Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahojen jakaminen suhteessa jossa isot tuloerot?

Vierailija
21.09.2021 |

Mikä olisi reilu tapa maksuvastuiden jakamiseen parisuhteessa, jossa puolisoilla on isot tuloerot? Pakollisia maksuja on vuokra, vakuutukset, sähköt ym, ruoka, lasten vaatteet ja muut lasten pakolliset menot. Sitten tietenkin molemmat aikuisista tarvii vaatteita ja jotain harrastusjuttuja joskus.

Tuloero on merkittävä, mutta kovempituloinen ei ole mikään kroisos vaan rahasta sen verran tiukkaa että monesti joutuu miettimään mihin on varaa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen että molemmille jää 400€ ”omaa rahaa” kuussa.

Vierailija
2/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tilipäivänä rahaa tilille kaksi kertaa niin paljon kuin minä. Kaikki menee yhteiseen kassaan,varsin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saa tilipäivänä rahaa tilille kaksi kertaa niin paljon kuin minä. Kaikki menee yhteiseen kassaan,varsin helppoa.

Voiko siitä yhteisestä kassasta kumpikin ottaa rahaa omiin juttuihinsa (uusi tennismaila, vaatteet, kampaaja, kaverin polttarit, erikoisvanteet jne) vapaasti vai ei?

Vierailija
4/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan tietysti yhteiset menot tasan

Vierailija
5/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kulut tasan puoliksi

Vierailija
6/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tuollaisiin kämppiskuvioihin ottaa kantaa. Normaalissa avioliitossa kaikki on yhteistä.

Vierailija
7/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut sellainen "se maksaa joka ehtii/pystyy". Yhteinen talous niin ei niin väliksi kenen työnantajalta ne rahat alkujaan ovat tulleet meidän käyttöömme. 

Vierailija
8/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloerosta riippumatta nainen maksaa kaiken. Jos rahat loppuvat, ovat loput maksut miehen vastuulla.

Vierailija
9/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa tuollaisiin kämppiskuvioihin ottaa kantaa. Normaalissa avioliitossa kaikki on yhteistä.

Tarkoitatko että molempien kaikki tulot menee samalle yhteiselle tilille josta niitä molemmat vapaasti käyttää?

Vierailija
10/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minun myöskin sinun on

Vierailija
11/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 40% kummankin tuloista menee taloustilille, 30% säästöön ja loput 30% voi käyttää ihan mihin itse haluaa.

Vierailija
12/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 40% kummankin tuloista menee taloustilille, 30% säästöön ja loput 30% voi käyttää ihan mihin itse haluaa.

Saa olla aika isot tulot jos 40 % riittää kattamaan lapsiperheessä kaikki menot asumisesta ruokaan ja lasten hankintoihin.

Vierailija
13/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että molempien kaikki tulot menee samalle yhteiselle tilille josta niitä molemmat vapaasti käyttää?

Ihan miten pari itse sopii

Vierailija
14/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mies tienaa yli 10 000 euroa kuukaudessa. Vaimo noin 3000. Miinus verot. Maksavat puoliksi asuntolainan, yhtiövastikkeen, ruuat, asumiskulut jne. Vaimolle jää käteen alle 500 euroa kaiken jälkeen, ja hän ostaa kirppikseltä vaatteet sekä itselleen että lapsille. Lapset hoitaa lähes yksin koska mies työkuvioiden takia lähes aina poissa. Mies ehtii kaikesta huolimatta hankkia kalliita välineitä harrastuksiinsa, matkustella harrastuksensa takia monta kertaa vuodessa(+kisoja). Minusta vaan on niin epäreilua että menot jaetaan puoliksi kun vaimo hoitaa lapset, on aina niin yksin ja taloudellisena ihmisenä vielä valmistaa itse ruuat ja niukistelee vaate- ym ostoksissa jotta jotain jäisi hänellekin käteen. En ymmärrä miksi suostuu, kun käytännössä on yh- äiti. Hänellä ei ole rahaa matkustella ja hankkia urheiluvälineitä. Ei omas aikaakaan kun työt ja lasten hoito hänen harteillaan. Ihan liian kiltti mielestäni ja mies käyttää tätä kiltteyttä hyväkseen.

Vierailija
15/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan miten pari itse sopii

Eihän tuo ole mikään kannanotto aloituksen aiheeseen.

Vierailija
16/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä ole isot tuloerot, minä taidan tienata enemmän kuin mies. Mutta rahat menevät samalle tilille ja sieltä kumpikin käyttää myös omiin menoihinsa. Juju on siinä, että kumpikaan ei elä yli varojen.

Vierailija
17/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kyllä ole isot tuloerot, minä taidan tienata enemmän kuin mies. Mutta rahat menevät samalle tilille ja sieltä kumpikin käyttää myös omiin menoihinsa. Juju on siinä, että kumpikaan ei elä yli varojen.

Jos on suunnilleen sama palkka niin tuo voi toimiakin. Mutta jos on iso tuloero niin helposti toinen kokee tilanteen epäreiluksi.

Vierailija
18/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa ainakin kaikki on yhteistä.

Vierailija
19/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaino kotihoidon tuella, minulla noin neljän tonnin palkka. Maksan isomman osan asumisesta ja ruoasta kyllä mutta en tietenkään mistään kaikkea, sanoin vaimolle että hän saa maksaa 40%.

Vierailija
20/49 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossa ainakin kaikki on yhteistä.

Ei muuten ole vaikka näin luullaan. Vasta erotessa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi