Kansalaisopiston italian alkeiskurssilla on mukana eräs aivan kauhea opiskelija!
Tämä naisopiskelija tekee väitöskirjaa jostakin hallintotieteen alaan kuuluvasta tutkimusaiheesta, mutta silti hän on italian opettajamme (ei natiivi) kimpussa koko ajan: korjailee tämän sanomisia, kaivaa netistä ihan ihme erikoissanoja ja nippelitietoja, jonka jälkeen hän kysyy, tietääkö opettaja sen ja sen sanan tai asian. Kuinka noin korkeastikoulutettu voi käyttäytyä noin?
Kommentit (22)
Onneksi sinä et ole korkeasti koulutettu, joten voit oksentaa tämän kauheuden tänne käsiteltäväksi.
OMG näitä toisten elämän korjaajia!
Tuossa tilanteessa opettajan pitäisi vain tylysti todeta, että nuo erikoissanat eivät kuulu alkeiskurssin vokabulaariin eikä niiden jauhamiseen varasteta kaikkien aikaa.
Joillain on vaan pakottava tarve päteä ja kuulla omaa ääntänsä.
Eräs itsekeskeisyyden huipentumisista: MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ ...
Veikkaanpa että eukko brassailee sivistysanojen kanssa ja muutenkin sen täytyy olla aika lailla itseään täynnä koska on mainostanut väikkäriäänkin muille kurssilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää Salossa?
Ei, vaan keski-Suomessa. ap
Ootas, kun jaan tän ketjun facessa, jos vaikka toinenkin osapuoli pääsisi keskusteluun mukaan. :)
Ärsyttävä ihmistyyppi. AP, uskaltaisitko avata suusi siellä tunnilla ja pyytää, että kurssilla keskityttäisiin kielen alkeiden opetteluun ja jätetään erikoissanasto jatkokurssille. Varmasti suurin osa muista kurssilaisista kannattaisi ehdotusta.
Mitäpä jos sinä ap avaisit suusi joku kerta? Sanoisit tunnilla, että "anteeksi nyt, mutta koska sinulla tuntuu olevan tapana nostaa tuollaisia asioita esille, niin mitä jos voisimme keskittyä kurssilla opetettavaan alkeistason kieleen ja jättää noin vaikeat jutut myöhemmäksi? "
Ja jos hän jatkaa juputusta, sanot, että "miten minulle tulee olo, että haluat lähinnä brassailla ja silloin herää kyllä kysymys, mitä teet tällaisella alkeiskurssilla? Viet aikaa opetukselta noilla kysymyksilläsi."
Opettajan on aika paha alkaa tukkia tuollaisen besserwisserin suuta, mutta sinä voit kyllä sen tehdä. Ja saat muut puolellesi varmasti.
Olisi rehdimpääkin tuo kuin urputtaa selän takana netissä.
Kyllä, nainenkin voi olla kusipää.
Korkea koulutus indikoi vain sitä, että on viitsinyt kouluttautua korkeasti
Olin romanian kielen alkeiskurssilla ja ryhmässä oli ranskalainen mies, joka saattoi alkaa kyselemään opettajalta ravintolavinkkejä (asuttiin siis Bukarestissa), jauhamaan Romanian politiikkaa tai kaivelemaan jonkun sanan etymologiaa. Voi jestas kuinka otti päähän. Kurssi maksoi kuitenkin 200 euroa per 36 tuntia, joten mielellään olisi jotain oppinutkin. Lopulta kyllästyin ja sanoin, että voitaisiinko me keskittyä kielen opiskeluun, kun tarkoitus olisi kuitenkin selvitä normaalista arjesta kieltä käyttämällä. Muut katselivat vähän vaivautuneina ikkunasta ulos, vaikka olin useamman kurssilaisen kanssa yhteistuumin tilannetta aiemmin voivotellut... Mutta onneksi sanoin, koska se auttoi. En kyllä saanut kutsua ranskiksen synttäreille, mutta aina ei voi voittaa.
Huomaa taas, että mode on pakotettu värkkäämään näitä aloituksia etusivulle...
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos sinä ap avaisit suusi joku kerta? Sanoisit tunnilla, että "anteeksi nyt, mutta koska sinulla tuntuu olevan tapana nostaa tuollaisia asioita esille, niin mitä jos voisimme keskittyä kurssilla opetettavaan alkeistason kieleen ja jättää noin vaikeat jutut myöhemmäksi? "
Ja jos hän jatkaa juputusta, sanot, että "miten minulle tulee olo, että haluat lähinnä brassailla ja silloin herää kyllä kysymys, mitä teet tällaisella alkeiskurssilla? Viet aikaa opetukselta noilla kysymyksilläsi."
Opettajan on aika paha alkaa tukkia tuollaisen besserwisserin suuta, mutta sinä voit kyllä sen tehdä. Ja saat muut puolellesi varmasti.
Olisi rehdimpääkin tuo kuin urputtaa selän takana netissä.
”Selän takana netissä urputtaminen” ei mielestäni ole mitenkään ”epärehtiä”, kun ei urputuksen kohde kuitenkaan ole tunnistettavissa, ja mitä tulee siihen, että muut tukisivat totuudenpuhujaa, niin kattia kanssa! Pulpetinkantta tuijottelisivat ja kahvitauolla korkeintaan tulisivat sanomaan, että ”hyvä kun sanoit suoraan, se on ärsyttänyt ihan kaikkia”…
Mamma Mia😮
Eikö voi sanoa että keskittykäämme nyt opiskeluun tai jotain?
Noloa. Miten KUKAAN edes peruskoulusta päässyt voi käyttäytyä noin.