Miten voi aikuisella olla lapsen kehittymätön maku?
Mieheni ystäväpariskuntia tuli tänään käymään meillä ihan muuten vain iltaa viettämään. Päätin tekaista meille iltapalaksi pari pizzaa, ajattelin että kiva syödä jotain rupatellessa. Muuten olikin kivaa, mutta yhden miehen tyttöystävälle ei minun pizzani kelvanneet, kun toisessa oli aurajuustoa ja toisessa ananasta! Eikä kyse ollut allergiasta (allergikkojen turha tulla huutelemaan) vaan puhtaasta nirsoilusta. Ei kuulemma tykkää ananaksesta eikä aurajuustosta. Pizzojen maut siis olivat kinkku-ananas-jauheliha ja kana-tomaatti-aurajuusto. Eli TODELLA PERUS, miten voi aikuinen ihminen nirsoilla kuin pikkulapsi? Olisin muuten ehkä vielä ollut ok tilanteen kanssa, mutta neiti kehtasi mököttää vieressä koko illan naama norsunvitulla kun hänelle ei ollut sopivaa ruokaa. Voi elämä... kannattaisko raahata omat ruoat mukaan jos on noin ronkeli?
Kommentit (121)
Ei sulle tullut sitten mieleen kysyä vierailta mistä tykkäävät? Esim. en minäkään pidä aurajuustosta ja on tuo ananas vähän outo tuossa toisessa pizzassa, mutta olisin sitä kuitenkin syönyt. Eikä se tarkoita, että on ronkeli, jos ei pidä jostain mausta tai makuyhdistelmästä. Olit vain huono emäntä tällä kertaa.
No olihan nuo täytteet ihan kamalat. Mutta silti epäkohteliasta alkaa yökkimään tarjoiluille.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:38"]No olihan nuo täytteet ihan kamalat. Mutta silti epäkohteliasta alkaa yökkimään tarjoiluille.
[/quote]
Kamalat? Noihan on niin peruspizzat kuin olla ja voi. Mulle ois kelvannu, varsinki jos olis kunnolla juustoa päällä.
Olis vaan nyppinyt ananakset. Todennäköisesti tyyppi on nuiva muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:38"]Ei sulle tullut sitten mieleen kysyä vierailta mistä tykkäävät? Esim. en minäkään pidä aurajuustosta ja on tuo ananas vähän outo tuossa toisessa pizzassa, mutta olisin sitä kuitenkin syönyt. Eikä se tarkoita, että on ronkeli, jos ei pidä jostain mausta tai makuyhdistelmästä. Olit vain huono emäntä tällä kertaa.
[/quote]
En mä ainakaan kysele jos on kyse jostain iltapalasta tms jota ei ole edes etukäteen ilmoitettu. Vai oliko ap sovittu että teet ruokaa? Jos pizzat oli ylläri, ymmärrän sua. Jos kerroit että teet pizzaa eli ruokaa odotettiin, sitten ois kannattanu varmaan kysyä myös täytteistä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:41"]Olis vaan nyppinyt ananakset. Todennäköisesti tyyppi on nuiva muutenkin.
[/quote]
Mietin tismalleen samaa kun aloituksen luin, mutta olitkin ehtinyt sen jo kirjoittaa.
Oliko yllätysvierailu vai sovittu? Jos sovittu niin olisin kysynyt täyteasiaan mielipidettä tai vaikka tilannut pitsat kun vieraat olisi saapuneet jotta olisi mennyt nappiin. Tuossa tilanteessa olisin tehnyt voileipää vieraalle jos ei olisi vieras voinut nyppiä ananaksia pois. Harmillista jos jäi ikävä maku vierailusta, ilmeisesti sitten kaikille :(
En ymmärrä näitä aikuisia jotka ei osaa syödä valittamatta ja nyrpistelemättä, sehän kuuluu hyviin käytöstapoihinkin. Enkä toisaalta ymmärrä sitäkään, miten joku ruoka voi olla yök yök yök - oliivit, metwursti, suolakurkut, aurajuusto jne... en minäkään kaikesta hirveästi tykkää/itselle osta, mutta ei mikään niin pahaa ole ettenkö voisi syödä jos sitä on tarjolle varta vasten laitettu.
Olisi jäänyt minullakin syömättä.
Sanon aina kauniisti "ei kiitos" mutta kun se ei ikinä riitä! Sitten alkaa juuri ap:n kaltainen valitus kun mikään ei kelpaa ja kaikki on niin perus ja milloin mitäkin ja paras kommentti ikinä "ei se siellä maistu!" Maistuu se, ja siksi en syö.Minun ei todellakaan ole pakko syödä, eikä ole epäkohteliasa kieltäytyä. Eri asia olisi jos sanoisi "hyi yök" tms.
Niin siis ap:lla on se lapsen kehittymätön maku? Tai ainakin mä söin lapsena aina kinkku-ananas-aurajuustopizzaa.
Mun tuttavissa on monia jotka ei siedä ananasta ja aurajuusto on kuulema liian voimakkaan makunen. Itse tykkään kovasti ananaksesta ja laittaisin sitä varmaan mihin tahansa ruokaa mutta pitää ajatella muitakin ja tuosta aurajuustosta itse opin pitämään siitä 3-4 vuotta sitten ja ikää on nyt 33v
Näitä idiootteja piisaa. Joku tekee ex-tempore pizzat ja aikuinen ihminen viitsii tehdä numeron siitä, että ei tykkää. Kristus! Ja ei todellakaan tarvitse ap:n kysellä kuka tykkää mistäkin. Talo elää tavallaan ja muut voi suksia kuuseen, kos ei kelpaa.
No itse en syö juustoa ollenkaan. Juusto on pilaantunutta maitoa. Ja homejuusto on jotakin aivan käsittämätön ainesta varsinkin kun sen kuumentaa se haisee kuin märkähomeinen villasukka. Kyllä jokainen saa tykätä mistä haluaa ja minulla on oikeus tykätä mistä minä haluan.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:44"]Oliko yllätysvierailu vai sovittu? Jos sovittu niin olisin kysynyt täyteasiaan mielipidettä tai vaikka tilannut pitsat kun vieraat olisi saapuneet jotta olisi mennyt nappiin. Tuossa tilanteessa olisin tehnyt voileipää vieraalle jos ei olisi vieras voinut nyppiä ananaksia pois. Harmillista jos jäi ikävä maku vierailusta, ilmeisesti sitten kaikille :(
[/quote]
Yllätysvierailu. Kuulin tulosta 2h aikaisemmin, mies sanoi ettei tarvitse tehdä mitään syötävää mutta päätin silti pyöräyttää pizzat kun kaapeissa aineita oli. Eivät siis tienneet että tarjolla on kahvia kummempaa.
Pelkkä porkkanakin olisi maistunut paremmalle. Täytteet sotii toisia vastaan, liha vs kasvis samalla pohjalla.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:45"]Mun tuttavissa on monia jotka ei siedä ananasta ja aurajuusto on kuulema liian voimakkaan makunen. Itse tykkään kovasti ananaksesta ja laittaisin sitä varmaan mihin tahansa ruokaa mutta pitää ajatella muitakin ja tuosta aurajuustosta itse opin pitämään siitä 3-4 vuotta sitten ja ikää on nyt 33v
[/quote]
Tätä ap varmaan tarkoitti lapsen maulla. Voimakas ja aikuiset siotä vasta oppii tykkäämään (yleensä)
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 21:44"]Olisi jäänyt minullakin syömättä.
Sanon aina kauniisti "ei kiitos" mutta kun se ei ikinä riitä! Sitten alkaa juuri ap:n kaltainen valitus kun mikään ei kelpaa ja kaikki on niin perus ja milloin mitäkin ja paras kommentti ikinä "ei se siellä maistu!" Maistuu se, ja siksi en syö.Minun ei todellakaan ole pakko syödä, eikä ole epäkohteliasa kieltäytyä. Eri asia olisi jos sanoisi "hyi yök" tms.
[/quote]
Ei kuulunut "ei kiitosta", kuului vain "ai tässä on ananasta ja tässä aurajuustoa, no en mä halua näitä syödä kun en tykkää" ja kauhea mökötys loppuillan. Yritin tarjota voileipää tms. mutta sanoi ettei viitsi leipää syödä kun muut syö pizzaa. Ap
No se oli lukenut tältä palstalta, että on junttia jos pizzassa on ananasta tai aurajuustoa.
Typerää mököttää moisesta ja minäkin kyllä inhoan nirsoilijoita. En itsekään pidä oliiveista, mutta ihan aina olen ne pystynyt nielemään tai jättämään lautasen reunalle (kyläpaikasta riippuen, miten kehtaa) ja syönyt pizzat ja piirakat jopa aidosti hyvillä mielin.
Mutta pakko kyllä sanoa että vähän oudot makuyhdistelmät minusta sun pizzoissa. :D
Syönyt olisin toki.
Ja nyt kun asiaa enemmän mietin, vaikka tarjolla olisikin ollut jotain tosi eksoottista ja outoa, olisi silti tosi töykeää mököttää siitä ettei ruoka kelpaa! Kyseessä ei kuitenkaan olleet mitkään illalliskutsut joita varten olisin selvittänytkin toiveita, vaan ihan ekstemporee iltapala... Ap