saako pizzataikina olla löysää?
Kommentit (10)
Voi olla löysää. Löysä taikina kaadetaan leivinpaperille ja kaulitaan runsaasti jauhoja apuna käyttäen niin taikina ei tartu kaulimeen.
Annetaan kohota hieman ja täytetään. Kuumennetaan pelti uunissa ja hivutetaan pizza kuumalle pellille uuniin.
Tulee tosi hyvä ja rapea pohja.
Terv. Kokki
mä aina esipaistan pizzapohjan.. ja voi olla löysähköä riippuu ohjeesta, reilusti jauhoja avuksi kaulimiseen
Kokilla on vääränlainen uuni. Kiertoilma pöhötyksellä ei tarvii lämmitettyä peltiä. Eikä sitä tarvia kohottaa kun kaataa kiehuvaa tomaattikastiketta vaan päälle niin kohoaa heti.
Oli löysä taikina. Valutin sen alustalle niin että paljon jauhoja oli alustalla. Sitten pyörittelin sen kiinteäksi. Ilman kaulinta.
Ja sovitin vuokaan.
Saa nähdä kohoaako uunissa yhtään. Mutta itse tehty pizza on hyvää.
Mä teen monesti niin löysän taikinan, että levitän sen nuolijalla pellille.
En tykkää pitsoista, joissa on ohuet ja koppurat reunat.
Voi lisätä jauhoja kohotuksen jälkeen, jos vaikea leipoa. Joku joskus sanonut, että taikina pitäisi olla vähän löysä ennenkuin nostattaa.
No ei voi kovin löysää olla, sehän painellaan vähän litteämmäksi ja sitten hyppyytellään ja heitellään kunnes on ihan ohut. Pitää olla aika kiinteä ja sitkeä että sen saa muotoiltua.
Ymmärsinkö siis oikein, että löysän taikinan voisi levittää pellille ja esipaistaa, sitten sen jälkeen lisää päälliset ja uudelleen uuniin😃
Pehmeää mutta sitkoista. Liian löysää ei voi leipoa, ja se tarttuu kaulimeen.