Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus tarkoittaa aina liikunnan puutetta.

Vierailija
07.11.2014 |

Kukaan joka urheilee ei ole masentunut.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heureka

Vierailija
2/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaltoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites se sm-tason salibandyn pelaaja? nimeä en muista.

Vierailija
4/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta auttaa masennukseen pillereitä paremmin. Tämä on tutkittu.

Moni masentunut haluaa ampua idean alas, koska nappien kiskominen tuntuu jostain syystä paremmalta kuin käveleminen tai juokseminen.

Ei liikunta tietenkään kaikkia paranna, mutta auttaa todella monia. Napeissa on riskinsä.

Vierailija
5/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä urheileva nuori sairastuin masennukseen jota kesti vuosia. Loppupeleissä ongelma olikin viljoissa joka oli saanut suolistoni tulehtumaan ja suolinukan menemään niin pahaksi että kärsin vitamiinien puutostiloista.

"Kumma ettei liikunta auttanut masennukseen"

Vierailija
6/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on edustanut ammattilaisurheilijana MM-kisoissa useamman kerran sekä olympialaisissa, mutta ollut myös useamman kerran masennuksen takia sairaslomalla ja kausi on jäänyt rikkinäiseksi.

Vierailija
7/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei... Siis suunnistus, jääkiekko, jalkapallo, yleisurheilu, uinti ei ole urheilua?

Vierailija
8/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjah, mä olin aikoinani masentunut. Urheilin 3-6 h päivässä - juoksua, spinningiä, kuntosalia, ryhmäliikuntaa. Ehkä olisi pitänyt nostaa sinne seitsemään tuntiin, niin masennus olisi kadonnut?

Vierailija
9/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ton mielessä.

t. kävelen päivittäin päiväsairaalaan tunnin suuntaansa ja sitkeästi vaan toistuu vakava masennus

Vierailija
10/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auta mua ap, miten mun pitäis liikkua? Käyn salilla 2 kertaa viikossa,  kerran viikossa jumpassa ja vesijuoksussa. Kesällä tuli pyöräiltyä n. 100 km viikossa, talvisin hiihdän jokusen satasen. Silloin tällöin käyn pelaamassa sulkapalloa/sählyä/pingistä, päivittäin teen vähintään 5 km kävelylenkin ja usein sauvat mukana. Miten helvetin paljon tässä pitäis liikkua?

Mitään pillereitä en syö, tällähetkellä on menossa vitamiini + hivenainekuuri, kevytkarppauksen (pois viljat ja sokeri, vähemmän hiilareita muutenkin, lisää kasviksia) aloitin 3 kk sitten. Käyn juttelemassa psykologin luona. Mikään ei tunnu miltään, mikään ei kiinnosta, oon koko ajan yhä väsyneempi, vaatii jo suuria ponnistuksia selvitä päivästä. Neuvo nyt mua liikunnassa, kiitos, oon ikionnellinen jos se auttaa.

Vierailija
11/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liialla liikunnalla saa myös itsensä masentuneeksi.
Liikunnalla voi ennalta ehkäistä mahdollista masentuneisuutta. Kokonaan ei voi estää ja kun keho pettää liiallisesta liikunnasta sitten vasta ollaankin pohjalla ja pitkään.

Vierailija
12/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoliikkujakin voi sairastua masennukseen.

Vierailija
13/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet kohtuudesta koskaan? Liika on liikaa liikkumisessakin.

Vierailija
14/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:09"]Kukaan joka urheilee ei ole masentunut.
[/quote]

Jaha. Olen ehkä sitten poikkeus. Entinen kilpaurheilija, nykyinen aktiiviliikkuja, vaikeimmissa masennuksissa en pääse sängyn pohjalta mutta liikun kyllä ULKONA päivittäin jos ei niin vaikea tilanne. Sisäliikunta, salitreeni ym. ei auta paskaakaan mulla.

Vierailija
15/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet yhtä idiootti kuin se yksi läskipää taksikuski, joka julisti nettipalstalla, että masennus johtuu kateudesta. :D

Vierailija
16/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kuinka joku ihminen voi olla niin typerä, että "tietää" sen, että ainahan näin on... Ja kaikki lääkärit, tutkijat, masentuneet itse eivät vaan ole tuota keksineet. Onneksi kerroit tuon nyt ap.

Vierailija
18/24 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuliikkujakin voi sairastua masennukseen.

Vierailija
19/24 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta

Vierailija
20/24 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas liikunta saa aikaan joskus jotain paniikkikohtauksen suuntaisia oireita, en koe liikunnasta mitään iloa. Muuta kuin sen loppumisesta. Ei tule mitään mahtavaa oloa jälkeenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi