Syömisistään valehtelevat kaverit
Heräsin tässä hetki siihen, että kolmella lähimmällä mammakaverilla täällä on jonkin sortin ongelma syömistensä kanssa. Yhteistä näille on kuinka aina päivittelevät, että tulipa syötyä sitä ja tätä vatsaansa taputellen. Jokainen heistä on alipainoinen (BMI alle 19).
1. Kaveri: Kasvissyöjä, kunnon viherhippi, välipala saattoi käsittää sen, että söivät aronioita puiston puskasta jne. Vihaa herkkuja eikä anna näin ollen lastensakaan näitä syödä. Puhuu ruuasta ja syömisestä, tarkkailee koko ajan mikä ainesosa aiheuttaa mitäkin. Ei kokkaa. On vetämätön, väsynyt, hiukset hamppuuntuneet ja masentuneen oloinen. Pakonomainen tarve liikkua.
2. Kaveri: Pitää suurta ääntä siitä kuinka jokainen on oman näköisensä ja kuinka hän kärsii siitä, että on niin laiha. Silti käyttää oikein kapeita ja hoikkuutta korostavaa vaatetusta. Syö esim puuroa aamulla, mutta muuten ei juuri mitään. Ei jaksa kävellä esim yhtä pysäkin väliä. Ulospäin superkiva, mutta joskus suusta livahtaa se, mitä oikeasti ajattelee esim tukevista ihmisistä ja yrittää sitä sitten paikkaillla, jos hoksaa.
3. Kaveri: entinen telinevoimistelija ja taitoluistelija. Kalpea kuin lakana, pyörtyilee minne milloinkin. Ei syö ruokaa i-k-i-n-ä. Elää käytännössä pienillä sokerisilla jutuilla, esim aamupala saattaa olla kolme sokeripalaa. Muille tuputtaa ruokaa ja mättää koko ajan jotain eteen. Itse sitten hyysää lapsia tms ettei vain joudu pöytään.
Mulla meni useampi vuosi ennen kuin näin tämän kuvion. Siihen asti uskoin näiden puheisiin, mutta pikku hiljaa aloin ihmetellä käytöstä ja nyt olen kutakuinkin kurkkuani myöten täynnä näitä valheita ja esittämisiä.
Osaako joku sanoa, mistä tässä on kyse? Onko tämä nyt joku nykyajan toimintamalli, mutta olen niin tyhmä, että en ole tajunnut, että näin kuuluu käyttäytyä.
Itse olen normaalipainoinen, liikun paljon, olen lihaksikas, mutta syön kuitenkin paljon (näihin tuttaviin verrattuna valtavasti) ja 5x päivässä. Hämmentää, että olenko nyt jotenkin tyhmä vai mitä.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:35"]
Sh = syömishäiriö.
[/quote]
sori! joo, todellakin! :D olen pihalla tänään, liikaa valvomista t:6
Seura tekee kaltaisekseen. Onko he aina olleet laihoja vain onko laihduttaneet porukan paineessa? Meillä vähän tällainen seurapiiri, kun siihen ilmaantuu uusi tyyppi, niin vuoden päästä on laihtunut väh 10kg. Ollaan tällainen luurankojengi. :)
No on sulla kaverit.
Itse sanoisin vain että turhaan valehtelet syöneesi, näkeehän sen katulamppukin ettet ole kunnossa, eikä ole normaalia pyörtyillä minne milloinkin. Jos suuttuvat, niin sellaiset kaverit joutaakin mennä.
Pitäisikö niistä lapsista tehdä ls-ilmoitus, vai saako ne ruokaa?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:34"]
sh = sairaanhoitaja? Hä??
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:33"]
Itsekin sitä sairastavana voisin sanoa että kuulostavat kaikki sh-taustasilta, esim. eka vaikuttaa aika vahvalta ortoreksiatapaukselta (kuulostaa meinaa ihan mun mutsilta). Ei ole normaalia.
[/quote]
[/quote]
sh= syömishäiriö
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:25"]noh, asia on yksinkertainen: jos haluat olla hoikka etkä ole luonnostasi laiha, niin et voi syödä juuri mitään. näin on näreet. ikävä tosiasia, mutta tosi hoikat naiset syövät 500-700kcal päivässä
[/quote]
500-700kcal?
PASKAT pelkät kehonelintoiminnot vaativat uon erra
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 14:25"]noh, asia on yksinkertainen: jos haluat olla hoikka etkä ole luonnostasi laiha, niin et voi syödä juuri mitään. näin on näreet. ikävä tosiasia, mutta tosi hoikat naiset syövät 500-700kcal päivässä [/quote] 500-700kcal? PASKAT pelkät kehonelintoiminnot vaativat uon erra
[/quote]
Sillä se yksi pyörtyileekin.... ei veri jaksa kiertää aivoihin asti.
Kyse on siitä, että nykyisin ollaan ensisijassa hoikkia tai laihoja, sitten vasta tulee terveydelliset seikat kakkosena. Esim omista kavereista tosi moni polttaa vain sen takia, että pelkäävät lihomista, jos lopettaa. Itsekin olen tällainen. Raskausaikana poltin tästä syystä myös.
[/quote]
Kyllä tämä on täyttä roskaa. Nykyisin ollaan Suomessa ensisijassa läskimpiä kuin koskaan enne koko tunnetun historian aikana. Myös ylipainoisia on reilusti enemmän kuin alipainoisia. Jos lehdissä kauhistelleen parin bikini fitness -mallin laihuuttaa, niin heitä kohtaan on Suomen olohuoneissa tuhansia ja taas tuhansia mammoja rohmimassa suklaata ja muuta paskaa.
Ihan häiriöitähän nuo on, ei mitään normaalia. Toivottavasti pysyt itse sellaisena kuin oletkin, normaalina ja terveenä. Tarkointa, ettet saa tartuntaa näistä kavereista =).
Niin no tässä ketjussa ette tällä kertaa te läskit olleetkaan päärolissa. Joten jospa nyt unohdetaan teidät sinne suklaalevyjen ääreen. Nyt keskustellaan meistä hoikista, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 15:04"]
Kyse on siitä, että nykyisin ollaan ensisijassa hoikkia tai laihoja, sitten vasta tulee terveydelliset seikat kakkosena. Esim omista kavereista tosi moni polttaa vain sen takia, että pelkäävät lihomista, jos lopettaa. Itsekin olen tällainen. Raskausaikana poltin tästä syystä myös.
[/quote]
Kyllä tämä on täyttä roskaa. Nykyisin ollaan Suomessa ensisijassa läskimpiä kuin koskaan enne koko tunnetun historian aikana. Myös ylipainoisia on reilusti enemmän kuin alipainoisia. Jos lehdissä kauhistelleen parin bikini fitness -mallin laihuuttaa, niin heitä kohtaan on Suomen olohuoneissa tuhansia ja taas tuhansia mammoja rohmimassa suklaata ja muuta paskaa.
[/quote]
sh = sairaanhoitaja? Hä??
Itsekin sitä sairastavana voisin sanoa että kuulostavat kaikki sh-taustasilta, esim. eka vaikuttaa aika vahvalta ortoreksiatapaukselta (kuulostaa meinaa ihan mun mutsilta). Ei ole normaalia.
[/quote]