Ärsyttää tuttavaperhe jotka huijaavat kelaa, sossua ja verottajaa!
Mies käy pimeissä töissä ja on virallisesti asunnoton. Ovat paperilla eronneet mutta oikeasti yhdessä. Nainen saa kelan tuet ja hänellä on vielä toinen tili minne saa sossun rahat. Tiliotteet vie ainoastaan siitä tilistä minne sossun rahat menee. Lisäksi asuvat miehen isän omistamassa talossa ja oikeasti eivät joudu maksamaan vuokraa mutta saavat asumistukea koska vuokrasopimus on tehty. Tätä on jatkunut jo 10 vuotta!
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:25"]Mies käy pimeissä töissä ja on virallisesti asunnoton. Ovat paperilla eronneet mutta oikeasti yhdessä. Nainen saa kelan tuet ja hänellä on vielä toinen tili minne saa sossun rahat. Tiliotteet vie ainoastaan siitä tilistä minne sossun rahat menee. Lisäksi asuvat miehen isän omistamassa talossa ja oikeasti eivät joudu maksamaan vuokraa mutta saavat asumistukea koska vuokrasopimus on tehty. Tätä on jatkunut jo 10 vuotta! [/quote] Tämä ei ole tottta koska soskulta ei voi pimittää mitään tilejä. Ne tarkistetaan kaikki. Niiin että höpö höpö. [/quote] No niin se tuttavani ainakin sanoi että hänellä on toinen tili minkä tiliotteita ei vie. En tiedä onko se sitten hänen yrityksen nimissä tai jonkun muun henkilön. -ap
[/quote]
Että on vieläpä yrittäjä ja saa kaikki tuet? Kuulostaa vieläkin enemmän provolta.
[/quote]
Kerronko yrityksen nimenkin? Ihan toiminimi.
-ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:41"]
Mun mielestä systeemissä on vikaa jos tukia tuollalailla pystyy huijaamaan eikä siitä jää kiinni.
Harmaaseen talouteen en viitsi ottaa kantaa kun sitä harrastetaan ihan ministeritasolla ja anteeksipyytämällähän siitä selviää.
Sossuasiat nyt eivät voi mennä selostamallasi tavalla, ei se rahan hakeminen sieltä noin helppoa sentään ole.
[/quote]
Huoh, kyllä se vuokra on ihan oikeasti maksettava jotta saa sossusta rahaa, ja kelakin vaatii sen esimmäisen vuokrakuitin.
Verottaja taas näkee että omistaja saa vuokrasta pääomatuloa joten siitä pitää maksaa verot.
Sossu taas seuraa tiliä missä pitää näkyä kelalta saadut rahat ja eläminen (ruoka, laskut jne.)
Joku puhuu paskaa nyt:)
Kyllä minulla on tili, josta sossu ei tiedä mitään :D vai mitä tarkoitatte "tarkastavat kaikki tilit" :D minulla on tili nordeassa ja aktiassa.
Ja minkä helvetin takia mä tällaisella asialla provoilisin? Ärsyttää kun itse joutuu tekemään töitä että saa perheen elätettyä ja toisille raha tulee ilmaiseksi. Joo tekee se mies töitä, mutta aivan varmasti saakin sitten tuplasti sen mitä minun mieheni. Nainen pyörittää "yritystään" mikä ei tuota mitään.
-ao
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:45"]
Kyllä minulla on tili, josta sossu ei tiedä mitään :D vai mitä tarkoitatte "tarkastavat kaikki tilit" :D minulla on tili nordeassa ja aktiassa.
[/quote]
Onnea sulle siihen hetkeen kun jäät kiinni. Etenkin jos siellä toisella tilillä sattuu olemaan rahaa.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:29"]Kuka käskee kaveeraamaan virolaisten kanssa? [/quote] Ihan suomalaisia ovat. Nimetkin voisin ihan piruuttani paljastaa. -ap
[/quote]
Olet avunantajana tapauksessa, koska olet antanut huijauksen jatkua 10 vuotta tekemattä mitään asialle.
Joo, taas kerran ap, ei kannata hermostua TOISTEN IHMISTEN asioista niin kamalasti, jos ei loppujen lopuksi niistä tiedä. Milloinkahan ihmiset oppisivat tämän?
Joku tuossa jo kertoikin ne pari asiaa, jotka oikeasti ovat pielessä, joten käräytä niistä. Anna muun olla, teet naurettavan vain itsestäsi. Ja ei, ei kannata täällä luetella mitään nimiä, joudut itse pulaan.
Miten voi noin yksinkertainen olla?!
Mistä te vedätte näitä juttuja?? :D kela vaatii ensimmäisen vuokrakuitin?? :DDDD
En yhtään ihmettelisi jos sillä yritykselläänkin jotenkin huijaisi. Siitä yrityksestä en tiedä muuta kuin että toiminimi on olemassa ja yritys ei tuota. Voi olla ihan vaan pöytälaatikossa.
-ap
Eli siis miehen isä olisi maksanut yli 10 vuotta veroja maksamattomista pääomatuloistaan? Jos kerran noin on asia, niin samahan se sitten on, jos hänen poikansa tekee pimeästi töitä, jos heillä näyttää olevan jonkin sortin yhteistalous.
sen minkä miehen isä maksaa, niins en on poika maksamatta.
Ongelma vain tuossa on se, että sossu tarkistaa tiliotteesta, että onko vuokra maksettu. Jo on, niin saa tukea seuraavaan kuukauteen, jos ei ole, niin tukea ei tule.
Ja todellakin, jos saa tt-tukea, niin sossu on ollut yhteyddä Kelaan ihan automaattisesti ja laskenut sitten asumitukien yms tukien mukaan sen laskennallisen puuttuvan osuuden. toki Kelan tuet voi mennä toiselle tilille, mutta ihan tarkkaan on sossu siitä tilistä tietoinen.
Meinaatko että ne (kela ja sossu)ei osaa yritysrekisteristä katsoa (minkä näkee kaikki) onko ihmisellä yritystoimintaa??!?
Esim kun mun nimen syöttää googleen tulee heti ekana tiedot mun yrityksestä
Tää on nyt varsin paska provo.
Laita vinkki sossulle ja verottajalle.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:29"]Kuka käskee kaveeraamaan virolaisten kanssa? [/quote] Ihan suomalaisia ovat. Nimetkin voisin ihan piruuttani paljastaa. -ap
[/quote]
Olet avunantajana tapauksessa, koska olet antanut huijauksen jatkua 10 vuotta tekemattä mitään asialle.
[/quote]
No sitten on aika moni muukin tällä paikjakunnalla siinä mukana kun moni muukin tästä tietää. Tämä on paikkakunta missä asioista vaietaan. Minä vain en kestä epäoikeudenmukaisuutta!
-ap
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:49"]
Mistä te vedätte näitä juttuja?? :D kela vaatii ensimmäisen vuokrakuitin?? :DDDD
[/quote]
Liitä hakemukseen
jäljennös vuokrasopimuksesta
todistus talon peruskorjauksesta ja perusparantamisesta (Kelan lomake AT2* tai vastaava todistus) ja
selvitys vuokran tai vastikkeen määrästä**
* Liitä lomake tai todistus asunnon perusparantamisesta ja peruskorjauksesta hakemukseen, jos taloa on peruskorjattu. Peruskorjaus korottaa hyväksyttävien enimmäisasumismenojen määrää. Talon omistaja, isännöitsijä tai huoltoyhtiön edustaja täyttää ja allekirjoittaa todistuksen.
** Jos vuokran tai vastikkeen eritelty määrä ja erilliset lämmitys- ja vesimaksut eivät selviä muista liitteistä (esim. vuokrasopimuksesta tai maksunkorotusilmoituksesta), liitä hakemukseen maksukuitti, pankkisiirtolomake tai muu maksutosite.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:50"]
En yhtään ihmettelisi jos sillä yritykselläänkin jotenkin huijaisi. Siitä yrityksestä en tiedä muuta kuin että toiminimi on olemassa ja yritys ei tuota. Voi olla ihan vaan pöytälaatikossa. -ap
[/quote]
No, tuothan on vain huono asia. Jos on yrittäjä vaikka pöytälaatikossakin, niin ne Kelan tuet ovat paljon huonommat. esim. vaikka lopettaisi yrityksen, niin ei saisi työmarkkinatukea yms. Lapsilisät ja mahdollisesti asumistuki tietenkin menee myös yrittäjälle, mutta muuten yrittäjä on huonommassa asemassa kuin työtön.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2014 klo 08:50"]Eli siis miehen isä olisi maksanut yli 10 vuotta veroja maksamattomista pääomatuloistaan? Jos kerran noin on asia, niin samahan se sitten on, jos hänen poikansa tekee pimeästi töitä, jos heillä näyttää olevan jonkin sortin yhteistalous.
sen minkä miehen isä maksaa, niins en on poika maksamatta.
Ongelma vain tuossa on se, että sossu tarkistaa tiliotteesta, että onko vuokra maksettu. Jo on, niin saa tukea seuraavaan kuukauteen, jos ei ole, niin tukea ei tule.
Ja todellakin, jos saa tt-tukea, niin sossu on ollut yhteyddä Kelaan ihan automaattisesti ja laskenut sitten asumitukien yms tukien mukaan sen laskennallisen puuttuvan osuuden. toki Kelan tuet voi mennä toiselle tilille, mutta ihan tarkkaan on sossu siitä tilistä tietoinen.
[/quote]
Jos he oikeasti jotain maksavat, niin hyvä. Jos isä joutuu maksamaan niin sehän on sitten sen isän asia kun on siihen suostunut. Ehkä enää ei ärsytä ihan niin paljoa!
-ap
Meidän paikkakunnan suomi24-keskustelussakin tästä on keskusteltu ja taitaa olla ihan yleisessä tiedossa tämä perhe ja heidän toiminta. Mitenkään salassa eivät sitä tee, kukaan ei vain uskalla puuttua.
-ap
No ehkä en sitten minäkään puutu vaikka ärsyttää!
-ap
Pari asiaa todellakin ihmetyttää:
Sosiaalitoimistohan todellakin katsoo Kelan tuet ennen kuin maksaa mitään omia tukia päälle. Joten heillä on täysin tiedossa kaikki Kelan raha-asiat.
ja sitten se toinen puoli: Tuon perheen isän isähän todellakin joutuu maksamaan veroa niiden oletettujen vuokratulojen mukaan, joten miksi hän viitsisi tuollaista kustantaa? Sinänsähän voi olla, että vuokran suuruudeksi on sovittu esim. vain yhtiövastikkeen suuruinen osuus, jolloin miehen isä ei joudu makasmaan veroja, kun kaikki menee vähennyksiin. Silti tietenkin saisivat tuohon asumistukea. Yhteiskunnalle tuo tietysti olisi edullisempaa, että sukulainen sitten maksaisi tukien saajien asumista.
Jos kuitenkin tuttavasi on "eronnut" tukien takia, vaikka asuukin yhdessä, niin sen asia voit käräyttää. Muuten, jos sekoilet noissa muissa asioissa, niin tuokin asia varmaan hukkuu sinne älyttömyyksiin.
Samoin pimeästä työstä voit käräyttää.