Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain ruoka-apua ja järkytyin

Vierailija
22.09.2021 |

2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
1 kg kaurahiutaleita
2 pss perunasosejauhetta
2 prk nötköttiä

Mitä ihmettä noilla teen? Inhoan leipomista eikä mulla ole siihen aikaakaan, kun olen töissäkäyvä yh. Eikö ruoka-apua voisi koostaa yhtään järkevämmin?

Kommentit (747)

Vierailija
221/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa syyllistää ap:ta ja hänen tyytymättömyyttään. Miettikää itsenne hänen asemaansa. Hyvin harva olisi oikeasti tyytyväinen tuollaiseen ruokakassiin.

Eiköhän jokainen odota ja toivo kassin sisällöltä järkevyyttä, eli perusruokaa ja aineksia siihen. Harva tekee yhtään mitään kahdella paketilla jauhoja.

Tällä palstalla on käsittämättömän paljon ilkeitä naukujia. Lähtekää vaikka lenkille, jos hermoja kiristää. Sen sijaan, että alatte heittelemään puukkoja.

Tässä ketjussa on vaikka miten monta ystävällistä kommenttia, joissa neuvotaan mitä noista aineksista voi laittaa. Miksi se on "puukkojen heittämistä"? 

Tuota yhtä jankuttajaa lukuun ottamatta, hyvin harva täällä on AP:ta moittinut ja tuominnut. 

Vierailija
222/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta saa puuroa, sämpylöitä, ostat halvimpia omenoita niin saat omena-kaurapiirakan.  

Vehnäjauhosta samoin saa sämpylää, pullaa, piirakkapohjan tai lettuja. Kaupasta halvin hillo päälle. 

Kaurapuuroon voi laittaa eri päivinä erilaiset höysteet: kaurapuuroa margariinilla, banaani- tai omenaviipaleilla jne. Joskus voi syödä vaikka kanelin ja sokerin kanssa, niin kuin riisipuuroa. 

Yksipuolistahan tuo ruoka on, mutta tärkeintä on että edes jotain ruokaa. Mikä tahansa ruoka on parempi kuin se, että jättää kokonaan syömättä. 

No jos henkilöllä on varaa ostaa kananmunia, omenoita, banaaneja, hilloa, margariinia ja lisäksi jauhoja lukuunottamatta ainekset pullataikinaan, lettutaikinaan , piirakkapohjaan, niin en tiedä, onko silloin erityisesti tarpeen hakea ruoka-avusta niitä jauhoja. Koska silloin luultavasti on varaa myös halvimpiin kaupan jauhoihin. 

Onko vaikea käsittää, että ruoka-avusta haetaan usein juuri silloin, kun kaapissa EI ole kaikenlaista ruokaa jo valmiina, ja kun EI ole varaa lähteä ostelemaan hedelmiä, kananmunia, leivontamausteita yms. Helppo heitellä vinkkejä ja neuvoja, tyyliin "hyvinhän noista ruoka-avun jauhoista saat vaikka mitä, lisäät niihin vain sitä-ja-tätä-ja-tota ja ostat kaikenlaista".

En ole ikinä itse tarvinnut ruoka-apua, mutta jonkinlainen käsitys sentään on siitä, millaisessa todellisuudessa osa ihmisistä tässä maassa elää. Ja ainakaan en ikinä lähtisi besserwisseröimään, jos joku oikeasti köyhä sanoo, että ruoka-apu ei auttanut häntä arjessa. Voisiko joskus uskoa henkilöä itseään ja ymmärtää, että se on sitten ollut niin? Hänellä ei ehkä ollut niitä lukuisia muita tarvikkeita, joiden avulla olisi saanut tehtyä piirakoita, pullia ja sämpylöitä saamistaan jauhoista.

No minusta on ihan kiva, että täällä esitetään vinkkejä, ja joskus joku on mahdollista ja joku toinen juttu ei. Muuten ihmettelin kanssa vähän tuota kassin sisältöä: sehän sisältää nimenomaan ne halvimmat ainekset, mitä voi tarvita. Ehkä sen nötkötin ymmärtää, mutta lisäksi voisi olla säilykkeinä papuja, hedelmiä, tonnikalaa, sitten kuivattuja linssejä ym., ruokaöljyä ja muuta säilyvää, mutta oikeasti ravitsevaa ja sellaista, mikä jotakin maksaakin. Mutta tosiaan pelkillä jauhoilla et yleensä ihan hirveästi tee. Paistat jotain veteen sekoitettuja jauhoja ja siinä on ruoka. Toki silläkin hetken elää. 

Tonnikala on kallista nykyään, ei ole enää köyhien ja opiskelijoiden ruokaa.

Pavut, linssit jne on sit ihan vieraita aineita vanhemmille ihmisille ja varmaan jäisivät syömättä, nuorempi sukupolvi kyllä osaa kokata ja tykkää niistä.

Joskus tosiaan paketeissa oli jauhojen lisäksi sokeria ja hiivaa, että ihmiset leipoisivat, mutta niitä käytettiin enemmän kiljun tekoon ja siksi niitä ei enää jaeta.

Miksi muuten juuri hapankorput, miksi ei näkkäri? Mielestäni näkkäri on kaupoissa halvempaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaakin huijata muilta kirjoitti:

Töissä TÖISSÄ käyvät ihmiset elää usein vähintään viikon pelkällä kaurapuurolla kuukaudessa. Kiittämättömiä konnia.

Näytä minulle ne töissä käyvät ihmiset, jotka oikeasti elävät viikon pelkällä kaurapuurolla.

Pienellä palkalla elävä ihminen on oikeutettu asumistukeen ja perustoimeentulotukeen, jos rahat eivät riitä elämiseen. Ei tartte syödä pelkkää kaurapuuroa.

Ja visit lopettaa spämmäämisen, menee koko ketju pilalle. 

Oikeassa olet.

Ja niin väärässä.

Tai siis, ei töissä käynti ole edellytys sille asumistuelle ja perustoimeentulolle. Päin vastoin, nehän saa jokaikinen iikka työtön ja sairaskin.

Ettei tarvitse syödä vain kaurapuuroa.

Vierailija
224/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt olla:

Kaviaaria

Lohta

Sisäfileetä

Fetasalaattia

Sushia

Artisaanipizzaa

Hyvää viiniä

Tuoretta leipää

Belgialaista suklaata

...ja mitä vielä?

Vierailija
225/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet siitä, että AP ei haukkunut toisia ruokajonossa olevia lihaviksi tai liian rikkaan näköisiksi huijareiksi. 

Haastan hyvätuloiset tässä ketjussa lahjoittamaan rahaa ruokapankkeihin tai tekemään muuta mukavaa köyhien ravitsemuksen hyväksi. 

Vierailija
226/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkät jauhot toki riittää... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksi saat ruokaa ja järkytyt tuosta? Mä järkytyn huonoista provoista.

Ruokaa? Meinaat, että ihminen voi elää pelkillä sämpylöillä ja muilla leivonnaisilla? Ai mut joo, olihan siellä jopa tölkki nödäriä! No kyllähän noilla jo terveenä ja hyvinvoivana toki elää 🤦‍♀️

Sanotaan nyt uudestaan: oikeasti köyhä ihminen joutuu yleensä tinkimään ravintosuosituksista joka päivä, koska ei ole rahaa ostaa mitään avokado-kvinoasalaatteja. Jos syödään kasviksia ja lihaa,  niin ostetaan halvinta mitä saa -30 % tarralla. 

Suosittelen sulle ja muille kommentoijille, että lahjoittakaa terveellisiä ruokia ruoka-apuun, niin oikeasti autatte köyhiä syömään monipuolisemmin. Helppohan se on vauvapalstalla moittia köyhiä, kun ei tartte tehdä mitään.

No mitä katsoin äsken cittarin mainosta, niin eurolla saa 2 kiloa porkkanoita / punajuuria ja lanttua 🙄 vihannekset ovat kesäisin alle euron kilo. Samoin pakastejuurekset ympäri vuoden.

Veikkaan että et ottaisi ruoka-avusta?

Olen itse työttömyystuella ja toimeentulotuella, mutta kyllä mä osaan syödä halvalla terveellisesti. Eilen tein porkkana-lanttupihvejä ja proteiinina raejuustoa ja tarjousrahkaa. Ei varmaan maksanut edes euroa ja on tällekin päivälle.

Ja ruoka-apuun annetaan se mikä muuten menisi roskiin, itse ainakin olen kiitollinen ihan kaikesta eikä kaikkea pakko ole ottaa jos ei tykkää.

Vierailija
227/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä TÖISSÄ käyvät ihmiset elää usein vähintään viikon pelkällä kaurapuurolla kuukaudessa. Kiittämättömiä konnia.

Näytä minulle ne töissä käyvät ihmiset, jotka oikeasti elävät viikon pelkällä kaurapuurolla.

Pienellä palkalla elävä ihminen on oikeutettu asumistukeen ja perustoimeentulotukeen, jos rahat eivät riitä elämiseen. Ei tartte syödä pelkkää kaurapuuroa.

Oikeassa olet.

Ja niin väärässä.

Tai siis, ei töissä käynti ole edellytys sille asumistuelle ja perustoimeentulolle. Päin vastoin, nehän saa jokaikinen iikka työtön ja sairaskin.

Olipa hölmö vastaus.

Asumistuen ja perustoimeentulotuen edellytys on se, että saa liian vähän rahaa elämiseen. 

Ne tulot voi olla nollasta jonnekin tonniin asti. Aika moni osapäiväinen työntekijä tienaa pieniä summia tänä päivänä. 

Vierailija
228/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näidenhän pitäisi olla viimesijainen apu, normaalitilanteessa pitäisi pystyä ostamaan työttömänäkin saamillaan avustuksilla perusruokansa. Jos näin olisi, se olisi ihan ok, että välillä hätätilanteessa eläisi sitten vaikka sillä nötkötillä ja kaurapuurolla viikon-pari. Opiskelijana tuli itsekin välillä elettyä ankesti ihan omasta valinnasta, valitisin käyttää rahat bileisin ja syödä sitten jotain nuudelia pelkästää loppukuun. Mutta ymmärrän hyvin että jos ihminen on tilanteessa, jossa pitkiä aikoja ruoka on paljolti ruoka-avun varassa, tuollainen ruoka ei ole hyvää, ei terveyden eikä maun puolesta. Vika ei toki ole ruoka-avussa, vaan sosiaaliiturvassa joka jätttää väliinputoajia jotka joutuu turvautumaan ruoka-apuun.

Tai sitten sen henkilön rahankäytössä, jolle sosiaaliturva riittää moniin muihin asioihin mutta ei ruokaan.

Vika on aina rahankäytössä. Kannattaa ensin priorisoida asuminen ja syöminen ja sen jälkeen muut kulut. Myöskin se, ettei ole aikaa esim. leipoa on myöskin paskapuhetta. Puoli tuntia pois sometuksesta yms. turhasta, niin on taas syötävää kun on leiponut vaikka leipää tai sämpylöitä. 

Ja juu olen ollut työttömänäkin ja tiedän mitä Kelasta saa rahaa. Minulle jäi 730€ vuokran ja laskujen jälkeen n. 700€/kk käyttörahaa. Tämä siis Työttömyysturva+asumistuki+toimeentulotuki ja asun Itä-Helsingissä. Jos tuo summa ei riitä, ei ole elämän hallinta millään tavalla kunnossa.

Jos puoliso tienaa 1600 netto ja 2 lasta niin työtön saa pelkän työmarkkinatuen. Ja joissain kaupungeissa ei pärjää ilman autoa.

Vierailija
229/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta saa puuroa, sämpylöitä, ostat halvimpia omenoita niin saat omena-kaurapiirakan.  

Vehnäjauhosta samoin saa sämpylää, pullaa, piirakkapohjan tai lettuja. Kaupasta halvin hillo päälle. 

Kaurapuuroon voi laittaa eri päivinä erilaiset höysteet: kaurapuuroa margariinilla, banaani- tai omenaviipaleilla jne. Joskus voi syödä vaikka kanelin ja sokerin kanssa, niin kuin riisipuuroa. 

Yksipuolistahan tuo ruoka on, mutta tärkeintä on että edes jotain ruokaa. Mikä tahansa ruoka on parempi kuin se, että jättää kokonaan syömättä. 

No jos henkilöllä on varaa ostaa kananmunia, omenoita, banaaneja, hilloa, margariinia ja lisäksi jauhoja lukuunottamatta ainekset pullataikinaan, lettutaikinaan , piirakkapohjaan, niin en tiedä, onko silloin erityisesti tarpeen hakea ruoka-avusta niitä jauhoja. Koska silloin luultavasti on varaa myös halvimpiin kaupan jauhoihin. 

Onko vaikea käsittää, että ruoka-avusta haetaan usein juuri silloin, kun kaapissa EI ole kaikenlaista ruokaa jo valmiina, ja kun EI ole varaa lähteä ostelemaan hedelmiä, kananmunia, leivontamausteita yms. Helppo heitellä vinkkejä ja neuvoja, tyyliin "hyvinhän noista ruoka-avun jauhoista saat vaikka mitä, lisäät niihin vain sitä-ja-tätä-ja-tota ja ostat kaikenlaista".

En ole ikinä itse tarvinnut ruoka-apua, mutta jonkinlainen käsitys sentään on siitä, millaisessa todellisuudessa osa ihmisistä tässä maassa elää. Ja ainakaan en ikinä lähtisi besserwisseröimään, jos joku oikeasti köyhä sanoo, että ruoka-apu ei auttanut häntä arjessa. Voisiko joskus uskoa henkilöä itseään ja ymmärtää, että se on sitten ollut niin? Hänellä ei ehkä ollut niitä lukuisia muita tarvikkeita, joiden avulla olisi saanut tehtyä piirakoita, pullia ja sämpylöitä saamistaan jauhoista.

No minusta on ihan kiva, että täällä esitetään vinkkejä, ja joskus joku on mahdollista ja joku toinen juttu ei. Muuten ihmettelin kanssa vähän tuota kassin sisältöä: sehän sisältää nimenomaan ne halvimmat ainekset, mitä voi tarvita. Ehkä sen nötkötin ymmärtää, mutta lisäksi voisi olla säilykkeinä papuja, hedelmiä, tonnikalaa, sitten kuivattuja linssejä ym., ruokaöljyä ja muuta säilyvää, mutta oikeasti ravitsevaa ja sellaista, mikä jotakin maksaakin. Mutta tosiaan pelkillä jauhoilla et yleensä ihan hirveästi tee. Paistat jotain veteen sekoitettuja jauhoja ja siinä on ruoka. Toki silläkin hetken elää. 

Tonnikala on kallista nykyään, ei ole enää köyhien ja opiskelijoiden ruokaa.

Pavut, linssit jne on sit ihan vieraita aineita vanhemmille ihmisille ja varmaan jäisivät syömättä, nuorempi sukupolvi kyllä osaa kokata ja tykkää niistä.

Joskus tosiaan paketeissa oli jauhojen lisäksi sokeria ja hiivaa, että ihmiset leipoisivat, mutta niitä käytettiin enemmän kiljun tekoon ja siksi niitä ei enää jaeta.

Miksi muuten juuri hapankorput, miksi ei näkkäri? Mielestäni näkkäri on kaupoissa halvempaakin.

No mutta olisihan siinä voinut olla vaikka perunoita, porkkanoita ja lanttua, sekä muutama hedelmä, ehkä hernekeittopurkki ja kananmunia. Näiden lisäksi pussi jauhoja ja ne kaurahiutaleet, niin paketti olisi näyttänyt jo ihan toisenlaiselta. Jos siinä olisi ollut vielä maitojauhetta, olisi tuossa ollutkin jo melkein ainekset pannukakkuun ja sämpylöihin, hiivaa ja leivinjauhetta toki lukuunottamatta. Jos lisäksi olisi ollut joku leipäpaketti vielä, niin sellainen ruokakassi olisi auttanut jo huomattavasti enemmän suurinta osaa.

Vierailija
230/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pelkät jauhot toki riittää... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksi saat ruokaa ja järkytyt tuosta? Mä järkytyn huonoista provoista.

Ruokaa? Meinaat, että ihminen voi elää pelkillä sämpylöillä ja muilla leivonnaisilla? Ai mut joo, olihan siellä jopa tölkki nödäriä! No kyllähän noilla jo terveenä ja hyvinvoivana toki elää 🤦‍♀️

Sanotaan nyt uudestaan: oikeasti köyhä ihminen joutuu yleensä tinkimään ravintosuosituksista joka päivä, koska ei ole rahaa ostaa mitään avokado-kvinoasalaatteja. Jos syödään kasviksia ja lihaa,  niin ostetaan halvinta mitä saa -30 % tarralla. 

Suosittelen sulle ja muille kommentoijille, että lahjoittakaa terveellisiä ruokia ruoka-apuun, niin oikeasti autatte köyhiä syömään monipuolisemmin. Helppohan se on vauvapalstalla moittia köyhiä, kun ei tartte tehdä mitään.

No mitä katsoin äsken cittarin mainosta, niin eurolla saa 2 kiloa porkkanoita / punajuuria ja lanttua 🙄 vihannekset ovat kesäisin alle euron kilo. Samoin pakastejuurekset ympäri vuoden.

Veikkaan että et ottaisi ruoka-avusta?

Olen itse työttömyystuella ja toimeentulotuella, mutta kyllä mä osaan syödä halvalla terveellisesti. Eilen tein porkkana-lanttupihvejä ja proteiinina raejuustoa ja tarjousrahkaa. Ei varmaan maksanut edes euroa ja on tällekin päivälle.

Ja ruoka-apuun annetaan se mikä muuten menisi roskiin, itse ainakin olen kiitollinen ihan kaikesta eikä kaikkea pakko ole ottaa jos ei tykkää.

Ei niistä porkkanoista ja pakastejuureksista saa niin paljon ravintoa, että noille hiilarihötöstä valittaville kelpaisi. 

Porkkanathan on täynnä hiilareita, ja niin edelleen.

Vierailija
231/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa olet.

Ja niin väärässä.

Asumistuen ja perustoimeentulotuen edellytys on se, että saa liian vähän rahaa elämiseen. 

Jep. Esim . kaikilla ikälisillä en saanut lastenhoitajana päiväkodissa niin paljon palkkaa , etten olisi ollut oikeutettu asumistukeen. Ja vuokrani oli yksi kaupungin halvimpia.  Jyväskylä.

Vierailija
232/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojoo... nötkötti pula-ajan safkaa ja muu täynnä gluteiinia. Kyllä ton listan voisi päivittää.

Tuo lista eli se EU-ruokapussi on EUn maataloustuotannon ylijäämäruokaa. Parempi antaa ilmaiseksi kuin hävittää hyödyntämättä. Eli siinä on just tasan tarkkaan Euroopan sisäisen maataloustuotannon ruoka-aineita, mitkä on jäänyt varastoon.

Mulle kelpaisi, mutten hae, koska en ole tarvitseva.

Ja toki mulla olisi yhtä sun toista joiden kanssa noita hyödyntää.

Nötkötti ei ole mitään pula-ajan ruokaa: purkki auki ja hernekeiton joukkoon (tai jopa, jos ei osaa lämmittää hernekeittoa, tai oo sitä kattilaa) niin sitä lihan ravintoosisältöistä tuotetta voi laittaa leivän päälle tai syödä lusikalla sellaisenaan. Meillä on aina mökillä ja veneessä tätä varana jos esim pidempi sähkökatko eikä saada tehtyä kunnolla mitään.

Viikon selviää heikommallakin ravintosisällöllä mutta Pidemmän päälle kyllä olisi toivottavaa, että köyhilläkin olisi mahdollisuus tehdä ravintorikasta ruokaa.

Jostain syystä ne kaksi mun tuttua, jotka aina märisee köyhyyttään ostaa heti joko pizzaa tai kebabbia jos jostain ylimääräistä rahaa saavat. En sitten tiedä korjaantuisi heidän perheen ruoan ravintopitoisuus sen paremmaksi jos he itse saavat valita ruoka-apunsa sisällön? Ei minusta kuulosta siltä laisinkaan.

Vierailija
233/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki. Asuntolaina ja yhtiölaina eivät ole laskuja toimeentulotuessa. Onnea tulevaisuuden irtisanotuille

Vierailija
234/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap enkä ruoka-avun tarpeessa, mutta ei jauhoille vaihtoehto ole se kallein, mitä työtä te mustavalkoisesti ajattelevat teette, kun ette missään asiassa löydä välimuotoja? Tuossa kassissa olisi hyvä se, että saisi esim. valita 5 ruoka-ainetta, koska osalle ei kaikki sovi. Esim. mun läheinen hakee noita kasseja, sitten syö niistä hapankorput, nötkötit ja keksit, jos niitä on. Hän ei kykene laittamaan mitään ruokaa ja kun aioin opettaa, toinen läheinen sanoi, että ei mitään sellaista missä käytetään hellaa tai uunia, sillä siitä ei tule mitään. Hän on huonomuistinen ja motorisesti kömpelö, sairas siis. Mä teen niistä käydessä sämpylöitä ja leivon jotain, mutta sekin pitää tehdä hillitysti, sillä hän ei hallitse syömistään, vammainen kun on. On muuten raskasta olla sellaisen vammaisen läheinen, joka ei ole tarpeeksi terve huolehtimaan itsestään mutta liian terve, että saadaan edunvalvontaan. 

Vierailija
235/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haa mulla ei ole edes kunnon keittiötä tässä läävässä. Hain viine viikolla kassin. Jugurtteja (viim.käyttöpäivä mennyt), maitoa, pieni makaronipussi, tonnikalapurkkeja, leipää.

En voi syödä maitotuotteita enkä kalaa. Leipä oli homeessa.

Eli olen syönyt muutaman päivä vettä ja leipää. Ja kahvia, sitä nyt on jemmassa ollut.

Syö mitä saat. Et varmasti ymmärrä edes omista allergioistasi mitään jos et sen vertaa ymmärrä ettei jugurtissa ole mitään viimeistä käyttöpäivää. Millaiselle dorkalle tää edelleen on niin vaikeaa käsittää?

Eiköhän tuo selitä miksi käy ruokajonossa 🤷

Ootteko ihan taukkeja? MAITOTUOTTEISSA ON VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ. NE OIKEASTI MENEVÄT PILALLE, EIVÄTKÄ SITTN NÄÄ OLE TURVALLISIA KÄYTTÄÄ.

Miksi syyttelet jos joku on tuossa vaiheessa kehityksessään? Missäs vaiheessa itse olet. Elämä menee useimpien kohdalla niinkuin menee, etkä sinä voi pysäyttää sitä joltakin aj syytellä häntä noin vaan. Mietihän.

Vierailija
236/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa syyllistää ap:ta ja hänen tyytymättömyyttään. Miettikää itsenne hänen asemaansa. Hyvin harva olisi oikeasti tyytyväinen tuollaiseen ruokakassiin.

Eiköhän jokainen odota ja toivo kassin sisällöltä järkevyyttä, eli perusruokaa ja aineksia siihen. Harva tekee yhtään mitään kahdella paketilla jauhoja.

Tällä palstalla on käsittämättömän paljon ilkeitä naukujia. Lähtekää vaikka lenkille, jos hermoja kiristää. Sen sijaan, että alatte heittelemään puukkoja.

Köyhyys ja pienituloisuus on kamalaa kenelle tahansa.

Vierailija
237/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei saa, jos on mökki. Asuntolaina ja yhtiölaina eivät ole laskuja toimeentulotuessa. Onnea tulevaisuuden irtisanotuille

No sitten pitää myydä se mökki ja omistusasunto, ja muuttaa vuokralle Kelan hyväksymään asuntoon. 

Tajuatko, että monella köyhällä ihmisellä ei ole oikeasti yhtään mitään? Ei mitään omaisuutta, ei asuntoa eikä mökkiä, ei metsää, autoa, venettä jne. 

Ihan oikein, ettei sitä tukea kaikille myönnetä. 

Vierailija
238/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa olet.

Ja niin väärässä.

Olipa hölmö vastaus.

Ne tulot voi olla nollasta jonnekin tonniin asti. Aika moni osapäiväinen työntekijä tienaa pieniä summia tänä päivänä. 

Juu. Tiedän. Sitähän mä just sanoin.

Toimeentulotuki ja asumistuki kuuluu ihan jokaiselle, jonka omat tulot jostain syystä jäävät tiettyjen rajojen alle.

Eli JOS tuo kenelle kommentoin väitti, että pienipalkkainen voi hakea niitä niin on varaa muuhunkin kuin kaurapuuroon niin aivan samoin sillä kotona jumissa olevalla on sitten mahdollisuus muuhun kuin siihen kaurapuuroon kun kerran saa ne tuet.

(Ja ne tuethan on sellaisia että voit saada maksimin jos olet täysin tuloton ja siitä sitten vähenevästi, eli jos tienaat vaikka 1000€ miinus verot niin et sitten saa enää niin paljon näitä muita tukia kuin hän joka ei tienaa yhtään.)

Vierailija
239/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuvana opiskelijana mulla jäi kuussa laskujen (vuokra, puhelin, netti) jälkeen 42 euroa kuussa elämiseen. Voi luoja sitä onnea opintotukipäivänä kun marssin Citymarkettiin ja ostin JUUSTON! Tuntui melko luksukselta itse leivotun sämpylän päällä, kuola valui yleensä jo kaupassa :)

Onneksi nuo ajat jo takana ja nyt on vara syödä kyllä melkein mitä huvittaa vaikka yksin asuva olenkin edelleen ja ihan vaan päiväkodissa töissä. Pitää muistaa olla kiitollinen siitä mitä on :)

Vierailija
240/747 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten pitää myydä se mökki ja omistusasunto, ja muuttaa vuokralle Kelan hyväksymään asuntoon. 

Tajuatko, että monella köyhällä ihmisellä ei ole oikeasti yhtään mitään? Ei mitään omaisuutta, ei asuntoa eikä mökkiä, ei metsää, autoa, venettä jne. 

Ihan oikein, ettei sitä tukea kaikille myönnetä. 

Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä, työikäisiä on vähemmän eikä 2400 brutto tuloilla saa lainaa. Ei irtisanotut pysty myymään noita mihinkään tulevaisuudessa eikä vuokralaisiakaan riitä.

Itse asun vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän