Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisopiston italian alkeiskurssilla on mukana eräs aivan kauhea opiskelija!

Vierailija
21.09.2021 |

Tämä naisopiskelija tekee väitöskirjaa jostakin hallintotieteen alaan kuuluvasta tutkimusaiheesta, mutta silti hän on italian opettajamme (ei natiivi) kimpussa koko ajan: korjailee tämän sanomisia, kaivaa netistä ihan ihme erikoissanoja ja nippelitietoja, jonka jälkeen hän kysyy, tietääkö opettaja sen ja sen sanan tai asian. Kuinka noin korkeastikoulutettu voi käyttäytyä noin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa. Miten KUKAAN edes peruskoulusta päässyt voi käyttäytyä noin.

Vierailija
2/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinä et ole korkeasti koulutettu, joten voit oksentaa tämän kauheuden tänne käsiteltäväksi.

OMG näitä toisten elämän korjaajia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quella donna è pazza!

Vierailija
4/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa opettajan pitäisi vain tylysti todeta, että nuo erikoissanat eivät kuulu alkeiskurssin vokabulaariin eikä niiden jauhamiseen varasteta kaikkien aikaa.

Vierailija
5/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on vaan pakottava tarve päteä ja kuulla omaa ääntänsä.

Vierailija
6/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs itsekeskeisyyden huipentumisista: MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ ...

Vierailija
7/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että eukko brassailee sivistysanojen kanssa ja muutenkin sen täytyy olla aika lailla itseään täynnä koska on mainostanut väikkäriäänkin muille kurssilaisille.

Vierailija
8/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää Salossa?

Vierailija
9/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää Salossa?

Ei, vaan keski-Suomessa. ap

Vierailija
10/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootas, kun jaan tän ketjun facessa, jos vaikka toinenkin osapuoli pääsisi keskusteluun mukaan. :)

Vierailija
11/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opettaja suhtautuu häneen?

Vierailija
12/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä ihmistyyppi. AP, uskaltaisitko avata suusi siellä tunnilla ja pyytää, että kurssilla keskityttäisiin kielen alkeiden opetteluun ja jätetään erikoissanasto jatkokurssille. Varmasti suurin osa muista kurssilaisista kannattaisi ehdotusta.

Vierailija
13/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos sinä ap avaisit suusi joku kerta? Sanoisit tunnilla, että "anteeksi nyt, mutta koska sinulla tuntuu olevan tapana nostaa tuollaisia asioita esille, niin mitä jos voisimme keskittyä kurssilla opetettavaan alkeistason kieleen ja jättää noin vaikeat jutut myöhemmäksi? "

Ja jos hän jatkaa juputusta, sanot, että "miten minulle tulee olo, että haluat lähinnä brassailla ja silloin herää kyllä kysymys, mitä teet tällaisella alkeiskurssilla? Viet aikaa opetukselta noilla kysymyksilläsi."

Opettajan on aika paha alkaa tukkia tuollaisen besserwisserin suuta, mutta sinä voit kyllä sen tehdä. Ja saat muut puolellesi varmasti.

Olisi rehdimpääkin tuo kuin urputtaa selän takana netissä.

Vierailija
14/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nainenkin voi olla kusipää.

Vierailija
15/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea koulutus indikoi vain sitä, että on viitsinyt kouluttautua korkeasti

Vierailija
16/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on per seestä.

Vierailija
17/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin romanian kielen alkeiskurssilla ja ryhmässä oli ranskalainen mies, joka saattoi alkaa kyselemään opettajalta ravintolavinkkejä (asuttiin siis Bukarestissa), jauhamaan Romanian politiikkaa tai kaivelemaan jonkun sanan etymologiaa. Voi jestas kuinka otti päähän. Kurssi maksoi kuitenkin 200 euroa per 36 tuntia, joten mielellään olisi jotain oppinutkin. Lopulta kyllästyin ja sanoin, että voitaisiinko me keskittyä kielen opiskeluun, kun tarkoitus olisi kuitenkin selvitä normaalista arjesta kieltä käyttämällä. Muut katselivat vähän vaivautuneina ikkunasta ulos, vaikka olin useamman kurssilaisen kanssa yhteistuumin tilannetta aiemmin voivotellut... Mutta onneksi sanoin, koska se auttoi. En kyllä saanut kutsua ranskiksen synttäreille, mutta aina ei voi voittaa.

Vierailija
18/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas, että mode on pakotettu värkkäämään näitä aloituksia etusivulle...

Vierailija
19/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinä ap avaisit suusi joku kerta? Sanoisit tunnilla, että "anteeksi nyt, mutta koska sinulla tuntuu olevan tapana nostaa tuollaisia asioita esille, niin mitä jos voisimme keskittyä kurssilla opetettavaan alkeistason kieleen ja jättää noin vaikeat jutut myöhemmäksi? "

Ja jos hän jatkaa juputusta, sanot, että "miten minulle tulee olo, että haluat lähinnä brassailla ja silloin herää kyllä kysymys, mitä teet tällaisella alkeiskurssilla? Viet aikaa opetukselta noilla kysymyksilläsi."

Opettajan on aika paha alkaa tukkia tuollaisen besserwisserin suuta, mutta sinä voit kyllä sen tehdä. Ja saat muut puolellesi varmasti.

Olisi rehdimpääkin tuo kuin urputtaa selän takana netissä.

”Selän takana netissä urputtaminen” ei mielestäni ole mitenkään ”epärehtiä”, kun ei urputuksen kohde kuitenkaan ole tunnistettavissa, ja mitä tulee siihen, että muut tukisivat totuudenpuhujaa, niin kattia kanssa! Pulpetinkantta tuijottelisivat ja kahvitauolla korkeintaan tulisivat sanomaan, että ”hyvä kun sanoit suoraan, se on ärsyttänyt ihan kaikkia”…

Vierailija
20/22 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma Mia😮

Eikö voi sanoa että keskittykäämme nyt opiskeluun tai jotain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi