että haluat vilpittömästi auttaa, ja kivahan se on saada kiitosta. Mutta lainaan nyt tätä sinun viestiäsi kommentoiden asiaa, joka on toistunut useasti tässä ketjussa.

Vierailija
410/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse olen iloinen jos saisin jauhoja mutten nötköttiä. Kerran kuulin joidenkin juoppojen kertovan matkiksella kun olivat käyneet joissain seurakunnan ruoka avussa kuinka epäterveellisiä tuotteita oli ollut tarjolla: sipsiä,donitseja, pullaa yms.

Kyllä on Suomen asiat liiankin hyvin jos ihmiset viitsii valittaa ilmaisista ruoka avuista.

Tuntuuko sinusta nyt, että köyhät eivät muista olla tarpeeksi kiitollisia ja nöyriä?

Minusta ainakin tuntuu siltä ettei arvosteta ilmasiks saatua, kaikille kun ei anneta ilmasiks mitään ja yleensä kaikki muukin eläminen maksetaan itse. Sekä muiden eläminen. Ei se raha meille seinästä tai sossusta tule.

Vierailija
411/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhoja ruokajakelusta ja tänne valittaa, eli vähintään älypuhelin on hankittu. Mistä jonosta niitä ja liittymiä saa ilmatteeks?

Tuntuuko, että henkilö on liian varakas hakemaan avustuksia, jos hänellä on älypuhelin? Millä perusteella?

Liian varakas valittamaan saamastaan avusta.

Onko siis jokin tulotaso tai esim. puhelinmalli, jonka perusteella avustuskassin sisältöä ei saa kritisoida? Saako sellainen kritisoida, joka ei itse hae sitä? Entä painaako sen hyvätuloisen osakesijoittajan sana enemmän, hänhän sanoi myös hakevansa joka viikko huvikseen vustuksia kun on kiva saada ilmaista ruokaa.

Mitä valittaa jos ilmasiks saa? Voi olla ottamatta, lappaa takas pöydälle ne mitkä ei kelpaa. Mulle kelpais kaikki ja olen työssä käyvä.  Mitään ruokatarpeita en ole ilmaseksi saanut, kyllä kelpaisi vaikka on älypuhelinkin. Ja mun puolesta hakekoon sijoittaja myös ruokakassin jos liikenee, parempi että jollekin kelpaa eikä mene roskiin.

Niin no kai se valitus liittyi siihen, että henkilöllä oli nälkä, mutta hän ei sanut oikeastaan mitään ruokaa. Tai no kaurahiutaleita, joo..

Vierailija
412/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ainakin tuntuu siltä ettei arvosteta ilmasiks saatua, kaikille kun ei anneta ilmasiks mitään ja yleensä kaikki muukin eläminen maksetaan itse. Sekä muiden eläminen. Ei se raha meille seinästä tai sossusta tule.

Miten niin kaikille ei anneta ilmaiseksi mitään? Kuka tahansahan voi käydä hakemassa ilmaiseksi ne EU-avustusjauhot, jos siltä tuntuu. Tässä ketjussahan jotkut hyvätuloisina esiintyvätkin kehuskelivat tekevänsä niin. Kaikilla on kyllä mahdollisuus saada ilmaiseksi aivan kaikki, mitä köyhäkin saa.

Vierailija
413/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttiketjussa ei taida olla kovin montaa oikeasti köyhää.

Olin aika tyytyväinen kun sain 10kpl kananmunia ja sit jotain jauhoja, leipää ym. Kun ei sillä viikolla ollut enää ollenkaan rahaa tilillä eikä ruokaa kaapissa.

Opiskelin silloin ja asuin yksin.

Ainoa mitä toivois olisi avustuksiin joku vitamiinipurkki tms, koska kun vitamiinitasot laskee huonoista eväistä, niin ei sieltä enää jaksa ponnistaa ylöspäin.

Vierailija
414/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä törmäsin ihmiseen joka käy kaikenlaisissa ruokajaoissa ja sit myy eteenpäin facen ostomyynti ryhmissä niitä mitä pystyy myymään :0 jäi kyllä aika vihainen fiilis kun käytetään noin hyväksi noita ruoanjakoja. Tuntuu kans et nykyään mikään ei kelpaa vaan pitäisi olla just herkkuja, hyvää lihaa ym noissa ruoanjaoissa. Valitettavasti vaan monessa ruoanjaossa on pääsääntöisesti leipää, ja juurikin noita jauhoja, nötköttejä ym ja se on totuttelu kysymys, mutta itse oon ainakin ollut todella kiitollinen noista ruoka-avun kasseista mitä joskus oon hakenut jos on heikompi tilanne ollut. Jos on ollut kausi että on ollut todella vähän ruokaa ja ollut nälissäsi, niin juma oikeasti kun tuo nötkötti on hyvää. On tullut tehtyä keittoja, laatikoita ym ja paistanut sitä vaan pannulla.

Niinpä. Tossa pari näyttökuvaa mitä otin.

https://i.imgur.com/AqH9yzE.jpg

https://i.imgur.com/Nk52NOI.jpg

Vierailija
415/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti mukava ilahduttaa ihmisiä. Mutta pitääkö niiden avustettavien aina osoittaa niin suurta kiitollisuutta ja onnellisuutta jostain leivänkäntyistä? Eikö se riittäisi, että hakisivat ne vaan? Minusta pitää olla auttajanakin realisti ja myöntää, että köyhä voi silti kokea osansa huonoksi ja toivoa, että saisi jossain vaiheessa parempaakin ruokaa. Ei köyhän tarvitsi mitenkään erityisen kiitollinen olla, tai muutenkaan suitsuttaa miten ihanaa on kun autetaan. Auttaminen ei kuulosta enää pyyteettömältä, jos se edellyttää jotain tällaista. Ilmeisesti osa köyhistä tietää pelin hengen ja "pelaa" mukana esittäen ylitsevuotavia kiitoksia, vaikka kotona kuivaa leipää syödessä tuntuisikin, että elämä on todella ankeaa.

Ja sori, lainasin sinun viestiäsi, vaikka monessa muussa tekstissä tuo kiitollisuus on toistunut räikeämmin. Ei tuossa sinun tekstissäsi sinänsä mitään pahaa ollut, uskon että haluat vilpittömästi auttaa, ja kivahan se on saada kiitosta. Mutta lainaan nyt tätä sinun viestiäsi kommentoiden asiaa, joka on toistunut useasti tässä ketjussa.

Ei kai sitä ylistää tarvi kiitollisuutta kenellekään. Olis valittamatta ja palauttaa ne mitä ei kelpaa jos roskikseen ovat menossa. Jotenkinhan ruuan jakajien pitää saada selvyys siitä ettei tykätä leipoa tai syödä hiutalemuusia. Sori pään aukominen mutta jotain rajaa nyt. Lahjahevosta ei pidä suuhun katsoa. Jos ei kelpaa niin voi jättää pois. Onko sitten parempi että osa saa hyvät ja sitten ne jotka ei valita joutuu tyytymään pelkkiin jauhoihin tai pelkkään nötköttiin vaikka tulee minkälaisia inhonväristyksiä. Älkää valittako.

Vierailija
416/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ymmärrä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä olen seurannut näitä köyhiä, niin kalliit tatskat, korva-sekä nenärenkaita ja omituinen tukkaviritys ja kilo maalia naamassa ja hel vetin pitkät maalatut kynnet, rautaa ranteissa. Ei mulla olis varaa tuollaiseen, perunoihin ja muuhun ruokaan on. Köyhyys on suhteellista.

Nuo on niitä ihmisinä näkyviä, joilla on vielä huonompi itsetunto kuin keskimääräistä. Meikäläisiin harmaisiin hiiriin ei kukaan kiinnitä huomiota. Olemme näkymättömiä.

Olen toissakesänä saanut hiukset poikki parilla kympillä viimeksi. En käytä kauneushoitoja en kosmetiikkoja. EVVK. Tahtoisin vain olla siisti, enkä jaksa pestä ja kuivata pitkiä hiuksia. Käy liikaa voimille. Kun pääsisi sen verran, saisi hiukset siistille polkalle 2x vuodessa niin olisi aivan super.

Eivät kaikki naiset ole tuollaisia. Jukra mitä muuta silläkin rahalla saisi jo!

Minulla menee ns ajan vietteeseen 20€/kk. Jotain elämänsisältöä ja päänhoitoa oltava. Siitä minä en tingi.

Onneksi ei ole mitään muita kuin nämä kaksi ääripäätä, eli joko on tatuoitu, lävistetty ja kaikinpuolin laitettu ja paranneltu, tai sitten ei tee ulkonäölleen yhtään mitään. 

Vierailija
417/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaikille ei anneta ilmaiseksi mitään? Kuka tahansahan voi käydä hakemassa ilmaiseksi ne EU-avustusjauhot, jos siltä tuntuu. Tässä ketjussahan jotkut hyvätuloisina esiintyvätkin kehuskelivat tekevänsä niin. Kaikilla on kyllä mahdollisuus saada ilmaiseksi aivan kaikki, mitä köyhäkin saa.

Pienellä paikkakunnalla minun on ihan turha tunkea jonoon. Ei onnistu koska tuntevat. Joten nou frii fuud vaan maksan kaikesta ja veroina lisäksi muidenkin nötkötit ym.

Vierailija
418/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä juuri luin? Ihan asiallinen, arkinen, kuiva "kiitos" on kaukana suitsutuksesta tai nöyristelystä.

Vierailija
419/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tossa pari näyttökuvaa mitä otin.

https://i.imgur.com/AqH9yzE.jpg

https://i.imgur.com/Nk52NOI.jpg

Kävikö kauppa?

Tosin en tiedä, mikä tuossa sitten lopulta on huono juttu. Jos itse ei juo kahvia, niin roskiinko se pitäisi heittää? Ja jos kerran itsellä on tiukkaa, niin voihan sitä kokeilla, haluaisiko joku noista muutaman killingin heittää. Kyllähän äitiyspakkauksen vaatteitakin myydään kirppiksellä, ja ilmaiseksi nekin on saatu.

Vierailija
420/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei moni jaksa kiitellä edes teennäisesti, monella on masennus ym. ja juuri ja juuri jaksaa johonkin terveyskeskukseen.

Vinkkinä sellainen, että jos ei raha riitä ruokaan ja on yksinasuva, niin kannattaa yrittää johonkin kuntouttavaan työtoimintaan tai opiskeluun missä saa ruuan per päivä. Oli todella hyvät ruuat eräässä paikassa, ja kun toiminta ei ollut fyysistä niin sillä jaksoi koko päivän. Sinne oikein siis meni aamulla innoissaan kun ajatteli sitä ruokaa.

Köyhillä on halvat huvit vissiin mutta näin se meni mulla. Kaipaan niitä safkoja vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan