Miten voi aikuisella olla lapsen kehittymätön maku?
Mieheni ystäväpariskuntia tuli tänään käymään meillä ihan muuten vain iltaa viettämään. Päätin tekaista meille iltapalaksi pari pizzaa, ajattelin että kiva syödä jotain rupatellessa. Muuten olikin kivaa, mutta yhden miehen tyttöystävälle ei minun pizzani kelvanneet, kun toisessa oli aurajuustoa ja toisessa ananasta! Eikä kyse ollut allergiasta (allergikkojen turha tulla huutelemaan) vaan puhtaasta nirsoilusta. Ei kuulemma tykkää ananaksesta eikä aurajuustosta. Pizzojen maut siis olivat kinkku-ananas-jauheliha ja kana-tomaatti-aurajuusto. Eli TODELLA PERUS, miten voi aikuinen ihminen nirsoilla kuin pikkulapsi? Olisin muuten ehkä vielä ollut ok tilanteen kanssa, mutta neiti kehtasi mököttää vieressä koko illan naama norsunvitulla kun hänelle ei ollut sopivaa ruokaa. Voi elämä... kannattaisko raahata omat ruoat mukaan jos on noin ronkeli?
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:47"]
Pelkkä porkkanakin olisi maistunut paremmalle. Täytteet sotii toisia vastaan, liha vs kasvis samalla pohjalla.
[/quote]
Sä et taida paljon kokkailla...
T: Yhden Royal-ravintolan kokki
[/quote]
Jauheliha on pahaa pizzan päällä, sellaista kuivaa. Aurajuusto on ihan kauheeta. Syön kanaa ja tomaatti-kastiketta, mutta en halua sitä pizzan päälle. Ananaksesta pitää ottaa mehut pois, ettei pizzapohja ole vetinen. Ananasta ei voi tarjota vieraille koska toiset ei pidä ja osa on allergisia. Kinkku ei sovi kasvisruokailijoille. Helpompi tehdä erikseen kasvis ja liha vaihtoehdot.
[/quote]
Huhhuh. Helpointa on olla tarjoamatta yhtään mitään. Vaikka kyllä siitäkin varmasti tulisi sanomista, ainakin tällä palstalla.
[/quote]
Siksi tilataankin vierailla omat pizzat tai tuodaan mukana. Noista täytteistä saa kuitenkin tehtyä pizzan joka maistuu jollekin. Nyt toi on pizzan häväistystä. Ap haukkuu täällä muiden makua vaikkei tuollaista voisi edes sioille syöttää.
[/quote]trollollolloo
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:14"]
Pelkkä porkkanakin olisi maistunut paremmalle. Täytteet sotii toisia vastaan, liha vs kasvis samalla pohjalla.
[/quote]
[/quote]
Jauheliha on pahaa pizzan päällä, sellaista kuivaa. Aurajuusto on ihan kauheeta. Syön kanaa ja tomaatti-kastiketta, mutta en halua sitä pizzan päälle. Ananaksesta pitää ottaa mehut pois, ettei pizzapohja ole vetinen. Ananasta ei voi tarjota vieraille koska toiset ei pidä ja osa on allergisia. Kinkku ei sovi kasvisruokailijoille. Helpompi tehdä erikseen kasvis ja liha vaihtoehdot.
[/quote]
Huhhuh. Helpointa on olla tarjoamatta yhtään mitään. Vaikka kyllä siitäkin varmasti tulisi sanomista, ainakin tällä palstalla.
[/quote]
Siksi tilataankin vierailla omat pizzat tai tuodaan mukana. Noista täytteistä saa kuitenkin tehtyä pizzan joka maistuu jollekin. Nyt toi on pizzan häväistystä. Ap haukkuu täällä muiden makua vaikkei tuollaista voisi edes sioille syöttää.
[/quote]
Kyllä meillä Porvooss avain siat syö ananasta ja aurajuustoa :-)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:17"]
Perus av-kamaa: juntti vieras tulee nirsilemaan mutta av-logiikalla syy on vain ja ainoastaan ap:ssä, mitäs yritti ilahduttaa vieraita ylläri-iltapalalla, kuinka surkeaa ajatuksen tasollakin :D
[/quote]
No itse kuulun niihin ihmisiin, jolla ei ole allergian allergiaa ja muutenki pystyn syödä ihan kaikkea ja syön. Silti minutsa on juntimpaa valittaa jos joku ei syö kuin olla syömättä. siis suvaitsen muiden nirsoilun vaikka itse syön kaikkea eikä se syöminen tee minusta yhtään parempaa ihinmstä kuin sellainen, jolla on rajoittuneempi maku.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:16"]
Mä aina ihmettelen näitä vitipäitä. Eikö näille nirsopettereille ole opetettu a. Käytöstapoja ja b. Laajaa makuvalikoimaa. Niin peruwjuttuja kuin olla ja voi nuo aurajuustot ja ananakset. Ehkä se näille lähiön lapsille, joita on ruokittu koko ikänsä HKn sinisellä ja ranskiksilla, on ylivoimaisen vaikea tehtävä aikusena opetella eri makuihin ja ruoka-aineisiin. Varmaan tällaisille ihmisille avokado ja sushikin on huikean eksoottisia ja vaikeita ruokia. Ap, haistata peet emäntälänkyttäjille, hyvänä emäntänähän sinä tarjosit vieraalle leipää vai olisiko sinun pitänyt ruveta nyppkmään neidille ananakset pitsasta? Joo, että kasvakaa aikusiset vähän, on muitakin ruokapaikkoja kuin Rax ja Rosso.
[/quote]
Hienoja päätelmiä vedät ilman mitään perusteita.
No, en tosin kellekään ala nirsoilemaan ja mököttämään, mutta mulle kyllä silloin tällöin valitetaan jos en jotain syö. Kyllä on muakin lapsesta asti opetettu maistamaan kaikkea, mutta syystä tai toisesta on paljon asioita, joista en vain pidä. Sushi kuuluu niihin joista tykkään, homejuusto ei. Sieniäkään en syö, enkä monia muita juttuja joita ilmeisesti "pitäisi".
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:17"]Sitä aurajuustoa ei vaan voi ronkkia pois....koko pizza maistuu jokatapauksessa homeelle.
Asiatonta mököttää jos ruoka ei kelpaa. Mutta asiatonta on emännänkin olettaa että kaikki syö ilomielin jotain mitä eivät voi sietää. Aikuisen ei ole pakko. Minä jo 40+ iässä tiedän etten pidä aurajuustosta, oliivista, fetasta, graavikalasta, maksasta, mädistä, simpukoista,kylmäsavukalasta tai sillistä. Ne voi olla jollekin herkku ja jollekin muulle perusruokaa, mutta minä en niitä suuhuni laita ja kellään ei ole oikeutta minulle siitä suuttua.
Jlssain muualla maailmassa madot ja ötökät on perusruokaa, syököhän ap hymy huulillan niitäkin jos ne vartavasten hänelle friteerattu pikku iltapalaksi.
[/quote]
Veit jalat suustani. Aiuinen osaa käyttäytyä ruokapöydässä, piste.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:17"]
Perus av-kamaa: juntti vieras tulee nirsilemaan mutta av-logiikalla syy on vain ja ainoastaan ap:ssä, mitäs yritti ilahduttaa vieraita ylläri-iltapalalla, kuinka surkeaa ajatuksen tasollakin :D
[/quote]
No itse kuulun niihin ihmisiin, jolla ei ole allergian allergiaa ja muutenki pystyn syödä ihan kaikkea ja syön. Silti minutsa on juntimpaa valittaa jos joku ei syö kuin olla syömättä. siis suvaitsen muiden nirsoilun vaikka itse syön kaikkea eikä se syöminen tee minusta yhtään parempaa ihinmstä kuin sellainen, jolla on rajoittuneempi maku.
