Miksi ystäväni ei suostu olemaan joskus väärässä?
Eräs ystäväni ei koskaan suostu olemaan väärässä. Oli miten tahansa ilmiselvä asia, jossa tiedän, että asia on näin, hänen on välttämätöntä väittää vastaan. Toisaalta hän on tällainen vain minun kanssani - mistä ihmeestä tällainen voisi johtua? Olen luonteeltani ystävällinen, mutta en alistuva. Osaan myös myöntää olevani väärässä, mutta minulla on kyllä vahvat mielipiteet.
Kommentit (6)
Eli onko hän siis vain tyhmä? Väittelyt ovat joskus tasoa "banaani on vihannes". -Ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:24"]Eli onko hän siis vain tyhmä? Väittelyt ovat joskus tasoa "banaani on vihannes". -Ap
[/quote]
Yhtä tyhmä kuin sinäkin
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:24"]Eli onko hän siis vain tyhmä? Väittelyt ovat joskus tasoa "banaani on vihannes". -Ap [/quote] Yhtä tyhmä kuin sinäkin
[/quote]
En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit "yhtä tyhmä kuin sinäkin", kerroin vain väittelyiden tasosta, sillä ne ihan tosissaan menevät joskus tuolle _tasolle_. Emme siis kirjaimellisesti väittele siitä, onko banaani hedelmä vai vihannes.
Samainen ystäväni myös usein käyttää itseään korostavia fraaseja, jos avaan keskustelua tästä besserwisser-ongelmasta - eli jos sanon, että "kyllähän minullekin on vaikeaa pyytää anteeksi tms", hän vastaa lapsellisesti "no on kyllä huomattu". -Ap
Läheskään joka ruoassa ei ole pihviä! En puhu nyt kalakeitosta tms.;)
Entäpä, jos ystäväsikin luulee/tietää olevansa oikeassa