Kas. Mies viettää isänpäivää eksällä.
Alkaa jo kyllästyttää miehen ja eksän perheen leikkiminen. Tänäkin vuonna pitää isänpäivää viettää yhdessä eksän ja lasten kanssa. Tietenkin lasten kanssa, mutta minusta on vähän omituista että eksänkin pitää olla mukana ja vielä järjestää oikein juhlat kotonaan. Toki minutkin on kutsuttu, mutta totta puhuakseni en jaksaisi sitä teatteria alkaa taas, koen itseni jollain tavalla ylimääräiseksi kuitenkin. Siellä on askarreltu paskarreltu isille hienoja lahjoja, mutta niitä ei voi tuoda tänne meille, vaan ne pitää avata erityisesti mieheni ja eksän vanhassa kodissa yhdessä.
Minusta olisi ok, jos pitäisimme juhlat meillä ja lapset olisivat täällä isänsä luona viettämässä isänpäivää. Minulle on ok jos lasten synttäreitä vietämme joskus porukalla, mutta oikeasti: pitääkö joka jumalan juhla olla eksän kanssa yhdessä ja koska tämä loppuu!?
Olen ihan varma, että jos miehen eksällä olisi kumppani, niin tuskin tämä kumppanikaan riemusta kiljuen ottaisi miestäni kylään kaikkia perhejuhlia juhlimaan ja tapaisi naisensa ex-miestä tämän tässä heidän kotonaan. Pidän molempia peukaloita ja vielä isovarpaitakin pystyssä että miehen eksä löytäisi itselleen miehen, ettei tarvitsisi enää roikkua vanhassa. Sillä vanhassa roikkumiselta tuo minusta näyttää.
Mitä te muut ajattelette tällaisesta? Normaalisti olen tosi suvaitsevainen ja joustava persoona, nyt vaan alkaa vuosien jälkeen kuppi täyttymään. Lapset ovat selvinneet hyvin erosta, eli heille ei tätä teatteria tarvitsisi järjestää. Ketä varten näitä juhlia oikein pidetään? Kehtaisinko sanoa mielipiteeni miehelleni, vai vaikutanko vain ilkeältä ämmältä?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:43"]
Miehesi taitaa nussia sitä exäänsä.
Olet vain kolmas pyörä ja tiellä tuossa kuviossa. Anna heidän keskittyä ydinperheeseensä.
[/quote]
Siitäköhän syystä se ex on ex? Ihan vain tässä mietin... ap, minusta ei kuulosta kohtuuttomalta, että sanoisit asiasta miehellesi. Voihan sitä sanoa ihan ystävälliseen ja ymmärtäväiseenkin sävyyn.
Ei se lopu eikä sen ole tarkoitus loppua. Mies, exä ja lapset ovat kokonaisuus, joka säilyy ikuisesti, hautaan asti. Tulee lasten rippijuhlat, valmistujaiset, häät, tupaantulijaiset jne. ja kaikissa niin koko perhe on paikalla samoin kuin miehesi synttäreillä ja lopulta hautajaisissa. Sinä viet kukat ekana, sitten lapset ja sitten exä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:44"]
Olet vain kolmas pyörä ja tiellä tuossa kuviossa. Anna heidän keskittyä ydinperheeseensä.
[/quote]
Siitäköhän syystä se ex on ex? Ihan vain tässä mietin... ap, minusta ei kuulosta kohtuuttomalta, että sanoisit asiasta miehellesi. Voihan sitä sanoa ihan ystävälliseen ja ymmärtäväiseenkin sävyyn.
[/quote]
Vain tämä nykyhupakko luulee, että miehen lasten äiti on miehen ex.
Kuulostaa olevan ihan nykyinen naisystävä tälle, eikä mikään ex.
No seksiä he eivät harrasta yhdessä, sen tiedän. Mutta minusta on aika ärsyttävää tällainen sanelu, että miehen eksä määrittelee jopa meidän juhlien vietonkin. Mieheni on sen verran kiltti ja varmasti välittääkin vilä eksästään, ettei halua loukata kieltäytymällä. Haluaa myös lasten vuoksi pitää hyvät välit eksään. Ymmärrän nämä hyvin, mutta ärsyttää kun miehen ex on niin tahdotin ettei itse tajua lopettaa tuollaista roikkumista.
Miksei lapset sitten tule teille isänpäivänä? Oletko ehdottanut? Tai että menette vaikka leffaan ja syömään? Tai miksi isä ei ole ehdottanut jotain muuta? Meillä lapsen isä tulee meille kahville ihan siksi että on niin tuoreessa suhteessa ettei ilmeisesti lapsi ole tämän naisen kotiin tervetullut. Toki olen kutsunut tämän lapsen isän uuden kumppanin myös. Ja itselläni ei ole mitään tunteita exää kohtaan ihan puhtaasti haluan että saavat viettää tuota päivää yhdessä. Isällä kun ei rahaa ole muuta järjestää eikä sitä asuntoakaan.. Mutta juu jutelkaahan!
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:44"]
[/quote]
[/quote]
Vain tämä nykyhupakko luulee, että miehen lasten äiti on miehen ex.
Kuulostaa olevan ihan nykyinen naisystävä tälle, eikä mikään ex.
[/quote]
Jännä kuvio tuo, että pitää lapsille ja kaikille muille teeskennellä, että erotaan, mutta sitten kuitenkin salaa ollaan yhdessä. No, meitä on moneen junaan, ja kuten myös tiedetään, toiset jää asemalle.
