Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iittala onkin paikkakunta!!

Vierailija
07.11.2014 |

Mulla on nyt pasmat ihan sekaisin kun kuulin että Iittala on paikkakunta Suomessa ja Iittala-yritys on sieltä kotoisin. Olenko tosiaan ainut joka ei tätä tiennyt?!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:06"]

No onhan toi nyt aika tampiomaista. Paitsi jos ap on alle 15-v. Siinä tapauksessä pyydän anteeksi. Muussa tapauksessa ihmettelen.

[/quote] Jos sinä tiedät kaiken ei tarkoita sitä, että toiset tietäisivät myös.

Vierailija
22/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väittänyt tietäväni kaikkea. Mutta kyllä tuo nyt jonkunlaista aukkoa ihan perustietämyksessä tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Fiskars on paikka.

Vierailija
24/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:11"]

En väittänyt tietäväni kaikkea. Mutta kyllä tuo nyt jonkunlaista aukkoa ihan perustietämyksessä tarkoittaa.

[/quote] Jos sinä tiedät suomalaisia paikkakuntia, ei tarkoita sitä, että toiset välttämättä tietäisivät. Ap voi olla esimerkiksi maahanmuuttaja tai asua ulkomailla.

Vierailija
25/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:14"]

[/quote] Jos sinä tiedät suomalaisia paikkakuntia, ei tarkoita sitä, että toiset välttämättä tietäisivät. Ap voi olla esimerkiksi maahanmuuttaja tai asua ulkomailla.

[/quote]

Niin voin minäkin. Ja jospa nyt antaisit ap:n puhua ihan omasta puolestaan, mikä perskärpänen sinä siellä olet?

Vierailija
26/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:14"]

[/quote]

Niin voin minäkin. Ja jospa nyt antaisit ap:n puhua ihan omasta puolestaan, mikä perskärpänen sinä siellä olet?

[/quote] Jotkut eivät sitten edes osaa hävetä. Hyvää mainosta Iittalalle ja Suomelle moinen käytös.

Vierailija
27/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät sitten edes osaa hävetä. Hyvää mainosta Iittalalle ja Suomelle moinen käytös.

Ja mitä tekemistä minun käytökselläni on Iittalan maineen kanssa?? En minä siellä asu, joten eiköhän sen paikkakunnan maine pysy ihan entisellään.

Vierailija
28/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:31"]

Jotkut eivät sitten edes osaa hävetä. Hyvää mainosta Iittalalle ja Suomelle moinen käytös.

Ja mitä tekemistä minun käytökselläni on Iittalan maineen kanssa?? En minä siellä asu, joten eiköhän sen paikkakunnan maine pysy ihan entisellään.

[/quote] No millaisen Suomi-kuvan sä annat aloittamalla keskustelun haukkumalla toista tampioksi. Mietipä sitä vähän aikaa.

Vierailija
29/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti aika monta perjantaipulloa jo korkattu. Onneksi tällä palstalla ei ole ääntä, sillä jankkaava ja riitainen örinä ei ole kivaa kuunneltavaa. Ottakaa lisää ja sammukaa pois täältä, kiitos. Juu ja minä todella olen nysäkullinen lesbo tai mitä ikinä haluatte.

Vierailija
30/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:33"]

[/quote] No millaisen Suomi-kuvan sä annat aloittamalla keskustelun haukkumalla toista tampioksi. Mietipä sitä vähän aikaa.

[/quote]

Ai, että nyt on ihan kokonainen Suomi-kuva minun harteillani... :D Anteeksi ap. Et sinä olekaan tampio, vaan tämä perskärpänen tässä.

Vierailija
31/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:38"]

On ilmeisesti aika monta perjantaipulloa jo korkattu. Onneksi tällä palstalla ei ole ääntä, sillä jankkaava ja riitainen örinä ei ole kivaa kuunneltavaa. Ottakaa lisää ja sammukaa pois täältä, kiitos. Juu ja minä todella olen nysäkullinen lesbo tai mitä ikinä haluatte.

[/quote]

Ei ole täällä ainakaan vielä korkkailtu mitään. Mutta nyt kun sanot, niin taidanpa kaivaa Iittalan viinilasin esiin. Kippis! :D

Vierailija
32/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakuntia (tai vastaavia) ovat myös Sievi ja Muurame. Sekä Nuutajärvi.

Vierailija
33/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ainakin kaksi Helsinkiä.

Vierailija
34/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai, että nyt on ihan kokonainen Suomi-kuva minun harteillani... :D Anteeksi ap. Et sinä olekaan tampio, vaan tämä perskärpänen tässä.

[/quote] No tulihan se anteeksipyyntö sieltä, kiitos.

Vierailija
35/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömyys ei ole välttämättä tyhmää mutta tarvitseeko kaikesta tehdä keskustelunavaus? SE kyllä kertoo jo jotain aloittajasta.

Vierailija
36/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:52"]

Tietämättömyys ei ole välttämättä tyhmää mutta tarvitseeko kaikesta tehdä keskustelunavaus? SE kyllä kertoo jo jotain aloittajasta.

[/quote] Älä jaksa enää jatkaa, anna olla. Let it be.

Vierailija
37/40 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 18:45"]

[/quote]

[/quote] No tulihan se anteeksipyyntö sieltä, kiitos.

[/quote]

Juu, kyllä minulla on munaa myöntää, kun erehdyn tampioista. Tampio olikin tämä Suomi-kuvasta huolestunut perskärpänen. Joka voi nyt liihotella takaisin omaan koloonsa.

Vierailija
38/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Iittalaan! Aivan mainio käyntikohde ja myös asuinpaikka, jos työssäkäyntialue akselilla ~Tampere-Akaa-Valkeakoski-Hämeenlinna

Vierailija
39/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se, että sanassa Iittala on tyypillisesti suomen kielessä paikannimen muodostamiseen käytetty la-johdin, antanut mitään vinkkiä? Toki la-johdin on yleinen myös sukunimissä, mutta se taas johtuu siitä, että ihmiset on usein nimetty kotipaikkansa mukaan. Toinen vinkki on tietysti se, että Suomessa on hyvin tavallista nimetä yritys sen kotipaikan mukaan. Eli jos ei ole koskaan tullut edes mieleen, että Iittala on paikkakunta ja kokee tämän tiedon noin yllättäväksi, niin kyllä sitten on vähän höntti.

Vierailija
40/40 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli melkoisena järkytyksenä se, että Mäntsälä on oikeasti olemassa! Olen kyllä kuullut Mäntsälän Lasisepät nimisestä yrityksestä ja Kake Singersin Mäntsälä Mielessäin-kappaletta olen luonnollisesti pitänyt ko firman mainoslauluna.