Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain ruoka-apua ja järkytyin

Vierailija
22.09.2021 |

2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
1 kg kaurahiutaleita
2 pss perunasosejauhetta
2 prk nötköttiä

Mitä ihmettä noilla teen? Inhoan leipomista eikä mulla ole siihen aikaakaan, kun olen töissäkäyvä yh. Eikö ruoka-apua voisi koostaa yhtään järkevämmin?

Kommentit (747)

Vierailija
381/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo jauhot tuntuvat kyllä varmaan kettuilulta ihmisestä, jolla on puutetta sekä rahasta että ajasta. Antaisivat mieluummin leipää. Vai onko tuossa joku kasvatuksellinen tavoite, opettaa kaikki leipomaan.

En ihmettelisi, vaikka olisi. Luultavasti samasta syystä jaetaan sitä nötköttiä: halutaan opettaa köyhille nöyryyttä.

Vastenmielistä.

Niin. Noi tuet pitäisi jakaa rikkaille, joilla on kummasti käyttöä niille.

Olet oikeassa.

Täällä jaetaan EU-kasseja kerran viikossa. Hakijoilta ei kysytä mitään ja yleensä ei tarvitse edes jonottaa. Mäkin haen kassin melkein joka viikko, vaikka tienaan keskivertoa enemmän ja mulla on kymppitonnien sijoitussalkku. Toisin kuin moni köyhä, arvostan saamaani ruokaa ja käytän kaiken perheeni ruokkimiseen ilomielin. 

Sinulle ilmeisesti avustuskassien hakeminen on joku harrastus. No, ei ihmekään ettei niihin kasseihin saa muuta kuin vehnäjauhoa ja nötköttiä, jos kaikki hyvätuloiset sijoittajatkin kuluttavat resursseja hakemalla omansa. 

Tuskin sentään on vuokralla sossun =veronmaksajien piikkiin...

Vierailija
382/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo jauhot tuntuvat kyllä varmaan kettuilulta ihmisestä, jolla on puutetta sekä rahasta että ajasta. Antaisivat mieluummin leipää. Vai onko tuossa joku kasvatuksellinen tavoite, opettaa kaikki leipomaan.

En ihmettelisi, vaikka olisi. Luultavasti samasta syystä jaetaan sitä nötköttiä: halutaan opettaa köyhille nöyryyttä.

Vastenmielistä.

Olet oikeassa.

Täällä jaetaan EU-kasseja kerran viikossa. Hakijoilta ei kysytä mitään ja yleensä ei tarvitse edes jonottaa. Mäkin haen kassin melkein joka viikko, vaikka tienaan keskivertoa enemmän ja mulla on kymppitonnien sijoitussalkku. Toisin kuin moni köyhä, arvostan saamaani ruokaa ja käytän kaiken perheeni ruokkimiseen ilomielin. 

Rikkaille noi kelpaa. Kun on ahkeruus ja ymmärrys, ettei ole tarkoituskaan elää pelkillä jauhoilla.

Mutta köyhän pitää saada vain parasta, vailla mitään omaa vaivaa.

No älä nyt viitsi. Rikkaat ei itse päätään vaivaa millään ruoan laitolla ylipäätänsä. Heillä on siihen muut henkilöt.

Kuinka monella Suomessa on palvelusväkeä kotona? En tunne yhtään.

Ei sitä kutsuta välttämättä "palvelusväeksi". Se voi olla yrityksestä palkattua kotitalousapua nimeltään. Kaikkein rikkaimmilla toki voi olla ihan vakinaista palvelusväkeäkin kotona.

Voi olla muualla noin, Suomessa en tunne ketään jolla olisi kokki palveluksessaan. Siivousta joskus ostetaan, mutta ei liity tähän.

Suomessa rikkaatkin elävät aika tavallisesti, eikä tosiaan mitään palveluskuntaa ole kotona.

-bruttopalkka 5400e, eilen viimeksi leivoin sämpylöitä-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran otin EU:n ruokakassin. Näitä jaettiin srk:n kerhotilassa kaikille lapsiaan kerhoon tuoville. Olivat siis jääneet yli jostain. Sisältö abaut sama kuin ap:n viestissä eli paljon jauhotuotteita. Näistä sitten tulikin pitkä riesa kun jos jonkin sortin vipeltäjää löytyi jauhoista. Jouduin hävittämään jo kaapissa olevat kuivatuotteetkin. Never again.

Vieläkin 10v jälkeen pakkaan kaikki kaupasta ostetut kuivatuotteet muovirasioihin/minigrip-pusseihin. En halua koskaan enää kokea sitä.

Minä sain myös ötököitä kauraryynipussista, jonka sain ruokajaosta. Järjetön riesa, ja vieläkin niitä löytyy satunnaisesti jostain kaapista.

Jos se oli se proteiinilisä?

Vierailija
384/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä.

Syy taitaa olla ihan logistinen. Tuore liha vaatii kylmäsäilytyksen.

Olisi niitä sellaisiakin säilykkeitä, jotka eivät aiheuta suurimmassa osassa ihmisiä inhonväristyksiä.

Sitten jättää vaan ottamatta, ja ostaa ne fileet omilla rahoilla.

Vierailija
385/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä olen seurannut näitä köyhiä, niin kalliit tatskat, korva-sekä nenärenkaita ja omituinen tukkaviritys ja kilo maalia naamassa ja hel vetin pitkät maalatut kynnet, rautaa ranteissa. Ei mulla olis varaa tuollaiseen, perunoihin ja muuhun ruokaan on. Köyhyys on suhteellista.

Vierailija
386/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen iloinen jos saisin jauhoja mutten nötköttiä. Kerran kuulin joidenkin juoppojen kertovan matkiksella kun olivat käyneet joissain seurakunnan ruoka avussa kuinka epäterveellisiä tuotteita oli ollut tarjolla: sipsiä,donitseja, pullaa yms.

Kyllä on Suomen asiat liiankin hyvin jos ihmiset viitsii valittaa ilmaisista ruoka avuista.

Vierailija
387/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoja ruokajakelusta ja tänne valittaa, eli vähintään älypuhelin on hankittu. Mistä jonosta niitä ja liittymiä saa ilmatteeks?

Vierailija
388/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä törmäsin ihmiseen joka käy kaikenlaisissa ruokajaoissa ja sit myy eteenpäin facen ostomyynti ryhmissä niitä mitä pystyy myymään :0 jäi kyllä aika vihainen fiilis kun käytetään noin hyväksi noita ruoanjakoja. Tuntuu kans et nykyään mikään ei kelpaa vaan pitäisi olla just herkkuja, hyvää lihaa ym noissa ruoanjaoissa. Valitettavasti vaan monessa ruoanjaossa on pääsääntöisesti leipää, ja juurikin noita jauhoja, nötköttejä ym ja se on totuttelu kysymys, mutta itse oon ainakin ollut todella kiitollinen noista ruoka-avun kasseista mitä joskus oon hakenut jos on heikompi tilanne ollut. Jos on ollut kausi että on ollut todella vähän ruokaa ja ollut nälissäsi, niin juma oikeasti kun tuo nötkötti on hyvää. On tullut tehtyä keittoja, laatikoita ym ja paistanut sitä vaan pannulla.

Vierailija
389/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-avun voisi digitalisoida ja luovuttaa avun tarvitsijoille wolt-krediittejä

Woltti ei "polje" kaikille. Köyhiä on muuallakin kuin kaupunkien keskustoissa...

Köyhille pitäisi perustaa oma wolt-palvelu. Tiettyjen kriteerien perusteella (siis köyhyyden) jaettaisiin kullekin tietty määrä krediittejä palveluun, joilla saisi oman valinnan mukaan tehdä valintoja valikoimasta (jotka olisi hinnoiteltu noilla krediiteillä) ja se ruoka tuotaisiin tarvittaessa kotiin (riippuen tapauksesta) tai sitten henkilö noutaisi jostakin paikasta sen. Mitään jonottamista ei tarvittaisi. Jonottaminen on täysin turhaa.

Vierailija
390/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä.

Olet oikeassa.

Rikkaille noi kelpaa. Kun on ahkeruus ja ymmärrys, ettei ole tarkoituskaan elää pelkillä jauhoilla.

Mutta köyhän pitää saada vain parasta, vailla mitään omaa vaivaa.

No älä nyt viitsi. Rikkaat ei itse päätään vaivaa millään ruoan laitolla ylipäätänsä. Heillä on siihen muut henkilöt.

Kuinka monella Suomessa on palvelusväkeä kotona? En tunne yhtään.

Ei sitä kutsuta välttämättä "palvelusväeksi". Se voi olla yrityksestä palkattua kotitalousapua nimeltään. Kaikkein rikkaimmilla toki voi olla ihan vakinaista palvelusväkeäkin kotona.

Voi olla muualla noin, Suomessa en tunne ketään jolla olisi kokki palveluksessaan. Siivousta joskus ostetaan, mutta ei liity tähän.

Suomessa rikkaatkin elävät aika tavallisesti, eikä tosiaan mitään palveluskuntaa ole kotona.

-bruttopalkka 5400e, eilen viimeksi leivoin sämpylöitä-

Mulla 3000e ja tein ison satsin hernerokkaa, 50senttiä hernepussi ja nyt jos ois nötköttiä laittaisin sitä sekaan. Toistaiseksi kasvisversio.

Vierailija
391/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä törmäsin ihmiseen joka käy kaikenlaisissa ruokajaoissa ja sit myy eteenpäin facen ostomyynti ryhmissä niitä mitä pystyy myymään :0 jäi kyllä aika vihainen fiilis kun käytetään noin hyväksi noita ruoanjakoja. Tuntuu kans et nykyään mikään ei kelpaa vaan pitäisi olla just herkkuja, hyvää lihaa ym noissa ruoanjaoissa. Valitettavasti vaan monessa ruoanjaossa on pääsääntöisesti leipää, ja juurikin noita jauhoja, nötköttejä ym ja se on totuttelu kysymys, mutta itse oon ainakin ollut todella kiitollinen noista ruoka-avun kasseista mitä joskus oon hakenut jos on heikompi tilanne ollut. Jos on ollut kausi että on ollut todella vähän ruokaa ja ollut nälissäsi, niin juma oikeasti kun tuo nötkötti on hyvää. On tullut tehtyä keittoja, laatikoita ym ja paistanut sitä vaan pannulla.

Luulisi olevan aika hankala myydä tuollaisia eteenpäin...

Vierailija
392/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka-avun voisi digitalisoida ja luovuttaa avun tarvitsijoille wolt-krediittejä

Woltti ei "polje" kaikille. Köyhiä on muuallakin kuin kaupunkien keskustoissa...

Köyhille pitäisi perustaa oma wolt-palvelu. Tiettyjen kriteerien perusteella (siis köyhyyden) jaettaisiin kullekin tietty määrä krediittejä palveluun, joilla saisi oman valinnan mukaan tehdä valintoja valikoimasta (jotka olisi hinnoiteltu noilla krediiteillä) ja se ruoka tuotaisiin tarvittaessa kotiin (riippuen tapauksesta) tai sitten henkilö noutaisi jostakin paikasta sen. Mitään jonottamista ei tarvittaisi. Jonottaminen on täysin turhaa.

Ja vie kallista aikaa.

Vierailija
393/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhoja ruokajakelusta ja tänne valittaa, eli vähintään älypuhelin on hankittu. Mistä jonosta niitä ja liittymiä saa ilmatteeks?

Tuntuuko, että henkilö on liian varakas hakemaan avustuksia, jos hänellä on älypuhelin? Millä perusteella?

Vierailija
394/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestori k kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä.

Niinpä! Kunhan Kiurun korona-natzipassi 🥸 tulee ja  rokottamattomat saavat keltaisen tähden ⭐️ rintaasa, aletaan näille jakaa koiranruokaa!😲

Voi miksi paljastit kaiken etukäteen? Miksi?

Vierailija
395/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko, että henkilö on liian varakas hakemaan avustuksia, jos hänellä on älypuhelin? Millä perusteella?

Liian varakas valittamaan saamastaan avusta.

Vierailija
396/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon rahaa luulet jonkun maksavan EU-avustusjauhopussista ja jostain nötkötistä? Yleensäkään ihmiset, joilla on rahaa ostaa ruokaa, eivät ostele mistään kirppikseltä ruokiaan joltain epämääräiseltä myyjältä, hei haloo.

Vierailija
397/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikee kai muita puhelimia nykyään on löytääkään. Ja ehkä jo ihan työnsä vuoksi ap. Tarvitsee puhelimen. Mun puhelin mm.on "peritty" sukulaiselta ilmaiseksi ja halvin moi-liittymä.

Vierailija
398/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vie kallista aikaa.

Mihin köyhällä on kiire? Lähettääkö niin paljon työhakemuksia?

Vierailija
399/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian varakas valittamaan saamastaan avusta.

Onko siis jokin tulotaso tai esim. puhelinmalli, jonka perusteella avustuskassin sisältöä ei saa kritisoida? Saako sellainen kritisoida, joka ei itse hae sitä? Entä painaako sen hyvätuloisen osakesijoittajan sana enemmän, hänhän sanoi myös hakevansa joka viikko huvikseen vustuksia kun on kiva saada ilmaista ruokaa.

Vierailija
400/747 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule minäpä hain grillimaisterin yliaikaisia kananjalkoja, luulin ostaneeni koipireisiä, mutta kolmen sentin jalkoja sain.

Ja nyt kiivasta alapeukutusta, ja sassiin sittenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan