Lopetin työnhaun
Ei tästä maasta saa töitä. Parempaakin tekemistä kuin väsätä turhia hakemuksia.
Kommentit (25)
Työnhaun sijaan aloitit sitten huomionhaun.
Jeps. Mä en ole hakenut mitään paikkaa kahteen vuoteen paitsi eilen tein yhden säälittävän työhakemuksen räpellyksen kun sain päähäni yhden idealistisen unelman menneisyydestä.
Ai kun kiva. Mä tosi mielelläni maksan teidän kotona loisimisen verorahoistani.
Oma on ratkaisusi. Voithan lopettaa työnteon.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 10:11"]
[/quote]
Työn iloa!
[/quote]
Työttömiä on tällä hetkellä ainakin 10 kertaa enemmän kuin avoinna olevia työpaikkoja. Yhtään avointa työpaikkaa ei tule lisää sillä, että kaikki työttömät hakevat sataa työpaikkaa per nenä.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 09:53"]
Ei tästä maasta saa töitä. Parempaakin tekemistä kuin väsätä turhia hakemuksia.
[/quote]
Ymmärrän täysin ap:ta.Mä lähettelen rutiinilla hakemuksia,mutta en mitenkään henkeäni pidätellen odota työllistymistä.
Jos palkallista työtä ei nykyisin saa muut kuin ne joilla joko on jo palkallinen työ, tai ainakin siitä edellisestä työstä ei ole paria kuukautta enempää, niin miksi hakata päätään seinään. Kolmas keino on sitten tämä suomalaiskansallinen tapa, eli suhteilla ohi jonojen.
Työssäolevat omalta osaltaan on itse aiheuttaneet tämän järjestelmän. Te niitä samoja kyvyttömiä urpoja äänestätte eduskuntaan pönöttämään kerta toisensa jälkeen.
Avoimia työpaikkoja oli toisella vuosineljänneksellä 27800.
http://www.tilastokeskus.fi/til/atp/
Työttömiä oli kesäkuussa 258 000.
http://www.stat.fi/til/tyti/2014/06/tyti_2014_06_2014-07-22_tie_001_fi.html
Joten ei se työnsaanti ihan helppoa ole.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:09"]
[/quote]
Työttömiä on tällä hetkellä ainakin 10 kertaa enemmän kuin avoinna olevia työpaikkoja. Yhtään avointa työpaikkaa ei tule lisää sillä, että kaikki työttömät hakevat sataa työpaikkaa per nenä.
[/quote]
Ei tietenkään,mutta antaa ihmisestä työtävieroksuvan kuvan jos ei viitsi edes lähetellä hakemuksia. itse olen rekisteröitynyt vuokratyöfirmojen listoille,voin hakea mieluista paikkaa yhdellä hiiren klikkauksella.Eipä se montaa minuuttia arvokasta aikaani vie :)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:13"]Jos palkallista työtä ei nykyisin saa muut kuin ne joilla joko on jo palkallinen työ, tai ainakin siitä edellisestä työstä ei ole paria kuukautta enempää, niin miksi hakata päätään seinään. Kolmas keino on sitten tämä suomalaiskansallinen tapa, eli suhteilla ohi jonojen.
Työssäolevat omalta osaltaan on itse aiheuttaneet tämän järjestelmän. Te niitä samoja kyvyttömiä urpoja äänestätte eduskuntaan pönöttämään kerta toisensa jälkeen.
[/quote]
niin ja työssäkäyvät siltäkin osin että tekevät palkatta ylitöitä, tekevät sairaana kotoa töitä, tekevät sairastuneenntyöt oman ohessa jne. Tämän perseennuolennan sijaan voisivat joukolla näistä kieltäytyä ja vaatia sijaisen palkkaamista.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 12:09"]
[/quote]
[/quote]
Työttömiä on noin 500 000 ja avoimia työpaikkoja virallisesti 10574 kappaletta. Noistakin iso osa on osa-aikaisuuksia matalapalkka-aloilla, joten eihän noilla voi maksaa elämistäänkään.
Kuka seuraa työnhakuasi 13? Et taida tietää rekryfirmojen työskentely tavasta yhtään mitään? He keräävät reserviä ja tietoja ihmisistä, koska:
He laskuttavat siitä, jos joku heidän listoillaan otetaan työpaikkaan johon he ovat hakeneet työntekijää. Karenssiaika, jolloin rekryfirma voi näin tehdä on pitkä. Veloitukset yrityksiltä n.10-20k€/työntekijä. Yhteenkään rekryfirmaan ei kannata tietojaan antaa, jos aikoo oikeasti työllistyä. En tiedä ainuttakaan rekryfirman kautta työllistynyttä. Vuokra työntekijöistä veloitetaan yritykseltä 35-175€/h, josta työntekijä saa alkaen 8€/h. Eli kuka tästä hyötyy? Rekryfirma.
Ihmeen moni havahtuu siinä vaiheessa, kun 500 päivää ansiosidonnaisella on ohi ja siirrytään minimituelle. Minusta pitkäaikaistyöttömiltä voisi poistaa asumistuen kokonaan: jos ei ole 500 päivässä saanut asioitaan kuntoon, ei tarvitse tukea asumielle.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:25"]
Ihmeen moni havahtuu siinä vaiheessa, kun 500 päivää ansiosidonnaisella on ohi ja siirrytään minimituelle. Minusta pitkäaikaistyöttömiltä voisi poistaa asumistuen kokonaan: jos ei ole 500 päivässä saanut asioitaan kuntoon, ei tarvitse tukea asumielle.
[/quote]
Mitenkäs ajattelit että pitkäaikaistyöttömien asuminen järjestetään? Kadulle vaan, sieltä on hyvä ponnistaa uuteen nousuun? Olisko lisää vitun hyviä ideoita?
Jos asuu vuokralla eikä omista mitään, ei 500pv loppuminen tee suurta muutosta elämään. Kävelee vain toimeentulo(ki)luukulle :)
Et kai ole tosissasi, että kadulle potkittaisiin? Olisi melko vaarallista ulkona liikkuminen. Tai ehkä et ole lukenut edes uutisista, mitä tuloerot aiheuttavat? Mellakoita, yleistä levottomuutta, turvattomuutta, väkivaltaa tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Suomessa aletaan olla näillä rajoilla, valitettavasti. Jos ihmisellä ei ole mitään menetettävää, ei se myös arvosta ketään tai mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:25"]Ihmeen moni havahtuu siinä vaiheessa, kun 500 päivää ansiosidonnaisella on ohi ja siirrytään minimituelle. Minusta pitkäaikaistyöttömiltä voisi poistaa asumistuen kokonaan: jos ei ole 500 päivässä saanut asioitaan kuntoon, ei tarvitse tukea asumielle.
[/quote]
Painu sen kultalusikkasi kanssa muualle pätemään. Sulla ei näy olevan minkäänlaista hajua mistään.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 13:25"]
[/quote]
Mitenkäs ajattelit että pitkäaikaistyöttömien asuminen järjestetään? Kadulle vaan, sieltä on hyvä ponnistaa uuteen nousuun? Olisko lisää vitun hyviä ideoita?
[/quote]
Sitähän voi sitten omatoiminen työtön etsiä tällaisen suojatyöpaikassa pönöttävän ja paukuttaa vaikka polvet tohjoksi jolloin se työpaikka vapautuu markkinoille ja työttömällä on suuremmat mahdollisuudet työllistyä. Ei ne kovat arvot päde pelkästään yhteen suuntaan jos sille tielle lähdetään.
Mä myös.