Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää naapurin kotiäiti, joka laittaa lapsensa meille "leikkimään".

Vierailija
07.11.2014 |

On se kumma. Kun pääset töitten jälkeen väsyneenä kotiin ja ajattelet, että nyt saat vihdoin rentoutua työpäivän/viikon jälkeen. Ja mitä TAAS KERRAN. Oveen koputetaan ja naapurin lapset tulevat pyytämään lastani "leikkimään". Ja mitä tämä leikkiminen tarkoittaa? Sitä, että nuo reilusti alle kouluikäiset lapset, jotka tarvitsevat apua riisumisessa, vessassa, pukemisessa jne. tulevat meille pariksi tunniksi. Erityisen kivaa muuten näin kurakeliaikana... Ja kun iät menevät sen verran ristiin omani kanssa, ei se leikkiminen ole mitään leikkimistä. Tyypillisesti omani esim. katsoo lastenohjelmia ja nuo naapurin lapset levittävät kaikki lelut lapsen huoneessa (joita eivät siivoa vaikka sanon). Pihalle ei voi keskenään laittaa, koska sen ikäiset eivät mielestäni voi olla ilman aikuista pihalla. Lastani ei myöskään koskaan pyydetä naapuriin. Eikä lapseni edes tosiaan viihdy noitten lasten kanssa, kun ikäeroakin on!

Eli tämä naapurin mukavuudenhaluinen kotiäiti olettaa, että minulle on ok työpäivän jälkeen vahtia ja hoitaa, sopimatta asiasta, hänen lapsiaan. Sen kun laittaa meille vaan röyhkeästi heti kun näkee auton kaartavan pihaan tai valot päällä.

Av:n ohje tietysti on "no avaa suusi ja sano naapurille". Ei minulla ihan ole pokeria, kun haluan asialliset välit säilyttää. Olenkin alkanut lähes aina sanomaan lapsille, että nyt ei sovi. Lapsilla on vaan siinäkin kohtaa ärsyttävä tapa alkaa jankata "äiti sano, että voidaan tulla teille siks aikaa kun se tekee ruokaa ja siivoaa".

Että voi ärsyttää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä vastaavassa tilanteessa olen sanonut, että meille ei nyt sovi tulla ja vetänyt oven sen jälkeen kiinni. Toki olen lapsille puhunut ystävällisesti, mutta äänensävyni on ollut päättäväinen. Ei ne lapset tyhmiä ole, muutaman kerran jälkeen oppivat kyllä:)

Vierailija
22/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et vain sano lapsille että tänään ei sovi, piste. Voi olla että naapurisi olettaa että teille saa aina tulla, josset ole ikinä sanonut että nyt ei sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä sinä oma lapsesi heille leikkimään.

Kun lapset tulevat teille, niin sanot, ettei teille nyt sovi, mutta sinä annata luvan omalle lapsellesi, ettäm enee noiden lasten luokse leikkimään.

Vierailija
24/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sanonut viime kerrat, että nyt ei sovi. Toinen lapsista on tosiaan vielä todella rasittava kun ei tunnu normaaliin tapaan uskovan asioita (esim. siivouskäskyä tai sitä, että odottavat lapsen huoneessa kun haluamme syödä rauhassa). Alkaa aina tivata ja jankuttaa. Miksei voi? No nyt ei vaan sovi. Ai miksei? Siksi koska halutaan olla nyt oman perheen kanssa ihan keskenään. Ai miksi, miksei me muka voida tulla? No nyt ei vaan sovi katsotaan joku toinen kerta! Ja ovi kiinni.

Luulisi äitinsäkin tajuavan, kun lapset kerta toisensa varmasti kertovat, että "Matille" ei taaskaan voinut mennä. Mutta ei näköjään...

ap

Vierailija
25/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot joka päivä lapsille nätisti ei, kuinka kauan luulet sen naapurin lähettävän lapsensa edes kysymään? Tuskin kovin kauaa.

Vierailija
26/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa muuten outo tilanne mennä sanomaan, kun en ole itse äitiä nähnyt aikoihin. Joskus kesällä varmaan viimeksi, jos roskien vientiä ei lasketa. Menisin vaan ovelle kolkuttamaan ja sanomaan, että et viitsisi olla jatkuvasti laittamatta lapsiasi meille. Se se vasta oudolle kuulostaisi.

Ja naapuriin en viitsi omaa lastani laittaa, koska tarvitsee vahtimista pihalla ja muutenkin. Tuo naapurin äiti kun tunnetusti pitää lapsia keskenään ulkona.

ap

Vierailija
27/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 16:47"]

Jos sanot joka päivä lapsille nätisti ei, kuinka kauan luulet sen naapurin lähettävän lapsensa edes kysymään? Tuskin kovin kauaa.

[/quote]

Sitä päivää tässä odotellessä. Ja välien säilymisellä meinaan sitä, että muutaman vuoden kuluttua jopa saattaisivat ollakin kavereita, kun ikäeron merkitys tasoittuu.

ap

Vierailija
28/28 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos äiti ei edes tiedä että lapsensa ovat aina tunkemassa teille? Kannattaisi mennä juttusille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan