Hain ruoka-apua ja järkytyin
2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
1 kg kaurahiutaleita
2 pss perunasosejauhetta
2 prk nötköttiä
Mitä ihmettä noilla teen? Inhoan leipomista eikä mulla ole siihen aikaakaan, kun olen töissäkäyvä yh. Eikö ruoka-apua voisi koostaa yhtään järkevämmin?
Kommentit (747)
Itse odotin, että voisin mennä Prismaan itse valitsemaan mitä sieltä tarvitsen, miksi minut laitetaan syömään jonkun muun valitsemia ruokatarvikkeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä kenenkään ole pakko hakea ruoka-apua. Apu on kerätty vapaaehtoisin voimin. Monelle kelpaa edes pieni apu. Mene muualle jos ei ruoka kelpaa.
Ei vaan ilmeisesti tuo on se virallinen EU-apupaketti. Vapaaehtoisin voimin kerättyjen sisältö vaihtelee enemmän.
Ja ne on kauppojen ylijäämää.
Vierailija kirjoitti:
Väärin autettu.
Miksi ruoka-apu ei voisi olla sellaista että se olisi käytännöllistä ja arkipäiväistä?!
Kannattaa mennä eri jakeluun. Itse olen saanut Mm. hyviä lihoja ja kasviksia ja koirille Hill’s kuivamuonaa mistä päiväys mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä kenenkään ole pakko hakea ruoka-apua. Apu on kerätty vapaaehtoisin voimin. Monelle kelpaa edes pieni apu. Mene muualle jos ei ruoka kelpaa.
Taitaa nimenomaan olla niin, että kun menee ruokajonoon, on pakko.
Kuulostaa yksipuoliselta. Varmaan käynyt niin, että ei ole muuta saatu. Mutta kyllä noilla hengissä pysyy.
Leipää ja muussijauhosta saa esim hyvin quichen pohjan. Nötkötti jäisi multakin syömättä mutta koirat saisi sen.
kravatinvastustaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin autettu.
Miksi ruoka-apu ei voisi olla sellaista että se olisi käytännöllistä ja arkipäiväistä?!
Sushi on käytännöllistä ja viiniä kuluu arkena jokapäivä.
Köyhiä syrjitään taas. Miksi ruoka-avusta ei saa graavilohta ja naudan sisäfilettä, eli ihan kunnon proteiinia? JAuhoja ja muuta hiilarihöttöä vaan. Törkeää syrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Itse odotin, että voisin mennä Prismaan itse valitsemaan mitä sieltä tarvitsen, miksi minut laitetaan syömään jonkun muun valitsemia ruokatarvikkeita?
Sossun maksusitoumuksella tuo onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ruoka-avusta tuollaiset safkat?
Varmaan EU-kassista. EU jakaa myös hernekeittoa, täysjyvämakaronia, maitojauhetta ja keksejä, ehkä jotain muutakin hyvin säilyvää kuivamuonaa.
Listasta puuttuu ainakin mysli.
Vierailija kirjoitti:
Haa mulla ei ole edes kunnon keittiötä tässä läävässä. Hain viine viikolla kassin. Jugurtteja (viim.käyttöpäivä mennyt), maitoa, pieni makaronipussi, tonnikalapurkkeja, leipää.
En voi syödä maitotuotteita enkä kalaa. Leipä oli homeessa.
Eli olen syönyt muutaman päivä vettä ja leipää. Ja kahvia, sitä nyt on jemmassa ollut.
Syö mitä saat. Et varmasti ymmärrä edes omista allergioistasi mitään jos et sen vertaa ymmärrä ettei jugurtissa ole mitään viimeistä käyttöpäivää. Millaiselle dorkalle tää edelleen on niin vaikeaa käsittää?
Tuo ap kassi on ns. EU ruokajakelu kassi, tiedän kun olen ollut jakamassa niitä.
Tosin esim maitojauhe ei ole laktoositonta, mikä suomessa on mielestäni väärin.
Ja kelatikot saavat siis??
Eli syrjivää toki siinä mielessä.
Jos saisin määrätä, lisäisin kassiin ainakin kuivahiivaa, vaikka iso paketin rusinoita ja pussin kardemummaa, vosi leipoaa pullaa:). Pussista taas joutaisi pois hapankorput. Myös ihan perusriisi pussi saisi olla, kun on makarooniakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa mulla ei ole edes kunnon keittiötä tässä läävässä. Hain viine viikolla kassin. Jugurtteja (viim.käyttöpäivä mennyt), maitoa, pieni makaronipussi, tonnikalapurkkeja, leipää.
Eli olen syönyt muutaman päivä vettä ja leipää. Ja kahvia, sitä nyt on jemmassa ollut.
Syö mitä saat. Et varmasti ymmärrä edes omista allergioistasi mitään jos et sen vertaa ymmärrä ettei jugurtissa ole mitään viimeistä käyttöpäivää. Millaiselle dorkalle tää edelleen on niin vaikeaa käsittää?
Eiköhän tuo selitä miksi käy ruokajonossa 🤷
Ap on varmaan provo, mutta EU-kassin sisällön voisi kyllä koostaa paljon paremminkin. Mitä järkeä on laittaa huonosti liikkuvat vanhukset hakemaan toiselta puolelta kaupunkia painavia jauhopusseja, jotka ei maksa lähikaupassa euroakaan? Miksi kassit sisältää melkein pelkkää viljaa?
Vierailija kirjoitti:
No miten uusavuton ihminen nyt noista mitään voi tehdä kun kaikki aina kannettu nenän eteen.
Tee ihmeesä leipää ja sämpylöitä joka päivä noista itse, ne jo pelkästään pitävät nälän poissa. Netissä on reseptejä.
Jauhot ovat säilyvää tavaraa. Jotain sushia olisi vaikea pitää syötävässä kunnossa päiviä ja viikkoja, mikä menee jakelun järjestämiseen.
Kun tekee itse leivän lahjoitusjauhoista, jää rahaa enemmän ostaa muuta ruokaa.
Kiipesin kerran myslillä ja nötkötterillä ison vuoren ja lisänä vettä. Hyvin pelitti, omat ostokset kyllä. Mutta ne ovat erittäin vahvaa ruokaa. Esim nötköttiä voi paistaa omassa rasvassaan ja on herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Jauhot ovat säilyvää tavaraa. Jotain sushia olisi vaikea pitää syötävässä kunnossa päiviä ja viikkoja, mikä menee jakelun järjestämiseen.
Kun tekee itse leivän lahjoitusjauhoista, jää rahaa enemmän ostaa muuta ruokaa.
Miksei Suomessa hyödynnetä sitä valtavaa työttömien reserviä joka meillä on? Määrätään kaikki kaupungin työttömät tekemään susheja ruokajakoa edeltävänä yönä kuntouttavana työtoimintana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Besserwisseriä toki jaksaa aina harmittaa kun joku sekoittaa viimeisen käyttöpäivän ja parasta ennen päivän.
Miksi sinä otit sen paketin, ahneuttasi? Olisit jättänyt jollekin sellaiselle, jolle kala ja maitotuotteet kelpaavat.