Miten voi aikuisella olla lapsen kehittymätön maku?
Mieheni ystäväpariskuntia tuli tänään käymään meillä ihan muuten vain iltaa viettämään. Päätin tekaista meille iltapalaksi pari pizzaa, ajattelin että kiva syödä jotain rupatellessa. Muuten olikin kivaa, mutta yhden miehen tyttöystävälle ei minun pizzani kelvanneet, kun toisessa oli aurajuustoa ja toisessa ananasta! Eikä kyse ollut allergiasta (allergikkojen turha tulla huutelemaan) vaan puhtaasta nirsoilusta. Ei kuulemma tykkää ananaksesta eikä aurajuustosta. Pizzojen maut siis olivat kinkku-ananas-jauheliha ja kana-tomaatti-aurajuusto. Eli TODELLA PERUS, miten voi aikuinen ihminen nirsoilla kuin pikkulapsi? Olisin muuten ehkä vielä ollut ok tilanteen kanssa, mutta neiti kehtasi mököttää vieressä koko illan naama norsunvitulla kun hänelle ei ollut sopivaa ruokaa. Voi elämä... kannattaisko raahata omat ruoat mukaan jos on noin ronkeli?
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:47"]Pelkkä porkkanakin olisi maistunut paremmalle. Täytteet sotii toisia vastaan, liha vs kasvis samalla pohjalla.
[/quote]
Mitä pizzoja nää haukkujat oikein syö? Meillä leivotaan juurikin ap:n kuvailemia pizzoja ja pizzeriassakin aina tilataan just kinkku-ananas-jauheliha... sehän on yksi suosituimmista pizzoista!!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:47"]
Pelkkä porkkanakin olisi maistunut paremmalle. Täytteet sotii toisia vastaan, liha vs kasvis samalla pohjalla.
[/quote]
Sä et taida paljon kokkailla...
T: Yhden Royal-ravintolan kokki
Mä oon tosi vaikee ruokien suhteen, ja mullekin noi pitsatäytteet kuulostaa vähän arveluttavilta. Mutta sehän siis kertoo vain minusta, ei niistä täytteistä. Mulle tulee aika paljon vastaavanlaisia tilanteita, ja yritän olla mahdollisimman kohtelias, olisin varmaan jotenkin vitsiä omasta ruokahankaluudestani vääntäen hienovaraisesti nyppinyt ananaksia poikaystävän lautaselle tai syönyt niitä kohtia, joissa aurajuustoa ei ole tms, mutta ennen kaikkea olisin kyllä PAHOITELLUT, kun olen niin hankala ruuan suhteen ja yrittänyt huolehtia ettei emännälle ja isännälle jää huono olo mun takia! En todellakaan alkais mököttämään, melko lapsellisen kuuloinen trinsessa..
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:49"]No kelle on, kelle ei, peruspizzoja nämä virityksesi kinkku-ananas-jauheliha ja kana-tomaatti-aurajuusto. Minusta peruspizzaa on kinkku-aurajuusto-ananas, miksei menisi kana-aurajustokin mutta kinkku-jauheliha millä tahansa lisällä on vaan outo. Kyllä noita syödä voisin mutta ei se tuosta mitään tavallista pizzaa tee. Ja eikö italialaiset pidä ananasta pizzassa lähinnä pyhäinhäväistyksenä? Kaikki ei hei tykkää samasta kuin sinä :p Itse olet lapsellinen, hyvä emäntä hoitaisi tilanteen niin ettei kenenkään tarvitse mököttää.
[/quote]
Kerropa mitä olisin voinut tehdä enää toisin, kun muutakin ruokaa yritin tarjota? Millainen aikuinen ihminen alkaa mököttää, jos ei omasta syystä suostu syömään yllätystarjottavaa? Kaikille muille kelpasi ja miehet jotka ovat saaneet meillä pizzaa aikaisemminkin, ovat aina tykänneet. Ja mitä outoa on kinkussa ja jauhelihassa samassa pizzassa? Olin lukiokesät pizzerian tarjoilijana ja kyllähän se on ihan perusyhdistelmä joka paikassa... siksi valitsinkin ns varman päälle nämä täytteet, tällaisia valtaosa tilaa pizzerioissa! Ap
Turha nirsoilla, mutta onko välttämättä pakko valita homejuuston kaltainen voimakkaan makuinen täyte? Se on just sellaista tavaraa jota joko inhoaa tai rakastaa.
Ananaskin tuntuu jakavan mielipiteitä, mutta sen voi sentään nyppiä pois.
ananas ja aurajuusto, suosittuja mutta kovasti mielipiteitä jakavia pizzatäytteitä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:54"]Mä oon tosi vaikee ruokien suhteen, ja mullekin noi pitsatäytteet kuulostaa vähän arveluttavilta. Mutta sehän siis kertoo vain minusta, ei niistä täytteistä. Mulle tulee aika paljon vastaavanlaisia tilanteita, ja yritän olla mahdollisimman kohtelias, olisin varmaan jotenkin vitsiä omasta ruokahankaluudestani vääntäen hienovaraisesti nyppinyt ananaksia poikaystävän lautaselle tai syönyt niitä kohtia, joissa aurajuustoa ei ole tms, mutta ennen kaikkea olisin kyllä PAHOITELLUT, kun olen niin hankala ruuan suhteen ja yrittänyt huolehtia ettei emännälle ja isännälle jää huono olo mun takia! En todellakaan alkais mököttämään, melko lapsellisen kuuloinen trinsessa..
[/quote]
Sama täällä. Mu inhokkilistalla on ainakin 10 ruokaainetta ja aina silti maistan ja kiitän kohteliaasti. Jutti vieras, älä välitä AP! Ens kerralla et tarjoa heille mitään ;)
Minäkään en voi sietää ananasta pitsoissa. Tietysti syön ennen kuin kuolen nälkään... tosin pidän useita paastopäiviä kuussa joten se tilanne ei tule ihan heti eteen että vaikka väkisin.
Homejuustoa olen oppinut syömään ihan vasta. En tiedä mikä siinä on että aiemmin maisteltuani ja haisteltuani minulla tuli vain oksennusrefleksi. Yritin siis ennakkoluulottomasti maistaa joku kymmenkunta vuotta sitten joitain kertoja, kun ajattelin että on sen oltava hyvää kun kerran niin moni tykkää.
Ja pari vuotta takaperin tuli eteen seuraavan kerran, ja päätin taas maistaa, ja kas, sehän ei maistunut jotenkin ollenkaan samalta, nyt rakastan sitä.
Nyt on varmaan väärä forumi ap valittaa asiasta. Av:lla on käynyt selväksi että: ruoasta kieltäytyminen ja sitä yökkiminen on aikuiselta täysin hyväksyttävää, jopa suositeltavaa käytöstä. Oppiipahan emäntä olemaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:54"]
Turha nirsoilla, mutta onko välttämättä pakko valita homejuuston kaltainen voimakkaan makuinen täyte? Se on just sellaista tavaraa jota joko inhoaa tai rakastaa.
[/quote] Mutta kyllä siitä jää nestettä joka maistuu.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:58"]Minäkään en voi sietää ananasta pitsoissa. Tietysti syön ennen kuin kuolen nälkään... tosin pidän useita paastopäiviä kuussa joten se tilanne ei tule ihan heti eteen että vaikka väkisin.
Homejuustoa olen oppinut syömään ihan vasta. En tiedä mikä siinä on että aiemmin maisteltuani ja haisteltuani minulla tuli vain oksennusrefleksi. Yritin siis ennakkoluulottomasti maistaa joku kymmenkunta vuotta sitten joitain kertoja, kun ajattelin että on sen oltava hyvää kun kerran niin moni tykkää.
Ja pari vuotta takaperin tuli eteen seuraavan kerran, ja päätin taas maistaa, ja kas, sehän ei maistunut jotenkin ollenkaan samalta, nyt rakastan sitä.
[/quote]
Juustot on aikuisten juttu, niihin kypsyy vasta vanhempana :)
Miksi tei molemmista pizzoista lihapizzat?:(
No en itse pidä ananaksesta enkä oikein aurajuustostakaan, mutta vieras kyllä käyttäytyi huonosti. Olisin varmaan syönyt sitä aurajuustopizzaa.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:53"]
Pelkkä porkkanakin olisi maistunut paremmalle. Täytteet sotii toisia vastaan, liha vs kasvis samalla pohjalla.
[/quote]
[/quote]
Jauheliha on pahaa pizzan päällä, sellaista kuivaa. Aurajuusto on ihan kauheeta. Syön kanaa ja tomaatti-kastiketta, mutta en halua sitä pizzan päälle. Ananaksesta pitää ottaa mehut pois, ettei pizzapohja ole vetinen. Ananasta ei voi tarjota vieraille koska toiset ei pidä ja osa on allergisia. Kinkku ei sovi kasvisruokailijoille. Helpompi tehdä erikseen kasvis ja liha vaihtoehdot.
Nirsoilijat on juntteja. Jos ei yllätystarjottava kelpaa, on ihan turha mököttää - ethän edes tiennyt saavasi ruokaa! Älä ap ota ittees. Pikkumainen akka, ukkonsa varmaan joutuu kestämään paljonkin kaikkea lapsellista.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:00"]Miksi tei molemmista pizzoista lihapizzat?:(
[/quote]
Ei kaikkien kavereissa ole hippikasvissyöjiä! Jos mä tekisin illanisyujaisiini kasvis- ja lihaversiot, liharuoka loppuis ja kasvikseen ei koskis kukaan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:53"]
[/quote]
[/quote]
Jauheliha on pahaa pizzan päällä, sellaista kuivaa. Aurajuusto on ihan kauheeta. Syön kanaa ja tomaatti-kastiketta, mutta en halua sitä pizzan päälle. Ananaksesta pitää ottaa mehut pois, ettei pizzapohja ole vetinen. Ananasta ei voi tarjota vieraille koska toiset ei pidä ja osa on allergisia. Kinkku ei sovi kasvisruokailijoille. Helpompi tehdä erikseen kasvis ja liha vaihtoehdot.
[/quote]
En mä ainakaan halua pizzaa jossa on pelkkää lihaa. Lapsikin osaa valuttaa ananakset (ja tonnikalan) ettei vetisty. Ja jauheliha ei jää kuivaksi, kun siitä tekee ensin kastikkeen, ja sen kastikkeen vasta laittaa pizzaan :) kannattais sunkin kokeilla joskus niin opot.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 22:00"]Nirsoilijat on juntteja. Jos ei yllätystarjottava kelpaa, on ihan turha mököttää - ethän edes tiennyt saavasi ruokaa! Älä ap ota ittees. Pikkumainen akka, ukkonsa varmaan joutuu kestämään paljonkin kaikkea lapsellista.
[/quote]
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:54"]Turha nirsoilla, mutta onko välttämättä pakko valita homejuuston kaltainen voimakkaan makuinen täyte? Se on just sellaista tavaraa jota joko inhoaa tai rakastaa.
[/quote]
Kaipa ap ajatteli että aikuiset ihmiset osaa olla nirsoilematta :) mulla on kans tollaisia tuttuja ja oon lupvuttanut jo suosiolla. Jos haluais kaikkia miellyttää pitäisi aina olla 100 eri ruokalajia. En jaksa.
No kelle on, kelle ei, peruspizzoja nämä virityksesi kinkku-ananas-jauheliha ja kana-tomaatti-aurajuusto. Minusta peruspizzaa on kinkku-aurajuusto-ananas, miksei menisi kana-aurajustokin mutta kinkku-jauheliha millä tahansa lisällä on vaan outo. Kyllä noita syödä voisin mutta ei se tuosta mitään tavallista pizzaa tee. Ja eikö italialaiset pidä ananasta pizzassa lähinnä pyhäinhäväistyksenä? Kaikki ei hei tykkää samasta kuin sinä :p Itse olet lapsellinen, hyvä emäntä hoitaisi tilanteen niin ettei kenenkään tarvitse mököttää.