Kirpputorivarastelu
Olen pettynyt ihmisten rehellisyyteen kirpputorilla. Pidin viikon pöytää isolla kirppiksellä Etelä-Suomessa. Sinä aikana lappuja vaihdeltu vaatteissa, halvemman haalarin lappu vaihdettu kalliimpaan ja viety kätevästi kassalle "alennettu" tuote. Lasten jalkineita hävinnyt ilman hintaa ym. Onko ihmisillä oikeasti näin tiukkaa rahasta...vai onko kyseessä varastelumania. Kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (18)
Kyllä pikkutavaraa on lähtenyt kävelemään, mutta onneksi ei mitään arvokasta.
Toisaalta ymmärrän sen houkuttimen, kun kirppikseltä lienee suht helppo varastaa ja kai siitä saa jotain tyydytystä, kun ilmaiseksi saa. En siis usko, että on kyse köyhyydestä.
3
Olen miettinyt paljon tuota kirppisvarastelua. Verrattain halpaakin on. Onko muka tavaran varastaminen kaupoista noin yleistä, vai eikö täällä arvosteta ns. yksityisomistusta? Vai mistä voi olla kyse?
Onneksi omalla kirppikselläni on ilmaiset hälyt tavaroihin, jotka täytyy kiinnittää hintalappuun. Hälytän periaatteen vuoksi kaiken, ja toivon muidenkin tekevän niin, että varkaiden kynnys moiseen toimintaan nousisi.
Anteeksi, varastin tänään vahingossa oli yksi pieni 50c maksava lelu jäänyt vauvan koppaan. Mutta siis kyllä! Ihmiset varastelevat ja vaihtelevat lappuja kirpparilla.
Niin ja myyjiä ei edes kiinnosta vaikka joku varastaa.
Oletteko huomanneet, että netissä toimii yrityksen ylläpitämä nettikirpputori vähänkäytetty.fi (siis www.vahankaytetty.fi), jossa ei ole huolta varastamisesta?
Perustatte itse tuotteet heidän palveluunsa (ja määräätte hinnan itse), sen jälkeen lähetätte tavarat keskusvarastolle, verkkokauppa huolehtii tavaran myynnistä ja postituksesta. Myyjä voi jäädä seuraamaan tavaroidensa menekkiä omilta sivuiltaan ja lopuksi siirtää rahat tililleen (tai käyttää ne verkkokaupassa uusiin vaatteisiin yms).
Turvallista kirpputorimyymistä minusta!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:23"]
Oletteko huomanneet, että netissä toimii yrityksen ylläpitämä nettikirpputori vähänkäytetty.fi (siis www.vahankaytetty.fi), jossa ei ole huolta varastamisesta?
Perustatte itse tuotteet heidän palveluunsa (ja määräätte hinnan itse), sen jälkeen lähetätte tavarat keskusvarastolle, verkkokauppa huolehtii tavaran myynnistä ja postituksesta. Myyjä voi jäädä seuraamaan tavaroidensa menekkiä omilta sivuiltaan ja lopuksi siirtää rahat tililleen (tai käyttää ne verkkokaupassa uusiin vaatteisiin yms).
Turvallista kirpputorimyymistä minusta!
[/quote]
tuolla ei oo mitään mielenkiintosita myynnissä.
Mustalaiset ja ryssät siellä varkaissa käyvät, niille pitäisi antaa porttikielto kirppiksille mutta kun ei voi.
Tota voi ehkäistä edes vähän sillä että kirjottaa ne laput tarkkaan. Jos sulla on kaks haalaria ja toisen lapussa lukee 'Merkin XXX haalari, koko 135, musta' ja toisessa 'XXXXXX-merkkinen haalari, koko 128, sininen' niin ehkä kukaan ei oo niin tyhmä että yrittäis huijata.
Mutta joo kyllähän sitä tavaraa lähtee taskualennuksella. Usein myyjiäkään ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:27"]
Mustalaiset ja ryssät siellä varkaissa käyvät, niille pitäisi antaa porttikielto kirppiksille mutta kun ei voi.
[/quote]
no myös teinit varastelee, oon ihan omin silmin nähnyt kerran ruuhkaisessa kirpparin sovitusjonossa kun edelläni oleva teini meni ison vaatekasan kanssa sovitukseen ja tuli sieltä tyhjin käsin laukku pullottaen. olisi pitänyt mennä sanomaan kassalle, mutta takanani oleva jono kasvoi ja halusin sovittaa vaatteita..
Olen ollut isossa kaupungissa parilla isolla kirppiksellä töissä. KYLLÄ, tavaraa varastetaan ihan mielettömiä määriä!!! Yrittäjiä ei oikein tunnu kiinnostavan hävikki. Jos tuotteessa ei ole hälytintä niin asialle ei oikein voi mitään. Suosittelen laittamaan arvokkaat tuotteet nettiin myyntiin.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:27"]
[/quote]
no myös teinit varastelee, oon ihan omin silmin nähnyt kerran ruuhkaisessa kirpparin sovitusjonossa kun edelläni oleva teini meni ison vaatekasan kanssa sovitukseen ja tuli sieltä tyhjin käsin laukku pullottaen. olisi pitänyt mennä sanomaan kassalle, mutta takanani oleva jono kasvoi ja halusin sovittaa vaatteita..
[/quote]
Myyjät ei voi edes tehdä mitään, korkeintaan soittaa vartijalle jos ko. palvelu on olemassa :/
myyjät saa rahansa pöytävuokrista ja esim kahvista/pullista/limsoista, ei niitä kiinnosta varastetaanko joltain vai ei.. koska se hävikki ei koske heitä.
Eikä kirppiksillä ole mitään vartijoita. Eli moraalin rappeutumisen myötä täytyy todella miettiä, kannattaako ip-kirppiksellä myydä
[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 19:47"]
Eikä kirppiksillä ole mitään vartijoita. Eli moraalin rappeutumisen myötä täytyy todella miettiä, kannattaako ip-kirppiksellä myydä
[/quote]
Kyllä meidän kirpulla pyörii välillä joku vartija mutta todella harvoin.
No minulla ei tullut kaksi lähettämään tuotetta kyseisessä vähänkäytetty,fi myyntiin ja oli siitä sähköpostitse yhteydessä, minulle ei vastata joten olen varma että joku siellä työskentelevä otti ne elikkä varasti, onko jollain toisella käynyt samoin?
Aina jotain lähtee ihmisten mukaan. En ymmärrä ihmisten motiivia varastaa esimerkiksi 1e tuotteita. Ja kirppiksella on yksityisen ihmisen tavaroita, vaikka hinta on halpa on se itseltä pois.