[/quote]
Mutta tässähän ei ollut kyse allergiasta, vaan nirsoilusta ja mököttämisestä. Aikuinen ihminen osaa jättää kohteliaasti syömättä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:12"]
Italiassa asuvana ihan pakko kommentoida: ihan karmeat täytteet, ei kyllä mikään sovi yhteen! Mutta eipä silti, olisin minäkin kiltisti syönyt, kuten hyvän vieraan kuuluu.
Kummallisuutensa pizzoissa joka maassa, suomalaisilla ihme fiksaatio ananakseen ja homejuustoon (kummatkin ok sinällään, mutta ei pizzaan!). Täällä puolestaan lasten suosikkipizza on pizza ranskalaisilla perunoilla!
[/quote]
En tiedä miten sitä pizzaa "kuuluisi" syödä, mutta multa kyllä jäisi syömättä pelkkää lihaa sisältävät pizzat. Haluan jotain raikkautta siihen ohelle, kuten juuri ananasta tai paprikaa.
[/quote]
Esim. salami ja paprika on melko tavallinen pizza täällä tai tonnikala ja sipuli (yllättävän raikas sipulin ansiosta!). Täytteitä on siis vähän verrattuna suomalaiseen pizzaan. Rapea pohja, tomaattisosetta, mozzarellaa ja kevyesti täytettä päällä. Ei siis suomalaiseen tapaan, että täytettä on kolminkertaisesti pohjaan verrattuna. Enkä kyllä muista, että jauhelihaa olisin koskaan missään ravintolassa nähnyt pizzan päällä, kinkku ja jauheliha yhdessä kuulostaa (nyt kun on muuhun tottunut) tosi hirveältä, kana pizzassa vielä kamalammalta.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:46"]
No itse en syö juustoa ollenkaan. Juusto on pilaantunutta maitoa. Ja homejuusto on jotakin aivan käsittämätön ainesta varsinkin kun sen kuumentaa se haisee kuin märkähomeinen villasukka. Kyllä jokainen saa tykätä mistä haluaa ja minulla on oikeus tykätä mistä minä haluan.
[/quote]
Totta kai sinulla on oikeus omaan makuusi, tässähän olikin puhe siitä kuinka tökerösti AP:n kuvailema henkilö käyttäytyi kun maailma ei pyörinyt juuri hänen ympärillään. Et kai sinäkään nyt mököttämään ala jos joku ex tempore -illallisen aines ei sovi sinulle?
Aurajuusto on sinihomeista miedoin. Se ei maistu pizzassa kuumennettuna juuri millekään. Eri asia on kunnon homejuustot, stiltonit jne.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:17"]Sitä aurajuustoa ei vaan voi ronkkia pois....koko pizza maistuu jokatapauksessa homeelle.
Asiatonta mököttää jos ruoka ei kelpaa. Mutta asiatonta on emännänkin olettaa että kaikki syö ilomielin jotain mitä eivät voi sietää. Aikuisen ei ole pakko. Minä jo 40+ iässä tiedän etten pidä aurajuustosta, oliivista, fetasta, graavikalasta, maksasta, mädistä, simpukoista,kylmäsavukalasta tai sillistä. Ne voi olla jollekin herkku ja jollekin muulle perusruokaa, mutta minä en niitä suuhuni laita ja kellään ei ole oikeutta minulle siitä suuttua.
Jlssain muualla maailmassa madot ja ötökät on perusruokaa, syököhän ap hymy huulillan niitäkin jos ne vartavasten hänelle friteerattu pikku iltapalaksi.
[/quote]en minä ainakaan aloituksesta ymmärtänyt että olisi olut pakko syödä? Ap pahoitti mielensä kun eräs alkoi mököttää kun ei täytteet kelvanneet. Eri asia.
[/quote]
No puoli ketjua oli sitä mieltä että aikuinen voi syödä vaikka paskaa, kun sitä vierailulla tarjotaan, olisi moukkamaista olla syömättä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi jumalauta junttipetteri, se on pitsa, fucking P I T S A. Mikä hlvetin kulinaristinen nautinto on pitsa ikinä, koskaan? Se on hiilarilätty, jonka päälle läiskitään jotain täytteitä, mitä vtun väliä? Ihan eri asia, jos kyseessä olisi joku oikeasti hieno ja arvokas ruoka, kuten viiriäisenmunat, mäti tai freessi marmoripihvi, joiden pilaaminen on häpäisy. Ehkä jollekin rasvapekalle tosiaan nää mättöruuat on jotain jumalasta seuraavaa, mutta vähännyt rajaa noitten suonentukkijoidenne kanssa hei. Taidat olla itse aikamoinen sikaporsas, kun tuollaosta inhaa mättöpskaa vetelet posket tutisten, ilmeisesti joka päivä? Et varmaan tiedä tätä, mutta esim fine diningissa harvemmin näkee pitsaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:38"]Ei sulle tullut sitten mieleen kysyä vierailta mistä tykkäävät? Esim. en minäkään pidä aurajuustosta ja on tuo ananas vähän outo tuossa toisessa pizzassa, mutta olisin sitä kuitenkin syönyt. Eikä se tarkoita, että on ronkeli, jos ei pidä jostain mausta tai makuyhdistelmästä. Olit vain huono emäntä tällä kertaa. [/quote] En mä ainakaan kysele jos on kyse jostain iltapalasta tms jota ei ole edes etukäteen ilmoitettu. Vai oliko ap sovittu että teet ruokaa? Jos pizzat oli ylläri, ymmärrän sua. Jos kerroit että teet pizzaa eli ruokaa odotettiin, sitten ois kannattanu varmaan kysyä myös täytteistä.
[/quote]
No helvetti soikoot, kyselettekö te ees taas syömään tulevilta ihmisiltä tai pikemminkin ODOTATTEKO että teiltä kysytään, käykö ruoaksi lihakeitto / uunilohi / täytetyt kasvikset / lasagne blaa blaa. Minä en todellakaan odota, että multa kysyttäisiin, eikä ole koskaan kukaan muuten kysynytkään. Allergioita on useampi toki kysynyt. Itse kyselen allergiat ja saatan kysellä "onko erityisiä inhokkeja", etten tee juuri sitä borch-keittoa punajuuria inhoavalle. Minä en menujani rupea vierailla hyväksyttämään, enkä todellakan odota, että kukaan muukaan näin tekisi ja kyselisi minun mieltymyksiäni juurtajaksain. Minkähän ikäistä porukkaa täällä on taas vastaamassa?
Nirsot ihmiset on kyllä yksiä vittuja ilonpilaajia! Pysyköön poissa tilanteista missä voi saada tarjottavia niin kauan kunnes oppivat nauttimaan muustakin ruoasta kuin spagetista ja jauhelihakastikkeesta ja mitä paskaa nyt syövätkään nirsot kusipäät.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:17"]Sitä aurajuustoa ei vaan voi ronkkia pois....koko pizza maistuu jokatapauksessa homeelle.
[/quote]
En ole AP, mutta kyllä minä maistan aina kaikkea mitä mulle tarjotaan. Vietnamissa maistoin todennäköisesti koiraa (en uskaltanut kysyä oliko sitä), samalla reissulla muistaakseni Malesian puolella rapeita ötököitä. Briteissä olen syönyt sisäelinpataa haggista enkä ole kertaakaan yökkäillyt. Sellainen on lapsellista ja junttia. Jossain ihmiset näkee nälkää, ja suomalaiset kehtaa valittaa kun leivässä on liian kova kuori tai tomaattisoseessa liian isoja paloja!