Ex haluaa järjestää juhlat lastensa isälle. Eikö se ole hienoa? Hän arvostaa lastensa isää. Olisit tyytyväinen etkä katkera nyxä. Jos ottaa miehen jolla on lapsia, täytyy joustaa aika helvetin monessa asiassa. Live with that.
[/quote]
Tämä palstalla pyörivä ydinperheautisti on sitten surullinen tapaus.
Jos miehesi lähtisi uuden naisen matkaan, niin huolisitko sen takaisin kotiin paneskelemaan aina välillä? Jep, sitä se ydinperhe-elämä teettää.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:50"]
Ex haluaa järjestää juhlat lastensa isälle. Eikö se ole hienoa? Hän arvostaa lastensa isää. Olisit tyytyväinen etkä katkera nyxä. Jos ottaa miehen jolla on lapsia, täytyy joustaa aika helvetin monessa asiassa. Live with that.
[/quote]
Varsin huvittavaa on se, että silloin kun miehen eksällä on joku poikaystävä (näitä tulee ja menee) niin silloin ei isänpäivää juhlita yhdessä tai muitakaan juhlia. Että se siitä arvostuksesta./ AP
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:50"]Ex haluaa järjestää juhlat lastensa isälle. Eikö se ole hienoa? Hän arvostaa lastensa isää. Olisit tyytyväinen etkä katkera nyxä. Jos ottaa miehen jolla on lapsia, täytyy joustaa aika helvetin monessa asiassa. Live with that.
[/quote]
En minä ainakaan huolisi entistä miestäni meille juhlimaan isänpäivää ja leikkimään perhettä. Ei siitä tykkäisi ainakaan hänen nykyinen, eikä minulla ole mitään syytä kiusata tuota naista. Lapset menevät isälle. Nykyinen varmaan tekee kakun, vaikkei heillä yhteisiä lapsia olekaan. Hauskaa päivää heille.
Ap, miksi mies erosi eksästään? Jättikö sinun vuoksesi?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:50"]Ex haluaa järjestää juhlat lastensa isälle. Eikö se ole hienoa? Hän arvostaa lastensa isää. Olisit tyytyväinen etkä katkera nyxä. Jos ottaa miehen jolla on lapsia, täytyy joustaa aika helvetin monessa asiassa. Live with that.
[/quote]
Mun mielestä toi kuulostaa siltä et exä on mustasukkainen lapsistaan eikä halua jäädä paitsi missään asiasta lastensa elämässä, edes isänpäivästä.
Meettekö äitien päivänäkin sinne? Meinasin kun on isänpäivä ja äiti läsnä niin äitienpäivänä isä läsnä?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:58"]
Ap, miksi mies erosi eksästään? Jättikö sinun vuoksesi?
[/quote]
Erosivat riitojen takia. En tuntenut koko miestä silloin kun erosivat. /AP
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:09"]
Meettekö äitien päivänäkin sinne? Meinasin kun on isänpäivä ja äiti läsnä niin äitienpäivänä isä läsnä?
[/quote]
No kyllä. Aluksi se oli minusta suloistakin, mutta helkkari soikoon että alkaa oikeasti tympimään kun vuodesta toiseen pitää kaikki tehdä yhdessä. Haluan olla kiva ja ystävällinen, ymmärtäväinen ja kiltti, mutta nyt minua on alkanut väsyttämään koko touhu, kun en aidosti tykkää noista juhlista.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:09"]
[/quote]
No kyllä. Aluksi se oli minusta suloistakin, mutta helkkari soikoon että alkaa oikeasti tympimään kun vuodesta toiseen pitää kaikki tehdä yhdessä. Haluan olla kiva ja ystävällinen, ymmärtäväinen ja kiltti, mutta nyt minua on alkanut väsyttämään koko touhu, kun en aidosti tykkää noista juhlista.
[/quote]
Kysy keväällä miksi ISÄN pitää olla äitienpäivänä(juhlitaan ÄITIÄ) paikalla
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:18"]
Miten teillä menee joulut?
[/quote]
Joulut menevät isovanhemmilla yleensä, niissä ei ole ollut juurikaan ongelmaa. Miehen eksältä kysytään miten haluaa joulun menevän, ja niin sitten tehdään. Tuossakin olisi minun mielestäni hyvä systeemi vuorovuodet, kuten minulla on eksäni kanssa. Molemmat (ja molempien isovanhemmat) saavat vuorotellen viettää joulua lasten kanssa.
Toisaalta ymmärrän sen, että eksän mielihalujen mukaan sovitaan joulut, koska miehen eksällä ei ole tällä hetkellä kumppania, olisi hänestä varmaan kurjaa olla jouluna yksin ilman lapsia. Vaikka näinhän minäkin jouduin oman eroni jälkeen tekemään, ennen kuin tapasin tämän mieheni.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 22:50"]Ex haluaa järjestää juhlat lastensa isälle. Eikö se ole hienoa? Hän arvostaa lastensa isää. Olisit tyytyväinen etkä katkera nyxä. Jos ottaa miehen jolla on lapsia, täytyy joustaa aika helvetin monessa asiassa. Live with that. [/quote] Mun mielestä toi kuulostaa siltä et exä on mustasukkainen lapsistaan eikä halua jäädä paitsi missään asiasta lastensa elämässä, edes isänpäivästä.
[/quote]
Ei ole mustasukkaista sorttia, ihan fiksu nainen monissa asioissa. Enemmänkin ehdottelee meille mitä meidän tulisi lasten kanssa tehdä kaikenlaista touhua, kun hän ei itse ehdi ja jaksa.