En kestä! Pitkä avioliitto päättyi siihen että mies löysi nuoremman ja minä
päädyin miehen velkojen maksajaksi! Mies senkun porskuttaa ja mun elämä on pilalla!!
Kommentit (25)
Ei kannata surra. Itse menetin ex mieheni takia kaiken esim n 100 000 euron omaisuuden.
Miksi sinun pitää maksaa hänen velkojaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata surra. Itse menetin ex mieheni takia kaiken esim n 100 000 euron omaisuuden.
Miten tuo on mahdollista?
Miksi sinun pitää maksaa miehesi velat? Oletko ottanut omiin nimiisi velkoja, jotka kuuluisivat miehelle?
Oletko sama mukamas nainen, joka ei käytä autossa kuutosvaihdetta? Liioitellut tarinat sukupuolta korostaen tosi läpinäkyviä, mutta eihän yksinkertainen ukko sitä tajua.
Sääliksi käy miestä. Vieras vaimo on kuin ahdas kaivo.
Jos ei ole ottanut velkoja omiin nimiinsä tai ruvennut niiden takaajaksi, niin avioerossa voi menettää korkeintaan puolet omasta omaisuudestaan. Esim. A:lla omaisuutta 200 000 €, B:llä velkaa 300 000 €. Ei muuta velkaa tai omaisuutta eikä avioehtoa. Osituksessa A:n säästö on 200 000 €, B:n säästö 0 €. A maksaa B:lle tasinkoa 100 000 €, jos ositusta ei mitenkään sovitella.
Poikkeuksena voi olla tilanne, jossa velka on perheen elatukseen, esim. ruokakaupan lasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo on mahdollista?
Suostuin kaikkiin hänen kiristämisiinsä.
Oletko taannut hänen ison lainan? Luota minuun, kuuluisat viimeiset sanat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko taannut hänen ison lainan? Luota minuun, kuuluisat viimeiset sanat.
Yhdessä selvitään, me, luota minuun 😇
Ikävää. Toisaalta huomautan tosiasiasta, että Suomessa NAINEN hakee avieroa lähes 70 prosentissa tapauksista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ottanut velkoja omiin nimiinsä tai ruvennut niiden takaajaksi, niin avioerossa voi menettää korkeintaan puolet omasta omaisuudestaan. Esim. A:lla omaisuutta 200 000 €, B:llä velkaa 300 000 €. Ei muuta velkaa tai omaisuutta eikä avioehtoa. Osituksessa A:n säästö on 200 000 €, B:n säästö 0 €. A maksaa B:lle tasinkoa 100 000 €, jos ositusta ei mitenkään sovitella.
Poikkeuksena voi olla tilanne, jossa velka on perheen elatukseen, esim. ruokakaupan lasku.
Niin, tämä on ihan hirveä systeemi. Oletetaan, että esimerkin B:llä olisi itselläänkin jotain omaisuutta, mutta hän on velkaantunut holtittomasti tai esim. on peliongelma. Silloin velka vaikuttaa jotrnkin omaisuuden jakoon, tasinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Toisaalta huomautan tosiasiasta, että Suomessa NAINEN hakee avieroa lähes 70 prosentissa tapauksista.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Joo, yleensä nainen on syyllinen.
No hui. Joku hikinen satkudona. Miettikääs Amazon ukkoa. Lähti Suomen vuosibudjetin verran mammalle massia.
Vierailija kirjoitti:
Niin haen, kun mies ei saa sitäKÄÄN aikaiseksi.
Voi voi.