Hain ruoka-apua ja järkytyin
2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
1 kg kaurahiutaleita
2 pss perunasosejauhetta
2 prk nötköttiä
Mitä ihmettä noilla teen? Inhoan leipomista eikä mulla ole siihen aikaakaan, kun olen töissäkäyvä yh. Eikö ruoka-apua voisi koostaa yhtään järkevämmin?
Kommentit (747)
Vierailija kirjoitti:
Köyhille tippuu rikkaiden muruja, ja näinhän sen tuleekin olla. Ette te ole muuta ainsainneetkaan. Teidän tulee ansaita, eli käydä töissä. Näinhän se on ollut ja tulee olemaan. Tämä sosiaalidemokraattinen tulojentasaamisvaihe tulee kyllä menemään ohi.
Teidän taas kannattaa opetella vähän lukemaan. Ap.han kertoi olevansa työssä käyvä yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa mulla ei ole edes kunnon keittiötä tässä läävässä. Hain viine viikolla kassin. Jugurtteja (viim.käyttöpäivä mennyt), maitoa, pieni makaronipussi, tonnikalapurkkeja, leipää.
En voi syödä maitotuotteita enkä kalaa. Leipä oli homeessa.
Eli olen syönyt muutaman päivä vettä ja leipää. Ja kahvia, sitä nyt on jemmassa ollut.
Syö mitä saat. Et varmasti ymmärrä edes omista allergioistasi mitään jos et sen vertaa ymmärrä ettei jugurtissa ole mitään viimeistä käyttöpäivää. Millaiselle dorkalle tää edelleen on niin vaikeaa käsittää?
Besserwisseriä toki jaksaa aina harmittaa kun joku sekoittaa viimeisen käyttöpäivän ja parasta ennen päivän.
Miksi puhut besserwisseröinnistä, kun kyse on kahdesta täysin eri asiasta? Viimeinen käyttöpäivä on se päivä, jonka jälkeen ruokaa ei saa enää myydä eikä sen syöminen ole turvallista. Parasta ennen -päivä on vain ohjeellinen, ja parasta ennen -päiväyksen ohittaneita tuotteita saa myydä kaupoissakin ihan vapaasti niin kauan kun sisältö ei ole mennyt miksikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haa mulla ei ole edes kunnon keittiötä tässä läävässä. Hain viine viikolla kassin. Jugurtteja (viim.käyttöpäivä mennyt), maitoa, pieni makaronipussi, tonnikalapurkkeja, leipää.
Eli olen syönyt muutaman päivä vettä ja leipää. Ja kahvia, sitä nyt on jemmassa ollut.
Syö mitä saat. Et varmasti ymmärrä edes omista allergioistasi mitään jos et sen vertaa ymmärrä ettei jugurtissa ole mitään viimeistä käyttöpäivää. Millaiselle dorkalle tää edelleen on niin vaikeaa käsittää?
Eiköhän tuo selitä miksi käy ruokajonossa 🤷
Miksi syyttelet jos joku on tuossa vaiheessa kehityksessään? Missäs vaiheessa itse olet. Elämä menee useimpien kohdalla niinkuin menee, etkä sinä voi pysäyttää sitä joltakin aj syytellä häntä noin vaan. Mietihän.
Minä olen kokari tietäjä, olen töisä kovasa virmassa. Miksi tämöistä hilari mössöa edes tarjotaan höviäjille?
Vierailija kirjoitti:
Köyhille tippuu rikkaiden muruja, ja näinhän sen tuleekin olla. Ette te ole muuta ainsainneetkaan. Teidän tulee ansaita, eli käydä töissä. Näinhän se on ollut ja tulee olemaan. Tämä sosiaalidemokraattinen tulojentasaamisvaihe tulee kyllä menemään ohi.
Saanko kysyä mitä puoluetta sinä edustat?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokari tietäjä, olen töisä kovasa virmassa. Miksi tämöistä hilari mössöa edes tarjotaan höviäjille?
Meidän virmasa on ollut tapana inhota kaikkia heikompia. Itse keksimme kolmatta sormea kädessämme!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Besserwisseriä toki jaksaa aina harmittaa kun joku sekoittaa viimeisen käyttöpäivän ja parasta ennen päivän.
Miksi puhut besserwisseröinnistä, kun kyse on kahdesta täysin eri asiasta? Viimeinen käyttöpäivä on se päivä, jonka jälkeen ruokaa ei saa enää myydä eikä sen syöminen ole turvallista. Parasta ennen -päivä on vain ohjeellinen, ja parasta ennen -päiväyksen ohittaneita tuotteita saa myydä kaupoissakin ihan vapaasti niin kauan kun sisältö ei ole mennyt miksikään.
Niin onkin mutta tiesit kuitenkin mitä hän tarkoittaa koska tiesit että niissä on parasta ennen päivä. Kuitenkin piti alkaa haukkua ja alkaa kyseenalaistamaan tietämyksen hänen omista allergioista.
Ota puolikas nötkötti. Muussaa se kuten jauheliha, lisää kananmuna, korppujauhoa tms jauhoa ja pakastekasviksia ja sipulia.
tee lihapullia tai iso pönikkä uunissa ja siivuta se. Nam!!! Niitten kanssa kasviksia.
Mikä vika, mulle kelpaisi
-bruttopalkka 5400-
hainruoka apua, siis 10 tapaa valmistaa hai
ai järkytyit?tarvitsetko kriisiapua?itse järkytyin nykyihmisten avuttomuudesta tiedon suhteen.
Hieman ohi aiheen, mutta äitini 70v vasta kiittämätön onkin.
Hän on eläkkeellä olessa sössinyt raha-asiansa ja on uo päätynyt. Rahaa vinkuu meiltä lapsilta, toisinaan viemme rahan sijalle ruokakasseja.
Viimeksi ostin Prismasta 100€ edestä elintarvikkeita, mutta muori ei ollutkaan tyytyväinen. Hänelle ei kelvannut perunat, oivariini, hedelmät, vihannekset, maito, rahka, leipä, juusto jne.
Oli käyntini jälkeen laittanut veljelleni viestin, että hän tarvitsee rahaa jotta voi ostaa mieleistään ruokaa!
Mitäköhän sellainen mielekäs ruoka on? Jotain kallista valmisruokaa vai grilliruokaa?
Ruoka-apu koostuu monilla jakelijoilla siitä mitä saadaan lahjoituksena esim. kaupoilta joten ruokakassin sisältö koostetaan niistä tuotteista joita on saatu.
Tosi älköön epäterveellistä,toki jauhoista leipoo.
Nuo ovat ihan ok raaka-aineita, ellei viitsi käyttää ei apua tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä on yksi niistä ruuista jossa säästää eniten kotona tekemällä, joten jos on oikeasti ruoka-avun varassa niin ehkä kannattaisi leipoa vaikkei se olisikaan niin kivaa. Ihan omilla rahoilla elävätkin ihmiset joutuu joskus tekemään epämieluisia asioita.
Leipää saa kaupasta halvallakin, eikä vehnäjauhoista leivottu höttöleipä ole edes terveellistä.
Sämpyläjauhot on runsaskuituisia ja tuossa oli vielä kaurahiutaleitakin, joita voi heittää sekaan. Tulee paljon terveellisempää kuin kaupan leipä jossa on vaan tolkuttomasti suolaa.
Mä olisin voinut jopa hyödyntää noista tuon perunasosejauheen, koska olen pahasti allerginen viljalle. Nötkötin olisin varmaan lahjoittanut eteenpäin, kun en ole lihaan koskenut yli kymmeneen vuoteen.
Miksi ruoka-avusta ei voisi saada sellaista ruokaa, joka sopisi oikeasti edes myös keliaakikoille ja laktoosi-intolerantikoille? Tuo leipä- jauho- linja rajaa tosi paljon ihmisiä avun ulkopuolelle.
Miten olis hernarisäilyke? Juurekset? Öljypullo? Soijarouhe? Olis huomattavasti monikäyttöisempiä ja säilyis hyvin?
Vierailija kirjoitti:
hainruoka apua, siis 10 tapaa valmistaa hai
Ei vaan haille sitä ruoka-apua, torvi.
Vierailija kirjoitti:
Äiti sanoi, että köyhän ei ole varaa olla kranttu.
Äiti oli viisas ihminen, mutta tässä asiassa hän taisi olla väärässä.
Köyhän pitää ollakin kranttu sillä hyväksikäyttäjiä riittää kyllä.
Äiti sanoi, että köyhän ei ole varaa olla kranttu.
Äiti oli viisas ihminen, mutta tässä asiassa hän taisi olla väärässä.