Miksi nämä läskiaktivistit kokevat oikeudekseen kyseenalaistaa muiden seksiin tai suhteisiin liittyviä preferenssejä?
Viittaan tähän viimepäivien liian iso deittailemaan -juttuun johon monet ”läskiaktivistit” ovat ottaneet kantaa esim. Instagramissa. Tässä muutamia ajatuksiani, joita en uskalla muuten kuin näin anonyymisti kirjoittaa.
1. Musta on todella järkyttävää rinnastaa läskifobiaa ja esim homo/transfobiaa, rasismia ja ableismia. En ymmärrä miten näillä on pokkaa.
2. Olen huomannut, että suuri osa näistä aktivisteista on aika liberaaleja ja vasemmistolaisia. Ei siinä, olen itsekin. Luulisi siis, että kun puhutaan parisuhteista ja seksistä, ei sheimattaisi kenenkään toiveita. Toisinsanoen, viesti tuntuu kuuluvan nyt ”saat olla sellainen kuin olet, kunhan annat lihaville mahdollisuuden deittimarkkinoilla” Miksi? eikö jokainen saa ylpeästi omata omat halunsa. Ja tarkoitan nyt nimenomaan sen suhteen, kenet kumppaniksi haluaa. Muualla kaikkia pitää tottakai kohdella yhdenvertaisesti.
3. Maailma on täynnä miehiä, joille kelpaisi kuka tahansa nainen. Kas kummaa, kun nämä eivät näille naisille kuitenkaan kelpaa. He eivät itse anna mahdollisuutta varmastikaan lihaville, työttömille, ”rumille” you name it.
Mitä ajatuksia teille herää? olisi kiva keskustella.
Kommentit (37)
Minuakin ihmetytti se hesarin juttu. Siinä ettei halua puolisokseen sairaalloisen lihavaa, ei ole kaikilla kyse pelkästään turhamaisuudesta. On erittäin positiivista, jos kumppani osaa pitää huolta itsestään eikä tarvitse miettiä kupsahtaako se ennen aikojaan. Vaikka lihava olisi nuorena vielä terve, näin ei välttämättä ole enää siinä vaiheessa kun ikää tulee lisää ja samat elintavat jatkuu.
Todellisuudessa tuo nainenkin löytää varmasti ennen pitkää puolison, lihavia miehiä kun on enemmän kuin lihavia naisia. Monet hoikat ja lihaksikkaat miehet myös tykkäävät nimenomaan pyöreämmistä naisista.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Musta on todella järkyttävää rinnastaa läskifobiaa ja esim homo/transfobiaa, rasismia ja ableismia. En ymmärrä miten näillä on pokkaa.
Ottaa päähän nämä transihmiset jotka isoon ääneen raivoisasti syyttää transfobiasta, kun mies sanoo ettei ole kiinnostunut lähtemään miehen/transnaisen kanssa treffeille.
Ei se mitään fobiaa ole jos ei tykkää lihavista tai transihmisestä.
Mä olen tätä hämmästellyt. Eikö ihastumiseen liity feromonit sun muut ei-aistittavat "hajut". Voiko transhoidoilla vaikuttaa tällaisiinkin ominaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä on kyllä mennyt täysin uskomattomaksi tämä keskustelu. Ihan samalla tavalla joskus oli kohu siitä, että olet transfobinen jos et halua seurustella sukupuoltaan vaihtaneen kanssa.
Juu, ja uskallappas sanoa että kyllä se mies vaikuttaa olevan keholtaan ja olemukseltaan edelleenkin mies.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ihmetytti se hesarin juttu. Siinä ettei halua puolisokseen sairaalloisen lihavaa, ei ole kaikilla kyse pelkästään turhamaisuudesta. On erittäin positiivista, jos kumppani osaa pitää huolta itsestään eikä tarvitse miettiä kupsahtaako se ennen aikojaan. Vaikka lihava olisi nuorena vielä terve, näin ei välttämättä ole enää siinä vaiheessa kun ikää tulee lisää ja samat elintavat jatkuu.
Todellisuudessa tuo nainenkin löytää varmasti ennen pitkää puolison, lihavia miehiä kun on enemmän kuin lihavia naisia. Monet hoikat ja lihaksikkaat miehet myös tykkäävät nimenomaan pyöreämmistä naisista.
N31
Juu, ei mulla olisi kyllä varaa ruokkia sairalloisen lihavaa, jonka ruokakulut on kolminkertaiset normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa päähän nämä transihmiset jotka isoon ääneen raivoisasti syyttää transfobiasta, kun mies sanoo ettei ole kiinnostunut lähtemään miehen/transnaisen kanssa treffeille.
Jos oletetaan, että transnaisen ulkonäöstä ei ollenkaan huomaa hänen huomaa hänen taustaansa eikä kumppania etsivä mies ehkä halua lapsia koskaan, ja kielteisyys deittailla kyseistä naista tulee ilmi vasta kun paljastuu että nainen on trans, niin mitä muuta se on kuin transfobiaa? Kun naisen näköinen, alunperin viehättänyt henkilö ei enää viehätäkään?
Vierailija kirjoitti:
3. Maailma on täynnä miehiä, joille kelpaisi kuka tahansa nainen. Kas kummaa, kun nämä eivät näille naisille kuitenkaan kelpaa.
Puutun vain tähän väitteeseen.
Miksi kukaan haluaisi kumppanin, jolle kelpaisi kuka tahansa?
Samaa mietin. Olis tosi alentavaa olla tyypin kanssa, jolle kelpais kuka vaan. Ja millainen se tyyppi olisi parisuhteessa?
Parisuhteesta puhutaan usein, että se olis itsessään joku tavoite, että ihan sama millainen suhde ja millainen ihminen. Jos sellaisella mielellä on aidosti liikenteessä, ei ihme, ettei kala tartu koukkuun. Usein kyllä ihmisillä on ne omat kriteerinsä, kaikilla, oli ne sitten tiedostettuja tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä on kyllä mennyt täysin uskomattomaksi tämä keskustelu. Ihan samalla tavalla joskus oli kohu siitä, että olet transfobinen jos et halua seurustella sukupuoltaan vaihtaneen kanssa.
Juu, ja uskallappas sanoa että kyllä se mies vaikuttaa olevan keholtaan ja olemukseltaan edelleenkin mies.
Niin, tai sitten sä olet ihastuneena pyytänyt sitä deiteille huomaamatta mitään muuta kuin kauniin naisen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oletetaan, että transnaisen ulkonäöstä ei ollenkaan huomaa hänen huomaa hänen taustaansa eikä kumppania etsivä mies ehkä halua lapsia koskaan, ja kielteisyys deittailla kyseistä naista tulee ilmi vasta kun paljastuu että nainen on trans, niin mitä muuta se on kuin transfobiaa? Kun naisen näköinen, alunperin viehättänyt henkilö ei enää viehätäkään?
Mieltymyksiä. Seksuaalista suuntautumista. Ihminen on muutakin kuin ulkonäkönsä ja vaikka "menee läpi" vaatteet päällä, niin ilman niitä on toinen juttu. Toimivia värkkejä ei saa rakennettua, valehtelivat kirurgit mitä hyvänsä.
Jäisin myös miettimään, että mitähän muuta tyyppi on jättänyt kertomatta...
Kyllä ihmisillä on täysi oikeus kyseenalaistaa muiden seksuaalipreferenssejä. Sinäkään tuskin hyväksyt eläimiinsekaantumista, insestiä tai pedofïliaa.
Tiedän todella paljon lihavia parisuhteessa olevia ihmisiä. Iso osa ihmisistä on nykyisin ylipainoisia, joten ehkä niitä ylipainoisia sinkkujakin on nyt enemmän.
Itse en seurustelisi ylipainoisen kanssa kahdesta syystä: 1) olen itse todella urheilullinen, liikun paljon ja elän perusterveellistä elämää. En tiedä olisiko meillä ylipainoisen ihmisen kanssa samat arvot tai näkemykset mielekkäästä vapaa-ajan vietosta. 2) lihava ei vaan kohottaisi minua seksuaalisesti.
Nämä eivät ole ainoita asioita, jotka ovat minulle turn offeja eivätkä kaikki turn offit liity millään tavalla painoon.
Todettakoon, että tuskin omakaan vartalo kaikkia kiihottaa. Ja samalla tavalla joku toinen voi pitää minun elämäntyyliä ja arvoja täysin turn offina. Kyse on vaan mieltymyksistä ja siitä mikä on kenellekin merkityksellistä pariutumisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että tuollaisia transnaisia on, mutta noin yleisesti ottaen he eivät kyllä ole millään tasolla lähellekään enemmistö sukupuoltaan vaihtaneita vaan ovat melkolailla suuri harvinaisuus, jotka ovat käyneet läpi kaikki fyysiset korjaukset ja aidosti vaikuttavat kaikin puolin muilta naisilta. Näin ollen kun aletaan yleistämään, ei kannattaisi yleistää poikkeuksien perusteella. Ja sitä yleistystä tuo keskustelu on ihan pelkästään ollut, että jos ei halua yleisesti seurustella transnaisen kanssa, on transfoobikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä läpi menevät transnaiset ovat? Julkisuudessa niitä ei ainakaan näy vaan jok'ikisen tunnistaa mieheksi sekunnin murto-osassa, vaikka kuvia on photoshopattu jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tätä hämmästellyt. Eikö ihastumiseen liity feromonit sun muut ei-aistittavat "hajut". Voiko transhoidoilla vaikuttaa tällaisiinkin ominaisuuksiin.
Kokemukseni mukaan hormonihoidot vaikuttavat ihmisen ominaistuoksuun, niin että transmiehet tuoksuvat (varsinkin hoitojen alkuvaiheessa?) todella vahvasti nuorelle miehelle ja transnaiset yhtä aikaa miehelle ja naiselle.
Jokainen saa asettaa mahdollisille kumppaneilleen, mitä vaatimuksia haluaa, eri asia, löytyykö vaatimukset täyttävää kumppania juuri hänelle. Kyllä minullakin on oikeus läskinä, kuuskymppisenä, työttömänä, 160 senttisenä miehenä vaatia tulevalta kumppaniltani alle30 vuoden ikää, kauneutta, neitsyyttä, koulutusta, mieluummin perimällä saatua rikkautta ( se on pysyvämpää), vähintään 175 cm: n pituutta ja korkeintaan 65 kg painoa., mutta löytyykö sellaista, joka pitäisi juuri minua puoleensa vetävänä? Juuri vaatimukset täyttävän kumppanin saanti ei ole mikään ihmisen perusoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa asettaa mahdollisille kumppaneilleen, mitä vaatimuksia haluaa, eri asia, löytyykö vaatimukset täyttävää kumppania juuri hänelle. Kyllä minullakin on oikeus läskinä, kuuskymppisenä, työttömänä, 160 senttisenä miehenä vaatia tulevalta kumppaniltani alle30 vuoden ikää, kauneutta, neitsyyttä, koulutusta, mieluummin perimällä saatua rikkautta ( se on pysyvämpää), vähintään 175 cm: n pituutta ja korkeintaan 65 kg painoa., mutta löytyykö sellaista, joka pitäisi juuri minua puoleensa vetävänä? Juuri vaatimukset täyttävän kumppanin saanti ei ole mikään ihmisen perusoikeus.
Hyvin sanottu. Ja kun kumppanin löytyminen ei ole mikään perusoikeus ylipäätään. Jos olisi, niin meillä olisi pakollinen liitonsolmijalla käynti, että kaikille löytyy joku.
Kumppanin löytyminen on tuurista kiinni hyvin pitkälti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näille itsellekään tunnu kelpaavan toinen transihminen tai lihaville lihava kumppani. Ovatko trans/läskifoobikoita?
Malkaa on vaikea nähdä omassa silmässä. Mutta hyvin usein tätä todistaa ihan tosielämässä. Ja samahan on niillä in cele illä jotka haluaa sen mallin. Oman tason naiset ei kelpaa vaikka kiinnostuisivat.