Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisestä pitäisi saada sakot

Vierailija
07.11.2014 |

Mielestäni pettäminen voisi kieltää lailla josta voisi saada sakot. Pahimmillaan pettäminen voi jättää todella syvät arvet, jotka eivät kulu millään. Sakon suuruuteen vaikuttaisi se kuinka kauan on ollut yhdessä, onko lapsia ja ollaanko naimisissa. Jos mun mies pettäisi minua niin se vaikuttais mun koko loppu elämään ja tuntuisi että koko seurusteluaika meni hukkaan elämässäni. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:02"]

Kyllä on akoilla taas tyhmät ideat.. Tiiättekö miks miehenne pettää ? Suurin syy on kyllästyminen. Halu kokeilla uutta naista miten erilaista se seksi niiden kanssa on. Ja erityisesti jos oma akka pihtaa yms.

[/quote]

Edelleenkin, jos kyllästyy tai seksi on niin iso osa elämää niin miksi ei eroa? Mitä järkeä siinä on et pidetään kulisseja yllä parisuhteessa, mutta käyään vehtaamassa selän takana muiden kanssa.
[/quote]

Siihen voi olla monta syytä, mietippä ite tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:30"] pettämiseen on aina syy. jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta pettää. [/quote] Jos kotona ei ole kaikki hyvin ja tarve pettää, miksei samantien eroa? Miksi pitää toiselle aiheuttaa tuskaa [/quote] Mikä oikeus sillä toisella on aiheuttaa sitä tuskaa joka ajaa toisen pettämään ?

[/quote]

Ei mikään mutta on se todella lapsellista lähteä pettämään kun inisee: "ei miehellä/naisella ole oikeutta mua noin kohdella, menenpä paneskelemaan muita kun en osaa puhua asioita läpi tai erota" yeap. Mieheni aiheuttaa minulle tuskaa kun ei suostu laoseen, mutta enpä silti mene ja hankkiudu raskaaksi selän takana. Joku moraali pitää ihmisellä olla. 

Vierailija
44/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:58"]

Typerä ajatus. Pettäminen ei ole kriminalisoitavissa, se on aina yksilön käytöstä ja vaikuttaa vain siihen parisuhteeseen. 

Terveessä parisuhteessa ei petetä, se on varmaa. 

Jos minun puolisoni pettäisi minua tulisi ero. Sitten jatkettaisiin siltä pohjalta. Pärjään erinomaisesti itsekseni eikä mieheni ole omaisuuttani. Yhdessä olemisemme perustuu molemminpuoliselle halulle. Jos tahto loppuu loppuu liittokin.

[/quote]

Öhh, paitsi jos miehesi sattuu päättämään, että hänhän voi käydä vähän salaa vieraissa ja jatkaa silti liittoa  sinun kanssasi, kun teet niin hyvää ruokaa? Ja sinä saisit tietää tästä esim. 15 vuoden kuluttua, kun olisi jo itsellesi liian myöhäistä perustaa perhettä toisen miehen kanssa? Tämäkö olisi sinulle ihan ok?

Entä tulisiko mielestäsi muukin parisuhteessa tapahtuva pettäminen dekriminalisoida, kun se vaikuttaa ainoastaan parisuhteen osapuoliin? Ostat vaikka osuuden miehen omistamasta sijoitusasunnosta, ja mies väärentää asunnon papereita siten, että kauppa näyttää sinulle houkuttelevammalta kuin on oikeasti? Oikeutta hakiessasi tuomari vain tokaisisi: "Terveessä parisuhteessa ei petetä", ja petturimies pääsisi kuin koira veräjästä?

Mietipä uudelleen.

[/quote]

Miten tämä ylläoleva syrjähyppy sitten on oikealla tasolla muuttanut?

Pettämistä ei oikein voi verrata rahanarvoiseen petokseen. Toki ongelmaksi tulisi se, että kuka nämä oikeudessa todistaisi, millä tavalla mitattaisiin raskauttavat/lieventävät asianhaarat ja muu kiva. 

Polisilla on tekemistä jo ilman näitäkin.

[/quote]

Voiko esim raiskausta verrata rahanarvoiseen? Ihan yhtälailla pettäminen tuo traumoja sun muita loppuelämäksi kuin raiskauskin ja kyllä siitä saa korvauksia. 

Vierailija
45/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi periaatteessa oikein, jos pettämisestä rangaistaisiin, koska ihan samalla tavalla se on rankkaa henkistä väkivaltaa kuin vaikka kiusaaminen. Toki se olisi käytännössä mahdotonta kulujen ja usein vaikean todistamisen vuoksi.

Vierailija
46/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eissss... Mulla kiehuu taas, miten joku voi puolustaa pettämistä?! Aina tänne löytää näitä puolustajia, joitten mukaan muka pettäminen on iha ok ja aina siihen on joku syy. Pihtaaminen, kyllästyminen, halu kokeilla uutta ja erilaista, plaaplaaplaa.

Ootteko te pettäjät oikeesti noin helvetin itsekkäitä, että ette voi erota puolisosta ennen ku hyppäätte sänkyyn jonkun toisen kanssa? Olette, koska haluatte pitää myös nykyisen puolison, koska ette uskalla jäädä yksin ja ette halua, että se toinen voisi saada jonkun rehellisemmän ja paremman puolison kun sinut. Luulette, että teillä on oikeus kaikkeen, minä minä minä, eikä kukaan muu. Ette kertakaikkiaan pysty näköjään ymmärtämään, että jätä ennen kuin petät.

Vierailija
47/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta palaakaan maksella veroistani sitä sirkusta joka tuosta syntyisi.

Vierailija
49/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliiseilla on parempaakin tekemistä kuin selvitellä kahden aikuisen ja ihmisen parisuhdeongelmia.

Vierailija
50/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nalkuttamisesta, pihtaamisesta ja muustakin ilkeilystä pitäisi saada sakot. Varsinkin jos tuon aloittaa siinä vaiheessa, kun on rakennettu uusi koti, perheeseen kuulu pari pientä lasta jne...

Vierailija
51/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:02"]

Kyllä on akoilla taas tyhmät ideat.. Tiiättekö miks miehenne pettää ? Suurin syy on kyllästyminen. Halu kokeilla uutta naista miten erilaista se seksi niiden kanssa on. Ja erityisesti jos oma akka pihtaa yms.

[/quote]

Jos kyllästyttää niin painu vittuun sen kumppanis elämästä. Ei voi olla niin helvetin vaikeaa tajuta tätä yksinkertaista asiaa. Urpot puolustaa pettämistä kun "sama pillu kyllästyttää niin mullahan on oikeus vähän nusasta tota naapuria".

Vierailija
52/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:09"]

Mielestäni pettäminen voisi kieltää lailla josta voisi saada sakot. Pahimmillaan pettäminen voi jättää todella syvät arvet, jotka eivät kulu millään. Sakon suuruuteen vaikuttaisi se kuinka kauan on ollut yhdessä, onko lapsia ja ollaanko naimisissa. Jos mun mies pettäisi minua niin se vaikuttais mun koko loppu elämään ja tuntuisi että koko seurusteluaika meni hukkaan elämässäni. 

[/quote]

Mut sehän pettä sua. Tiukka 17-vuotias pillu tarjolla. Etkö tiennyt?

Vierailija
53/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä saa kyllä rangaistuksensa. Hän menettää ehkä tärkeimmän eli luottamuksen. Joutuu ulkoruokintaan tai jos saa armon jäädä, ei mikään palaa ennalleen. Epäluottamus on ja pysyy. Myös seuraaviin suhteisiin pettäjän maine taatusti vaikuttaa.

Vierailija
54/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:30"]pettämiseen on aina syy. jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta pettää.
[/quote]

Näin munkin mielestä. Viime suhteessa petin juuri siitä syystä etten omalta mieheltä saanut kehuja ja läheisyyttä+ tämä puhui salaa muille naisille.. En ikinä pettäisi seksittömyyden taki koska ikinä ei ole niin paljoa panettanut että sen takia tekisi mieli pettää
[/quote]

Miksi alapeukkuja ? Se mun "pettäminen" oli kännissä kaverin kanssa niin että lopetettiin ennenkuin aloitettiinkaan kunnolla. Mies jätti mut, pani kahta muijaa itse, palasi mun kanssa yhteen ja tartutti klamydian, vei joka vklp mut sen toisen panon piireihin, väitti vihaavansa tätä panoa ja valehteli kaikkea. Eron jälkeen mun paras kaveri kertoi että se mun eksä myös pani sitä muijaa perseeseen ja tämä eksä myönsi pitävänsä tästä muijasta vaikka eron hetkellä itki vihaavansa sitä muijaa

Vierailija
55/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 11:09"]

[/quote]

Mut sehän pettä sua. Tiukka 17-vuotias pillu tarjolla. Etkö tiennyt?

[/quote]

Hah repesin xD oohooh toi sun vitsis oli kyl hauskin kun tiedän tilanteen :D. -ap

Vierailija
56/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:02"]

[/quote]

Ei mikään kyllästymisen määrä oikeuta valehtelemaan ja huijaamaan toista kanssaan sellaiseen parisuhteeseen, jossa tämä toinen osapuoli ei haluaisi olla jos tietäisi. Itse olet daiju ja lisäksi selkärangaton nöösi, jos et ymmärrä että pettäminen on aina oma valinta. Kyllästynyt voi aina myös lähteä siitä kyllästyttävästä suhteestaan ennen kuin alkaa harrastaa seksiä muiden kanssa.

Vierailija
57/57 |
07.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:57"]

Pettäjä saa kyllä rangaistuksensa. Hän menettää ehkä tärkeimmän eli luottamuksen. Joutuu ulkoruokintaan tai jos saa armon jäädä, ei mikään palaa ennalleen. Epäluottamus on ja pysyy. Myös seuraaviin suhteisiin pettäjän maine taatusti vaikuttaa.

[/quote]

No mun mies kyllä menettäisi minut sen jälkeen. Ei mahdollisuuttakaan saada takas. Mut tuskin se vaikuttaisi loppuelämään hänellä, mulla se vaikuttaisi. Enpä varmaa pystyisi luottamaan sen jälkeen kehenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän