Pistävä ja pinttynyt hienhaju kainaloissa
Käyn suihkussa aamuin illoin, pesen kainalot. Ei auta, niissä on heti tuo kaamea pinttynyt haju. Millä ihmeellä eroon?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ihokarvat ajettu, saunon 2-3 krt viikossa. Pesen palasaippualla kainalot. Välillä laitan vielä käsidesiä päälle. Antiperspirantti käytössä mutta heti ellen sitä laita niin tilanne tämä. Kuin parkkiintunut pahanhajuinen nahkanpala tuolla kainalossa :( Thyroxin-lääkitys on.
Lääkkeesi säätelee aineenvaihduntaa. Huolehdit hygieniastasi hyvin, älä ota kauheasti pultteja kainaloiden hajusta, hermostut ja hikoiluttaa enemmän.
Meillä jokaisella on ominaishaju, itse huomaan että ruokailu, mausteet etenkin sipuli tulee ihon läpi. Itselläni on enemmän lääkkeitä ja varmasti ikääkin enemmän kuin sinulla ja kainaloiden haju muuttunut iän myötä. Juon säännöllisesti sitruunavettä, joka syö tietysti hampaita hapokasta kun on. Pakko pitää huolta hampaista. Peseytyessä saippuoin kainalot ja jopa harjaan harjalla. Harja ei saa olla kovin karkea ettei mennä ojasta allikkoon.
Tsemppiä, kyllä se siitä ei tämä maailmaa kaada, pahempaakin voi olla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihokarvat ajettu, saunon 2-3 krt viikossa. Pesen palasaippualla kainalot. Välillä laitan vielä käsidesiä päälle. Antiperspirantti käytössä mutta heti ellen sitä laita niin tilanne tämä. Kuin parkkiintunut pahanhajuinen nahkanpala tuolla kainalossa :( Thyroxin-lääkitys on.
Lääkkeesi säätelee aineenvaihduntaa. Huolehdit hygieniastasi hyvin, älä ota kauheasti pultteja kainaloiden hajusta, hermostut ja hikoiluttaa enemmän.
Meillä jokaisella on ominaishaju, itse huomaan että ruokailu, mausteet etenkin sipuli tulee ihon läpi. Itselläni on enemmän lääkkeitä ja varmasti ikääkin enemmän kuin sinulla ja kainaloiden haju muuttunut iän myötä. Juon säännöllisesti sitruunavettä, joka syö tietysti hampaita hapokasta kun on. Pakko pitää huolta hampaista. Peseytyessä saippuoin kainalot ja jopa harjaan harjalla. Harja ei saa olla kovin karkea ettei mennä ojasta allikkoon.
Tsemppiä, kyllä se siitä ei tämä maailmaa kaada, pahempaakin voi olla :D
Kiitos kivasta vastauksestasi ja muille myös. Kaipa tämä tosiaan voi liittyä kilpparin vajaatoimintaan ja ikäänkin (48v). Ehkei sitä enää vanhemmiten pysy yhtä raikkaana. Teen tänään ruokasooda, palasaippua jne -hoidot kotona.
Minulla alkoi vaihevuosien aikana ja nyt jälkeen voimakas hikoilu Kainalot haisee, kuin miehellä. Karvojen poisto ja dödö hieman auttavat.
Ruokasoodapesu imaisi tisseistäkin painoa pois :D Joopa.
Minkä ihmeen takia pesette kainalonne käsidesillä? Ei ihme että bakteerit pääsevät mellastamaan, kun hinkkaatte ihon pinnalta kaiken hyvän puolustuksen pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi vaihevuosien aikana ja nyt jälkeen voimakas hikoilu Kainalot haisee, kuin miehellä. Karvojen poisto ja dödö hieman auttavat.
Siis vaihdevuodet ohittanut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Minulla kesti muutaman vuoden ja sitten tilanne palasi normaaliin. Olisikohan ollut pahimmillaan esivaihdevuosien aikaan ja nyt kun vaihtarit on ohi, niin kainalot ovat muuttuneet hajuttomiksi. Ei tarvita edes antiperspiranttia tai muuta dödöä. Pitää vain huolehtia säännöllisestä pesusta miedolla pesunesteellä. Itse käytän ihan vain lactolinea.
Ja sipulit sekä voimakkaat mausteet kannattaa jättää ruokavaliosta.
Korona-aikana "löysin" uudelleen Lacto line pesuaineen. Olin sen jo ehtinyt unohtaa. ✯Iho pysyy pehmeänä ja vastustuskykyisenä ulkoisia ärsykkeitä vastaan. Se estää myös bakteerikasvua ja hajun muodostumista.✯ Ed. oleva kopsattu purkin kyljestä. Käytän sitä miedosti hajustettua myös käsiin. Kokeilemani valmiit käsisaippuat kuivattavat mun ihoa liikaa. Valmistan pumppupulloon sekoituksen jossa Lacto linea noin puolet ja omenaviinietiikkaa hieman vähemmän. Sekoitus on sopinut mun käsille. Omppuetikka korvaa käsidesin joten joudun käyttämään sitä nykyisin harvemmin.
Ei pidä paikkaansa tuo vanha väite! Suurella osalla länsimaisia ihmisiä se itse hiki, isojen eli apokriinisten rauhasten erittämä sellainen (näitä on eritoten kainaloissa ja nivusissa) haisee. Toisilla todella pahalta. Ei siihen auta mitkään bakteerien poispesemiset kun itse erite sisältää haisevia aineita.
Ainoa keino on tukkia hien erittyminen kokonaan alumiinipitoisella antiperspirantilla. Mutta eipä se iso vaiva ole laittaa sitä. On muuten tehokkaimpia niin, että käy suihkussa illallal ja llaittaa silloin antiperspirantin. Hyviä merkkejä esim. Absolut Torr ja Triple Dry 72 h.