Mököttäminen on noloa, mutta tarkasta makuaistista ei kannata lähteä morkkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:17"]Sitä aurajuustoa ei vaan voi ronkkia pois....koko pizza maistuu jokatapauksessa homeelle. Asiatonta mököttää jos ruoka ei kelpaa. Mutta asiatonta on emännänkin olettaa että kaikki syö ilomielin jotain mitä eivät voi sietää. Aikuisen ei ole pakko. Minä jo 40+ iässä tiedän etten pidä aurajuustosta, oliivista, fetasta, graavikalasta, maksasta, mädistä, simpukoista,kylmäsavukalasta tai sillistä. Ne voi olla jollekin herkku ja jollekin muulle perusruokaa, mutta minä en niitä suuhuni laita ja kellään ei ole oikeutta minulle siitä suuttua. Jlssain muualla maailmassa madot ja ötökät on perusruokaa, syököhän ap hymy huulillan niitäkin jos ne vartavasten hänelle friteerattu pikku iltapalaksi. [/quote]en minä ainakaan aloituksesta ymmärtänyt että olisi olut pakko syödä? Ap pahoitti mielensä kun eräs alkoi mököttää kun ei täytteet kelvanneet. Eri asia. [/quote] No puoli ketjua oli sitä mieltä että aikuinen voi syödä vaikka paskaa, kun sitä vierailulla tarjotaan, olisi moukkamaista olla syömättä.
[/quote]
Sinäänsä huvittavaa kun paska maistuu paremmalle kuin täällä tarjotut vaihtoehdot. Se ei ole vain niin yksinkertainen, siihen vaikuttaa sukupuoli, ikä, ruokavalio..
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:17"]Sitä aurajuustoa ei vaan voi ronkkia pois....koko pizza maistuu jokatapauksessa homeelle.
[/quote]en minä ainakaan aloituksesta ymmärtänyt että olisi olut pakko syödä? Ap pahoitti mielensä kun eräs alkoi mököttää kun ei täytteet kelvanneet. Eri asia.
[/quote]
No puoli ketjua oli sitä mieltä että aikuinen voi syödä vaikka paskaa, kun sitä vierailulla tarjotaan, olisi moukkamaista olla syömättä.
[/quote]
Eikun puoli ketjua olk sitä mieltä, että ap on huono emäntä ja aikuinen ihminen saa käyttäytyä vierailla kuin käytöstavaton moukka, jota pitäisi läimiä ympärikorvia. Ruuasta voi kieltäytyä, mutta se tehdään kohteliaasti ja mököttämättä, eikä tehdä asiasta suurta numeroa. Itsestään ei tehdä myöskään marttyyriä vinkumalla, että ei voida syödä leipää, kun muut syövät pitsaa. Ehkä tällaisten ihmisten olisi aina hyvä tuoda mukanaan eväät kyläpaikalle, niin ei tarvitse sitä paistettua paskaa syödä. Ottakaa ihmiset se lma pää perseestä, mikä oikeus on loukata emäntää?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:12"]
Italiassa asuvana ihan pakko kommentoida: ihan karmeat täytteet, ei kyllä mikään sovi yhteen! Mutta eipä silti, olisin minäkin kiltisti syönyt, kuten hyvän vieraan kuuluu.
Kummallisuutensa pizzoissa joka maassa, suomalaisilla ihme fiksaatio ananakseen ja homejuustoon (kummatkin ok sinällään, mutta ei pizzaan!). Täällä puolestaan lasten suosikkipizza on pizza ranskalaisilla perunoilla!
[/quote]
En tiedä miten sitä pizzaa "kuuluisi" syödä, mutta multa kyllä jäisi syömättä pelkkää lihaa sisältävät pizzat. Haluan jotain raikkautta siihen ohelle, kuten juuri ananasta tai paprikaa.
[/quote]
Esim. salami ja paprika on melko tavallinen pizza täällä tai tonnikala ja sipuli (yllättävän raikas sipulin ansiosta!). Täytteitä on siis vähän verrattuna suomalaiseen pizzaan. Rapea pohja, tomaattisosetta, mozzarellaa ja kevyesti täytettä päällä. Ei siis suomalaiseen tapaan, että täytettä on kolminkertaisesti pohjaan verrattuna. Enkä kyllä muista, että jauhelihaa olisin koskaan missään ravintolassa nähnyt pizzan päällä, kinkku ja jauheliha yhdessä kuulostaa (nyt kun on muuhun tottunut) tosi hirveältä, kana pizzassa vielä kamalammalta.
[/quote]
No eipä se italialainen jäätelökään ole samanlaista ja samanmakuista kuin suomalainen. Eikä kahvi, suomalaiset juo vaaleapaahtoista kuraa maidon kanssa kun tosi-roomalainen tietää, että maitoa lisätään kahviin vain aamulla ensimmäisen kupposen kanssa. Vaan tulenko valittamaan siitä maito- ja jätskiketjuihin? En, koska maassa maan tavalla :) PS. Ap:n kuvailema nirsoilija on tuskin Italiassa uskaltanut ravintolassa maistaa mitään :D
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:14"] [quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:00"] [quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:53"] [quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:47"] Pelkkä porkkanakin olisi maistunut paremmalle. Täytteet sotii toisia vastaan, liha vs kasvis samalla pohjalla. [/quote] Sä et taida paljon kokkailla... T: Yhden Royal-ravintolan kokki [/quote] Jauheliha on pahaa pizzan päällä, sellaista kuivaa. Aurajuusto on ihan kauheeta. Syön kanaa ja tomaatti-kastiketta, mutta en halua sitä pizzan päälle. Ananaksesta pitää ottaa mehut pois, ettei pizzapohja ole vetinen. Ananasta ei voi tarjota vieraille koska toiset ei pidä ja osa on allergisia. Kinkku ei sovi kasvisruokailijoille. Helpompi tehdä erikseen kasvis ja liha vaihtoehdot. [/quote] Huhhuh. Helpointa on olla tarjoamatta yhtään mitään. Vaikka kyllä siitäkin varmasti tulisi sanomista, ainakin tällä palstalla. [/quote] Siksi tilataankin vierailla omat pizzat tai tuodaan mukana. Noista täytteistä saa kuitenkin tehtyä pizzan joka maistuu jollekin. Nyt toi on pizzan häväistystä. Ap haukkuu täällä muiden makua vaikkei tuollaista voisi edes sioille syöttää. [/quote] Voi jumalauta junttipetteri, se on pitsa, fucking P I T S A. Mikä hlvetin kulinaristinen nautinto on pitsa ikinä, koskaan? Se on hiilarilätty, jonka päälle läiskitään jotain täytteitä, mitä vtun väliä? Ihan eri asia, jos kyseessä olisi joku oikeasti hieno ja arvokas ruoka, kuten viiriäisenmunat, mäti tai freessi marmoripihvi, joiden pilaaminen on häpäisy. Ehkä jollekin rasvapekalle tosiaan nää mättöruuat on jotain jumalasta seuraavaa, mutta vähännyt rajaa noitten suonentukkijoidenne kanssa hei. Taidat olla itse aikamoinen sikaporsas, kun tuollaosta inhaa mättöpskaa vetelet posket tutisten, ilmeisesti joka päivä? Et varmaan tiedä tätä, mutta esim fine diningissa harvemmin näkee pitsaa.
[/quote]
Varo, ettet tukehdu ruokaasi! Syön tästäkin lähtien P I Z Z A A.
Taas kerran totean että en ymmärrä av-palstaa. Mun ei koskaan ole tullut mieleenkään kysyä etukäteen meille tulevilta vierailta että tykkäävätkö he siitä ja tästä, kokkaan tai leivon mitä mieleen juolahtaa. Koskaan ei meillä ole kyllä kukaan mököttänyt jos tarjoilut eivät maistu, ehkä joku on jättänyt vähin äänin syömättä jos ei ole tykännyt. Ja toki teen aina esimerkiksi kasvispiirakkaa tms jos tiedän kasvissyöjiä olevan tulossa.
Ja itsellenikin on jo lapsena opetettu ettei tarjoiluista valiteta, yritän ainakin maistaa kaikkea eikä kyllä sellaista varmaan olekaan mitä en kohteliaisuudesta maistaisi.
Olen kyllä täältä huomannut olevani aika juntti muutenkin, meillä saattaa hyvinkin olla iltakahvin kanssa riisipiirakoita ja munavoita tarjolla, ne on täällä useaan otteeseen haukuttu. Meillä käy kyllä juntteja vieraitakin kun ne myös tekevät tosi hyvin aina kauppansa..